22 Οκτωβρίου 2012

Ριζότο με μανιτάρια και λάδι τρούφας





Προσιτή πολυτέλεια! 

Το ριζότο για μένα είναι ένα φαγητό που μπαίνει στην κατηγορία των «comfort foods». Των φαγητών δηλαδή που σου δίνουν μια αίσθηση γήινης θαλπωρής. Ειδικά αν επιλέξουμε να τα φτιάξουμε μια συννεφιασμένη φθινοπωρινή η χειμωνιάτικη μέρα και κάνουμε τη γουρουνιά να φάμε στον καναπέ, σκεπασμένοι με κουβέρτα, μπροστά στην τηλεόραση!


       Το συγκεκριμένο ριζότο με μανιτάρια και λάδι μαύρης τρούφας (δηλαδή το λάδι από ένα δυσεύρετο άγριο μανιτάρι), είναι ένα πιάτο που φθηνό σίγουρα δεν το λες. Τα υλικά του είναι ακριβά και για τις μέρες μας "πολυτελή".

       Η καλή είδηση είναι πως με μικρές παραλλαγές και αντικαταστάσεις υλικών, μπορεί να μετατραπεί σε ένα οικονομικό φαγητό που η γεύση του δεν θα υστερεί σχεδόν καθόλου από αυτού με τα ακριβά υλικά. 

       Θα σας δώσω λοιπόν παρακάτω αρκετές εναλλακτικές έτσι ώστε ακόμα κι όσοι δεν έχουν και δεν θέλουν να αγοράσουν το λάδι τρούφας ή τα μανιτάρια πορτσίνι, των οποίων τα 10 γραμμάρια κοστίζουν σχεδόν 3 ευρώ, να μπορέσουν να το φτιάξουν και να το απολαύσουν. Γιατί θα σας μιλήσω ειλικρινά, είναι ένα γευστικότατο πιάτο που αξίζει μιας ευκαιρίας!! 


       Πάρτε μολύβι και χαρτί λοιπόν και σημειώστε αρχικά τις εναλλακτικές: 

  • Τα αποξηραμένα μανιτάρια πορτσίνι, μπορούν να αντικατασταθούν με φρέσκα, ποιο οικονομικά μανιτάρια, για παράδειγμα απλά άσπρα μανιτάρια ή πορτομπέλο. Όχι όμως πλευρώτους. Μπορείτε αν θέλετε, και να τα παραλείψετε εντελώς.

  • Τα 80 γραμμάρια βούτυρο μπορείτε να τα αντικαταστήσετε με ίση ποσότητα ελαιολάδου. Έτσι, το πιάτο και ποιο οικονομικό θα είναι, αλλά και ποιο υγιεινό.

  • Τα 2 μέτρια ξερά κρεμμύδια μπορείτε να τα αντικαταστήσετε με 1,5 φλιτζάνι του τσαγιού φρέσκα κρεμμυδάκια.

  • Το ½ κουταλάκι γλυκού θυμάρι μπορείτε να το αντικαταστήσετε με ίση ποσότητα από εστραγκόν ξερό (με διαφορετικό γευστικό αποτέλεσμα φυσικά).

  • Το λάδι τρούφας που είναι και ένα ακριβό υλικό, μπορείτε να το παραλείψετε τελείως.

  • Την παρμεζάνα τέλος, μπορείτε να την αντικαταστήσετε με μια νόστιμη γραβιέρα π.χ. Αμφιλοχίας (με αποκλίσεις στη γεύση).
 
Όλα τα υλικά για το ριζότο


Ο ζωμός κοτόπουλου με τα μανιτάρια πορτσίνι που έχουν βράσει μέσα σε αυτόν για να δώσουν  άρωμα.
 
