18 Αυγούστου 2014

Πέστο βασιλικού





Κλασικό πέστο βασιλικού. Μια ανάρτηση με λίγα λόγια και πολλές φωτογραφίες. Καλοκαιρινή  γεύση, ζωντανά χρώματα, θεσπέσιο άρωμα βασιλικού.

 Ένα ολόκληρο φυτό στο πιάτο μας.
  Κυριολεκτικά!




Για το πέστο βασιλικού στην ποσότητα που βλέπετε μέσα στο βάζο χρειάστηκε ένα αρκετά μεγαλωμένο φυτό βασιλικού που καθημερινά πότιζα από τις αρχές του καλοκαιριού.

Μόλις εχθές το μάδησα και έφτιαξα σάλτσα πέστο που φτάνει για να μαγειρέψω αρκετες φορές μακαρονάδα ή για πάσα άλλη χρήση.  



Τι άλλο να πει κανείς γι΄ αυτή την ωμή και πανεύκολη σάλτσα... και κυρίως, γιατί να πει?
Ας μιλήσουν οι φωτογραφίες! 


 
ΠΕΣΤΟ ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ

Υλικά:

     1)      100 γραμμάρια πλατύφυλλο βασιλικό πλυμένα και πολύ καλά στραγγισμένα ώστε να μην έχουν νερό πάνω τους
     2)      ¾ φλιτζανιού ελαιόλαδο
     3)      2-3 μεγάλες σκελίδες σκόρδο
     4)      50 γραμμάρια κουκουνάρι (1 φακελάκι που πωλείται στα σούπερ μάρκετ)
     5)      ½ φλιτζάνι παρμεζάνα τριμμένη
     6)      ¼ κουταλάκι του γλυκού αλάτι



Μέθοδος: 

Βάζετε όλα τα υλικά στο μπλέντερ και τα πολτοποιείτε. 

Τοποθετείτε την σάλτσα σε δύο ή τρεις μερίδες και την διατηρείτε για μία εβδομάδα στο ψυγείο ή για περισσότερο καιρό στην κατάψυξη.



Σημειώσεις: 

     1)      Σκόρδο οπωσδήποτε βάζουμε δύο σκελίδες μεγάλες. Στη διακριτική μας ευχέρεια είναι η μία ακόμη σκελίδα.
     2)      100 γραμμάρια πλατύφυλλο βασιλικό μου έδωσε η μία και μοναδική γλάστρα που είχα, η οποία ήταν αρκετά φουντωτή. Άρα αν δεν έχετε ζυγαριά θα χρειαστείτε  απλά ένα μεγάλο φυτό βασιλικού!!
     3)      Όταν η σάλτσα είναι έτοιμη, δοκιμάστε την και ίσως χρειαστεί να προσθέσετε κι άλλο αλάτι ανάλογα με τα γούστα σας. Θυμηθείτε όμως ότι και η παρμεζάνα είναι αλμυρή.
     4)    Είναι προτιμότερο αν έχετε, να χτυπήσετε τα υλικά του πέστο στο μούλτι και όχι στο μπλέντερ του μίξερ γιατί τα μαχαίρια του είναι αρκετά μικρά και δεν γίνεται εύκολα η πολτοποίηση. 




Που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την πέστο σας: 

     1)      Η πιο κλασική χρήση της είναι σε ζυμαρικά.
     2)      Σε μπρουσκέτες. Ψωμί φρυγανισμένο, σάλτσα πέστο και από πάνω ροδέλες ντομάτας και μοτσαρέλας ή ότι άλλο θέλετε και σας ταιριάζει.
     3)      Σε κοτόπουλο ψητό.
     5)      Σε ψητό καλαμάρι.
     6)      Μέσα σε διάφορες σάλτσες που χρειάζονται βασιλικό, αντί φρέσκου βασιλικού.
     7)      Σε μαρινάδες για κρέατα.
     8)      Σε πίτσα αντί για την κλασική κόκκινη σάλτσα
     9)      Σε ψητά ψάρια
     10)   Σε σαλάτες

 Καλή επιτυχία!!!

......... Ότι απέμεινε από το φυτό ! Το κοτσάνι και μερικά κιτρινισμένα φύλλα.



