6 Απριλίου 2012

Κέικ καρότου χωρίς αυγά - Νηστίσιμο και υγιεινό!!


Το Πάσχα προ των πυλών


        Αισίως μπήκαμε στην τελική ευθεία για τη Μεγάλη Εβδομάδα. Εβδομάδα κατάνυξης και νηστείας για τους πιστεύοντες. Εβδομάδα πολλών οικιακών εργασιών, καθώς πρέπει να είμαστε έτοιμοι για τις μέρες που θα ακολουθήσουν. Τα πράγματα που πρέπει να γίνουν… πολλά!



        Θυμάμαι η γιαγιά μου στο Κιάτο, πάντα τέτοιον καιρό, άσπριζε με ασβέστη το περίγραμμα της αυλής, τους κορμούς των δέντρων και τα πεζοδρόμια, έτσι ώστε το σπίτι να είναι καθαρό για τις ημέρες τις γιορτινές.

        Επίσης το βάψιμο των αυγών, το ζύμωμα των τσουρεκιών και των κουλουριών καθώς και οι προετοιμασίες για τα μεγάλα φαγοπότια που θα ακολουθήσουν το βράδυ του Μ. Σαββάτου και της Κυριακής του Πάσχα, δίνουν και παίρνουν. Τρέμετε αμνοερίφια!!!!

       Ειδικά γι΄ αυτή την εβδομάδα της νηστείας, αλλά και για τις υπόλοιπες 360 μέρες του χρόνου, έχω να προτείνω το ποιο ελαφρύ και νόστιμο κέικ καρότου που φάγατε ποτέ! Χωρίς αυγά και ζωικά λιπαρά, με μόνο 60 ml λάδι και λίγη ζάχαρη, δεν θα μπορούσε να είναι ποιο υγιεινό. Και σ' ένα ένα τόσο υγιεινό γλυκό, πιστέψτε με ότι κανείς δεν περιμένει να βρει τόση γεύση!!!! Απολαύστε το εσείς, ή προσφέρετέ το ως δώρο!!


ΚΕΙΚ ΚΑΡΟΤΟΥ ΧΩΡΙΣ ΑΥΓΑ (νηστίσιμο)

Υλικά:

1) 200 γραμ. ζάχαρη (μπορούμε να βάλουμε και 180 γραμ.)
2) 60 γραμ. ηλιέλαιο + λίγο ακόμα για τη φόρμα
3) 200 γραμ. φρεσκοστυμμένος χυμός πορτοκαλιού
4) 1-2 κουταλάκια γλυκού ξύσμα πορτοκαλιού
5) 300 γραμ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις + λίγο ακόμα για τη φόρμα
6) 1 κουταλάκι γλυκού μπέικιν πάουντερ
7) 1 κουταλάκι γλυκού μαγειρική σόδα (σκόνη)
8) ½ κουταλάκι γλυκού κανέλα
9) ¼ κουταλάκι γλυκού αλάτι
10) 180 γραμ. καρότα τριμμένα στον ψιλό τρίφτη
11) 100 γραμ. καρύδια χοντροτριμμένα


Μέθοδος:

         Κοσκινίζουμε το αλεύρι με το μπέικιν, τη σόδα, την κανέλα και το αλάτι. Χτυπάμε στο μίξερ το λάδι με τη ζάχαρη σε χαμηλή ταχύτητα. Όταν χτυπηθούν προσθέτουμε το χυμό και το ξύσμα, συνεχίζοντας το χτύπημα. Τέλος προσθέτουμε κουταλιά – κουταλιά το μείγμα με το κοσκινισμένο αλεύρι.

        Όταν ενωθούν τα υλικά, σταματάμε το χτύπημα στο μίξερ, προσθέτουμε τα καρότα και το καρύδι συνεχίζοντας το ανακάτεμα με μια κουτάλα. Αδειάζουμε το χυλό του κέικ σε μία βουτυρωμένη και αλευρωμένη φόρμα και την τοποθετούμε σε φούρνο που ήδη έχουμε προθερμάνει στους 170 βαθμούς . Ψήνουμε για περίπου 45 λεπτά, δοκιμάζοντας (περίπου στα 40 λεπτά) με ένα καθαρό μαχαίρι να δούμε αν ψήθηκε.

Καλή επιτυχία!!


39 σχόλια:

  1. Τι κουκλί είναι αυτό!!!
    Ωραία ιδέα το κέικ σου.
    Καλό Πάσχα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό Πάσχα και σε σένα Ξανθή!!!
      Κάθε χαρά εύχομαι!
      Ευχαριστώ για τις ευχές!