ΡΥΖΟΤΟ ΜΕ ΜΑΝΙΤΑΡΙΑ ΚΑΙ ΛΑΔΙ ΤΡΟΥΦΑΣ 

Υλικά: 

     1)  20 γραμμάρια αποξηραμένα μανιτάρια πορτσίνι
     2)  170 γραμμάρια φρέσκα μανιτάρια ότι θέλουμε εμείς (από απλά άσπρα μανιτάρια μέχρι πορτομπέλο, φρέσκα πορτσίνι ή κανθαρέλες. Όχι όμως πλευρώτους!!!!)
     3)  280 γραμμάρια ρύζι για ριζότο (Κατά προτίμιση Αρμπόριο ή Καρναρόλι)
     4)  1 λίτρο ζωμός κοτόπουλου (θα τον φτιάξετε ανακατεύοντας 1 λίτρο βραστό νερό με 1 κύβο κότας)
     5)  80 γραμμάρια βούτυρο
     6)  2 μέτρια ξερά κρεμμύδια κομμένα σε καρεδάκια
     7)  1 σκελίδα σκόρδου λιωμένη ή πολύ ψιλοκομμένη
     8)  200 ml λευκό ξηρό κρασί
     9)  ½ κουταλάκι του γλυκού ρίγανη ξερή
     10) ½ κουταλάκι του γλυκού θυμάρι ξερό
     11) Αλάτι
     12) Φρεσκοτριμμένο πιπέρι
     13) 15-20 σταγόνες λάδι τρούφας
     14) 40 περίπου γραμμάρια παρμεζάνα 

Το λάδι τρούφας, σε μικρή και πολύτιμη συσκευασία!!!


Διαδικασία: 

       Σε ένα μπολ βάζουμε 1 ½ φλιτζάνι χλιαρό νερό και ρίχνουμε μέσα τα αποξηραμένα πορτσίνι. Τα αφήνουμε να μουσκέψουν και να μαλακώσουν για 15 λεπτά. Για να τα βγάλουμε δεν ανακινούμε το μπολ, για να μην αναδευτεί το χώμα που έβγαλαν τα μανιτάρια. Αντίθετα τα βγάζουμε ένα – ένα πολύ προσεκτικά με τα δάχτυλά μας και τα ξεπλένουμε με λίγο νερό χωρίς να τα στύψουμε. Τα ρίχνουμε στο ζωμό κοτόπουλου μέσα σε μια μικρή κατσαρόλα και τα σιγοβράζουμε για 10 λεπτά, έτσι ώστε να δώσουν τη γεύση και το άρωμά τους στο ζωμό. 

       Σε ένα αντικολλητικό μεγάλο τηγάνι ή σε μια φαρδιά ρηχή κατσαρόλα ζεσταίνουμε το βούτυρο σε χαμηλή φωτιά και σοτάρουμε απαλά τα κρεμμύδια για 2-3 λεπτά, μέχρι να γίνουν διάφανα και να μαραθούν. Ρίχνουμε το σκόρδο, που το έχουμε λιώσει με την ειδική πρέσα σκόρδου ή το έχουμε ψιλοκόψει, και σοτάρουμε για 1 λεπτό ακόμη.  

       Στη συνέχεια προσθέτουμε τα φρέσκα μανιτάρια, δυναμώνουμε τη φωτιά και τα σοτάρουμε για 3 λεπτά. Σβήνουμε με το κρασί και τα βράζουμε για περίπου άλλα 3 λεπτά μέχρι να εξατμιστεί το αλκοόλ. 

       Ρίχνουμε το ρύζι και ανακατεύουμε απαλά για περίπου 2-3 λεπτά, μέχρι να γυαλίσουν οι κόκκοι του. Αρχίζουμε να ρίχνουμε τον ζωμό σε δόσεις, ρίχνοντας μαζί του και τα μανιτάρια πορτσίνι που περιέχει. 

       Ο ζωμός που ρίχνουμε σε δόσεις στο ρύζι, πρέπει να το καλύπτει αλλά όχι να το πλημμυρίζει. (Καλό είναι να χρησιμοποιούμε την κουτάλα της σούπας για να υπολογίζουμε κάθε δόση). Σε κάθε δόση ζωμού που ρίχνουμε συνεχίζουμε το συχνό ανακάτεμα με ξύλινη κουτάλα σε μέτρια φωτιά μέχρι το ρύζι να απορροφήσει το υγρό και να συνεχίσουμε προσθέτοντας την επόμενη δόση ζωμού. Στο στάδιο αυτό ρίχνουμε λίγο αλάτι. 