34 σχόλια:

  1. Καλημέρα και καλή βδομάδα!Σίγουρα θα τη δοκιμάσω, αλλά δεν θα θυσιάσω κανένα από τα βασιλικά μου (τρόμαξα να τα φτιάξω), θα αγοράσω ένα για αυτή τη δουλειά, γιατί κάτι μ΄ έπιασε βλέποντας στο τέλος στο φυτό.Να΄σαι καλά και να περνάς όμορφα.
    ΥΓ Μου άρεσε που μας έδειξες κι άλλους τρόπους, που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη σάλτσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Georgette!
      Η αλήθεια είναι πως έχουμε συνδυάσει το πέστο μόνο με μακαρόνια ενώ μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε με ένα σωρό άλλους τρόπους επίσης και να απογειώσει το πιάτο.
      Το πέστο στο ψητό καλαμάρι πχ, το είχε φτιάξει πρώτος ο σεφ Λευτέρης Λαζάρου. Πως να μην το γράψω αυτό? Λένε όσοι το έχουν φάει πως είναι εκπληκτικός συνδυασμός.

      Οσο για το φυτό, ναι, το κουτσούρεψα αλλά με λίγο νεράκι...ξανά προς τη δόξα θα τραβήξει!!

      Φιλιά και ευχαριστώ για το σχόλιο!

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα και καλή εβδομάδα Χρυσαυγή μου...υπέροχη σάλτσα, υπέροχη φωτογραφημένη! Thanks for sharing που θα έλεγαν και οι φίλοι μας οι Αμερικάνοι :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Thanks for loving my pesto ... λοιπόν!
      Σε ευχαριστώ για τα καλά λόγια. Χαίρομαι που σου άρεσε η σάλτσα γεμάτη γεύση από το βασιλικό μου!

      Καλή σου εβδομάδα!

      Διαγραφή
  3. Καλημέρα Χρυσαυγή μου και καλή εβδομάδα!! Πανέμορφη παρουσίαση για την πιο νόστιμη και αρωματική σάλτσα! Τέλεια παρέα για όλα όσα λες αλλά αυτή τη μακαρονάδα με το αβοκάντο τη θέλω σαν τρελλή και γυρνώντας θα την φτιάξω οπωσδήποτε!!!!!
    Λυπήθηκα λίγο το φυτό στο τέλος αλλά η νοστιμιά της σάλτσας αποζημιώνει!!! :)
    Πολλά φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Κική μου!
      Χαθήκαμε τώρα το καλοκαίρι από τα μπλόγκς είναι η αλήθεια.
      Χαίρομαι που σου άρεσε η σάλτσα και που θυμάσαι ακόμα την μακαρονάδα με το αβοκάντο.
      Ναι, είναι νόστιμη και το πέστο της πηγαίνει πολύ. Ευκαιρία να την δοκιμάσεις όταν επιστρέψεις και να μου πεις και τις εντυπώσεις σου...θα χαρώ πολύ!

      Σε φιλώ!
      Καλό υπόλοιπο Αυγούστου!

      Διαγραφή
  4. Τι όμορφες φωτογραφίες! Στο σπιτικό πέστο λέμε ΝΑΙ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε όλα τα πέστο λέω ναι. Πόσο μάλλον στο σπιτικό!
      Σούπερ γεύση και αρώματα!
      Σε ευχαριστώ πάρα πολύ Νοτούλα!

      Διαγραφή
  5. Είχα αποφασίσει να απέχω από τα σχόλια για λίγες μέρες δίνοντας μου την ψευδαίσθηση ότι είμαι σε διακοπές....άρα,δεν μπορώ να γράφω!
    Οι φωτογραφίες σου είναι σαν κάρτ ποστάλ σε διαφημιστικό εδώδιμων ειδών σε μπουτίκ τροφίμων.Σαγηνευτικές.Αληθινά πεντάμορφες.Ειδυλιακές και ζηλευτές!
    Το πέστο βασιλικού ανεβαίνει πολλά σκαλοπάτια,χάρη του φωτογραφικού σου φακού.
    Αναδεικνύεται η καταπληκτική του απόχρωση και μπαίνεις στην ευχάριστη διαδικασία να το γεύεσαι σχεδόν,μέσα από την βουτιά φαντασίας στο διάφανο μπλέντερ.
    Η ευφάνταστη τελική φωτογραφία δε,του μικρού και ίσως όχι οριστικού θανάτου του μυρωδάτου φυτού,αν θέλεις πίστεψε με.....μου προκάλεσε αντικρουόμενα συναισθήματα.Συγκίνηση και λύπη για την επιθανάτεια κατάληξη του,θαυμασμό και χαρά για την υπέροχη ιδέα,αλλά και περηφάνεια για την βιρτουόζα φίλη μου που μέσα από μια απλή λήψη,φυλάκισε ένα απλό νόημα....πως δηλαδή μερικά μυρωδάτα φύλλα είναι προορισμένα εκ της φύσης,να δίνουν νόημα στη ζωή μας!
    Μου ταρακούνησες τις ´´διακοπές ´´ μου Χρυσαυγή μου!Δεν έπρεπε......
    Φιλιά πολλά,πολλά γλυκιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φωτεινή μου!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Είχα αποφασίσει να απέχω κι εγώ από τα σχόλια για λίγες μέρες και γι΄αυτό η "ανάρμοστη" συμπεριφορά μου στο να μην απαντήσω στα σχόλια της προηγούμενης ανάρτησής μου (πίτσας με βάση κινόα).