      Διαγραφή
  2. Χρυσαυγή μου τι ωραία εισαγωγή.....
    Το κεκάκι είναι υπέροχο μπράβο σου, έχω αντιγράψει τη συνταγή για την επόμενη εβδομάδα!Να σου ζήσει αυτό το εξαιρετικό πλάσμα που είδα στη φωτογραφία είναι πανέμορφο !!!Κουκλί!!!!
    Πολλά φιλιά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Ελένη μου!
      Αν το φτιάξεις πες μου αν σας άρεσε !
      Εγώ το έχω φτιάξει πάαααρα πολλές φορές, το έχω πάει δώρο άλλες τόσες και αρέσει σε όλους μου τους φίλους!

      Φιλιά και καλό ΣΚ!

      Διαγραφή
  3. Δεν έχω φτιάξει ποτέ κεϊκ καρότου, θέλω, αλλά να δω πότε!!! Τέλειο φαίνεται και λαχταριστό!!!!!!!!!!!
    Η κόρη;;;;;;;;;;; Κούκλα σαν κι εσένα!!! Νομίζω ότι είναι εσύ!!!!
    Πολλά φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι κάθεσαι τότε Ελενάκι?
      Αν φτιάξεις μία φορά κέικ καρότου, είμαι σίγουρη ότι θα φτιάχνεις πάντα!! Είναι τόσο ωραίο, τόσο αρωματικό, τόσο γευστικό!

      Η Νεφέλη λες οτι μου μοιάζει γιατί μάλλον δεν έχεις δει τον άνδρα μου.... ευτυχώς έκανα την Κλειώ και πήρα το αίμα μου πίσω!!! χαχαχα!!!


      Φιλιά!

      Διαγραφή
  4. Με τόσα καλά υλικά και ωραία αρώματα πώς να μην είναι υπέροχο αυτό το κέικ βρε κορίτσι;;
    Αν και νηστήσιμο έχει πολύ ωραία υφή και φαίνεται πολύ αφράτο!
    Η Νεφέλη είναι πανέμορφη! Τι απίστευτες ματάρες είναι αυτές;; Πολύ κουκλάκι, να τη χαίρεστε!
    Φιλάκια, καλό ΣΚ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Ερμιόνη μου πολύ!
      Το κέικ γίνεται όντως πολύ αφράτο και ιδιαιτέρως νόστιμο. Η κανέλα, το καρύδι και το καρότο σε συνδυασμό, δίνουν ένα πολύ ωραίο αποτέλεσμα. Πραγματικά όσοι το δοκίμασαν δεν πίστευαν ότι τα αυγά λείπουν και είναι τόσο υγιεινό. Και μου φουσκώνει πάντα τόσο πολύ! Μην το φοβάσαι καθολου αν θες να το φτιάξεις!

      Να χαίρεσαι κι εσύ την κοράκλα σου Ερμιόνη μου!
      Να την καμαρώνεις με τις μπιρμπηλωτές της ματάρες!!!
      Από μάτια και σεις δεν πάτε καθόλου πίσω, ε???

      Διαγραφή
  5. Το κεκάκι ειναι ένας νόστιμος πειρασμός για την νηστεία!
    Η κορούλα κούκλα, να σου ζήσει και να την χαίρεσαι!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Ελενα!
      Αν και δεν νηστεύω, για αυτό το κέικ μπορώ να πω ότι νηστεύω κάθε μέρα!

      Διαγραφή
  6. Τι άγγελος ειναι αυτός στην φωτογραφία Χρυσαυγή μου!!! Πάνω που ετοιμαζόμαουν να παινέψω το λαχταριστό σου κεικ, βλέπω αυτά τα τεράστια υπέροχα ματάκια! Να την χαίρεσαι!
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Έρη μου!
      Μη στεναχωριέσαι, το έχω πλέον αποδεχθεί.
      Πλέον είμαι η μαμά της Νεφελης και όχι η Χρυσαυγή...
      Φιλιά!
      Καλό ΣΚ!

      Διαγραφή
  7. Καταρχήν τί κούκλα είναι αυτή?Η κορούλα σου να υποθέσω?Οσο για το κέικ σε πιστεύω ότι θα είναι πεντανόστιμο,και θα το δοκιμάσω σύντομα!!!Καλό απόγευμα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τώρα βέβαια η φωτογραφία του Αστεριού σου έκλεψε την πρωτιά από το Carrot Cake...(Τι μάτια!).
    Οπότε θαυμάζουμε το Αστέρι και τρώμε μικρές, νόστιμες μπουκιές από το εξαιρετικό σε ύφος κέικ! (Τόσο φουσκωτό!).

