20 Απριλίου 2021

Κάρυ με ρεβίθια και σπανάκι

 


Τα ρεβίθια για μένα είναι γεροντοέρωτας. Περνάς ας πούμε μια ζωή ολόκληρη σαν μοναχός με φακές, γίγαντες και μαυρομάτικα και είσαι ευτυχισμένος γιατί δεν ξέρεις τι υπάρχει παραέξω. Ξαφνικά όμως στα γεράματα, βρίσκεσαι μπροστά σε κάτι πρωτόγνωρο, κάτι που σε κάνει να ξανανιώνεις και σου παίρνει το μυαλό. Τί θέλω να πω;




Πέρασα όλη μου τη ζωή θεωρώντας πως τα ρεβίθια δεν μ' αρέσουν γιατί τα είχα φάει μόνο ως σούπα, δηλαδή νερόβραστα με λάδι και κρεμμύδι από τη μάνα μου. Έτσι τα είχα αποκλείσει απ' τη ζωή μου και κάλυπταν τις βαθύτερες ανάγκες μου για όσπριο, οι φακές και τα φασόλια. Τουλάχιστον έτσι νόμιζα...

Όταν όμως αποφάσισα να ανοίξω λίγο τους ορίζοντες μου και να τα δοκιμάσω τρώγοντάς τα με κάρυ, με σπανάκι με ανατολίτικα μπαχαρικά, με μελιτζάνες και με διαφορετικούς τρόπους μαγειρέματος όπως πχ σε χούμους ή φαλάφελ, εκεί έπαθα την πλάκα μου!! Τώρα είπα, θα το ζήσω. Όλα όσα δεν έζησα μια ολόκληρη ζωή. Θα κερδίσω το χαμένο χρόνο.




Παρατάω λοιπόν τις φακές που με παρακαλούσαν γονυπετής να τις μαγειρέψω για άλλη μια φορά, παρατάω τα φασόλια που εκλιπαρούσαν για μια δεύτερη ευκαιρία και τους γίγαντες που μου ζητούσαν να πάμε σε οικογενειακό σύμβουλο μπας και καταφέρουμε να το λύσουμε κι αγοράζω 10 σακούλια ρεβίθια. Κάθε βδομάδα ρεβίθια. Νύχτα μέρα ρεβίθια. Ξέχασα οικογένεια, φίλους και γνωστούς, άφησα τη δουλειά μου και τα υπάρχοντά μου, πήρα κι οτι οικονομίες είχα μαζέψει τόσα χρόνια και βάλθηκα να δοκιμάζω καινούρια πράγματα. Χουμους, φαλάφελ, βετζετέριαν κάρυ, ψωμί με ρεβιθάλευρο, ρεβιθοκεφτέδες, μέχρι και ζυμαρικά από ρεβίθι.

Αυτή τη στιγμή γράφω από τη μαγική Βραζιλία και θέλω απλά να πω στους γονείς μου οτι είμαι καλά. Μαμά, μπαμπά, μη με ψάξετε και μην ανησυχείτε για μένα. Ζω μόνο με ρεβίθια και είμαι ευτυχισμένη. Θα επιστρέψω όταν νιώσω έτοιμη να δώσω αυτή τη συνταγή!!




ΚΑΡΥ ΜΕ ΡΕΒΙΘΙΑ ΚΑΙ ΣΠΑΝΑΚΙ

Υλικά:

1)     800 γραμμάρια ρεβίθια βρασμένα

2)     400 γραμμάρια ντοματάκια κονκασέ

3)     1 κουταλιά σούπας ντοματοπελτέ

4)     1 μεγάλο κρεμμύδι ψιλοκομμένο

5)     6 κουταλιές ελαιόλαδο

6)     2 σκελίδες σκόρδο λιωμένες με την πρέσα σκόρδου

7)     1 κομμάτι τζίντζερ 2Χ2 εκατοστά, τριμμένο

8)     1 κουταλιά σούπας κάρυ

9)     ½ κουταλάκι γλυκού garam masala

10)  ½ κουταλάκι γλυκού κύμινο

11)  ½ κουταλάκι γλυκού κουρκουμά

12)  ½ κουταλάκι γλυκού μπούκοβο

13)  Αλάτι

14)  400 ml γάλα καρύδας

15)  3 μεγάλες χούφτες σπανάκι χονδροκομμένο (κατεψυγμένο ή φρέσκο)




Μέθοδος:

Βάζουμε όλα τα μπαχαρικά μέσα σε ένα πιατάκι να τα έχουμε έτοιμα και τρίβουμε ξεχωριστά το τζίντζερ και το σκόρδο σε άλλο μικρό πιατάκι. Τα αφήνουμε στην άκρη.

Σε μια πλατιά κατσαρόλα βάζουμε το λάδι να κάψει και σοτάρουμε σε αυτό το κρεμμύδι. Μόλις γίνει διάφανο προσθέτουμε το τριμμένο τζίντζερ, όλα τα μπαχαρικά και το σκόρδο. Σοτάρουμε για μισό λεπτό ακόμα, ανακατεύοντας συνέχεια για να βγάλουν τα μπαχαρικά τα αρώματά τους και κατόπιν προσθέτουμε τον πελτέ, τα ντοματάκια κονκασέ, τα ρεβίθια, καθώς και 1-2 φλιτζάνια ζεστό νερό. Ανακατεύουμε καλά το φαγητό και το αφήνουμε να σιγοβράσει περίπου 20 λεπτά μέχρι να το δούμε να χυλώνει ελαφρά.

Μόλις περάσουν τα 20 λεπτά ρίχνουμε μέσα στην κατσαρόλα το γάλα καρύδας και το αλάτι και συνεχίζουμε το βράσιμο μέχρι να το δούμε να πήζει και να χυλώνει η σάλτσα. Δέκα λεπτά πριν το κάρυ είναι έτοιμο, ανοίγουμε την κατσαρόλα και ρίχνουμε το σπανάκι. Ανακατεύουμε, το αφήνουμε για λίγο να πάρει μια βράση και κατόπιν σβήνουμε τη φωτιά, αποσύρουμε την κατσαρόλα από το μάτι της κουζίνας και αφήνουμε το φαγητό να έρθει σε θερμοκρασία δωματίου πριν το σερβίρουμε. Πρέπει δηλαδή να είναι ελαφρώς χλιαρό.

Το κάρυ ρεβιθιών σερβίρεται πάνω σε ρύζι μπασμάτι με συνοδεία στραγγιστού γιαουρτιού και αβοκάντο.

Καλή επιτυχία!!





 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

πήγαινε στην κορυφή! 01 09 10