      Δεν μου αρέσει να μην απαντώ και το έφερνα βαρέως κάθε μέρα που έλεγα "σήμερα θα απαντήσω" και τελικά δεν τα κατάφερνα.

      Χαίρομαι που διέκοψες τις δικοπές σου, όχι επειδή μου απάντησες αλλά επειδή σε "είδα".
      Και μου υπενθυμίζει πόσο καιρό έχουμε να τα πούμε. :(

      Ο βασιλικός στο τέλος τελικά μονοπώλησε την ανάρτηση. Αν προσέξεις και τα υπόλοιπα σχόλια, σχεδόν όλες οι κυρίες αναφέρουν πως το λυπήθηκαν το φυτό.
      Εγώ όχι!
      Δεν ξέρω γιατί, ίσως επειδή ξέρω πως με λίγο νερό θα το αναγεννήσω.

      Τελικά με προβλημάτισε αυτή η φωτογραφία και τα σχόλια που έλαβα, καθώς σκέφτηκα πως μόνο ότι βλέπουμε να "πεθαίνει" λυπόμαστε.
      Σχεδόν όλοι τρώμε, κοτόπουλο, μοσχάρι, χοιρινό, ψάρια και ποτέ δεν λυπηθήκαμε που τα τρώμε. Όλοι τρώμε μαρούλια, καρότα, κρεμμύδια, κουνουπίδια .... κ.ο.κ. και ποτέ δεν λυπηθήκαμε που ξεριζώνουμε.
      Γιατί να λυπόμαστε που κόβουμε τα φύλλα από ένα φυτό που εν τέλει θα αναγεννηθεί. Αλλά και να μην ξαναζωντάνευε, ποιός νοιάζεται? Μήπως το κοτόπουλο ζωντανεύει?

      Σε ευχαριστώ για το ειλικρινές και τόσο όμορφο σχόλιό σου!
      Σε ευχαριστώ που μου έδωσες την ευκαιρία να πω κι εγώ τις θέσεις μου.
      Σε φιλώ πάρα πολύ!

      Διαγραφή
    2. Έχεις απόλυτο δίκιο σε όλα όσα γράφεις!
      Τώρα που το σκέφτομαι ξανά,αυτό που σοκάρει είναι το να παρατηρείς την κατάντια του θανάτου.Δεν θέλεις να δεχτείς το αποτέλεσμα....ένας ενδόμυχος φόβος περιστρέφεται γύρω από τον θάνατο και μόνο όταν τον βλέπεις,συνειδητοποιείς το κενό που αφήνει η θέα του.
      Η βέβαιη αναγέννηση του φυτού είναι πέρα για πέρα συμβολική....θέλουμε να πιστεύουμε στην ελπίδα μιας άλλης ζωής.Μιας καλύτερης ζωής!
      Πιστεύω ότι η ανάρτηση αυτή,έδωσε μία άλλη ώθηση στην προσπάθεια σου.
      Πλέον δικαιολογείς απόλυτα τον συμβολικό τίτλο του blog σου.
      Διότι καλό είναι να γεμίζουμε με τροφή το στομάχι,αλλά καλύτερο είναι να προσφέρουμε και κάποια ψίχουλα στο πνεύμα.Και ο τρόπος είναι μαγευτικός.
      Σε φιλώ πολυ πολύ γλυκιά μου Χρυσαυγή!

