26 Φεβρουαρίου 2012

Σούπα βελουτέ με σελινόριζα και ροκφόρ


Σαν τη μύγα μες το γάλα

          Στη ζωή μου, σε ορισμένα πράγματα δεν ακολουθώ την πεπατημένη. Πόσο μάλλον όταν κάνω το χόμπι μου, που στην προκειμένη περίπτωση είναι το blog μαγειρικής μου. Τα Χριστούγεννα επέλεξα να μην αναρτήσω συνταγές με μελομακάρονα ή κουραμπιέδες ή γαλοπούλα γεμιστή. Τίποτα που να παραπέμπει σε παραδοσιακά Χριστούγεννα. Αντίθετα, έφτιαξα φαγητά που μπορούσαν να μπουν σαν σφήνα σε ένα ωραίο γιορτινό τραπέζι ή ρεβεγιόν. Κάτι που να ταιριάζει με γιορτές αλλά να μην είναι αμιγώς Χριστουγεννιάτικο. Όχι επειδή δεν μου αρέσουν τα γιορτινά παραδοσιακά εδέσματα, αλλά επειδή νομίζω ότι είναι χιλιοειπωμένα. Τι να προσθέσει η εκατομμυριοστή δικιά μου συνταγή κουραμπιέδων μέσα στον κυβερνοχώρο?



         Με την ίδια λογική θα συνεχίσω και το Πάσχα. Μόνο που τώρα θα μπω ποιο βαθιά στην ακολασία, μιας και οι αναρτήσεις μου δεν θα είναι καθόλου, μα καθόλου νηστήσιμες και σαρακοστιανές. Το θέμα της νηστείας είναι μεγάλο και δεν σκοπεύω να το ανοίξω από τούτο εδώ το βήμα. Αν και νιώθω σαν τη μύγα μες το γάλα, ομολογώ ότι ανήκω στην μικρή μερίδα πληθυσμού που δεν νηστεύουν, ούτε καν τη Μεγάλη εβδομάδα και δεν σκοπεύω να προσποιηθώ ότι το κάνω! Προτιμώ να είμαι αληθινή και ας αποτελέσει αυτό αφορμή για κριτική (καλή ή κακή…). Αν μου έρθει βέβαια να φτιάξω καμιά ταραμοσαλάτα, έτσι για τη λιχουδιά… θα το δείτε στην ανάρτηση!
        Σήμερα προτείνω μια από τις καλύτερες ίσως σούπες βελουτέ που έφαγα στη ζωή μου. Η συνταγή δεν είναι ευρείας «κατανάλωσης», καθώς έχει ροκφόρ που οι περισσότεροι δεν το τρώνε. Απευθύνομαι, μόνο στους λίγους αλλά φανατικούς φίλους του ροκφόρ, με μια σούπα με σελινόριζα και ροκφόρ. Περιέχει ελάχιστα υλικά και η νοστιμιά της είναι αντιστρόφως ανάλογη με το κόστος της. Αν πιστεύετε ότι θα σας αρέσει, προτείνω να την δοκιμάσετε γιατί τελικώς θα σας ενθουσιάσει! Αν όχι, θα σας επιστρέψω τα χρήματά σας πίσω!!!!


 ΣΟΥΠΑ ΒΕΛΟΥΤΕ ΜΕ ΣΕΛΙΝΟΡΙΖΑ ΚΑΙ ΡΟΚΦΟΡ

Υλικά:

1) 2 μεγάλες σελινόριζες
2) 1 μικρή πατάτα
3) 2 μπαλάκια ροκφόρ σε μέγεθος καρυδιού ή και επιπλέον
4) 1 κύβο κότας
5) Αλάτι
6) Πάπρικα για τη γαρνιτούρα


Εκτέλεση:

           Καθαρίζουμε, πλένουμε και κόβουμε τη σελινόριζα σε μεγάλα κομμάτια. Την τοποθετούμε σε κατσαρόλα μαζί με τον κύβο κότας και ρίχνουμε νερό τόσο ώστε να τη σκεπάζει. Αφού πάρει βράση και περάσουν και 10 λεπτά βρασμού, προσθέτουμε και την πατάτα κατά τον ίδιο τρόπο κομμένη. Συνεχίζουμε το βράσιμο μέχρι τα λαχανικά μας να μαλακώσουν πάρα πολύ!

