19 Δεκεμβρίου 2012

Το Χριστουγεννιάτικο μενού του food for thought!

Καλημέρα φίλοι μου, 

        Σήμερα δεν έχω καινούρια συνταγή, αλλά κάποιες νόστιμες προτάσεις για το μενού των Χριστουγέννων από το έτος που πέρασε.

        Είναι φαγητά και γλυκά που επέλεξα γιατί πιστεύω ότι ταιριάζουν στις μέρες των εορτών που έρχονται και είναι ιδανικά για ένα καθιστό τραπέζι. Διαλέξτε τι σας ταιριάζει και φτιάξτε τα δοκιμασμένα αυτά εδέσματα για να ευχαριστήσετε τους δικούς σας ανθρώπους

Από εμένα, καλές γιορτές!!!



--------------------------------------------------

Ξεκινήστε με ένα πανεύκολο και πραγματικά πεντανόστιμο ντιπ. Συνοδεύστε το με κριτσίνια, μικρές πιτούλες, sticks λαχανικών (πιπεριά, καρότο, αγγούρι) και κράκερς. Μπορείτε να το έχετε έτοιμο από την προηγούμενη μέρα το πρωί.

Ντιπ κρεμυδιού



Συνεχίστε με μια ζεστή, κρεμώδη και δυνατή σε γεύση σούπα βελουτέ. Την φτιάχνετε μερικές ώρες πριν το γεύμα και λίγο πριν το σερβίρισμα απλώς την ζεσταίνετε.Αν με το πέρασμα του χρόνου έχει πήξει παραπάνω καθώς έχει κρυώσει, τότε πολύ απλά τις προσθέτετε λίγο νερό και την ζεσταίνετε κανονικά.

Σούπα βελουτέ με σελινόριζα και ροκφόρ




Για σαλάτα προτείνω μια εορταστική γλυκόξινη σαλάτα με κολοκύθα που είναι και η εποχή της. Τα λαχανικά τα έχετε πλύνει και κόψει μια μέρα πριν. Τα αποθηκεύετε σε poly bag στο ψυγείο. Το dressing επίσης το έχετε έτοιμο από την προηγούμενη μέρα και το αφήνετε στο βαζάκι να περιμένει. Την κολοκύθα την ψήνετε στο φούρνο μερικές ώρες πριν. Συναρμολογείτε τη σαλάτα λίγο πριν το σερβίρισμα.

Πράσινη σαλάτα με κολοκύθα και γλυκόξινο dressing




Στο κυρίως γεύμα τώρα! Πρώτη επιλογή, ψαρονέφρι με μέλι, θυμάρι και μουστάρδα. Φαγητό που μπορεί να φτιαχτεί λίγη ώρα πριν το γεύμα και να ζεσταθεί λόγω της σάλτσας που περιέχει. Σερβίρεται με ρύζι μπασμάτι.

Ψαρονέφρι με μέλι, θυμάρι και μουστάρδα





Και για δεύτερη επιλογή πάμε στα ποιο κλασσικά. Γαλοπούλα γεμιστή με κιμά, κάστανα και κουκουνάρι. Η γέμιση της γαλοπούλας μπορεί να έχει ετοιμαστεί στο 100% από την προηγούμενη μέρα. Την σερβίρετε αυτούσια ως κύριο πιάτο ή γεμίζετε με αυτήν μια γαλοπούλα ή ένα κοτόπουλο και το ψήνετε στο φούρνο με πατάτες.

Γέμιση για γαλοπούλα με κιμά, κάστανα και κουκουνάρι





Μετά από όλα τα παραπάνω το γλυκό που ταιριάζει είναι για μένα απλό, ελαφρύ και με έντονη γεύση. Τιραμισού!!! 

Τιραμισού





Και για τον καφέ στο τέλος, ένα μικρό γλυκάκι, μια μικρή μπουκίτσα σοκολάτας, για να μην μείνουν παραπονεμένοι και οι ορκισμένοι σοκολατοφάγοι. Τρουφάκια με ρούμι και καρύδι!!! Διατηρούνται μέχρι και ένα μήνα εκτός ψυγείου. Σπεύσατε να τα φτιάξετε για να έχετε όλες τις γιορτές ένα υπέροχο μικρό κέρασμα να προσφέρετε.

Τρουφάκια με ρούμι και καρύδι
 




Τέλος ένα μικρό μυστικό!!! Την γαλοπούλα που θα περισσέψει από το Χριστουγεννιάτικο γεύμα σας, κάντε την κοτοσαλάτα την επόμενη μέρα. Θα σας ενθουσιάσει με την γεύση της!   

Κοτοσαλάτα


Καλή επιτυχία ότι κι αν κάνετε!!