    Φιλιά στο μικρό και στο μεγάλο και στη μαμά την αγάπη μου.
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Υπέροχο το κέικ αλλά πιο υπέροχη η πριγκίπισσά σου Χρυσαυγή μου!!! Να την χαίρεσαι κι ελπίζω να τίμησε το υπέροχο και αρωματικό σου κέικ!!! Πολλά φιλιά και καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Xωρίς αυγά κι έχει φουσκώσει έτσι?
    Πολύ ωραίο Χρυσαυγή και για όλες τις μέρες όπως λές.

    Αλλά πιο ωραίο είναι το κοριτσάκι σου..φτου..φτου.. κούκλα είναι. Να την χαίρεσαι

    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ωραιότατο το κέικ σου αλλά η κοράκλα σου όλα τα λεφτά να την χαίρεσαι να είναι γερή κι ευτυχισμένη στη ζωή της φιλιά καλό σ/κ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τι ομορφιές είναι αυτές!! ωραιότατο το κέικ, αλλά η κορούλα όλα τα λεφτά!! έχω απωθημένο κι εγώ η καημένη, άστα να πάνε!! Θα το δοκιμάσουμε το κέικ.
    Φιλάκια και στην κορούλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Νηστίσιμο, υγιεινό αλλά στα δικά μου τα ματιά ξεπετά αμαρτωλό!!!!Δεν με λες μπρε Χρυσό κορίτσι....το Χρυσαφένιο μουτράκι στην φωτογραφία είναι ο φύλακας του κείκ;Αυτό το αγγελούδι;φτου φτου και ξανα φτου μην το ματιάξουμε...Φιλιά πολλά στην φατσούλα σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Είσαστε και οι δυο κουκλίτσες, Χρυσαυγή μου! Σου μοιάζει! Να σου ζήσει η νεραϊδούλα-Νεφέλη! Να την καμαρώσεις όπως επιθυμείς!

    Το κέικ υπέροχο. Έτσι το κάνω και εγώ! Μειώνω την ζάχαρη και προσθέτω σταφίδες αλεσμένες. Το κόβω σε φέτες και τις καταψύχω. Κάποιο απόγευμα που θέλω κάτι γλυκό με το καφεδάκι μου, αποψύχω μια φέτα. Έτσι δεν μπορώ να υπερβώ την "δόση" γιατί το υπόλοιπο είναι παγωμένο...
    Πολλά φιλάκια από το νοτιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Κατά μάνα κατά κόρη.
    Που θα έμοιαζε το παιδί;
    Κούκλες!!
    Και το γλυκάκι σου πολύ νόστιμο, κανελάτο αλλά την παράσταση έκλεψε το παιδί-κουκλί.
    Φιλιά και στις δυο σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Τρελαίνομαι για κέικ καρότου όλο το χρόνο, όχι μόνο τώρα!
    Καλά η Νεφέλη είναι πανέμορφη!! Και σου μοιάζει πολύ πολύ!
    Σας φιλώ γλυκά με κουκουβά*

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Το κεηκ φαινεται πολυ καλο ακι μπαινει μαζι με τις υπολοιπες συνταγες για κεηκ καροτου που πρεπει καποια στιγμη να φτιαξω!!!
    Η μικρουλα εινια τοσο μα τοσο γλυκια... κι εγω παντως θα ελεγα οτι σου μοιζει πολυ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Φαίνεται υπέροχο και πολύ νόστιμο Χρυσαυγή, αλλά τις εντυπώσεις έκλεψε η μικρή κουκλίτσα σου. Να τις χαίρεσαι και τις δυο, να είναι πάντα υγιείς και ευτυχισμένες. Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Άργησα αλλά ήρθα και ευτυχώς δηλαδή γιατί θα έχανα όχι μόνο το υπέροχο κέικ σου αλλά και την πανέμορφη κουκλίτσα σου! Δεν ξέρω τι λες εσύ αλλά εγώ ιδιες σας βλέπω:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Καταπληκτικό!!!Πάρα πολύ ωραία γεύση,και καθόλου επιβαρυντικό για τη διατροφή..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Το έφτιαξα και είναι όντως εξαιρετικό. Αφράτο και με εκλεπτυσμενη γεύση. τα 180 γρ ζάχαρη είναι υπέρ αρκετά για τον δικό μου ουρανίσκο. θα το ξαναφτιάξω και λέω να βάλω και σταφίδες. να χαίρεσαι τα κοριτσάκια σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Πολυ ωραιες οι συνταγες κ το site σου Χρυσαυγη!! Μου αρεσει κ ο αμεσος τροπος που γραφεις..αυθορμητος..
    Αυτο το κεικ φαινεται νοστιμοτατο και το εχω βαλει καιρο στα υποψιν...θα το επιχειρησω πολυ αμεσα εν οψει της νηστειας που πλησιαζει..
    Μια ερωτησουλα μονο, με τι μπορω να αντικαταστησω τα καρυδια αν δε θελω να τα βαλω?
    Σ'ευχαριστω προκαταβολικα!
    Ευη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Εύη!
      Χαίρομαι που οι συνταγές που βρίσκεις εδώ μέσα σου αρέσουν και σε ενδιαφέρουν!
      Το κέικ που διάλεξες πραγματικά είναι ένα από τα ωραιότερα νηστίσημα που έχω φάει ποτέ. Ετυχε να το φτιάξω μία φορά και έκτοτε το καθιέρωσα όλο το χρόνο.