           Μόλις βράσουν κατεβάζουμε από τη φωτιά, προσθέτουμε το ροκφόρ και ανακατεύουμε. Λιώνουμε το περιεχόμενο της κατσαρόλας στο multi και το επαναφέρουμε στην κατσαρόλα. Ρίχνουμε αλάτι κατά τα γούστα μας.

          Αν χρειάζεται προσθέτουμε κι άλλο ροκφόρ (αν μας αρέσει ποιο έντονη η γεύση του) ή βραστό νερό αν η σούπα είναι πολύ πηχτή και χρειάζεται να γίνει ποιο υδαρής.

         Τη σερβίρουμε καυτή, σε κούπα με ένα κομματάκι ροκφόρ στο κέντρο της, έτσι ώστε όταν λιώσει να κάνει «κλωστές» και πασπαλισμένη με λίγη γλυκιά πάπρικα!!

Καλή επιτυχία!!





23 σχόλια:

  1. Πιστεύω Χρυσαυγή πως σημασία δεν έχει τι μπαίνει στο στόμα μας αλλά τι βγαίνει από αυτό. Όσο για το ροκφόρ έχεις δίκιο, δεν μπορούν όλοι να το φάνε, εγώ είμαι αλλεργική. Η σελινόριζα όμως, θεική. Τη βάζω όταν μπορώ, σε κάθε σούπα που φτιάχνω. Περιμένω για τις υπόλοιπες "κολασμένες" συνταγές σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Για άλλη μια φορά οι επισημάνσεις σου είναι καίριες και με βρίσκουν απολύτως σύμφωνη.

    Όσο για την πρότασή σου, την τόσο όμορφη και εντυπωσιακά παρουσιασμένη, τη βρίσκω πολύ πρωτότυπη και του γούστου μου.
    Πολύ θα την ήθελα σήμερα στο τραπέζι μου!
    Κάνει ένα παλιόκαιρο εδώ σε εμάς, που οι σούπα σου θα ήταν το μοναδικό που θα με...παρηγορούσε.

    Σε φιλώ και καλή συνέχεια, έτσι όπως τα σκέφτεσαι και τα λες!
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Επανέρχομαι γιατί ξέχασα να πω πόσο όμορφο έγινε το blog σου με το καινούριο Template!
    Άλλος αέρας!

    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η αλήθεια είναι ότι κι εγώ δεν τα παω καλά με τις νηστείες, θεωρώ κάποια πράγματα υπερβολή, ειδικά όταν υπάρχουν και προβλήματα υγείας.
    Η σούπα φαίνεται πεντανόστιμη, μου αρέσει το ροκφόρ.
    Καλή σαρακοστή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ένας παλιός παπάς έλεγε ότι νηστεύουν αυτοί που δεν έχουν να φάνε, δεν νηστεύω όλες τις μέρες από διαιτολογική πεποίθηση κάποιες μέρες της εβδομάδας οπωσδήποτε φτιάχνω λαχανικά όσπρια κλπ.
    Σήμερα φτιάχνω τα παραδοσιακά γιατί μας αρέσουν πολύ, ιδιαίτερα η λαγάνα και η ταραμοσαλάτα με αγκινάρες.
    Το ροκφόρ μ΄αρέσει πολύ κι έχω λίγο οπότε πάω για σελινόριζα αύριο μιας και το κρύο έκανε πάλι την εμφάνιση του!!
    Πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Στέλλα συμφωνώ γι΄αυτό που λές όσον αφορά στο τι μπαίνει και βγαίνει από το στόμα μας... και το μυαλό μας βέβαια!