       Η σταδιακή προσθήκη του ζωμού είναι σημαντικό μυστικό της σωστής παρασκευής του ριζότο. Προσοχή!! Ο ζωμός πρέπει να είναι αρκετά ζεστός. Αν είναι κρύος τότε τον ζεσταίνουμε σε μία κατσαρόλα δίπλα στην κατσαρόλα με το ριζότο. 

       Το ριζότο κοντεύει τώρα να μαγειρευτεί. Το υγρό του πρέπει να είναι παχύρευστο. Ρίχνουμε την τελευταία δόση ζωμού και συνεχίζουμε το ανακάτεμα. Δοκιμάζουμε για να δούμε αν χρειάζεται επιπλέον αλάτι και αν είναι προσθέτουμε. Τέλος ρίχνουμε και το ελάχιστο λάδι τρούφας και ανακατεύουμε για τελευταία φορά το ριζότο μας.

 Αποσύρουμε από την φωτιά πριν η τελευταία δόση ζωμού απορροφηθεί εντελώς. Αν περιμένουμε να πιεί το ριζότο όλο του το υγρό μέσα στο σκεύος μαγειρέματος, το πιθανότερο είναι να φτάσει στο πιάτο μας λασπωμένο και στεγνό σαν στουπί. 

       Μόλις αποσύρουμε από τη φωτιά το ριζότο, το αφήνουμε να ξεκουραστεί 1-2 λεπτά και το μοιράζουμε σε πιάτα, πασπαλίζοντας κάθε μερίδα με λίγες φλούδες παρμεζάνας ή τριμμένη παρμεζάνα. Αν θέλουμε ρίχνουμε από πάνω φρεσκοτριμμένο πιπέρι!

Καλή επιτυχία!!!


 

52 σχόλια:

  1. Καλημέρα κορίτσι και καλή εβδομάδα!
    Πράγματι το ριζότο είναι ένα πολύ νόστιμο και χουχουλιάρικο φαγάκι, που θέλει ωστόσο χρόνο και μια σχετική μαεστρία!
    Το δικό σου φαίνεται να έχει πολύ καλή υφή! Τα υλικά που χρησιμοποίησες μου αρέσουν πολύ, αν και λάδι τρούφας δεν έχω δοκιμάσει ακόμα! Πρέπει να έχει πολύ ιδιαίτερη γεύση!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ερμιόνη μου ο χρόνος που θέλει συνολικά δεν διαφέρει και πολύ από τα υπόλοιπα καθημερινά φαγητά... Μη νομίζεις. Το θέμα είναι ότι όταν το φτιάξεις πρέπει να φαγωθεί εκείνη τη στιγμή, γιατί μετά πήζει και γίνεται σαν στουπί. Ειναι φαγητό της ώρας που λέμε. Τρώγεται μόνο ζεστό και δεν ξαναζεσταίνεται.

      Το λάδι τρούφας είναι πραγματικά πολύ ιδιαίτερο.. Αξίζει έστω για μια φορά πιστεύω να το αγοράσει κάποιος, σε μικρή φυσικά συσκευασία!

      Διαγραφή
  2. Αχ αυτό το λαδάκι....υπέροχο!!!!
    Πολύ σπέσιαλ ριζότο και θέλω να το δοκιμάσω με εστραγκόν!!!
    καλημέρα Χρυσαυγή!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το εστραγκόν δίνει ποιο πολύ ένταση Πέπη μου από το θυμάρι. Διαφορετικό μεν αποτέλεσμα, εξίσου δε νόστιμο!!!

