4 Ιουλίου 2014

Βυσσινάδα σπιτική






Βυσσινάδα ή λεμονάδα? Ποτέ δεν μπόρεσα να δώσω ξεκάθαρη απάντηση. Και τα δύο θεωρώ πως είναι τα απόλυτα δροσιστικά ροφήματα του καλοκαιριού, μετά το παγωμένο νερό φυσικά! 






ΒΥΣΣΙΝΑΔΑ ΣΠΙΤΙΚΗ


Υλικά: 

     1)      1.700 γραμμάρια βύσσινα φρέσκα
     2)      1 κιλό ζάχαρη
     3)      2 λεμόνια, το χυμό τους
     4)      200 γραμμάρια νερό 




Μέθοδος: 

Χρειαζόμαστε 1700 γραμμάρια βύσσινα ώστε μετά το καθάρισμα και την αφαίρεση των κουκουτσιών τους, να μας μείνουν περίπου καθαρά 1500 γραμμάρια. Τόσο απαιτεί η συνταγή. 

Πλένουμε καλά και καθαρίζουμε τα βύσσινα από τα κοτσάνια τους. Αφαιρουμε το κουκούτσι με το ειδικό εργαλείο (τον αποπυρηνωτή), ή με ένα τσιμπιδάκι όπως έκαναν παλαιότερα. Χρειαζόμαστε 1500 γραμμάρια βύσσινο. 



Σε μια μεγάλη κατσαρόλα βάζουμε το νερό με τη ζάχαρη και βράζουμε το σιρόπι μέχρι να δέσει. Το βράσιμο γίνεται σε μέτρια φωτιά. Βράζουμε το σιρόπι τόσο ώστε όταν ρίξουμε μια σταγόνα απ΄αυτό σε ένα ποτήρι με νερό, το σιρόπι θα σχηματίσει μια μπαλίτσα, μια μαλακή δηλαδή μάζα. Αν διαλυθεί καθώς το ρίχνουμε στο νερό, τότε χρειάζεται ακόμα δέσιμο. 

Μόλις έχει φτάσει στο σωστό σημείο βρασμού και δούμε ότι η σταγόνα γίνεται μπαλίτσα μέσα στο νερό, τότε προσθέτουμε στην κατσαρόλα τα βύσσινα και το χυμό των λεμονιών. Ανακατεύουμε καλά και  αφήνουμε το μίγμα να βράσει για 5-10 λεπτά σε μέτρια θερμοκρασία. Στο διάστημα αυτό που κοχλάζει και βγάζει αφρούς καλό θα ήταν να αφαιρέσουμε λίγο από τον αφρό αυτό με ένα κουτάλι. 
 
Μόλις βράσει το βύσσινο, απομακρύνουμε την κατσαρόλα από τη φωτιά και την αφήνουμε για 5-10 λεπτά να πέσει λιγο η θερμοκρασία του μίγματος. 



Στη συνέχεια παίρνουμε ένα μεταλλικό μεγάλο μπολ και στηρίζουμε σε αυτό ένα σουρωτήρι με λεπτή σίτα . Ρίχνουμε με μια κουτάλα της σούπας λίγο από το ζουμί μαζί με βύσσινα και αρχίζουμε με το ανάποδο μέρος της κουτάλας να πιέζουμε πολύ καλά τα βύσσινα ώστε να βγάλουν όλο τους το χυμό. Αφαιρούμε τα λιωμένα βύσσινα από το σουρωτήρι και κάνουμε το ίδιο όσες φορές χρειαστεί, μέχρι να τελειώσει όλο το μίγμα της κατσαρόλας. 

Όταν έχουμε συλλέξει όλο το χυμό (τη βυσσινάδα δηλαδή), την βάζουμε σε γυάλινα μπουκάλια, την αφήνουμε να κρυώσει εντελώς και την διατηρούμε στο ψυγείο.
Τη σερβίρουμε παγωμένη βάζοντας σε ένα ποτήρι 1/3 βυσσινάδας και γεμίζοντας το υπόλοιπο με παγωμένο νερό και παγάκια. Ανακατεύουμε και απολαμβάνουμε! 

Καλή επιτυχία!!!!!!!!


Tip: Τα βύσσινα θα πρέπει να πατηθούν πολύ καλά κι επίμονα με την κουτάλα στο σουρωτήρι. Να γίνουν δηλαδή λιώμα. Αυτό που θα πετάξουμε τελικά θα είναι περίπου μια μεγάλη χούφτα πολτός βύσσινου.   