31 σχόλια:

  1. Kalimera Xrysavgi mou!!!
    Poli orees oi syntages sou!!!!!
    Ti soupitsa tha ithela poli na ti dokimaso!!!!
    Vive la kotosalata!!!!

    Kales giortes se sena kai tin oikogeneia sou!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πέπη μου η αλήθεια είναι ότι η σούπα σου ταιριάζει.
      Πιστεύω θα σου αρέσει πολύ. Εγώ που σελινόριζα δεν ήθελα να φάω ξετρελλάθηκα όταν τη δοκίμασα.

      Γελάω πολύ μαζί σου γιατί πλέον μας συνδέει μια κοτοσαλάτα...

      Πέπη μου καλές γιορτές σου εύχομαι και καλά τραπεζώματα να κάνεις (γιατί είμαι σίγουρη ότι δεν θα κάτσεις με τα χέρια σταυρωμένα, ε??).

      Φιλιάααααααααααααα!

      Διαγραφή
    2. Oso de m aresei to selino, allo toso m aresei h selinoriza!!!
      Ti vazo sti fasolada, se poure laxanikon, se soupes!!

      Kai omos tha katso me ta xeria stavromena!!!!!
      Ta ekana ta trapezia mou ton noemvrio, bouhtisa apo ta mageiremata kai tora ksekourazomai psichologika!!!

      Kisses

      Διαγραφή
  2. Μμμμμμμμμμμμμμμ!! Καλημέρα Χρυσαυγή μου, όλες οι προτάσεις σου είναι άκρως δελεαστικές!!! Ειδικά εκείνο το τυραμισού και τα τρουφάκια μου έκλεψαν την καρδιά... (το μυαλό μου όλο στα γλυκά είναι!!!) ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΧΑΡΑ!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ, αυτό το τιραμισού Κική μου, αχ κι αυτά τα τρουφάκια...
      Μήπως καλύτερα να έβγαζα μενού γλυκών και όχι φαγητών??

      Κική μου να περάσετε καλά με την οικογένειά σου και με τις χαρητωμένες ανηψούλες σου!

      Οτι καλύτερο εύχομαι μέσα από την καρδιά μου.

      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  3. Απαντήσεις
    1. Επίσης Ξανθή!
      Υγεία για σένα και την οικογένειά σου!

      Διαγραφή
  4. Μια και μια οι προτάσεις που επέλεξες να μας προτείνεις Χρυσαυγή μου!

    Νόστιμες στη γεύση και εξαιρετικές στη θέα. Μη σου πω ότι ευχαρίστως θα τις απολάμβανα ακόμα κι αυτή την ώρα, που είναι σχετικά πρωί!
    Θέλω, βέβαια, πρωτίστως το Τιραμισού, ως παθιασμένη με αυτό το γλυκό σου!

    Να περάσετε όμορφα!
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. To τιραμισού για σένα λοιπόν Ζαμπία μου.

      Προσπάθησα να προτείνω όσο το δυνατόν ποιο εορταστικά αλλά και εύκολα πιάτα για το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι μας. Φαγητά που στο μεγαλύτερο μέρος τους φτιάχνονται από πριν και δεν μας ταλαιπωρούν την ώρα που έχουν φτάσει στο σπίτι οι καλεσμένοι.

      Χαίρομαι που σου άρεσαν !!

      Σε φιλώ πολύ!

      Διαγραφή
  5. Υπέροχα φιλόξενη και άκρως δελεαστική,σωστά οργανωμένη και γευστικά ισορροπημένη η γιορτινή σου ανάρτηση Χρυσαυγή μου!!!Νόστιμες προτάσεις για κάθε στιγμή του οικογενειακού χριστουγεννιάτικου γεύματος που αντικατοπτρίζουν τις ιδιαίτερες γευστικές σου παρεμβάσεις,το προσωπικό σου γούστο και την θαυμάσια παρουσίαση.
    Προσκεκλημένη αόρατη στο γιορτινό σου τραπέζι Χρυσαυγή μου,διακριτική αλλά με διάθεση ανυπόμονη για τη γευστική δοκιμή,σίγουρη για την νόστιμη μαγειρική διαδρομή που θα περπατήσω,αφήνω τις ευχές μου και την αγάπη μου στο κατώφλι της πόρτας σου,σε φιλώ και παρακαλώ τον μικρούλη νεογέννητο Χριστό να έχει γερή και αγαπημένη την οικογένειά σου!Και του χρόνου με υγεία, ακόμα πιο πολλές και νόστιμες΄συνταγές!Φιλάκια πολλά,πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φωτεινή μου σε ευχαριστώ για τις ευχές.
      Μακάρι να σε είχα και ως ορατή καλεσμένη. Θα απολάμβανα πολύ την παρέα σου.