    Ζαμπία, παντα μου δίνεις χαρά με τα σχόλιά σου γιατί είσαι "to the point" και εκτιμάς την ειληκρίνειά μου. Φτιάξε την σούπα έστω και στη μισή ποσότητα...! Πιστεύω ότι θα γίνει η αγαπημένη σου.
    Όσο για τον τρόπο που την παρουσιάζω... Εκείνη τη μέρα που την έφτιαξα και είχα "φωτογράφιση" έτυχε να είναι εδώ οι γονείς μου. Η μητέρα μου λοιπόν "σοκαρίστηκε" που έβαλα τη σούπα σε φλυτζάνια του καφέ. "Μα είναι δυνατόν!!!" Σε πληροφορώ ότι είναι πολύ ωραία ιδέα (και δεν την οικειοποιούμαι φυσικά) και η ποσότητα που χωράει είναι ακριβώς όση χρειάζεται για ένα μπολάκι σούπας αν την προσφέρουμε ως πρώτο πιάτο!!

    Σε φιλώ πολύ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μαρή μου. Ευτυχώς προβλήματα υγείας δεν έχω, αλλά δεν νηστεύω από άποψη. Αν σου αρέσει το ροκφόρ φτιάξ΄την οπωσδήποτε!! Φιλιά!!!

    Ξανθή μου, αν εξαιρέσεις το ροκφόρ (και όχι το μπλε τυρί) που είναι λίγο τσιμπημένη η τιμή του, κατά τ΄ άλλα η σούπα είναι πολύ φθνηνή και φτωχή από άποψη υλικών! Βέβαια και η ποσότητα ροκφόρ που χρειάζεται είναι ελάχιστη και διατειρήται και πολύ καιρό στο ψυγείο. Αρα μπορούμε να την φτιάχνουμε όλοι πολύ πολύ συχνά!
    Αν την φτιάξεις θα ήθελα να μου πεις τη γνώμη σου... ειληκρινά πάντα! Πιστεύω ότι θα σου αρέσει!
    Φιλιά πολλά και σε σένα και καλή Καθαρά Δευτέρα, έστω και με κρύο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Χρυσαυγή μου συμφωνώ με την εισαγωγή σου!!!Πολύ ωραία η συνταγή σου λατρεύω το ροκφορ αλλά δυστυχώς οι υπόλοιποι στην οικογένεια ούτε να το δουν.Δε με πειράζει όμως εννοείται πως θα τη δοκιμάσω!!!Φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αγαπώ πολύ και την σελινόριζα και το ροκφόρ, οπότε η σούπα σου είναι απολύτως του γούστου μου!
    Οσο για τις νηστείες, η μόνη εβδομάδα που νηστεύω μέσα σε όλο το χρόνο είναι η Μεγάλη Εβδομάδα, γενικά δεν τα πάω καλά με τις νηστείες.
    Θέλω να πιστεύω ότι, ηθελημένα τουλάχιστον, δεν έχω κάνει κακό σε κάποιον άνθρωπο, κι αυτό έχει μεγαλύτερη σημασία για μένα από όλες τις νηστείες.
    Σέβομαι όμως απόλυτα την επιλογή όλων όσων τις τηρούν, όλες οι απόψεις και οι πεποιθήσεις είναι σεβαστές!
    Καλή βδομάδα, καλή Σαρακοστή εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πολύ ωραία η σούπα σου Χρυσαυγή μου! Λατρεύω το ροκφόρ!!! Όποτε θα την δοκιμάσω κάποια στιγμή...
    Είμαι κι εγώ από τους ανθρώπους που δεν νηστεύουν... Μου αρκεί το ότι δεν έχω κάνει κάποιο κακό σε κάποιον άλλον και πιστεύω ότι δεν χρειάζεται να νηστέψω για να δείξω εάν πιστεύω ή όχι...
    Καλή Σαρακοστή και καλά να περνάς!!!
    Πολλά φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τέλεια η σουπίτσα σου Χρυσαυγή μου, λατρεύω την σελινόριζα και το ροκφορ! Επίσης το σερβίρισμα είναι όνειρο!
    Ουτε και εγώ νηστεύω ποτέ Χρυσαυγή μου, η σχέση μου με την θρησκεία είναι συνειδητά ανύπαρκτη. Πεθαίνω όμως για τα Παραδοσιακά πιάτα και έθιμα. Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Συμφωνώ απολύτως Χρυσαυγή μου και όπως είπες είναι μεγάλη ιστορία!
    Η σουπίτσα σου σημειώνεται! Θα τη φτιάξω κάποια μέρα για εμένα και τον καλό μου γιατί τα παιδάκια μου το ροκφόρ ούτε να το δούνε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αγαπώ τις βελουτέ, θα την δοκίμαζα σίγουρα! Δεν αρνούμαι να πειραματιστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Τελικώς κορίτσια δεν νιώθω και τόσο σαν τη μύγα μες το γάλα!! Βλέπω ότι πολύς κόσμος δεν νηστεύει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλημέρα κοριτσάκι και καλή σαρακοστή!! συμφωνώ απόλυτα στο θέμα της νηστείας!! λίγη από τη σουπίτσα σου θα κεραστώ γιατί τη λιμπίστηκα!!! φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καλημέρα Χρυσαυγούλα με την ωραία συνταγούλα! Ως φανατική λάτρης του ροκφόρ, βρίσκω τη σούπα σου άκρως δελεαστική και επίκαιρη!
    Εκτιμώ σε σένα το γεγονός ότι είσαι της φιλοσοφίας "οι καλοί λογαριασμοί κάνουν τους καλούς φίλους... εγώ είμαι έτσι και αν σου ταιριάζω έχει καλώς, αλλιώς οκ δεν έγινε και τίποτα!"
    Θεωρώ τη νηστεία πολύ προσωπικό θέμα, ιδιαίτερα πολύπλοκο και πολύπλευρο... είναι επιλογή και πεποίθηση του καθενός, αλλά δεν αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα ή κριτήριο προσωπικότητας. Ίσως θεσπίστηκε ως μορφή κάθαρσης, ίσως λόγω κοινωνικοοικονομικών αναγκών, ίσως, ίσως...
    Καλά κάνεις και είσαι ξεκάθαρη πάντως, όποιος θέλει να νηστέψει θα το κάνει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Εγώ το ροκφόρ δεν το τρώω ... αρέσει όμως στον σύζυγο ... οπότε κάποια στιγμή θα τη δοκιμάσω.