38 σχόλια:

  1. Καλημέρα, έχω ακόμη από την περσινή, φέτος βύσσινα ελάχιστα έχουν φανεί στη λαϊκή και όχι της αρεσκείας μου.
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. υπεροχη φωτογραφηση θα πω εγώ...κρατώ και τη συνταγή,μια που η βυσσινάδα αποτελεί ακόμη ανεξερευνητο πεδίο όσο να πεις...καλημερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου cook ! Κράτα τη συνταγή, είναι πολύ απλή και ταυτόχρονα νόστιμη.
      Αν σου αρέσει μπορείς στο σιρόπι να ρίξεις δύο καρφάκια γαρύφαλο και ένα ξυλλάκι μικρό κανέλας και έτσι θα πάρει άρωμα.
      Παρ΄όλα αυτά εγώ την κράτησα στην φυσική της μορφή γιατί μου αρέσει έτσι.

      Το πεδίο αυτό το ανεξερεύνητο είναι καλό να το εξερευνήσεις άμεσα! Τώρα είναι η εποχή και είναι πανεύκολο! Δροσιστείτε τώρα το καλοκαίρι!!

      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  3. Εγώ είμαι της λεμονάδας ενώ ο Γιώργος της βυσσινάδας, οπότε μάς έχεις καλύψει και τους δύο!!!!
    Να πω ξανά για τις φωτογραφίες σου;; Νομίζω πως θα καταντήσω κουραστική!!!!!
    Αλήθεια, τα κεράσια στο μάρμαρο, τα "έστησες" ή απλώς "έτυχε" η διάταξη;; :)
    Πολλές καλημέρες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχχααα
      Το μοιράσατε δίκαια το καλοκαίρι σας!

      Εντάξει, Δήμητρα... έχεις ένα μπουκάλι λεμονάδα από μένα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Τη βυσσινάδα του Γιώργου θα σε αφήσω να την φτιάξεις εσύ!

      Νομίζω ότι κανείς, ποτέ δεν βαριέται να ακουει καλά λόγια... και αυτό αυτόματα απαντά στην φωναχτή σου σκέψη!

      Τα βυσσινάκια και ουχί κερασάκια (αλλά έχεις δίκιο να τα μπερδεύεις γιατί η ποικιλία τους είναι κερασοβύσσινα και όχι κανονικά βύσσινα, αρα πιο πολύ με κεράσια μοιάζουν....) στήθηκαν ένα προς ένα, τα επέπληξα να κάτσουν ήσχυχα και κατόπιν τα φωτογράφησα!

      Τίποτα δεν είναι τυχαίο....αν και θα μπορούσε!
      χαχαχαχαχχαα

      Δροσερές καλησπέρες από μένα !!!!!!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  4. Υπέροχη!
    Όχι μόνο η βυσσινάδα αλλά όλη η ανάρτηση.
    Προσεγμένη μέχρι την τελευταία της λεπτομέρεια και από πλευράς σαφούς και αναλυτικής γραφής της συνταγής, άψογων ελληνικών αλλά και αισθητικού αποτελέσματος.
    Ένα σύνολο πλήρες!

    Η πιο εύγευστη μα και η πιο όμορφη βυσσινάδα! Ένα παράδειγμα προς μίμηση στα τεκταινόμενα της "πιάτσας", η οποία βρίθει από προχειρότητες, κακή αισθητική και σοβαροφάνειας χωρίς σοβαρότητα από παλιούς αλλά κι από νεώτερους bloggers!

    Υπάρχεις στην ελληνική πραγματικότητα των food blogs για να μας αναβαθμίζεις και να δίνεις μαθήματα προς πάσα κατεύθυνση!
    Ο νοών νοείτω και ουαί τω ανοήτω!

    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ζαμπίαααααααααααααα......
      έχω βάλει το κεφάλι μου στη γη από τη ντροπή γι΄αυτά που λες.

      Δεν ξέρω τι να γράψω από κάτω από το σχόλιό σου για να σε ευχαριστήσω!!!!!!!!!!!!
      Ειλικρινά με έπιασες απροετοίμαστη σήμερα...

      Αν μπορούσα θα έβαζα χίλιες καρδούλες από κάτω!
      Σε ευχαριστώ τόσο, πολύ!

      Η φίλη σου!!!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
    2. ...δεν χρειάζονται χίλιες, η μια φτάνει. Αρκεί που κάποιος στέλνει το μήνυμα και ο άλλος το παραλαμβάνει...

      Keep calm and carry on cooking!
      Z.