      Διαγραφή
  6. Πέστο και ξαναπέστο! Το λατρεύω, σε όλους τους πιθανούς του συνδυασμούς, όπως, πολύ πετυχημένα, μας υπέδειξες!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πέστο μ΄ένα φιλιιιιιι !!! λα λα λα λα!!!
      χαχαχαχαχαχα
      Το ξέρω πως το λατρεύεις Χρύσα μου.
      Το έχω διαπιστώσει και στο δικό σου μπλόγκ με το πέστο μαιντανού με φέτα που έχεις φτιάξει!

      Σε φιλώ πάρα πολύ!
      Ευχαριστώ!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  7. Η απόλυτη σάλτσα ζυμαρικών!!!Πανεύκολη κ πεντανόστιμη. Ο καημένος ο βασιλικός κουτσουρεύτηκε βλέπω. Χαχα!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχχαα
      Ε,μα από τις αρχές του καλοκαιριού τον έχω αγοράσει γι΄αυτό το σκοπό.
      Δεν ήταν να τον λυπηθώ. Αλλωστε θα ξαναπετάξει φύλλα.
      Συμφωνώ! Ειναι από τις best of the best σαλτσες ζυμαρικών και όχι μόνο........

      Διαγραφή
  8. λατρευω το πεστο και το αρωμα του βασιλικου.. Το καταλυπηθηκα το ερημο το φυτο στο τελος βεβαια.. αλλα θα πάει καλοφάγωτο..χεχεχεχε.. Κι αμα το ποτισεις λιγακι θα επανέρθει.. πολλα φιλια Χρυσαυγη μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι κορυφαίο το πέστο.
      Κι εμένα μου αρέσει τόσο πολύ!
      Και ήθελα να παρουσιάσω το αυθεντικό μιας και υπάρχουν πολλές και ιδιαιτέρως νόστιμες παραλλαγές του.

      Θα το ποτίσω και θα γίνει σαν να μην πέρασε μια μέρα.... μην ανησυχείς!! χαχαχαχαχα

      Διαγραφή
  9. Ο πλατυφυλλος είναι γεννημένος για πέστο!!!!
    Υπέροχες φωτογραφίες!!!!
    Η μακαρονάδα σου δε θα μου γλυτώσει !!
    Πολύ ωραία ανάρτηση!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πεστα χρυσόστομη!
      Όλο το καλοκαίρι τον πότιζα και τον κανάκευα μέχρι να έρθει η ώρα να συλλέξω τα πολύτιμα φύλλα του. Είναι για να τον λυπηθώ δηλαδή? χαχαχαχαχαχαχα
      Αυτός πρέπει να λυπηθεί εμένα που έκανα τόσο υπομονή μέχρι να μεγαλώσει!!!!!!!!!!!!!!!!
      χαχαχαχαχαχαχα

      Σε φιλώ και ευχαριστώ για τα υπόλοιπα!

      Διαγραφή
  10. Καταπληκτικό το πέστο σου! Με μπόλικο κουκουνάρι που το κάνει και πιο νόστιμο, είμαι σίγουρη ότι θα το απολαύσετε. Θα έλεγα με τα μακαρόνια σας αλλά εσύ βρήκες πολλούς νόστιμους τρόπους για το πέστο σας.
    Το κατα μάδησες το καημένο το φυτό, κόψε τα κοτσάνια και θα ξαναβγάλει φύλα.

    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το κακό είναι ότι εγλωβιζόμαστε πολλές φορές σε ένα συγκεκριμένο κόνσεπτ και δεν μπορούμε να ξεφύγουμε από αυτό. Πχ πέστο = μακαρόνια.
      Γι΄αυτό ήθελα να παρουσιάσω το πέστο μόνο του, χωρίς να φτιάξω μακαρονάδα να το συνοδέψω, ώστε να δώσω και άλλες οπτικές στην παράξενη και ιδιαίτερη αυτή σάλτσα.

      Χαίρομαι που σου άρεσε τόσο!
      Το φυτό θα το ξαναζωντανέψω!!! Εμπιστέψου με!
      Αλλωστε ακόμα στη βεράντα μου είναι και πετάει ήδη τα μικροσκοπικά καινούρια φυλλαράκια του!

      Φιλιά Μίνα μου!