    Φιλιά πολλά

    υ.γ. πέρνα απο το blog μου αν εχεις διάθεση .. εχω ενα βραβείο για σένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΜΕΝΑ!!!το ροκφορ είναι το αγαπημένο του άντρα μου στα άμεσα σχέδια μου λοιπό να του φτιάξω την υπέροχη σούπα σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ΠΕΡΑΣΤΕ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙΚΟ ΜΟΥ ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΒΡΑΒΕΙΟ!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Σε ευχαριστούμε για τη συνταγή! Θα τη δοκιμάσω πολύ σύντομα, ως λάτρης του ροκφόρ...
    Ούτε εμείς στο σπίτι νηστεύουμε. Αλλά όπως ειπώθηκε και παραπάνω, η νηστεία είναι κάτι πολύ προσωπικό. Ο καθένας όπως νοιώθει...
    Σε ευχαριστώ και πάλι!
    Εύη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. ΑΧ Τι ωραία σούπα. Τρελαίνομαι για βελουτέ σούπες. Αν πείσω το άλλο μου μισό να την δοκιμάσει θα την μαγειρέψω.
    Όσο για την νηστεία συμφωνώ μαζί σου (σσσ μην με ακούσει η πεθερά μου).

    φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Απ'ότι βλέπω αρκετοί δεν νηστεύουμε..χεχε!
    Και τρώω και ροκφόρ!
    Θα κλέψω σελινόριζα από τα λαχανικά της μικρής!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτή η κλεψιά δικαιολογείται και συγχωρείται Βέρα μου!
      Για την νηστεία.... ναι, τελικά είμαστε πολλοί!!! χιχιχι

      Διαγραφή

πήγαινε στην κορυφή! 01 09 10