5 Αυγούστου 2014

Μπισκότα βρώμης με σοκολάτα και αμύγδαλα






Πάνω που τελείωσαν τα σχολεία και μου έφυγε η καθημερινή έννοια του τι θα δώσω για κολατσιό, άρχισαν τα μπάνια στη θάλασσα και πάλι στα ίδια έπεσα. 

Η θάλασσα εξαντλεί. Όχι αυτούς που κάθονται στην ξαπλώστρα και λιάζονται σαν ξεροτήγανα, ουτε αυτούς που πλατσουρίζουν στατικά σαν ιπποπόταμοι, αλλά αυτούς  που πηγαίνουν και πραγματικά τα δίνουν όλα σε βουτιές, κατακόρυφα, κολοτούμπες, αγώνες ταχύτητας, μακροβούτια, κατασκευές στην άμμο και βόλτες με κανό. Και οι τελευταίοι είναι τα παιδιά.


Μετά τον τρίωρο έπταθλο κάποια στιγμή έρχεται η φάση του  «πεινάω».
Ακριβώς σ΄αυτή τη φάση είναι που  ο στρογγυλός, γιγαντιαίος λουκουμάς με ζάχαρη,  φαντάζει ακόμα και για μένα το τέλειο δεκατιανό, αλλά είπαμε...πρέπει να κρατήσουμε και κάποια προσχήματα. 



Πρόσχημα Νο 1: «η μαμά τρέφεται υγιεινά και όχι με σκουπίδια». Μότο που το έχω "καρφώσει"  στα κεφάλια τους και άρα υποχρεούμαι να συντηρώ το... μύθο, αν θέλω  να μάθουν δυο τρία υποτυπώδη πράγματα για την σωστή διατροφή.

 Πρόσχημα Νο 2: Ο λουκουμάς είναι η εξαίρεση που σε κάνει να αισθάνεσαι πως είσαι μέλος της παιδικής κοινότητας, αλλά  όχι καθημερινή συνήθεια.  Μία στις 10-15 μέρες, έχει αποφασιστεί από την ολομέλεια πως είναι μια καλή συχνότητα για να τον τρώμε, χωρίς να μας τρώει.
.
Πρόσχημα Νο 3: Δεν υπάρχει. Αρκετά. Σου είπα πως πεινάω!!!!   

Πέφτουμε με τα μούτρα στα σάντουιτς, τα σπιτικά μπισκότα, τα τυροπιτάκια, φυσικά τα φρούτα και κανένα βραστό αυγουλάκι που αρέσει στη μικρότερη. Αυτά είναι αρκετά με καθημερινές αλλαγές για να κρατήσουν το ενδιαφέρον τους ζωντανό και την γκρίνια τους μακριά. 
 
Ο λουκουμάς δεν θα αργήσει να φανεί. Πέντε και σήμερα και θα τον απολαύσουμε  ζεστό, φρέσκο και τέλειο. Θα είναι ο καλύτερος λουκουμάς που φάγαμε ποτέ γιατί είναι σπάνιος και μυθικός! 




ΜΠΙΣΚΟΤΑ ΒΡΩΜΗΣ ΜΕ ΣΟΚΟΛΑΤΑ ΚΑΙ ΑΜΥΓΔΑΛΑ 

Υλικά: 

     1)      200 γραμμάρια ελαιόλαδο
     2)      1 φλιτζάνι καστανή ζάχαρη
     3)      ½ φλιτζάνι λευκή κρυσταλλική ζάχαρη
     4)      2 αυγά
     5)      1 κουταλιά σούπας γάλα
     6)      1 κουταλάκι γλυκού υγρή βανίλια
     7)      1 ¾ φλιτζανιού αλεύρι για όλες τις χρήσεις
     8)      1 κουταλάκι γλυκού σόδα
     9)      ½ κουταλάκι γλυκού αλάτι
     10)   2 ½ φλιτζάνια νιφάδες βρώμης
     11)   1 φακελάκι δάκρυα σοκολάτας
     12)   1 φλιτζάνι αμύγδαλα μέτρια τριμμένα στο μπλέντερ 



Μέθοδος: 

Βάζουμε όλα τα υλικά σε ένα μεγάλο μπολ και τα ανακατεύουμε καλά με τα χέρια μας να γίνει ένα ενιαίο μίγμα. 

Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 βαθμούς στο αερόθερμο. 

Στρώνουμε σε ένα ταψί αντικολλητικό χαρτί και πλάθουμε τα μπισκότα σε δίσκους. Τα τοποθετούμε στο αντικολλητικό και τα ψήνουμε στο φούρνο για 10-20 λεπτά, ανάλογα με το φούρνο. Τα μπισκότα όταν είναι ακόμα ζεστά είναι μαλακά. Αυτό δεν σημαίνει πως είναι άψητα. Όταν κρυώσουν θα σταθεροποιηθούν και θα σκληρύνουν. 

Τα φυλάσσουμε σε ειδικό δοχείο για μπισκότα που κλείνει αεροστεγώς.


Καλή επιτυχία!!! 



19 σχόλια:

  1. Την προηγούμενη εβδομάδα,κάνοντας μόλις το δεύτερο θαλασσινό μπάνιο μου,θυμήθηκα τα εφηβικά μου χρόνια.Τότε που ξεχνούσα την στεριά για δύο μήνες και μεταλλασσόμουν σε αμφίβιο ον.Τότε που ο ήλιος δεν έμοιαζε τόσο απειλητικός και που το μαύρισμα ήταν ένας άτυπος διαγωνισμός χρώματος για εμένα και τις φίλες μου....όσο πιο έντονη η αντίθεση μεταξύ μαγιώ και δέρματος παρατηρούνται,τόσο πιο καταξιωμένη στα θερινά δρώμενα ήσουν!
    Τότε που το μαγιώ ήταν το δεύτερο δέρμα και στο τέλος του καλοκαιριού δεν ήθελα να πλένομαι με ζεστό νερό,μπας και ξεβάψει το νέγρικο χρώμα και χαθεί το πρόσταγμα της εφηβικής παραφιλολογίας,που ήταν να διατηρηθεί ως κόρη οφθαλμού,το αποτύπωμα του καυτού καλοκαιρινού ήλιου.
    Τότε που οταν επιτέλους βρίσκαμε τον δρόμο να γυρίσουμε σπίτι μας,κουβαλώντας τόνους από θαλασσινό αλάτι χαρτογραφημένο πάνω μας,θυμόμασταν και συνειδητοποιούσαμε το βαθύ κενό στο στομάχι μας.
    Και η επέλαση στον κατάκοπο φούρνο ή το ταλαιπωρημένο από τα διαρκή ανοίγματα ψυγείο,ήταν αναπόφευκτη.Μπουκιές άναρχες,χέρια που δεν προλάβαιναν να χωρέσουν τη μητρική φροντίδα,μάτια θολά από τις θαλασσινές βουτιές ,να προσπαθούν να εστιάσουν τις λιχουδιές.
    Πρωί μεσημέρι και βράδυ ,το νιώσιμο της πείνας,ήταν ουραγός της διασκέδασης.
    Καμμία θερμίδα δεν τολμούσε να αφήσει το σημάδι της πάνω μας.Καιγόταν ,στην πρώτη βουτιά.Εξαφανίζονταν,στο κύτταγμα και μόνο της θάλασσας !
    Τώρα εγκαθίσταται στο κύτταγμα και ενός μόνο μπισκότου.Παίρνει την εκδίκηση της.Σρογγυλοκάθεται με διπλάσια δύναμη και πολλαπλάσια αξία στην περιφέρεια.Χαμογελά σαρκαστικά από τις δίπλες που χρόνια τώρα δημιούργησε στο στομάχι.Ταλαιπωρεί με ο γνωστό τράβηγμα της αιώνιας πείνας ,τα σωθικά.
    Η αποχή από την ανεμελιά του καλοκαιρινού μπάνιου,ακολουθήθηκε και σπό την άτυπη κηδεία της υγιεινής καύσης των περιττών θερμίδων.
    Αλλά δεν πτοούμαι.Τουναντίον!Θα ετοιμάσω το ταπεράκι μου,ή μάλλον το τενεκεδένιο κουταλάκι μου.Θα ψήνω τα υγιεινά μπισκοτάκια μου και με το κολατσό μου παραμάσχαλα ,θα εκδράμω στις παραλίες!
    Ποιός νοιάζεται για τα περιττά,όταν η νοστιμιά παραμονεύει?Ποιός μετρά τα γραμμάρια ,όταν οι κόκκοι σοκολάτας ανακατεύονται απειθάρχητα με την κάψα του θαλασσινού αλατιου?Ποιός μπορεί να αγναντεύει στον ορίζοντα μόνο,όταν κάποια μικρά στρογγυλά μπισκοτάκια από ζητούν την αμέριστη προσοχή σου δίπλα σου?
    Εγώ πάντως δεν μπορώ να αδιαφορήσω .Με τίποτε!
    Φιλάκια πολλα πολλά Χρυσαυγούλαμου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οτι εγραψες, οτι ειπες θα ηθελα να τα ειχα πει εγω. Τοση περιγραφικοτητα των περα για περα αληθηνων περιστατικων με καθηλωσαν να διαβαζω απνευστι το κειμενο σου!
      Σε ειχαριστω ειληκρινα απο καρδιας που μοιραστηκες την ιστορια σου μαζι μας!
      Σε φιλω Φωτεινη μου γλυκια!