      Διαγραφή
  5. Ανεπανάληπτες οι φωτογραφίες σου!!!!!!!!!!!!
    Ειδικά η πρώτη.....πολύ επαγγελματική!!!!!!!

    Τρελλαίνομαι και για βυσσινάδα και για λεμονάδα!!!!
    Αλλά τη βυσσινάδα προτιμώ να τη δοκιμάσω από τα χεράκια σου. Να τη βρω έτοιμη εννοώ....γκουχου γκουχου ....παγωμένη!!!!!!χαχαχαχα

    Μπράβο σου!!
    Συνέχισε έτσι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχχαχαα
      Σε ευχαριστώ πολύ που με τις υποδείξεις σου με έκανες να φωτογραφίζω στο ευρύτερο περιβάλλον και να ξεκολλήσω από τη στασιμότηατα.

      Σου αξίζει ενα ποτήρι βυσσινάδα, χωρίς να κουραστείς, χωρίς να ξεκουκουτσιάσεις τα εκατοντάδες βυσσινάκια και χωρίς να κουνήσεις ούτε το μικρό σου δαχτυλάκι.
      ......κι αυτό το ποτήρι είναι στην κατάψυξή μου και σε περιμένει!!!

      χαχαχαχαχαχχαχαχαα

      Φιλούρες πολλές κι ευχαριστώ πολύ!!!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
    2. Καλά....τι θυμήθηκα.....13 χρονών διακοπές στην Αμάρυνθο με τη φίλη μου την Άρτεμις και την οικογένεια της! Μια γειτόνισσα, που είχε γιο κούκλο (άσχετο αλλά ήθελα να δώσω ένα τόνο ίντριγκας στο σχόλιο), μας έφτιαχνε βυσσινάδα και τηγανόψωμα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Σλούρπ!!!!!

      Διαγραφή
  6. Απαντήσεις
    1. Τα φαινόμενα ΔΕΝ απατούν στην προκειμένη περίπτωση !!!!

      Διαγραφή
  7. Είδα τη φωτογραφία σου και δίψασα!! Τι κρίμα που δεν μπορώ να χωθώ στην οθόνη μου. Τι να σχολιάσω πάλι βρε κούκλα μου? Τέλεια ανάρτηση από κάθε άποψη! Συγχαρητήρια ...και πάλι:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κουταλάκι μου σε ευχαριστώ πολύ!
      Ομολογώ ότι ήταν μια πολυ δροσερή, νόστιμη και φωτογενής βυσσινάδα!

      Διαγραφή
  8. Είμαι μέσα στην κουζίνα σου.Περιφέρω το βλέμμα μου πότε στο μαρμάρινο πάγκο με τα δήθεν ατημέλητα τοποθετημένα βύσσινα,πότε στην γλυκιά ανακατωσούρα της κατσαρόλας που σιγοβράζει,πότε στα κολονάτα ποτήρια που με αδημονία κοντό στέκονται για να υποδεχτούν τον άλικο χυμό.
    Το μάτι αναπαύεται στην κομψοτεχνήματα της διαφανής καράφας.Στις κοίλες επιφάνειες της που προστατευτικά αγκαλιάζουν το δροσερό ρόφημα ,αναδεικνύντας το μεγαλείο του χρώματος,την απόλυτα σωστά κατανεμημένη πυκνότητα του,την αιματένια διαφάνεια του.
    Παρατηρώ τις εσωτερικές κατακόκκινες ρανίδες του πορφυρού υγρού .Αυτές που από ματαιοδοξία δεν κύλησαν .Αυτές που βάλθηκαν να αναμετρηθούν με την θαμπάδα που ο ψυχρότητα του πάγου δημιουργεί.Το κόκκινο της φωτιάς σε αντιπαράθεση με το ψυχρή διαφάνεια του πάγου.
    Αισθαντική φωτογράφιση.Ατμοσφαιρική και πλήρης κάλυψη ενός ποτού καλοκαιρινού με προεκτάσεις μυστηριακής φαντασίας και παραπλανητικής αποκάλυψης.
    Ταυτόχρονη αίσθηση απόκοσμης πολυτέλειας και σπιτικής φροντίδας.
    Femme fatal σε εργένικο κοσμοπολίτικο πάρτυ.Αλλά και έφηβη ,στο σπίτι της γιαγιάς ,μετά από μεσημεριανή ποδηλατάδα κάτω από τον καυτό ήλιο.Δεν ξέρω τι από τα δυο προτιμώ.
    Χρυσαυγούλα μου,αγαπημένη μου φίλη,πόσο όμορφα αναδεικνύεις τις δημιουργίες σου!Πόσο εύστοχα και σεμνά υποστηρίζεις την απλότητα και την ευπρέπεια του κάλλους!
    Φιλιά πολλα ,πολλά!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή μου Φωτεινή γειά σου.
      Είναι μαγικό τι βλέπει κανείς (όχι κανείς!! ΕΣΥ!!) μέσα σε ένα ποτήρι βυσσινάδα!
      Φτιάχνεις ένα ολόκληρο story μόνο και μόνο από μια φωτογραφία.
      Χάρισμα τεράστιο και αξιοζήλευτο, το ομολογώ!

