26 Ιουνίου 2017

Σοκολατένια τρουφάκια με χουρμάδες και καρύδα (Χωρίς ζάχαρη)






Είναι πολύς καιρός τώρα που μαγειρεύω για μένα και φυσικά την οικογένειά μου.  Χωρίς να σκέφτομαι το μπλογκ, χωρίς να είμαι με τη φωτογραφική μηχανή κρεμασμένη απ΄το λαιμό, πάνω από τους ατμούς της κατσαρόλας, χωρίς να στήνω και να ξεστήνω τα πιάτα με τις ώρες για να δω πως θα δείχνουν καλύτερα στο φακό.




Κι ενώ μου έλειψε όλη αυτή η στρεσογόνα – ομολογουμένως - αλλά δημιουργική διαδικασία της εκτέλεσης και φωτογράφισης μιας συνταγής, πήρα άδεια από τη σημαία και επέτρεψα στον εαυτό μου να ξεκουραστεί και να ζήσει το καλοκαίρι που τόσο πολύ λατρεύει. Το καλοκαίρι που τόσο πολύ περίμενε!




Βέβαια, αν αναρωτιέσαι, δεν πεινάμε. Αυτό στο υπογράφω. Ο φούρνος καίει σε καθημερινή βάση και το τσουκάλι είναι γεμάτο. Αυτό το έχεις διαπιστώσει αν με ακολουθείς στο instagram όπου θα βλέπεις, πως ψήνω μπισκότα και κέικ σε καθημερινή βάση και ίσως σε υπερβολικό για την εποχή βαθμό. 




Επίσης φτιάχνω μικρές λιχουδιές που μεταφέρονται με ευκολία στη θάλασσα γιατί τα πρωινά μου πλέον τα περνάω εκεί με τις μικρές. Τα φρέσκα φρούτα, όπως κεράσια και βερίκοκα, είναι η πρώτη μου επιλογή, αλλά παίρνω μαζί μου και μπισκότα, τυροπιτάκια, κέικ και «ενεργειακά» τρουφάκια. 




Τα τρουφάκια ενέργειας με βασικό συστατικό, τους χουρμάδες, σε διάφορες παραλλαγές, είναι αυτά που προτιμώ να τρώω στην παραλία σαν σνακ. Γιατί δεν αναλιγώνουν και αντέχουν στις υψηλές θερμοκρασίες χωρίς να αλλοιώνονται, γιατί είναι πολύ νόστιμα και ικανοποιούν άμεσα την ανάγκη για γλυκό, γιατί μεταφέρονται εύκολα και δεν λερώνουν, γιατί είναι υγιεινά, γιατί αρέσουν στα παιδιά, γιατί τρως ένα και σου κόβει την πείνα.




Αρκετοί δεν είναι οι παραπάνω λόγοι? Κι αν όχι, τότε θα πω πως τα παρακάτω τρουφάκια μου δίνουν ένα ακόμη κίνητρο να τα φτιάχνω συχνά. Είναι έτοιμα στο δεκάλεπτο, χωρίς μίξερ, χωρίς ψήσιμο, χωρίς προσπάθεια. Μόνο μ΄ένα μπολ και πολύ όρεξη! 




Καλημέρα και καλή επιτυχία αν τα φτιάξετε. Που αν με ρωτάτε, πρέπει να τα φτιάξετε!




ΣΟΚΟΛΑΤΕΝΙΑ ΤΡΟΥΦΑΚΙΑ ΜΕ ΧΟΥΡΜΑΔΕΣ ΚΑΙ ΚΑΡΥΔΑ – ΧΩΡΙΣ ΖΑΧΑΡΗ


Υλικά για περίπου 30 μικρά τρουφάκια: 