      Διαγραφή
  3. Καλημέρα και καλή εβδομάδα
    Αν αυτό το λάδι τρούφας, όλο λέω να το δοκιμάσω & πάντα κάτι τυχαίνει και ποτέ δεν τα καταφέρνω.
    Τρελαίνομαι για ριζότο και μανιτάρια, οπότε όπως καταλαβαίνεις η συνταγή σου είναι ότι πρέπει για μένα.
    Η παρμεζάνα ταιριάζει τέλεια!!!
    Φιλιά πολλά

    Υ.Γ Ξέχασα να σου αναφέρω πως την Παρασκευή σε ανάφερα στην ανάρτηση μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιώτα και εμένα μου αρέσει αυτό το ριζότο όσο κανένα άλλο. Νομίζω ότι είναι ο βασιλιάς των ριζότο και έπονται τα υπόλοιπα με κάθε είδους παραλλαγές. Το λάδι τρούφας αξίζει να το δοκιμάσεις. Εχει έντονη γεύση και είναι πολύ δυνατό. Γι αυτό το χρησιμοποιούμε και σε ελάχιστη ποσότητα.

      Σε ευχαριστώ για την αναφορά στο μπλόγκ μου!

      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  4. Καλημέρα Χρυσαυγή μου... μόλις με ...σκότωσες!!!! Αυτό το ρυζότο είναι από τα λατρεμένα μου... πεθαίνω για πορτσίνι και την ιδιαίτερη γεύση τους... Γεια στα χέρια σου και ααααααχχχχ!
    Αν και δυό μέρες τώρα με ενοχλεί το στομάχι μου δεν θα έλεγα όχι σε ένα τέτοιο πιάτο!!!
    Συγχαρητήρια είναι μοναδικό!!!
    Καλή εβδομάδα και καλή μέρα να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλα Κική μου.... αν έχεις το στομάχι σου, ένα ριζοτάκι ενδείκνειται!! Δεν είναι βαρύ φαγητό. Σε ευχαριστώ για τα πολύ εγκάρδια λόγια σου!!

      Καλό σου βράδυ και περαστικά!

      Διαγραφή
  5. Υπέροχο και πολύ αρωματικό το ριζότο σου Χρυσαυγή μου!!!
    Πολλά φιλιά και καλή εβδομάδα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλημέρα, Χρυσαυγή!
    Ξεχωριστό και μάλλον πολύτελές πιάτο! Βλέπω άλμα, όσον αφορά τα υλικά, ανέβηκες κλίμακα αλλά καλά έκανες! Μια φορά στο τόσο επιτρέπονται οι μικρές πολυτέλειες στην καθημερινότητά μας, για να κάνουν τις μέρες μας ξεχωριστές.
    Μου άρεσε εξαιρετικά η παρουσίαση του πιάτου, οι φωτογραφίες σου προσεγμένες και με αισθητική, λες και είναι επαγγεπματικές. Μπράβο!
    Φιλάκια, καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είπαμε Ελένη μου,
      είναι προσητή αυτή η πολυτέλεια. Όσο για τα υλικά, υπάρχουν και οι εναλλακτικές. Κλίμακα πάντως δεν ανέβηκα... Ή τουλάχιστον μόνο για σήμερα. Από την επόμενη ανάρτηση επανερχόμαστε στα ποιο βατά υλικά!!

      Σε ευχαριστώ για τα λόγια σου που είναι τόσο εγκάρδια και τονοτικά!!!

      Μου έφτιαξες την εβδομάδα!