      Διαγραφή
    2. Κι εγώ το απόλαυσα το κείμενο σου φωτεινή!!!!

      Διαγραφή
  2. Χαχαχαχαχα πόσο μ'αρέσουν οι δημοκρατικές σου διαδικασίες!!!!!
    Καλός ο λουκουμάς δεν λέω αλλά εγώ θα προτιμήσω ένα παγωμένο ποτήρι γάλα με τα μπισκοτάκια σου!!!! Με κέρδισε βλέπεις ο συνδυασμός σοκολάτας κι αμυγδάλων!!!
    Πολλές καλημέρες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε.... στο σπιτι μας ολες οι διαδικασιες γινονται δημοκρατικα. Βλεπεις ειμαστε της.... "Βασιλευομενης Δημοκρατιας" οπου ολοι ψηφιζουν αλλα η γνωμη ενος επικρατει! χαχαχαχαχαχαχαχα
      Ελα...πλακα κανω!!!
      Κοιτα.... θα ειμαι ειληκρινης μαζι σου. Αναμεσα σε εναν λουκουμα κι οτιδηποτε, θα προτιμησω τον λουκουμα. Οτι κι αν μου βαλεις απεναντι ως επιλογη. Αυτο βεβαια δεν σημαινει οτι θα τον φαω κιολας...και ειδικα μπροστα στις μικρες (....ειπαμε, προσχημα Νο 1).
      Γι' αυτο θα συμβιβαστω με εναν παγωμενο καφε και αρκετα απο αυτα τα απιθανα μπισκοτα!!!! Κι εχει ο Θεος για λουκουμα!!!!!

      Τα φιλια μου!

      Διαγραφή
  3. Mα είσαι μια τόσο γλυκιά μανούλα...............και φτιάχνεις τόσο ωραία μπισκοτάκια........με υιοθετείς????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αγκαλια της μανας Λιλα, ειναι τεραστια! Γι'αυτο και ολοι οι καλοι χωρανε! Το αιτημα ιυοθεσιας μολις εγκριθηκε!!!!!

      χαχαχαχαχαχα

      Καλημερα και σ' ευχαριστω!!!!!

      Διαγραφή
  4. Χαχαχαχα τι ωραία και χιουμοριστικά που τα γράφεις!!!!
    Βουρ για λουκουμα αλλά και για τα σούπερ λαδενια υγιεινά μπισκότα!!!!
    Φτιάξε μια δόση κι έλα!!!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ξερω, ξερω.... θες ενα ποτ πουρι δεκατιανου. Θα βαλω σαντουιτς, φρουτα, μπισκοτα και θα σου αγορασω και λουκουμα!!!! Μονο αερα στην ξαπλωστρα μην ζητησεις να σου κανω!!!!

    Ψιτ....φερε κανενα χταποδι και θα κανουμε δικαιη ανταλλαγη!!!

