22 Δεκεμβρίου 2012

Κουραμπιέδες με 3 βούτυρα



                    Ουφ, πάλι είμαι με την ψυχή στο στόμα και τα πόδια στην πλάτη. Έφτιαξα και φέτος τους κουραμπιέδες μου (δεν ξέρω αν προλαβαίνω για μελομακάρονα) και μύρισε το σπίτι βούτυρο και καβουρδισμένο αμύγδαλο. Άργησα, αλλά τους έκανα.


              Ε, ψιτ! Κρατάτε μυστικό? Η συνταγή δεν είναι δικιά μου. Είναι της μητέρας μου. Είναι μυστική εδώ και πολλάααααα χρόνια. Εντάξει, είμαι σίγουρη ότι περιβάλλομαι από εχέμυθα κορίτσια και ξέρω ότι δεν θα την μοιράσετε δεξιά και αριστερά, για να την μάθουν όλοι και να αποκαλυφθεί το μυστικό. Γιατί τότε πως θα ξεχωρίζουν οι κουραμπιέδες σας από των υπολοίπων? Πως θα έχετε εσείς τους καλύτερους? 






              Μια σύντομη περιγραφή λοιπόν για να πάρετε μια πρώτη ιδέα. Είναι βουτυράτοι τόσο όσο πρέπει, με ιδιαίτερο άρωμα, τραγανοί και τριφτοί, σχετικά άγλυκοι και η πασπαλισμένη ζάχαρη άχνη που τους περιβάλλει έρχεται να καλύψει το κενό της ημίγλυκης ζύμης, μυρωδάτοι και αμυγδαλωτοί στο έπακρο!!

              Θέλουν 20 λεπτά χτύπημα στο μίξερ (βούτυρο με ζάχαρη) και από κει και πέρα είναι απλά τα πράγματα. Ελάτε! Δοκιμάστε τους. Προλαβαίνετε κι εσείς.

              Σας αφήνω με τις καλύτερες ευχές για τα Χριστούγεννα που έρχονται.
          




ΚΟΥΡΑΜΠΙΕΔΕΣ ΜΕ 3 ΒΟΥΤΥΡΑ

Υλικά:

1)   1 ½ κιλό αλεύρι για όλες τις χρήσεις
2) 2 ποτήρια νερού αμύγδαλο ασπρισμένο, καβουρδισμένο και χονδροκομμένο
3)   250 γραμμάρια φυτίνη
4)   250 γραμμάρια βούτυρο φρέσκο τύπου Κερκύρας
5)   250 γραμμάρια βούτυρο γάλακτος (προτιμώ το Ροδάμι)
6)   2 κρόκους αυγών
7)   1 κρασοπότηρο ζάχαρη
8)   1 κουταλάκι του γλυκού σόδα
9)   1 κουταλάκι του γλυκού κοφτό μπέικιν πάουντερ
10)  2 κάψουλες βανίλιας
11)  Δύο πρέζες γαρύφαλλο σε σκόνη
12)  1/4 κρασοπότηρου ούζο
13)  1/4 κρασοπότηρου λικέρ της αρεσκίας σας
14)  1/4 κρασοπότηρου κονιάκ
15)  1/4 κρασοπότηρου χυμό πορτοκαλιού
16)  Ανθόνερο για το κατάβρεγμα  
17)  Ζάχαρη άχνη για το πασπάλισμα (θα χρειαστείτε περίπου ένα κιλό ζάχαρη για την ποσότητα αυτή)

Διαδικασία:

        Χτυπάμε τα 3 βούτυρα και τη ζάχαρη στο μίξερ (ή με μίξερ χειρός) για 20 λεπτά.  Στο διάστημα αυτό ανακατεύουμε σε ένα μεγάλο μπολ το αλεύρι, με το μπέικιν πάουντερ και την αμυγδαλόψιχα και το αφήνουμε στην άκρη. Επίσης σε ένα μεγάλο ποτήρι ρίχνουμε όλα τα υγρά (ούζο – λικέρ – κονιάκ – χυμό πορτοκαλιού) και μέσα σε αυτά ρίχνουμε και ανακατεύουμε τη σόδα. Προσοχή. Το ποτήρι πρέπει να είναι μεγάλο αρκετά γιατί η σόδα φουσκώνει όταν έρθει σε επαφή με τα υγρά αυτά.

Όταν περάσουν τα 20 λεπτά λειτουργίας του μίξερ και τα βούτυρα με την ζάχαρη έχουν ανακατευτεί και ασπρίσει, προσθέτουμε τους κρόκους των αυγών έναν – έναν, καθώς και το ποτήρι με όλα τα υγρά και τη σόδα.

Κατόπιν προσθέτουμε το μίγμα αλευριού – αμυγδαλόψιχας – μπέικιν. Μόλις γίνει ένα ενιαίο ζυμάρι σταματάμε το μίξερ. Την διαδικασία της ενσωμάτωσης του αλευριού με τα υπόλοιπα υλικά μπορούμε να την κάνουμε και με το χέρι.  

Πλάθουμε τους κουραμπιέδες σε μικρές μπαλίτσες μεγέθους καρυδιού και τους βάζουμε σε ρηχό ταψί το οποίο έχουμε καλύψει με λαδόκολλα. Αν θέλουμε μπορούμε να τους δώσουμε διαφορετικά σχήματα χρησιμοποιώντας χριστουγεννιάτικα κουπάτ. Τους ψήνουμε 15 λεπτά στους 180 βαθμούς, σε φούρνο που έχουμε προθερμάνει.

Μόλις είναι έτοιμοι, τους βγάζουμε από το φούρνο και τους αφήνουμε να γίνουν χλιαροί. Τότε τους καταβρέχουμε με το χέρι μας με στάλες ανθόνερου και στη συνέχεια τους πασπαλίζουμε με ζάχαρη άχνη.

Καλή επιτυχία και καλές γιορτές !!






38 σχόλια:

  1. Υπεροχοι Χρυσαυγη μου!
    Τοσο, που ντρεπομαι να πασρουσιασω τους δικους μου!
    Φανταστικη η φωτογραφια με το αμυγδαλο!
    Καλοφαγωτοι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε, όχι και ντρέπεσαι Μαρίνα μου!!!! Προς Θεού....
      Ας βάλουμε όλες μας τους κουραμπιέδες στο τραπέζι και ας τους μοιραστούμε, καθώς βλέπω ότι παίζει πολύ ο κουραμπιές χθές και σήμερα...

      Φιλιά πολλά και καλά Χριστούγεννα σου εύχομαι!

      Διαγραφή
  2. Γεια σου Χρυσαυγή και καλώς βρεθήκαμε!
    Βλέπω ότι υπάρχουν αρκετές συνταγές για κουραμπιέδες με ούζο. Εγώ δεν το έχω τολμήσει. Πάντως πρόκειται για γλυκό που όταν είναι καλοφτιαγμένο, συγκλονίζει με την γεύση του. Τους φτιάχνω κι εγώ με συνταγή της μαμάς. Αχ, να δω πότε θα κάνω κι εγώ τα μελομακάρονα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Αθηνά και καλώς ήρθες!

      Το ούζο δεν μου αρέσει καθόλου. Παρόλα αυτά στους κουραμπιέδες αυτούς δεν φαίνεται καθόλου, διαφορετικά, πίστεψέ με δεν θα μπορούσα να τους φάω. Είναι πολύ νόστιμοι, αφράτοι, αμυγδαλωτοί και μυρωδάτοι. Αξίζει να τους δοκιμάσει κανείς.

      Σου εύχομαι καλή επιτυχία στα μελομακάρονά σου και καλά Χριστούγεννα!!

      Διαγραφή
  3. Καλά Χριστούγεννα Χρυσαυγή μου! Τις καλύτερες ευχές μου για 'σένα και την οικογένειά σου! Να περάσετε όμορφα, χαρούμενα και πολύ... αγαπησιάρικα αυτές τις γιορτινές μέρες!
    Ψιτ... Η ολοστρόγγυλη απώλεια που βλέπω στη φώτο, δεν είναι από 'μένα! Δεν έχω προλάβει να πάρω ούτε έναν απ' αυτούς τους μιαααμ κουραμπιέδες! Χα,χα,χα!
    Πολλά πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Sel!!
      Σε ευχαριστώ για τις ευχές σου και στις ανταποδίδω !!!
      Να περάσεις κι εσύ όμορφα και ήρεμα! Εύχομαι τα καλύτερα και μην αγχώνεσαι... δεν θα σου χρεώσω την απώλεια του κουραμπιέ μου... Ξέρω ποιος τον έφαγε!! χιχιχι

      Σε φιλώ καλή μου!

      Διαγραφή
  4. Kai tou xronou Xrysavgi mou!!!
    Kala xristougenna se olous sas!!!!
    Oi fotogragies sou einai eksairetikes kai oi kourabiedes sou afratoi kai myrodatoi!!!!
    Filakia!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και του χρόνου και του χρόνου Πέπς!!
      Να είμαστε καλά να πειραζόμαστε!!!!!!

      Φιλιαααααααααααααααα

      Διαγραφή
  5. Κουραμπιέδες με πολυεπίπεδες γεύσεις! Εκεί που λες, α! μυρίζω κονιάκ, τσουπ και ξεπροβάλλει το ούζο, το γαρύφαλλο, η βουτυράτη γεύση με το θεσπέσιο άρωμα και τη βελούδινη υφή!

    Αφού τα είπα όλα, ευχαρίστως θα παραλάβω ένα κουτί σπέσιαλ πακεταρισμένο με κόκκινη κορδέλα!

    Ευχές πολλές για ένα Χριστουγεννιάτικο τραπέζι, στρωμένο με πολλή αγάπη για φίλους και συγγενείς!
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστά το θέτεις. Πολυεπίπεδοι !! Πως δεν το είχα σκεφτεί??

      Πρέπει να ζητώ τη γνώμη σου για τους τίτλους που βάζω στα κείμενά μου Ζαμπία... Μετά από αυτό, δικαιούσαι περί τα δυό κιλά κουραμπιέδων!!!

      Καλή μου Ζαμπία, εύχομαι ότι καλύτερο για τα φετινά Χριστούγεννα και για όλα όσα θα ακολουθήσουν! Να είστε όλοι καλά!

      Διαγραφή
  6. Πολύπλευροι οι κουραμπιέδες σου Χρυσαυγή μου... γεμάτοι άρωμα και γεύση!! Κι αυτή η κοντινή φωτό... είναι απίστευτη!!!!!! Θεσπέσιοι!!
    Γεια στα χέρια σου και του χρόνου με υγεία!!!
    Καλά Χριστούγεννα και πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτή η κοντινή φωτογραφία και εμένα με κάνει να λιγουρεύομαι.
      Πάω τώρα για κουραμπιέ μου φαίνεται Κική, κι ας είναι 12 τη νύχτα.

      Σε ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου!
      Να είστε κι εσείς όλοι καλά.
      Να γιορτάσετε φέτος όπως το έχετε σχεδιάσει και να είστε καλά!!

      Καλά Χριστούγεννα !!

      Διαγραφή
  7. Ευχαριστούμε που μοιράστηκες μαζί μας την οικογενειακή συνταγή αυτών των υπέροχων κουραμπιέδων! Φαινονται πολύ αφράτοι!
    Καλές γιορτές με υγεία και πολλά χαμόγελα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Sunday μου..

      Αν δεν το πείτε πουθενά, υπόσχομαι να μοιραστώ μαζί σας κι άλλες συνταγές!!! χαχαχαα

      Σε φιλώ και εύχομαι καλές γιορτές και ότι πραγματικά επιθυμείς!

      Διαγραφή
  8. Τι όμορφοι! Και του χρόνου!
    Καλά Χριστούγεννα Χρυσαυγή μου, με υγεία και ευτυχία σε σένα και την οικογένεια σου:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Μαρία!

      Και σε εσάς εύχομαι τα καλύτερα για φέτος και για τα χρόνια που θα ακολουθήσουν!!

      Καλές γιορτές να έχετε!

      Φιλιά!

      Διαγραφή
  9. Οι καλύτερες συνταγές είναι αυτές των μαμάδων και των γιαγιάδων.
    Δοκιμασμένες και πετυχημένες σίγουρα.
    Και του χρόνου να είσαι καλά. Να χαίρεσαι την οικογένεια και να περάσετε όμορφα τις γιορτινές ημέρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστούμε πολύ!
      Το ίδιο εύχομαι και για σένα parakelsos και για όλο τον κόσμο.

      Καλά Χριστούγεννα και καλές γιορτές με υγεία και χαρούμενες στιγμές!

      Σε φιλώ !

      Διαγραφή
  10. Μπορώ να διακρίνω εύκολα και το παραμικρό μόριο άχνης ζάχαρης,το πιο μικροσκοπικό ψίχουλο της αρωματικής βουτυράτης ζύμης και την κάθετη τομή στο καλοκαβουρντισμένο αμύγδαλο.Μπορώ εύκολα να φανταστώ την αιθέρια γεύση του κάτασπρου κουραμπιέ,να αισθανθώ την βανίλια να υπερκαλύπτει κάθε άρωμα και την τριφτή υφή που μόνο η σωστή δόση αλκοόλ ξέρει να δίνει.
    Πολύ ωραία η συνταγή της μανούλας σου Χρυσαυγή μου!!!Και κάνεις πολύ καλά που την τιμάς!
    Εύχομαι τα καλύτερα Χριστούγεννα να είναι τα φετινά!Με μεγάλες δόσεις χαράς και ελπίδας,αγάπης και αισιοδοξίας.Να χαίρεστε την οικογένειά σας με υγεία και δύναμη και να περιβάλλεστε πάντα από αγαπημένα πρόσωπα!Φιλιά πολλά,πολλά και γιορτινά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φωτεινή μου, κρατώ τα γιορτινά φιλιά που μου στέλνεις γιατί πολύ μου άρεσε ο όρος!

      Σου ανταποδίδω τις ευχές και μακάρι να είμαστε όλοι καλά, να γελάμε, να διασκεδάζουμε και να πειραζόμαστε. Εύχομαι καλύτερες μέρες για όλο τον κόσμο.

      Υγεία και όλα τα υπόλοιπα θα τα βρούμε σιγά σιγά!

      Φιλιά καλή μου Φωτεινή! Καλές γιορτές!

      Διαγραφή
  11. Υπέροχοι κουραμπιέδες!! και η παρουσίαση άπαιχτη!! μπράβο Χρυσαυγή(από το χρυσή αυγή βγαίνει; χαχαχαχα!).
    Τώρα αφού είναι μυστική η συνταγή εγώ δεν θα το πω σε κανέναν, μόνο σε καμιά δεκαριά φίλες και θα τις ορκίσω να μην πουν τίποτα παραπέρα.
    Να περάσετε υπέροχες γιορτές με υγεία, χαρά και ευτυχία.
    Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Χρυσαυγή μου ευχαριστούμε πολύ που μοιράστηκες μαζί μας αυτή την υπέροχη συνταγή!Μοσχοβόλησαν!Και του χρόνου με υγεία!!!
    Καλές γιορτές, να περάσετε καλά!!!
    Φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Κρατάμε μυστικό, πως δεν κρατάμε!!!
    Κουραμπιέδες έχω φτιάξει μια φορά και δεν πέτυχαν και έκτοτε δεν τους τολμούσα. Τώρα που έχω ανέβει επίπεδο θα τους ξαναδοκιμάσω Χρυσαυγή! Χα χα χα. Και ουζάκι βλέπω έχουν μέσα...χαμός θα γίνει!
    Καλές γιορτές γλυκιά μου Χρυσαυγή με τις σούπερ συνταγές σου!!!
    Να περάσετε υπέροχα Χριστούγεννα με τις πανέμορφες κορούλες σου και τον τυχερό αντρούλη σου (που σ'εχει!). Υγεία και χαρά σας εύχομαι και να έχετε ένα σπιτάκι ευλογημένο πάντα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Υπέροχοι φαίνονται οι κουραμπιέδες σου Χρυσαυγή! Και του χρόνου να είσαι καλά! Καλές γιορτές να έχετε με υγεία! Καλά Χριστούγεννα και να περάσεις όμορφα με την οικογένειά σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλά Χριστούγεννα Χρυσαυγή μου, εγώ δεν είμαι του κουραμπιέ αλλά η φωτογραφία με το αμυγδαλάκι να δραπετεύει με κάνει και αναθεωρώ! φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καλά Χριστούγεννα Χρυσαυγή! Ωραίοι κουραμπιέδες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Χρυσαυγή μου... πάει μας τέλειωσες με αυτούς τους κουραμπιέδες!!!
    Και του χρόνου με υγεία.
    Καλά Χριστούγεννα σου ευχόμαστε από καρδιάς!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Aμα είναι συνταγή της μαμάς δεν θα διαρρεύσει.. τουλάχιστον από εμένα.
    Φιλώ σταυρό :)

    Και του χρόνου Χρυσαυγή μου, ναστε όλοι καλά, να περάσετε καλά, Καλά Χριστούγεννα με υγεία και χαρά εύχομαι.

    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Πω-πω-πω χιόνια παντού!!!
    Τι καλά όμως που είναι τόσο γλυκά και ευωδιαστά.
    Και του χρόνου κορίτσι μου, με ότι καλύτερο σε γεύση και ότι καλύτερο σε πράξη.
    Καλά Χριστούγεννα σε σένα και την οικογένειά σου Χρυσαυγή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ε, τέτοια συνταγή θα την φυλάξω! Φέτος δεν προλαβαίνω βέβαια αλλά τέτοιο μυστικό πού θα ξαναβρώ;
    Να περάσετε όμορφα και να χαρείτε τα κορίτσια σας!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Καλά Χριστούγεννα Χρυσαυγή μου!
    Να περάσετε τέλεια με τις κοράκλες σας!
    Φιλιά πολλά και γιορτινά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Πολύ "μεθυσμένοι" και αρωματικοί ταυτόχρονα οι κουραμπιέδες σου Χρυσαυγή μου!!Πολλές ευχές για Χαρούμενα Χριστούγεννα και Ευτυχισμένο τον Καινούριο Χρόνο!!Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Φανταστικοί κουραμπιέδες καλά καλά Χριστούγεννα !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Χρυσαυγή και του χρόνου! Χρόνια πολλά με υγεία κι ευτυχία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Υπέροχη η συνταγή σου μου κίνησε το ενδιαφέρον μοιάζει με την συνταγή της μαμάς μου λίγο στα βούτυρα αλλά έχει κονιάκ αντί για ούζο....καταγράφεται για δοκιμή!!!Ευχαριστούμε και ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

πήγαινε στην κορυφή! 01 09 10