     1)      400 γραμμάρια χουρμάδες βασιλικούς

     2)      160 γραμμάρια καρύδα τριμμένη

     3)      45 γραμμάρια κακάο

     4)      1 κουταλάκι γλυκού εκχύλισμα βανίλιας

     5)      1 κουταλάκι γλυκού κανέλα

     6)      ¼ κουταλάκι γλυκού γαρίφαλο τριμμένο

     7)      Λίγη επιπλέον καρύδα για το τύλιγμα 




Μέθοδος: 


Αφαιρούμε το κουκούτσι από τους χουρμάδες και κόβουμε τον καθένα σε 4-5 μικρά κομμάτια. Τους τοποθετούμε όλους σε ένα μπολ στο οποίο ρίχνουμε ζεστό νερό (όχι καυτό αλλά αρκετά ζεστό). Αφήνουμε τους χουρμάδες στο μπολ με το νερό να μουλιάσουν για 10 λεπτά. 


Κατόπιν χύνουμε το νερό και τους στραγγίζουμε σε ένα σουρωτήρι. Τους επαναφέρουμε στο ίδιο μπολ και προσθέτουμε όλα τα υπόλοιπα υλικά εκτός από την καρύδα που έχουμε κρατήσει για να ρολάρουμε τα τρουφάκια. 


Ζυμώνουμε με τα χέρια μας τα υλικά ακριβώς όπως κάνουμε με τον κιμά για τα μπιφτέκια μέχρι να προκύψει ένα ομοιογενές μίγμα. 


Πλάθουμε μικρά τρουφάκια στο μέγεθος πολύ μικρού καρυδιού και τα τυλίγουμε σε τριμμένη καρύδα. Τα βάζουμε σε σκεύος που κλείνει με καπάκι και τα διατηρούμε στο ψυγείο για 10 περίπου μέρες. Είναι καλύτερα να τα καταναλώσουμε μετά από λίγες ώρες ώστε να έχουν δέσει οι γεύσεις και να έχουν παγώσει! 


Καλή επιτυχία!!!





13 σχόλια:

  1. το πρόβλημα δεν ειναι οτι δεν γράφεις.. είναι οτι δεν στέλνεις κοπελιά.. Τα βλεπουμε μονο στο instgram Και μας τρεχουν τα σαλια.. Αλλα αυτα τα τρουφακια θα τα φτιάξω οπωσδηποτε μιας και βρεθηκαν στα χερια μου μπολικοι χουρμαδες!! καλη σου εβδομαδα!! πολλα φιλια και καλο καλοκαιρι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχχαχαχχαα Καλά τα λες! Κι εγώ στη θεση σου το ίδιο θα έλεγα!!! Το έτοιμο είναι πάντα καλύτερο. Αλλά σε αυτή την περίπτωση ο χρόνος που απαιτείται για τα τρουφάκια είναι μηδαμινός. Αρα μπορείς να τα φτιάξεις και να τα απολαύσεις και μόνη σου Ελπίδα μου!
      Εχω χαθεί τον τελευταίο καιρό από το μπλογκ, αλλά σίγουρα όχι από το ίνσταγκραμ και σίγουρα όχι από εσάς που παρακολουθώ με αμείωτο ενδιαφέρον!!!

      Φιλιά και τις καλύτερες ευχές μου για το καλοκαίρι που έφτασε!!!!!!!!

      Διαγραφή
  2. Καλημερα!!!!!! Πολύ ωραία Χρυσαυγη! Όπως σωστά λες ο,τι πρέπει για την θάλασσα μετά το μπάνιο! Η καρύδα γράφει τέλεια πάντως στο φακό :-) ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η καρύδα ήταν, είναι και θα είναι ένα αγαπημένο μου υλικό όχι μόνο για τις μαγειρικές μου συνταγές αλλά και ως σνακ. Αγοράζω πολύ συχνά καρύδες και τις τρώω έτσι σκέτες αφού τις καθαρίσω. Μια από αυτές σκέφτηκα να την κάνω και μπολ για τα τρουφάκια μου!!! Και ναι, όντως έγραψε!!!

