14 Σεπτεμβρίου 2015

Τας κεμπάπ κοτόπουλου





Τα ελαφριά γεύματα με κοτόπουλο είναι η αδυναμία μου και αυτά που θα ήθελα να έχω πιο συχνά στο διατροφολόγιό μου. Τολμώ να παραδεχτώ όμως  πως ένα καλό αλλαντικό, τα τυριά και οτιδήποτε  έρχεται να δώσει γεύση σε αυτό το αδιάφορο λευκό κρέας είναι ευπρόσδεκτο. Δεν θα το παίξω υπεράνω γιατί δεν είμαι άλλωστε. 



Όταν δημιουργεί κανείς food blog, έχει υπογράψει άθελά του την καταδίκη του. Έχει αυτοβούλως θυσιαστεί στο βωμό του φαγητού και των ηδονών της γεύσης. Γιατί ναι μεν το μικρόβιο υποβόσκει  από παλιά, αλλά πλέον γίνεται αχαλίνωτο και κάνει τον blogger να ζει, να αναπνέει και να υπάρχει αναζητώντας συνεχώς καινούριες συνταγές και γευστικές εμπειρίες. Με λίγα λόγια, έχεις food blog? Την έβαψες!


Προσπαθώντας να ανακόψω την αύξουσα πορεία που έχει πάρει η ζυγαριά αλλά να διατηρήσω ταυτόχρονα την γεύση στο μέγιστο δυνατό επίπεδο, αναζητώ συνταγές που πληρούν τις παραπάνω προϋποθέσεις. Σαν και το σημερινό τας κεμπάπ λόγου χάρη, που ενώ είναι ένα ελαφρύ φαγητό, έχει αυτό το κάτι που σε κάνει να πλημμυρίσεις στις γεύσεις όταν το πρωτοδοκιμάσεις. Το καρότο που σκορπά τη γλύκα του, η ελαφριά, καθόλου λιγωτική κόκκινη σάλτσα αλλά και ο αναπάντεχος βασιλικός είναι τα συστατικά της επιτυχίας του. Το κοτόπουλο δεν θα είναι ποτέ ξανά το ίδιο όταν το μαγειρεύει κανείς με συνταγές σαν και αυτή.  




ΤΑΣ ΚΕΜΠΑΠ ΚΟΤΟΠΟΥΛΟΥ


Υλικά: 

     1)      800 γραμμάρια από φιλέτο κοτόπουλο στήθος, κομμένο σε μπουκίτσες
     2)      1/3 φλιτζάνι ελαιόλαδο
     3)      2 μέτρια κρεμμύδια τριμμένα ή λιωμένα στο μπλέντερ
     4)      ¾ φλιτζανιού λευκό κρασί
     5)      2 μέτριες ώριμες ντομάτες λιωμένες στο μπλέντερ (περίπου 500 γραμμάρια)
     6)      1 μεγάλο καρότο τριμμένο
     7)      2 φύλλα δάφνης
     8)      2 σκελίδες σκόρδου, καθαρισμένες και ολόκληρες
     9)      2 γεμάτες κουταλιές της σούπας ψιλοκομμένο βασιλικό
     10)   1 γεμάτο κουταλάκι του γλυκού πάπρικα καπνιστή
     11)   Αλάτι
     12)   Πιπέρι 



Μέθοδος: 

Σε μια κατσαρόλα βάζουμε το λάδι, το ζεσταίνουμε και σοτάρουμε σε αυτό το κοτόπουλο μέχρι να αλλάξει χρώμα απ΄όλες τις πλευρές και να βγάλει τα υγρά του.  Αυτό θα διαρκέσει 5 περίπου λεπτά. Κατόπιν το σβήνουμε με το κρασί και το αφήνουμε για 3-4 λεπτά να εξατμιστεί το αλκοόλ. Χαμηλώνουμε τη θερμοκρασία  στο μέτριο. 