      Σε ευχαριστώ που καταθέτεις κομμάτια της ψυχής σου στις ηλεκτρονικές σελίδες αυτού εδώ του blog!

      Φωτεινούλα μου σε φιλώ πολύ πολύ!!!!!!!!

      Διαγραφή
  9. Bύσσινο είδα και έτρεξα,σαν γνήσια βυσσινοπούλα. Χρυσαυγή μου είναι απ΄ τα αγαπημένα μου ροφήματα το καλοκαίρι.Το έχω συνδυάσει με τα ανέμελα παιδικά χρόνια στο χωριό με την γιαγιά και τον παππού και όλα τα ξαδέρφια μου που ερχόντουσαν απο την Αθήνα για τις διακοπές τους , που μετά απο ατελείωτες ώρες παιχνιδιού η γιαγιά μας δρόσιζε με βυσσινάδα σπιτική.
    Να είσαι καλά καλό σ-κ!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελα ντε...
      Αν δεν σχολίαζες εσύ τη βυσσινάδα, κάτι θα έλειπε!
      Ετσι ακριβώς όπως τα λες είναι. Κι εγώ αναμνήσεις από τα παιδικά μου χρόνια έχω με τη βυσσινάδα. Πλέον μεγάλωσα και αποφάσισα να την φτιάχνω μόνη μου αφού δεν υπάρχει γιαγιά να μου την προσφέρει!!!

      Φιλιά Ροδάνθη μου!

      Διαγραφή
  10. Υπέροχη η βυσσινάδα σου! Καλή και η λεμονάδα αλλά προτιμώ την βυσσινάδα καθώς συνοδεύεται και από μνήμες της παιδικής ηλικίας. 'Εφτιαξε και η μαμά μου και σκέφτηκα να ανεβάσω τη δική της συνταγή, αλλά βλέπω ότι μας κάλυψες για φέτος. Πολύ όμορφα τα σκορπισμένα σου βύσσινα.
    Με ποιους άραγε τα πήρε η Ζαμπία και ξεσπάθωσε;

    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μίνα μου,
      κακώς δεν ανεβάζεις την δικιά σου συνταγή.
      Εδώ η κάθε μια είναι μοναδική. Δεν σας κάλυψα καθόλου για φέτος και να με συγχωρείς...
      Εγώ ξέρω πως όλοι οι καλοί χωράνε! Και ειλικρινά θα περιμένω με πολύ χαρά την δικιά σου βυσσινάδα και τις μαγικές σου φωτογραφίες!!!!!

      Όσο για την Ζ...... τους έχει τους λόγους της, πίστεψέ με!

      Φιλιά πολλά και από μένα!!!!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  11. Χρυσαυγή μου, εύγε, πολλά εύγε, και για τη συνταγή, την αναλυτική παρουσίασή της αλλά και τη φωτογράφιση! Εξαιρετική, δεν έχω λόγια!
    Πίνω κι ένα ποτήρι στην υγειά σου!
    Πολλά φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πιες πολλά ποτήρια Ελένη μου!
      Η βυσσινάδα καταναλώνεται με φίλους!

      Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τα πάντα καλά και ευγενικά σου λόγια!

      Διαγραφή
  12. αφωνη εμεινα !!! ΜΠΡΑΒΟ ΜΠΡΑΒΟ ΜΠΡΑΒΟ ΜΠΡΑΒΟ... Τι να πρωτοπω... για τη βυσσινάδα που τρελαίνομαι και διψασα μονο που την είδα.. ή τις ΘΕΙΚΕς ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ!!! Συμφωννω απόλυτα με τη Ζαμπία!!! Δεν χορταίνω να βλέπω τις αναρτησεις σου!!! πολλά πολλά φιλια Χρυσαυγή μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχχαχαχαα

      Εντάξει........... τώρα ντρέπομαι!
      Τι να πω άλλο?

      Σε υπέρ ευχαριστώ Ελπίδα μου!
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  13. τελειααααα πιες και ενα στην υγεια μου!! δεν ηξερα οτι γινεται ετσι! εμεις εδω κανουμε το βυσσινο γλυκο κανονικά και απλα κάνουμε περισσότερο σιρόπι το οποίο αραιώνουμε με παγωμένο νερό ή σοδα και κανουμε τη βυσσινάδα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και η μαμά μου έτσι την κάνει. Με βυσσινάκια στο ποτήρι από το γλυκό.
      Είναι τέλεια και έτσι. Είναι ωραίο να τρως τα βυσσινάκια στο τέλος.

      Αλλά υπάρχει και αυτή η εκδοχή του σιροπιού με λιγότερη ζάχαρη απ΄ότι θέλει το γλυκό και γρήγορη εκτέλεση.
      Δοκίμασέ την καμιά φορά αν έχεις όρεξη και πες μου αν σου άρεσε!!!

      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  14. Και άλλη μια ... βυσσινοπούλα εμφανίστηκε μόλις είδε βύσσινα και βυσσινάδα. Καταπληκτική η βυσσινάδα και εντυπωσιακή η φωτογράφιση! Και του χρόνου Χρυσαυγή μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Χρυσαυγή αν υπάρχει έστω κάποιος που δεν αγαπά βυσσινάδα, σίγουρα με την ανάρτηση και τις φωτογραφιίες σου, θα την ερωτευτεί!!!!!!
    Δροσερή, κόκκινη και ξεδιψαστική!!!!
    Μας μάγεψε (και εκείνη και εσύ!!!! Χα χα χα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Noμίζω βυσσινάδα είναι το δροσερό ποτάκι του καλοκαιριού.
    Ψηφίζω βυσσινάδα!
    Πολύ ωραία συνταγή. Εμένα την κάνει η μαμά μου όταν κάνει και γλυκό βύσσινο και κρατάει το σιρόπι μετά. Ωραία η δική σου εκδοχή και οι φωτογραφίες βήμα-βήμα.

    Σε κάθε ανάρτησή σου με εκπλήσεις ευχάριστα με τις φωτογραφίες σου. Εξαιρετικές.
    Προσεγμένες και πολύ φωτεινές.
    Μπράβο κοριτσάκι :)

    Φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καλημέρα . Υπέροχη ανάρτηση, εξαιρετικές φωτογραφίες. Η πιο καλή βυσσινάδα γίνεται με λιώσιμο του φρούτου , όντως.
    Επειδή πρωί πρωί έπεσα σ' αυτό : http://biologikaorganikaproionta.com/syntages/112974/
    και είχα δει χθες την ανάρτησή σου, αναρωτιέμαι αν έχεις δώσει άδεια αναδημοσίευσης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Vita σε ευχαριστώ πολύ!!!!!
      Όχι βέβαια. Δεν έχω δώσει καμία άδεια αναδημοσίευσης ποτέ και πουθενά!
      Έστειλα ήδη μέιλ.

      Σε ευχαριστώ πολύ για την ενημέρωση.

      Διαγραφή
  18. Ωωωω κορίτσι τι δελεαστικές εικόνες! Μ' αρέσουν και τα δύο ροφήματα το ίδιο και με παραπέμπουν απόλυτα στο καλοκαίρι!
    Θα δοκιμαστεί σίγουρα!
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Καλησπέρα, σε βρήκα από τα links που δημοσίευσε η Λαμπρούκα και χαίρομαι που έπεσα πάνω σε αυτή την συνταγή που είναι χαραγμένη στη μνήμη μου με την γιαγιά μου, το σπίτι της το νεοκλασικό στο Φάληρο, να κάθομαι και να ρουφάω βυσινάδα από γυάλινο καλαμάκι παρακαλώ στα μαρμάρινα σκαλοπάτια. Σε ευχαριστώ που έγινες αιτία να ανασκαλέψω μνήμες! Καλή εβδομάδα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ήρθα από τη Λαμπρούκα να δω τη συνταγή σου κι έμεινα να χαζεύω τις φωτογραφίες σου!!
    Σε βάζω αμέσως στα αγαπημένα μου να μη χάνω ανάρτηση!
    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Σου πάει το κόκκινο τελικά! Μετά τις πιπεριές, τώρα αυτή η υπέροχη βυσσινάδα! Μα πόση ομορφιά....!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Λαχταριστη κ αγαπημένη η βυσσιναδα...αν αρχίσω δε σταματώντας. Τέλεια η συνταγή!

    Καλησπερα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Υπέροχο χρώμα!!! Και φανταζομαι τη γευση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

πήγαινε στην κορυφή! 01 09 10