    Καλημερα απο την αιωρα....που δεν εχω!!!! :(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Έτσι μπράβο θέλει πυγμή, αλλιώς όλα τα παιδιά είναι ικανά να φάνε ότι βλακεία
    βρεθεί μπροστά τους! Και φυσικά έχεις δίκιο οι εξαιρέσεις, όπως ο λουκουμάς,
    πρέπει να είναι μέσα στο πρόγραμμα. Αν και με αυτά τα μπισκότα δεν νομίζω ότι έχουν ανάγκη
    να παρεκτραπούν! Και υγιεινά (όσο γίνεται) και νόστιμα!

    Μπράβο Χρυσαυγή
    πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κράτα μου μερικά, θα'ρθω σε λίγο να τα πάρω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ωραία, παίρνω τα υγιεινά για το δρόμο και περιμένω με ανυπομονησία τον λουκουμά!

    Φιλιά Χρυσαυγή μου, γλυκιά ψαγμένη μανούλα!
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Εγώ μπορώ να πάρω μερικά μπισκοτάκια πρώτα με λίγο γάλα κι έναν λουκουμά μετά;;;; Υπόσχομαι να τρέξω αμέσως για ατελείωτο κολύμπι για να κάψω τις θερμίδες!!!!! :)
    Νόστιμα τα σκουπίδια αλλά, έχεις δίκιο Χρυσαυγή μου, δεν το ομολογούμε γιατί τα μικρά μας πήραν φαλάγγι!!! χαχαχα
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Εγώ που δεν έχω καταφέρει να κάνω ούτε ένα μπάνιο φέτος, μπορώ να κεραστώ από αυτά τα τέλεια μπισκότα για να ξεχάσω τον πόνο μου; Ότι θα τα λατρέψω είναι σίγουρο. Ό,τι και να έχω φτιάξει δικό σου, Χρυσαυγή μου, είναι πεντανόστιμο!
    By the way, συγχαρητήρια για τον τρόπο που αντιμετωπίζεις το θέμα κολατσιό! Είσαι παράδειγμα προς μίμηση!
    Πολλά φιλιά και καλές βουτιές!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Έτσι. Ας μαθαίνουν στα υγιεινά και ας ξέρουν ότι τα άλλα είναι εξαίρεση και όχι κανόνας! Πολύ ωραία υλικά στα μπισκότα σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μου αρέσει ο προγραμματισμός του λουκουμά...χιχι..
    Η προσμονή του έχει μεγάλη αξία.
    Αν και να σου πω την αλήθεια ποτέ δεν έχω φάει λουκουμά από αυτούς που πουλάνε στις παραλίες..

    Θα προτιμίσω τα μπισκοτάκια σου λοιπόν. Σούπερ υγιεινά και με ίχνος σοκολάτας :)

    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Διαβάζοντας την ανάρτηση, θυμήθηκα και τα δικά μου, όταν ήμουν παιδί: τότε που πραγματικά κολυμπούσα (μιλάμε για άθληση, όχι αστεία) και δεν πλατσούριζα απλά στο νερό, όπως τώρα. Κι επειδή, εκτός από αθλητικό (τότε), ήμουν και λιχούδικο πλάσμα (ανέκαθεν), φροντίζαμε να έχουμε μαζί μας ταπεράκια με παστίτσια και κεφτέδες, χαχα!
    Προχθές διάβασα για τις διακοπές μιας fashion editor (νομίζω), που παίρνει στην παραλία μαζί της, για ενέργεια, ντοματάκια (αυτά που κάνουν τις σάλτσες, όχι τα μικροσκοπικά τσέρι) και πράσινες ελιές. Δε μπορώ να πω ότι "μου γέμισε το μάτι" αυτή η επιλογή της, χαχα! Αν και καταλαβαίνω το σκεπτικό και όσοι ενδιαφέρονται για υγιεινά σνακ μπορούν να υιοθετήσουν την πρότασή της. Τα δικά σου μπισκότα με βρώμη και σοκολάτα, όμως, πολύ τα λιγούρεψα (είναι και υγιεινά και φαίνονται απολαυστικά)!!! Κι αν τα λιγούρεψα τώρα, φαντάσου να τα έχω και στην παραλία μαζί μου! Έχω και παρέα που πολύ θα τα εκτιμήσει, οπότε θα εκτυπώσω τη συνταγή και θα τα φτιάξω! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

πήγαινε στην κορυφή! 01 09 10