      Καλησπέρα Αρη μου! Κι ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  3. Φανταστικά είναι Χρυσαυγή.
    Το εσωτερικό τους φαίνεται τέλειο. Πολύ γιάμι ;)
    Και ναι ειναι οτι καλυτερο για την παραλία.
    Ωφέλιμα και υγιεινά.

    Η παρουσίαση με την καρύδα πολύ πολύ ωραία!! Μπράβο

    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάριον γλυκιά πάντα με τον καλό το λόγο! Σε ευχαριστώ!! Εχω δει την καρύδα να την χρησιμοποιούν σαν μπολ για σμούθιζ και γενικά στο σερβίρισμα. Ετσι λοιπόν είπα κι εγώ να την κανω μπολ για τα τρουφάκια μου!!!! Why not?

      Διαγραφή
  4. Φαινονται τελεια και φουλ σοκολατενια χαχα θα τα φτιαξω!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Νομίζω πως μόλις αποβάλλουμε το άγχος και αποδεσμευτούμε κάπως από τα όρια και τις πιέσεις που ως food bloggers θέτουμε στους εαυτούς μας, τότε περνάμε πραγματικά καλά και απολαμβάνουμε το blogging με όλα όσα συνεπάγεται.
    Το ότι περνάτε τα πρωινά σας στην παραλία... αχ! Ζηλεύω πως ζηλεύω και απλά κάνω υπομονή για την πολυπόθητη καλοκαιρινή άδεια :)
    Τα τρουφάκια δείχνουν φανταστικά! Πρόσφατα χρησιμοποίησα χουρμά σε συνταγή για πρώτη φορά, οπότε αφού ξεπεράστηκε αυτός ο σκόπελος (γιατί δεν ήμουν σίγουρη αν θα μου αρέσει), συνεχίζω με άλλες συνταγές!
    Και όπως πάντα, τρελαίνομαι που δίνεις τόση σημασία στη λεπτομέρεια... όλα είναι τόσο όμορφα καμωμένα!
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εχεις απόλυτο δίκιο! Κάποια στιγμή είχε πει η Μάγδα ότι για να γράψω στο μπλογκ πρέπει να ζήσω έξω πρώτα (ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων). Αυτό το κράτησα πολύ καλά μέσα στο μυαλό μου και το έδεσα που λέμε. Με/μας αντιπροσωπεύει πληρως νομίζω, όποτε αυτό το καλοκαίρι πάω σύμφωνα με τη διάθεσή μου. Χαλαρά!! Και όπου βγει!

      Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και όσο για τον χουρμά, νομίζω πως η καραμελένια του γεύση δεν θα σε αφήσει ασυγκίνητη. Αρκεί βέβαια να τον δοκιμάσεις πρώτα στη σωστή συνταγή για να τον πάρεις με καλό μάτι! Και μετά τον ερωτεύτικες! Στάνταρ!!!

      Φιλιά πολλά από μένα!!!!

      Διαγραφή
  6. υπεροχαααα! αν κ δν ειμαι τοσο φαν της καρυδας, η μυρωδια της και μονο σε ταξιδευει!! αυτα τα γλυκα χιονισμενα κεφτεδακια ειναι μουρλια !! οι φωτογραφιες εξαιρετικες για αλλη μια φορα! αχ αυτο το μαγειρεμα το ελευθερο που δεν θες να το φωτογραφησεις για το μπλογκ, το περναω τωρα τελευταια και το απολαμβανω ειναι η αληθεια :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Λατρεύω καρύδα, λατρεύω τρουφάκια. Το καλοκαίρι είναι ένα και αξίζει να το ζήσουμε ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αγαπημένη Χρυσαύγη,
    Για ακόμα μια φορά έγραψες! τα έφτιαξα χθες το βράδυ και είναι πραγματικά... τέλεια!!! Σοκολαστικά & πάρα πολύ απλά! Τι άλλο να ζητήσει κανείς???
    ευχαριστώ για την συνταγή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

πήγαινε στην κορυφή! 01 09 10