      Διαγραφή
  7. Τα αποξηραμένα πορτσίνι για πρώτη φορά τα πρόσεξα σε ένα μικρό σούπερ μάρκετ της γειτονιάς όπου ζει και σπουδάζει ο γυιός μου στο Τορίνο.Μου έκανε εντύπωση η μεγάλη διαφορά στην τιμή,όταν μετά λίγους μήνες τα αναζήτησα στη Θεσσαλονίκη,γιατί η γεύση τους μας είχε αρέσει πολύ.Αναρωτήθηκα γιατί ακριβώς το ίδιο προϊόν είναι κατά 50% ακριβότερο στην Ελλάδα...Όπως και το ελαιόλαδο και εκατοντάδες άλλα προϊόντα πρώτης ανάγκης.Και έτσι αποφάσισα πως η πολυτέλεια είναι πιο προσιτή στο εξωτερικό-και μάλιστα σε φοιτητικό σπίτι- από ότι στη χώρα μου!!
    Το ριζότο Χρυσαυγή μου εξαίσιο!!Χυλωμένο και κρεμώδες,έτσι όπως πρέπει να γίνεται,με ισορροπημένες αρωματικές προσθήκες,με την ομολογουμένως καταπληκτική νοστιμιά των πορτσίνι και την καταλυτική για την γεύση προσθήκη του λαδιού της τρούφας!
    Δεν είναι κακό ή ένοχο μία μικρή πολυτέλεια στη ζωή..αρκεί η πολυτέλεια να μη χαρακτηρίζει τη ζωή μας!Γλυκειά μου Χρυσαυγή καλή εβδομάδα,σου στέλνω πολλά,πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα έχεις τόοοοοσο δίκιο Φωτεινή μου!!
      Στην μπανανία την οποία ζούμε αγοράζουμε π.χ. το ίδιο γιαούρτι της "τάδε" εταιρίας σε διπλάσια τιμή απ΄ ότι το αγοράζει ο Γάλλος, ο Αγγλος ή ο Ιταλός. Το γιατί δεν το ξέρω... Είναι επειδή είμαστε φραγκάτοι μάλλον και large τύποι εδώ στα μεσόγεια!!

      Τι να πω??? Αίσχος!!

      Καλή εβδομάδα, αν και την πήρα τη σύγχηση με το θέμα που έθιξες...

      Διαγραφή
  8. Τι ωραίο ριζότο! Τέλεια μαγειρεμένο.
    Απίστευτα νόστιμο, αφού τα ίδια τα porcini του δίνουν το μοναδικό, δικό τους άρωμα, αλλά και το λάδι μαύρης τρούφας το ενισχύει!

    Τα έχω φτιάξει σε ομελέτα και ήταν πεντανόστιμη. Έχω κάποια πορτσίνι κατεψυγμένα και θα τα φτιάξω ριζότο αλλά χωρίς το λάδι τρούφας, που δεν έχω!:(

    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αααα!! Ομελέτα είναι μια καταπληκτική ιδέα για τα porchini. Μα είναι τόσο νόστιμα τα άτιμα!! Και το λάδι τρούφας θα μπορούσε να μπει σε ποσότητα μιας με δύο σταγόνων στην ομελέτα. Τι ιδέες ρίχνεις σήμερα??? Αλλά και να μην το βάλουμε, είναι τόσο νόστιμα από μόνα τους...

      Αν φτιάξεις τελικά το ριζότο, πες μου πως σου φάνηκε!! Νιώθω ότι θα σας αρέσει πολύ!

      Σας χαιρετώ όοοοολους εκεί!

      Διαγραφή
  9. Καλά πέσαμε στην "χλιδή" και άντε τώρα να βγούμε απ' αυτήν Δευτεριάτικα!!!
    Μια κατσαρόλα τρώω...και χωρίς λάδι τρούφας, άμα μου στείλετε καθώς πλησιάζει ώρα φαγητού καλή μου Χρυσαυγή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η πολυτέλεια καλή μου Πηνελόπη δεν σερβίρεται σε κατσαρόλες, αλλά σε μεριδούλες των 5 κόκκων ρυζιού. Με το μπαρδόν δηλαδής, αλλά η κατσαρόλα είναι μπας κλάς όταν μιλάμε για λάδι τρούφας και porchini!!! χαχαχχααααααα

      Πηνελοπάρα, όλη δικιά σου!!

      Διαγραφή
  10. Αυτο ειναι το αγαπημενο μου ριζοττο! Το μυστικο στο ριζοττο ειναι πρωτα απ'ολα το σωστο ρυζι και βεβαια το σωστο βρασιμο, το οποιο το μαθαινεις με την εμπειρια. Λατρευω τα πορτσινι, ακομη και αποξηραμενα ειναι τα πιο νοστιμα μανιταρια που υπαρχουν. Το λαδακι της τρουφας το εχω φερει εδω και εναν χρονο απο την Ιταλια και ακομη δεν εχω αποφασισει πως θα το χρησιμοποιησω... Το θεωρω τοσο πολυτιμο που το αφηνω για μια ειδικη περιπτωση, αλλα καποια στιγμη πρεπει να το καταναλωσουμε κιολας!
    Εξαιρετικη παρουσιαση και πολυ σωστες οδηγιες.
    Πολλα φιλια και καλη εβδομαδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρίνα μου, το λάδι τρούφας άνοιξέ το σύντομα. Είναι εθιστικό και πρέπει να το δοκιμάσετε άμεσα!!