      Να έχετε κι εσείς μια καλή εορταστική περίοδο και έναν ακόμα καλύτερο καινούριο χρόνο!!!

      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  6. Τι ωραίες οι ιδέες σου! Όπως πάντα!
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Νοτούλα μου!!

      Χρόνια μας πολλά!!!

      Διαγραφή
  7. Χρυσαυγή μου, υπέροχα όσα προτείνεις! Με τέτοιες γεύσεις δεν θα σηκωνόμαστε από το γιορτινό τραπέζι... Όλα πεντανόστιμα και πολύ εμφανίσιμα!
    Πολλά φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι απλά δεν θα σηκωνόμαστε από το τραπέζι, αλλά θα θέλουμε και γερανό.... χαχαχαχα

      Σε φιλώ πολύ!!! Καλό σου βράδυ!!

      Διαγραφή
  8. Και του χρόνου, Χρυσαυγή μου, πεντανόστιμο και λαχταριστό το τραπέζι σου. Κατέγραψα κανά δυο ιδέες, και θα γίνω ο εκτελεστής τους! Φιλιά πολλά και χρόνια πολλά και καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εκτέλεσέ τες λοιπόν, τι περιμένεις??? χαχαχα

      Χρόνια μας πολλά!

      Σε φιλώ καλή μου Μάρθα!

      Διαγραφή
  9. Σ'ευχαριστούμε Χρυσαυγή για τις υπέροχες ιδέες που μοιράζεσαι μαζί μας για το εορταστικό τραπέζι!!! Ψάχνω ψάχνω να εντυπωσιάσω τον περίγυρό μου μιας και έχω ανέβει επίπεδο στην μαγειρική! Από το -10, είμαι νομίζω στο +2!!! Έχω ακόμα!!! Σημειώνω το ντιπ, την σουπίτσα, τη γέμιση, το γλυκό, την σαλάτα!!! Αχ τι με περιμένει!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δήμητρα είσαι αυστηρή με τον εαυτό σου και θα σε μαλώσω πολύ!!

      Αν κρίνω από τις φωτογραφίες των αγιοβασιλιάτικων μπισκότων σου, τότε μάλλον είσαι πολύ κοντά στο 10!!!

      Βλέπω έχεις μεγάλες βλέψεις! Ετσι σε θέλω!! Είμαι σίγουρη ότι όλα θα σου πετύχουν πάρα πολύ!

      Φιλιά και καλή επιτυχία!

      Διαγραφή
  10. Μ'αρέσουν πολύ οι ολοκληρωμένες προτάσεις! Πολλές φορές μας βγάζουν από τη δύσκολη να ψάχνουμε με τις ώρες να βρούμε τί να φτιάξουμε! Πάρα πολύ ωραία όλα Χρυσαυγή μου! Καλές γιορτές!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πολύ όμορφα όλα! Λαχταριστές οι συνταγές σου Χρυσαυγή μου!
    Καλές γιορτές με υγεία και ευτυχία στην οικογένεια σου:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. υπέροχα όλα, να είσαι καλά κοριτσάκι μου και του χρόνου!
    Καλές γιορτές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. εντάξει, το τιραμισού και το ψαρονέφρι με το θυμάρι μου κόλλησαν!!!!!!ανυπομονώ!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Χρυσαυγή μου όλα είναι υπέροχα! Καλές γιορτές με υγεία και χαρά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Χρυσαύγη μου όλα τέλεια και πεντανόστιμα!!!!
    Λατρεύουμε όλοι την γέμιση της γαλοπούλας!!!!
    Όσα προτείνεις είναι ένα και ένα!!!
    Καλές γιορτές να έχουμε όλοι!!!!
    Πολλά πολλά φιλάκια!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Λοιπόν, για μας το ντιπ σίγουρααααα και μπορεί και η σούπα!
    Α! Και θα υποκλέψω και από τη μαμά μου τα περισσεύματα από τη γαλοπούλα για να κάνω μια κρύα σαλάτα την επόμενη!
    Καλή ξεκούραση Χρυσαυγή μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Χρυσαυγή μου πάρα πολύ ωραίες όλες σου οι προτάσεις, το ντιπ όμως φανταστικό!!!Εύχομαι να περάσεις όμορφα, καλές γιορτές σου εύχομαι!!!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Πολύ ωραία η πρότασή σου, Χρυσαυγή μου, νόστιμη, εορταστική, πλόυσια σε γεύση και ισορροπημένη. Που άρεσε και η πρόταση για το leftover της γαλοπούλας! Μπράβο, πολύ ωραία ιδέα.
    Εύχομαι καλές γιορτές, με υγεία και αγάπη να περάσει όλη η οικογένεια!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Λαχταριστες οι προτασεις σου για το εορταστικο τραπεζι!!!!
    Καλα Χριστουγεννα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή