24 Αυγούστου 2015

Αφράτα κεφτεδάκια φούρνου




Μετά τις αφράτες τηγανίτες με σύκα και μέλι επέλεξα να φτιάξω  τα αφράτα κεφτεδάκια φούρνου. Είναι τυχαίο, πίστεψέ με. Δεν έχω σκοπό από ΄δω και πέρα να στολίζω τις συνταγές μου με κοσμητικά επίθετα, ούτε και να τις χαρακτηρίζω μέσα από τους τίτλους τους. Απλά μερικά πράγματα είναι καλό όχι μόνο να λέγονται αλλά και να τεκμηριώνονται!





Μετά από αρκετά χρόνια που μαγειρεύω και ψάχνομαι στους δρόμους της κουζινας εχω να πω πως  ο κιμάς για να αφρατέψει θέλει μονάχα δύο υλικα. Βρώμη και ντομάτα! Ξεχνάς τα ξίδια, τα μύδια, τα στρείδια και ότι άλλο μαγικό έκανες για να αφρατέψει ο κιμάς σε μπιφτέκια, κεφτεδάκια, σουτζουκάκια και λοιπά κιμαδοειδή. Αν βάλεις βρώμη και ντομάτα μέσα στο μίγμα δεν χρειάζεται να κάνεις τίποτα παραπέρα. Όλα τα άλλα έρχονται μόνα τους.  


* Τα τυροπιτάκια που φαίνονται σχεδόν σε κάθε φωτογραφία είναι τα κλασικά τυροπιτάκια κουρού που υπάρχουν στο αρχείο των συνταγών του μπλογκ.

  




ΑΦΡΑΤΑ ΚΕΦΤΕΔΑΚΙΑ ΦΟΥΡΝΟΥ

Υλικά για περίπου 26 κεφτεδάκια: 


     1)      600 γραμμάρια κιμά μοσχαρίσιο περασμένο δύο φορές από τη μηχανή

     2)      5 γεμάτες κουταλιές της σούπας νιφάδες βρώμης

     3)      3 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο

     4)      1 μικρό κρεμμύδι λιωμένο στο μπλέντερ

     5)      1 μικρή ντομάτα (ή μισή μέτρια) λιωμένη στο μπλέντερ

     6)      1 μεγάλη σκελίδα σκόρδο λιωμένη με την πρέσα σκόρδου

     7)      ½ κουταλάκι του γλυκού ρίγανη ξερή τριμμένη

     8)      1 χούφτα δυόσμο φρέσκο ψιλοκομμένο

     9)      Αλάτι

     10)    Πιπέρι




Μέθοδος: 


Βάζουμε όλα τα υλικά για τα κεφτεδάκια σε ένα μπολ. Αλάτι βάζουμε κατά βούληση αλλά ο κιμάς το ζητάει για να νοστιμίσει. Ζυμώνουμε πολύ καλά για 5 περίπου λεπτά!! Πρέπει να γίνει μια πολύ καλή ομογεννοποίηση στο μίγμα. Το ζύμωμα άλλωστε αφρατεύει ακόμα περισσότερο τον κιμά. 


Κλείνουμε το μπολ με διάφανη μεμβράνη και το τοποθετούμε για τουλάχιστον 2 ώρες στο ψυγείο ή καλύτερα για όλο το βράδυ. 


Όταν είναι να ψήσουμε τα κεφτεδάκια ανάβουμε το φούρνο της κουζίνας να προθερμανθεί.


Στρώνουμε ένα ταψί με λαδόκολλα. Πλάθουμε μικρά κεφτεδάκια και τα τοποθετούμε παρατεταγμένα το ένα δίπλα στο άλλο. 


Τα ψήνουμε στους 200 βαθμούς για 25-30 λεπτά ή μέχρι να δούμε ότι είναι έτοιμα. Δεν χρειάζεται να τα γυρίσουμε κατά τη διάρκεια του ψησίματος.  


Σερβίρουμε! 


Καλή επιτυχία!!


Tips: 

1)   Τη βρώμη την βάζουμε σε νιφάδες μέσα στον κιμά. Δεν την αλέθουμε δηλαδή σε σκόνη. Ως δια μαγείας εξαφανίζεται και δεν είναι ορατή ούτε με το μάτι αλλά ούτε την καταλαβαίνουμε όταν τρώμε τα κεφτεδάκια. Μπαίνει μόνο και μόνο για να τα αφρατέψει και το κάνει στον απόλυτο βαθμό!
 
2)   Τη ντομάτα μπορούμε ή να την τρίψουμε στον τρίφτη ή να την λιώσουμε στο μούλτι. Συμβάλει κατά πολύ στο να αφρατέψει ο κιμάς και δεν φαίνεται καθόλου ούτε στη γεύση αλλά ούτε και τα κεφτεδάκια γίνονται κοκκινιστά. Είναι κι αυτή αόρατη.




45 σχόλια:

  1. Καλημέρα και καλή εβδομάδα. Θα τα κάνω γιατί είμαι περίεργη να δω το αποτέλεσμα, αφού είσαι τόσο σίγουρη για την βρώμη. Μία ερώτηση μόνο, στον αέρα τα ψήνεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου και σε ΄σένα Νοτούλα μου! Καλή σου εβδομάδα!
      Να τα κάνεις και θα με θυμηθείς. Στον αέρα τα ψήνω, ναι. Μόνο πρόσεξε να μην τα αφήσεις να στεγνώσουν πολύ. Αν τα κάνεις μικρά ψήνονται αμέσως. Να ροδίσουν ελαφρά απ΄έξω αλλά μέσα να παραμείνουν ζουμερά. Όταν δεις ότι μπορεί να είναι έτοιμα, δοκίμασε ένα. Καλύτερα ζουμερά παρά στεγνά!! Καλή επιτυχία !!!

      Διαγραφή
    2. Αύριο έχω τα γενέθλιά μου και θα τα φτιάξω πρώτη φορά για τους φίλους μου. Θα σου πω τα νέα μου την Τρίτη. Ελπίζω να τα πετύχω.

      Διαγραφή
    3. Πολυχρονη!!! Να ζησεις ευτυχισμενη οπως εσυ επιθυμεις Νοτουλα!
      Οσο για τα κεφτεδακια φυσικα και θα περιμενω εντυπωσεις αλλα ειμαι απολυτα σιγουρη πως θα τα πετυχεις!! Ειναι πολυ απλα.
      Καλα να περασετε με τους φιλους!!!

      Φιλια! :)

      Διαγραφή
    4. Όπως τα περιέγραψες. Νόστιμα, αφράτα, εύκολα!!! Φανταστικά♥♥♥

      Διαγραφή
  2. Συμφωνώ απόλυτα !!!!! Κι εγώ βάζω βρώμη και ντομάτα στα κεφτεδάκια και γίνονται ΥΠΕΡΟΧΑ !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που με επιβεβαιώνεις!!!!!!!!!!!
      Καλημέρα κι ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  3. Μια ερώτηση μόνο......μπορώ να σε υιοθετήσω?Και τα παιδιά μαζί και τα γατιά,αν υπάρχουν!Και την χελωνίτσα!
    Και δεν εκφράζω υστερόβουλα την διάθεση αυτή....όχι σε διαβεβαιώνω!
    Δεν θα ικανοποιήσω μελσα των μαγειρικών κσι ζαχαροπλαςτικών δεινοτήτων σου τα ....αδηφάγα ένστικτα βουλιμίας μου!
    Για το γούστο.
    Για την άποψη.
    Για την λεπτή χροιά της ανανέωσης που κάθε φορά προσθέτεις.
    Για την ανεπαίσθητη,σχεδόν αόρατη κλωστή που συνδέεις την κσθημερινότητα με το λούσο ,όχι της υπερβολής,αλλά της λιτότητας.
    Γιατι ναι ,υπάρχει ΚΑΙ αυτό το λούσο.
    Δεν ξέρω τι θα πούνε οι γονείς σου.....μα τι θα έλεγες .....σου αρέσουν τα βόρεια?
    Σε φιλώ πολυ Χρυσαυγή μου!
    Πάω να ετοιμάσω την ταπεινή φακή μου.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω ότι την περίοδο που ζούμε της πλήρους χρεωκοπίας δεν θα μπορούσε να μου γίνει πιο συμφέρουσα πρόταση!!! Ναι, ναι!! Συμφέρουσα! Όπως πολύ καλά το άκουσες!
      Γιατί μαζί με μένα και τις κατσαρόλες μου, θα υιοθετήσεις και τους φόρους και τον ΕΜΦΙΑ μου και τα φροντηστήρια των παιδιών και τις γαρίδες της χελώνας!! Τα πάντα όλα!
      Δεν χάνω λοιπόν χρόνο. Φεύγω με το απογευματινό αεροπλάνο και έρχομαι για να σου εγακατασταθώ. Εγω μαγειρεύω, εσύ πληρώνεις!!! χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχααχαχαχαχα
      Δυο όψεις έχει η ζωή! χαχαχαχαχαχααχαχαχαχαχααχα

      Φωτεινούλααααααααααααααααααα
      Σε ευχαριστώ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! χαχαχαχαχαα
      Γελάσαμε και σήμερα!!!!! Φιλιά πολλά πολλά πολλά!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  4. Και άλλη ερώτηση.....επι του θέματος αυτη την φορά!
    Η κρούστα των κεφτεδακίων,αυτή που μοιάζει σαν να βγήκαν μόλις απο το μαντεμένιο τηγάνι της γιαγιάς μου,γίνεται μόνο απο το ψήσιμο στον φούρνο;;;;;;;;;;
    Απίστευτο!Μοιάζει τόσο τραγανή που είναι σαν να βουτήχτηκαν σε αλεύρι!
    Και χωρίς γύρισμα!Α ρε Δημήτρη τι χαρές σε περιμένουν.....( υιός γαρ....!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πράγματι σαν τηγανητά! Και στη γεύση πλησιάζουν πολύ!
      Η κρούστα τους οφείλεται στον προθερμασμένο φούρνο και στην υψηλή θερμοκρασία που ψήνονται. Δεν ψήνονται σε χαμηλή θερμοκρασία ώστε να "μαγειρευτούν" και να στεγνώσουν. Ψήνονται στο μάξιμουμ του φούρνου ώστε να "καψαλιστούν" απ΄έξω αλλά να παραμείνουν ζουμερά μέσα. Οπως γίνεται με το τηγάνι. Φυσικά αυτό το αποτέλεσμα έχει να κάνει και με την απόδοση του κάθε φούρνου. Φούρνος με φούρνο άλλωστε διαφέρει.

      Ελπίζω να βοήθησα και να τα πετύχεις έτσι και καλύτερα φυσικά!!!!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  5. ωραιος μπουφες!!! βρωμη στα κεφτεδακια?? αααα θα το δοκιμασω!!! τελεια παντως !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, βρώμη. Δοκίμασε και θα με θυμηθείς Ντολμαδάκι!!!
      Ευχαριστώωωωω!!!
      Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  6. Είναι τέλεια!!! τα δοκίμασα από τα χεράκια σου και είναι όντως πολύ αφράτα και τραγανά απ' έξω σαν να είναι τηγανιτά!!!
    Τώρα θα τα φτιάξω κι εγώ!!!!!!!!!!!!
    Οι φωτογραφίες από μπουφέ....με τρελλαίνουν!!!!!!!!!! ..και τα τυροπιτάκια επίσης!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!χαχαχαχαχα

    Καλημέρα!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η επιβεβαίωση από κάποιον που τα έχει ήδη φάει είναι πολύτιμη!! Σε ευχαριστώ που το διευκρινίζεις και υπερθεματίζεις!!! Κέρναω γαβάθα κεφτεδάκι με επιδόρπιο καρυδόπιτα. Είσαι??????

      Καλό μεσημέριιιιιιιιιιιιιιιιιι!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  7. οκ! Διαβασα 3 φορες τη συνταγη (σορρυ ειμαι σε φαση διακοπων ακομα) για να δω ότι δεν εβαλες μεσα ψωμι και ξετρελάθηκα! σε λάτρεψα ακομα περισσότερο!!!!!

    δε μου λες, τη βρωμη ολοκληρη τη βαζεις ή την κανεις σκονη πρωτα???

    θα τα κανω αποψε κιολας! και οχι τηγανητα και γρηγορα και ευκολα! σε λατρευω, στο πα???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχχαχαχχαχχαχχαχα
      3 φορές διάβασες τη συνταγή και 2 μου είπες ότι με λατρεύεις. Μένει τώρα να φτιάξεις απόψε τη συνταγή για να επιβεβαιωθεί αν με λατρεύεις δίκαια ή άδικα! χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχααχα

      Τη βρώμη την βάζω ολόκληρη σε νιφάδες. ΔΕΝ φαίνεται καθόλου ούτε με το μάτι αλλά ούτε και την καταλαβαίνεις όταν τρως το κεφτεδάκι. Ως δια μαγείας χάνεται αλλά τη δουλειά της την κάνει και με το παραπάνω.
      Καλά που το ρώτησες για να το διευκρινίσω και στη συνταγή!!!
      Ευχαριστώ πολύ και εύχομαι καλή επιτυχία!!

      Διαγραφή
    2. τελεια...γιατι ειμαι και τεμπελα και βαριεμαι να πλενω και το multi! χαχαχαχα παω για υλικα γιατι εχθες δοκιμασα και το αλλο που μου εστειλες και πραγματικα με εστειλες!!!!

      Διαγραφή
    3. Χαχαχαχα Κι εγω βαριεμαι να πλενω το μουλτι.. Χαχαχα

      Διαγραφή
  8. Αχ με όλα αυτά που θέλω να φτιάξω θα γινω εγώ αφράτη (όχι ότι χρειάζομαι βοήθεια).... Πρώτη φορά ακούω/βλέπω προσθήκη ντομάτας σε κεφτεδάκια, θα το δοκιμάσω την επόμενη φορά και θα σου πω... τρελαίνομαι επίσης με τα τυροπιτάκια, κλέβουν την παράσταση, δεν επρεπε να τα βάλεις από δίπλα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχαχα
      Ελα αφρατούλα, κόψε κάτι! Μια χαρά κορμάρα είσαι και δεν νομίζω ότι με ένα κεφτέ παραπάνω ή με ένα τυροπιτάκι κινδυνεύεις! χαχα
      Η ντομάτα στα κεφτεδάκια δεν γίνεται αντιληπτή. Είναι πραγματικά όμως θαυματουργή στο επίμαχο θέμα της αφρατοσύνης! χαχα Για δοκίμασε την επόμενη φορά και πες μου..

      Τα τυροπιτάκια είναι εθισμός.. Ασε, πονεμένη ιστορία!!

      Διαγραφή
  9. Θα μπουν οπωσδήποτε στο μενού της εβδομάδος! Τις νυφάδες βρώμης να τις αλέσω πρώτα να γίνουν αλεύρι ή ολόκληρες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Ιωάννα! Τις νιφάδες θα τις βάλεις ολόκληρες. Δεν γίνονται αντιληπτές με το μάτι ούτε και τις νιώθεις στη γεύση. Εξαφανίζονται μέσα στον κιμά. Με αφορμή την ερώτηση της Ζήνας παραπάνω, το συμπλήρωσα ήδη στη συνταγή ώστε να καταστεί σαφές.

      Ευχαριστώ πολύ !!
      Καλή επιτυχία και εύχομαι να σας αρέσουν!

      Διαγραφή
  10. Συνυπογράφω για την ντομάτα καθώς και την αλεσμένη στο mylti πιπεριά, Χρυσαυγή μου.
    Βρώμη δεν έχω βάλει μέχρι σήμερα, αλλά βάζω συνήθως πολύσπορο παξιμάδι και εκεί πρέπει να ταιριάζει αρκετά με την βρώμη, ως προς το αποτέλεσμα.

    Κεφτεδάκια, τυροπιτάκια και φρέσκα μπαστουνάκια από ζαρζαβατικά...μου άνοιξες την όρεξη!

    Καλό απόγευμα εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Πηνελόπη! Η βρώμη κάνει θαύματα. Πολύ μεγαλύτερα από το πολύσπορο παξιμάδι. Και μάλιστα είναι και τεράστια ευκολία μιας και δεν έχεις να αλλέσεις το παξιμάδι ή να μουλιάσεις το ψωμί. Ανοίγεις το σακουλάκι και μετράς κουταλιές. Απλά! Και είναι τόσο υγιεινή επίσης!!

      Σερβιρίσου από τον μπουφέ λοιπόν, τι κάθεσαι? χαχα

      Διαγραφή
  11. Κάποια φορά που δεν υπήρχε τίποτα άλλο (φρυγανιά ψωμί) έβαλα νιφάδες βρώμης στα μπιφτέκια και το αποτέλεσμα άρεσε πολύ.
    Αύριο είναι μέρα για κεφτεδάκια θα δοκιμάσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξανθή δεν υπάρχει κιμάς πλέον που να μην του βάλω βρώμη. Κοτόπουλου, χοιρινός ή μοσχαρίσιος! Σε όλα ταιριάζει και πάντοτε αφρατεύει αυτό που φτιάχνω.

      Καλημέρα!!!

      Διαγραφή
  12. Για τη ντομάτα ήξερα, για τη βρώμη ομολογώ πως όχι!
    Πολύ χρήσιμη και άκρως ενδιαφέρουσα εκτέλεση! Θα δοκιμαστεί!
    Βάλε κι άλλα αφράτα, μας αρέσουν!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΟΚ, Χρύσα, εγώ θα βάλω κι άλλα αφράτα, αλλά άμα γίνουμε αφράτες όλες παρέα μη μου ζητήσεις τις ευθύνες!! χαχαχαχαχα

      Καλημέραααααααα!!!
      Καλώς ήλθες από τις διακοπές σου!

      Διαγραφή
  13. Εκπλητική συνταγή ειδικά για πάρτυ θα γίνονται ανάρπαστα!! Και στον φούρνο !! Και σαν τηγανιτά!! Τέλεια!! Ομολογώ ότι ενώ έχω δοκιμάσει και την τομάτα και τη βρώμη χωριστά δεν τα έχω συνδυάσει (πολύ κακώς από ότι φαίνεται!!!) Πάει για άμεση δοκιμή !! Ευχαριστούμε πολύ για τη συνταγή Χρυσαυγή μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. με βρωμη εε... ουτε που το φνταζομουν.. θα τα δοκιμασουμε με την πρωτη ευκαιρια.. γιατι ειμαστε του κεφτε... Κι αφου ειναι στο φουρνο..μμμμ ακομα καλυτερα!! πολλα φιλια Χρυσαυγη μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Συμφωνώ απόλυτα εδώ και λίγους μήνες το έμαθα και εγώ και πράγματι τα μπιφτέκια που φτιάχνω συχνά είναι ζουμερά.
    Πολύ ωραία κεφτεδάκια, φαίνονται σαν να έχουν τηγανισθεί!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Πολύ λαχταριστά Χρυσαυγή μου! Έχω κάνει κεφτεδάκια με βρώμη και πράγματι δεν καταλάβαινες καθόλου ότι ήταν μέσα. Αλλά μετά τα έβαλα σε σάλτσα και δεν μπόρεσα να δω πόσο αφράτα είναι από μόνα τους! Θα δοκιμάσω τη συνταγή σου προσεχώς, σίγουρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Οι συμβουλές σου πάντα με σώζουν!Θα σου στείλω φωτό με τη συνταγούλα σου Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ααααα, ο δυόσμος είναι υπέροχος στα κεφτεδάκια ;)
    Φυσικά μου αρέσει που έβαλες και βρώμη !!!
    Καλό Βράδυ Χρυσαυγή !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αν και στο έγραψα στο instagram, στο λέω και εδώ, να επισφραγιστεί η άποψή μου πως αυτά τα κεφτεδάκια τα σπάνε απλά!!!!
    Αφράτα, γευυστικά, υγιεινά και γρήγορα!!!! Τελεια λύση για πάρτυ, πικ-νικ και φαγάκι στο σχολείο!!! Είσαι υπέροχη!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Τα δοκίμασα σήμερα και βγήκαν υπέροχα! Θα τα κάνω στα πρώτα γεννέθλια του μικρού μας που θα έχουμε και άλλα παιδάκια και δεν θέλω να τους κάνω τηγανιτά! Να είσαι καλά..ευχαριστώ θερμά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Πραγματικά υπέροχα.Τα έφτιαξα και εξαφανίστηκαν στο λεπτό.Συγχαρητήρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ωραία η συνταγή σας και λέω να τα κάνω αύριο που είναι τα γενέθλια της κόρης μου απλά αν τα κεφτεδακια τα ψήσω στις αντιστάσεις αντι για αερα θα γίνουν?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Πολύ χάρηκα που δοκίμασα τη συνταγή αυτή. Ποτέ μέχρι τώρα δεν είχα πετύχει τα κεφτεδάκια και γι'αυτό τα απέφευγα! Με τη συνταγή σας όμως βγήκαν υπέροχα και το καλύτερο απ'όλα είναι ότι δεν ταλαιπωρήθηκα και με το ψήσιμο. Τα έβαλα στο φούρνο και σε 25 λεπτά ήταν έτοιμα! Ευχαριστώ πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Πόσα κεφτεδάκια βγαίνουν περίπου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Μπράβο σας! Έχω καθιερώσει αυτή τη συνταγή σε όλα τα παιδικά μας πάρτυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Είναι τέταρτη-πέμπτη φορά που τα κάνω....!!!!
    Είναι πραγματικά υπέροχα....γίνονται όπως είναι στην φωτογραφία.
    (γλιτώνουμε το τηγάνισμα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

πήγαινε στην κορυφή! 01 09 10