Προσθέτουμε το κρεμμύδι, το σκόρδο, τις ντομάτες, το καρότο, τα δαφνόφυλλα, και την καπνιστή πάπρικα. Αλατίζουμε, ρίχνουμε πιπέρι και περίπου ½ φλιτζάνι νερό. Αφήνουμε το φαγητό να σιγοβράσει μέχρι να μαλακώσει το κρέας και να πιει τα υγρά του ώστε να μείνει μονο με τη σάλτσα του το φαγητό. Αν χρειαστεί προσθέτουμε και λίγο ακόμα νερό. 

Πέντε λεπτά πριν να είναι έτοιμο, ρίχνουμε τον βασιλικό και ανακατεύουμε. Δοκιμάζουμε να δούμε αν είναι καλό στο αλάτι . 

Σερβίρουμε με ζυμαρικά, ρύζι ή πουρέ πατάτας και πασπαλίζουμε το κοτόπουλο με φρεσκοτριμμένο πιπέρι. Η δική μου επιλογή ήταν πένες ολικής άλεσης και πραγματικά ταίριασαν πολύ.

Καλή επιτυχία!!! 




17 σχόλια:

  1. Ναι ,πράγματι μιλάμε για μία συνταγή που μπορεί να θριαμβολογήσει την ταυτόχρονη ύπαρξη γεύσης και υγιεινής πρότασης!
    Η συμμετοχή δε του φρέσκου βασιλικού,σε γενναία θα έλεγα ποσότητα,καθορίζει την λεπτή ανατροπή στην γεύση!
    Η καπνιστή πάπρικα και η δάφνη,στοιχεία που θα σε κάνουν να αναζητήσεις την γευστική τους ταυτότητα στο πιάτο και που φυσικά με την δική τους ξεχωριστή πινελιά,απογειώνουν κσι ξεχωρίζουν το πιάτο!
    Θα μείνω στην καθοριστική παρουσία των δύο λιλιπούτειων χεριών που σημαδεύουν το πιάτο με το απαραίτητο φρεσκοτριμμένο μαυροπίπερο!....
    Ξέρεις πως να κάνεις την διαφορά!
    Καλημέρα και καλη εβδομάδα Χρυσαυγή μου!
    Πολλά πολλά φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Χα χα στις πρώτες παραγράφους μίλησες μέσα στην ψυχή μου λέμε!! Και εγώ είμαι ακριβώς στα ίδια και ψάχνω κάτι να κάνω να φέρω γεύσεις στις πιο light συνταγές γιατί αναστενάζουν τα ρούχα μου!! Φανταστική ιδέα του τας κεμπάπ κοτόπουλου και είναι τουλάχιστον η μισή αμαρτία ε; Φιλιά καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κορίτσια μου, Χρυσαυγή και Αθηνά, είμαστε όλες στην ίδια μοίρα. Την βάψαμε (κανονικότατα) αλλά το παλεύουμε όσο μπορούμε με τις light παραλλαγές αγαπημένων πιάτων, όπως καλή ώρα και το σημερινό κοτοπουλάκι!
    Καλημέρα και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πάντα αναζητώ εύκολες και γευστικές συνταγές για κοτόπουλο καθώς είναι ένα κρέας που το τιμάμε πολύ πιο συχνά από τα υπόλοιπα!! Την κρατώ λοιπόν στα υπόψη και θα δοκιμαστεί!!!!
    Βλέπω πάντως πως έχεις και σου σεφ στην κουζίνα ;)))
    Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα, γεμάτη γευστικές και μη απολαύσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. αυτο με τη ζυγαρια...μα να το παθαινουμε ολες????? ενταξει, θα σε εμπιστευτω και παλι λοιπον και θα το δοκιμασω! λατρευω και κοτοπουλο και περιεργες συνταγες :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ωραιότατο το κοτοπουλάκι!! Ελαφρύ και νόστιμο ....άσε που έχω όλα τα υλικά!!!
    Για αύριο, μια μεριδούλα ότι πρέπει θα είναι για μεσημέρι!!
    Μου αρέσει πολύ η γλύκα που βγάζει το καρότο στις κόκκινες σάλτσες!!

    Οι φωτογραφίες είναι πολύ καθαρές και φωτεινές!!!

    Άντε γεια μας!! Πίνω ουζάκι!!! χαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. υπέροχη πρόταση για κοτόπουλο! τα υλικά που χρησιμοποίησες το κάνουν πολύ ενδιαφέρον!
    ακόμη και όσοι δεν προτιμούν το στήθος, είμαι σίγουρη πως αυτή την συνταγή θα την ευχαριστηθούν πολύ!
    φιλιάααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. αν την βαψαμε λεει!!!!!.........
    δεν εχω φαει το κοτοπουλο ετσι μαγειρεμενο κ η αληθεια ειναι οτι θελω να το δοκιμασω γτ φαινεται πεντανοστιμο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ενδιαφέρουσα πρόταση για εμάς που αναζητούμε ελαφριές συνταγές, χωρίς να χρειαστεί να κάνουμε έκπτωση στην γεύση.! Αξίζει να δοκιμαστεί.Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μια μεριδούλα στα γρήγορα, γιατί με έχει πιάσει νυχτερινή πείνα, μπορώ να έχω;
    Καθώς είναι και ελαφρύ φαγάκι...δεν θα μου πέσει και βαρύ στο στομάχι νυχτιάτικά :-))

    Αυτό με την "καταδίκη" κάνω πως δεν το διάβασα...

    Καλό βράδυ και πολλούς χαιρετισμούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πρωτότυπη συνταγή και λαχταριστή. Την έχω προγραμματίσει ήδη για την επόμενη βδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλημέρα Χρυσαυγή!! Καλή σχολική χρονιά σας!!!
    Πράγματι την έβαψα από τότε που έκανα το blog!!! Ευτυχώς πρόσφατα το ξαναπάλεψα κι έτσι τώρα είμαι πιο άνετη γιατί αλλιώς μόνον ...δοκιμές ...όχι φαγητό!!! χαχαχαχα
    Το τας κεμπάπ σου είναι πράγματι και νόστιμο και ελαφρύ! Αυτές οι πένες ολικής είναι τέλειες και απόλυτα ταιριαστές!!!
    Ευχαριστούμε για τη συνταγή και καλή συνέχεια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Για μένα μιλάς ε? Εχω βαρεθεί το τριπτυχο σαλατα-ψητο κοτοπουλο-ψητό κρέας. Δεν εχω φτιάξει ποτέ τας κεμπάμ και ήρθε η ωρα μου φαίνεται... Χορτασε το μάτι μου με τις φωτογραφίες... Και εσύ είσαι από αυτές που θέλουν το φαγητό δίπλα στα μακαρόνια και όχι απο πάνω για επιλέξεις εσύ πότε θα τα ανακτεύσεις και με τι ρυθμό?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. μια μεριδα και για μενα παρακαλωωωωω... Το λαχταρισα ετσι που το βλεπω τοσο ωραια ωραια στημενο στο πιατο.. μιαμ μιαμ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πόσο μαμαδίστικη είναι αυτή η συνταγή;;; Διαβάζω τα υλικά και σκέφτομαι, να μια ωραία συνταγή για οικογενειακό τραπέζι, είτε καθημερινό, είτε κυριακάτικο...
    Κι εμένα μου αρέσουν πολύ τέτοια πιάτα με κοτόπουλο, σου λύνουν τα χέρια, είναι πανεύκολα, και η σαλτσούλα κάνει το σχετικά αδιάφορο σε γεύση στήθος κοτόπουλου, πολύ πολύ γευστικό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Aυτό το ''έχεις Food blog? την έβαψες''... πολύ μου άρεσε... χιχι
    Σαν διαφημιστικό σποτ... Και θα συμφωνήσω σε όλα.
    Η σαλτσα φαίνεται λιγωτική και μελωμένη... ο βασιλικός δίνει δροσιά και σπιρτάδα.
    Ωραία ιδέα!!!

    Τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή

πήγαινε στην κορυφή! 01 09 10