      Διαγραφή
  11. Γεια σου Χρυσαυγή!! Λατρεύω το πέστο!!
    Πολύ καλοκαιρινή ανάρτηση!!! Και πολύ ωραίες οι φωτογραφίες σου!
    ΧΧ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Εύη! Ήμουν σίγουρη πως θα σου άρεσε το πέστο.
      Είναι μια υγιεινή, νόστιμη και θρεπτική σάλτσα που δεν έδινα πιθανότητες να μην σου αρέσει.
      Σε ευχαριστώ πολύ για το όμορφο σχόλιο!

      Φιλιά!

      Διαγραφή
  12. Νομίζω πως μύρισα τον βασιλικό σου Χρυσαυγή μου :)

    Πάει κουτσουρεύτηκε ο καημένος...αλλά έκανε ένα pesto άλλο πράγμα.. Η πιο εύκολη και καλοκαιρινή σάλτσα για μακαρονάδες.. και όχι μόνο θα έλεγα.. οι προτάσεις για τις χρήσεις του πολύ μου άρεσαν.

    Πολύ ωραίες οι φωτογραφίες σου

    Φιλιά πολλά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Μάριον γλυκιά,
      θυσιάστηκε το όμορφο φυτό μου για να φτιάξω μια ακόμα πιο όμορφη σάλτσα!
      Χαλάλι! Ήταν τόσο τέλεια που δεν τον κλαίω σε καμία περίπτωση. Ασε που ήδη μετά από τόσες μέρες αρχίζει και ξαναφουντώνει!! χεχεχε

      Είναι γεγονός πως έχουμε συνδυάσει το πέστο μόνο με μακαρόνια και είναι κρίμα.
      Για το λόγο αυτό έδωσα και άλλες εναλλακτικές.

      Σε ευχαριστώ πολύ!!!

      Διαγραφή
  13. Οι φωτογραφίες μίλησαν και η κοιλιά μου γουργούρισε!
    Υπέροχο το πέστο σου, Χρυσαυγή μου! Το φαντάζομαι ήδη απλωμένο στη μακαρονάδα μου!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απλωμένο και ξαπλωμένο στη μακαρονάδα σου θες να πεις!!!!!!!!!
      Αααααχ.... εγώ ήδη το έχω φάει το περισσότερο. Δεν θα ξεκαλοκαιριάσει! Το βλέπω!

      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  14. Μέχρι μακριά μύρισε το πέστο βασιλικού, που μας χάρισες Χρυσαυγή μου.
    Υπέροχος ο συνδυασμός των υλικών αλλά μαγευτική και η φωτογραφική αποτύπωση των συστατικών. Όσο για τις χρήσεις του στα διάφορα εδέσματα είναι όλες άψογες!

    Αυτός ο προσωρινός θάνατος του φυτού μας βάζει σε σκέψεις και περισυλλογή αλλά ελπίζουμε πάντα στην αναγέννησή του!

    Φιλάκια πολλά!
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ονειρεμένες φωτογραφίες και ονειρεμένο πέστο! Γεια στα χέρια σου Χρυσαυγ-ο-χέρα μο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Πραγματικά δροσιστική η πέστο,έστω και μόνο στις φωτογραφίες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Πάω να μαδίσω και γω το βασιλικό μου τωρα! Οι φωτογραφίες με κόλασαν!
    Καλό μας Σαββατοκύριακο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Έκανα τις προάλλες μία μικρή ποσότητα για ένα γεύμα μακαρονάδας αλλά νομίζω πως πρέπει να δοκιμάσω και τις επιπλέον χρήσεις που μάς προτείνεις Χρυσαυγή!!
    Πάντως την αλήθεια μου την λέω, έκοβα κλωναράκι κλωναράκι γιατί έχουν θεριέψει οι δυο βασιλικοί που βρίσκονται σε μία γλάστρα και δεν μου έκανε καρδιά να τους χαλάσω :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλήθεια το έφτιαξες? Μια φωτό έστω με κινητό μήπως τράβηξες να την ποστάρω κάτω απο εδώ?
      Κοίτα, μην τον λυπάσαι τον βασιλικούλη, ο δικός μου ήδη έχει φουντώσει πολύ από την τελευταία φωτογραφία που βλέπεις εδώ! Είναι επτάψυχοι! χαχαχαχα Ε, και στο κάτω κάτω, αγοράζεις έναν καινούριο!

      Τα λέμε !!!!!!

      Διαγραφή
  19. Αγαπημένη σάλτσα!

    http://beautyfollower.blogspot.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή

πήγαινε στην κορυφή! 01 09 10