      Τα καρύδια μπορούν κάλλιστα να αντικατασταθούν με σταφίδα ή κράνμπερις. Μπρορείς ωστόσο και να μην τα αντικαταστήσεις με τίποτα και απλά να τα παραλείψεις.

      Ελπίζω να βοήθησα και εύχομαι να σου αρέσει το κέικ αυτό!

      Καλή Σαρακοστή σου εύχομαι!

      Διαγραφή
  23. Βεβαιως και με βοηθησες Χρυσαυγη μου! Και σ'ευχαριστω πολυ!
    Φοβερη ιδεα τα κρανμπερις..πετυχες διανα...αγορασα ενα σακουλακι (τα ζηλεψα!) πριν 2 βδομαδες και ολο το γυροφερνω χωρις να το εχω αξιοποησει..τωρα ομως ξερω με ποιον τροπο!! :-)
    Θα το φτιαξω πολυ αμεσα!
    Καλη Σαρακοστη και σε εσενα και να περασεις ομορφο 3ημερο!
    Με εκτιμηση
    Ευη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΙΟ ΚΕΙΚ ΚΑΙ ΧΑΖΟΜΑΡΕΣ.ΜΕ ΤΟ ΠΟΥ ΑΝΟΙΓΕΙ Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΚΕΙΚ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΔΙΠΛΑ Η ΘΕΑ!ΚΑΛΑ ΜΙΛΑΜΕ ΚΟΥΚΛΑΡΑ Η ΜΑΜΑ!ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΠΙΟΠ ΚΑΤΩ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΤΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑ ΤΗΣ!ΟΣΩΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΚΕΙΚ ΤΟ ΕΦΤΙΑΞΑ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΝΟΣΤΙΜΟ!ΓΕΙΑ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΜΠΡΑΒΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟ ΕΦΤΙΑΞΑΝ ΑΛΛΑ ΚΥΡΙΩΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΟΡΦΗ ΙΔΕΑ!ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Το εφτιαξα και μπορω να πω πλεον με σιγουρια οτι μπηκε στη λιστα με τα αγαπημενα μου κεικ!!! Σε ευχαριστουμε για την συνταγη Χρυσαυγη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Καταπληκτικό κέικ!Με τέτοιες λιχουδιές δεν καταλαβαίνεις ότι νηστεύεις!
    Πολλά φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Μπορεί να είναι χαζή η ερώτηση αλλά το αλεύρι το ζυγίζουμε αφού το κοσκινίσουμε; το έκανα έτσι και μου βγήκε πηχτή ζύμη την οποία αραίωσα μετά με επιπλέον χυμό. Λάθος έκανα, ε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το αλεύρι το ζυγίζουμε πριν το κοσκινίσουμε. Η ζύμη βγάινει πηχτή. Δεν βγαίνει σε ολα τα κέικ η ζύμη αραιή. Συνήθως στα κέικ που περιέχουν φρούτα ή λαχανικά όπως πχ το κέικ καρότου, ή το κέικ μήλου ή το κέικ πατζαριού, η ζύμη είναι πηχτή γιατί τα λαχανικά και τα φρούτα βγάζουν πολλά υγρά. Μην ανησυχείς. Κάν΄το την επόμενη φορά όπως γράφω και θα σου βγει τέλειο!

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ πολύ! Με αυτή τη δόση βγαίνουν δύο μικρά ορθογώνια αλουμινένια ή πρέπει να την αυξήσω;

      Διαγραφή
  28. Θελω να το κανω αλλα ο μικρος μου εχει αλλεργια στα καρυδια μπορω να το βλαλω τελειως ή να το αντικαταδτησω με αλλο καρπο π.χ αμυγδαλα; ευχαριστω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Το έφτιαξα για πρώτη φορά εχτές, και βγήκε τέλειο.
    Πανευκολο κέικ και νοστιμότατο.
    Το μόνο που άλλαξα είναι το λάδι. Δεν είχα ηλιέλαιο και έβαλα ελαιόλαδο στην ίδια ποσότητα.
    Τέλειο ! Ευχαριστώ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή

πήγαινε στην κορυφή! 01 09 10