      Το ρύζι είναι το Α και το Ω για το ρυζότο. Το σωστό βράσιμο επίσης. Φυσικά παίζει ρόλο η εμπειρία. Οι οδηγίες που δίνω ωστόσο όπως λες κι εσύ, προσπάθησα να είναι πολύ αναλυτικές για να μπορέσει ο καθένας να το φτιάξει από την πρώτη φορά σχεδόν τέλειο!!

      Σε ευχαριστώ πάντως για το όμορφο σχόλιο που μου άφησες!!

      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  11. Χρυσαυγή μου θα μπορούσε να χαρακτηριστεί - για μένα - το τέλειο ριζότο. Άψογο απο γεύση, υφή και παρουσίαση!
    **Λάδι τρούφας δεν έχω δοκιμάσει αλλά σίγουρα είναι εξαιρετικό και με ιδιαίτερη γεύση!
    Μπράβο για τη σημερινή συνταγή!
    Καλή εβδομάδα!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ Ελένη μου. Τελικά διαπιστώνω ότι το ριζότο έχει πολλούς φαν!!!

      Καλό βράδυ !! Φιλιά και από μένα!

      Διαγραφή
  12. Μόλις έφαγα ένα ριζότο με κίτρινη κολοκύθα.
    Εξαιρετικό και το δικό σου θα το έχω στα υπόψιν με τα εναλλακτικά υλικά που προτείνεις.
    Καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό με την κίτρινη κολοκύθα είναι πέρα για πέρα φαγητό του Φθινοπώρου, που υπάρχουν και οι κολοκύθες. Φτιάξε και αυτό με τα μανιτάρια, πιστεύω ότι θα σας αρέσει πολύ!!

      Καλή σου εβδομάδα Ξανθή!!

      Διαγραφή
  13. Χρυσαυγή μου αν και το λαδάκι αυτό δεν το έχω δοκιμάσει ποτέ μου απ΄την περιγραφή σου κατάλαβα οτι θα πρέπει να είναι πολύ καλό.Και όντως το ριζότο τρώγεται ζεστό αυτή την ώρα γιατί μετά γίνετε λαπάς μπλιάχ!!!!
    Να είσαι καλά καλή εβδομάδα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι ακριβώς όπως τα λες Ροδάνθη. Το ριζότο είναι φαγητό της ώρας! Το λάδι τρούφας αν και ακριβό, αξίζει κάποια στιγμή της ζωής μας να το δοκιμάσουμε, έστω και σε εστιατόριο.

      Καλή σου εβδομάδα!

      Διαγραφή
  14. Οι συνταγές σου είναι πάντα προσεγμένες, με εναλλακτικές προτάσεις, εξαιρετική φωτογράφηση και γευστική απόλαυση! Μπράβο Χρυσαυγή μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μπράβο Χρυσαυγή μου όπως πάντα καταπληκτικό πιάτο, υπέροχη παρουσίαση σε ενα κλασσικό πιάτο που λατρεύω όπως καταλαβαίνεις! φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Ερη μου!!! Χαίρομαι που σου άρεσε απ΄ όλες τις απόψεις!! Φιλάκια !

      Διαγραφή
  16. Πολύ όμορφο! Και για μένα μια ευκαιρία να χρησιμοποιήσω το λάδι τρούφας που είχα πάρει μια φορά για κάποιο φαγητό (λες να έχει λήξει;) Έχει ένα ιδιαίτερο άρωμα αλλά στο φαγητό δίνει πολύ όμορφη γεύση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ξέρω Μαράκι μου. Πάντως το δικό μου λάδι τρούφας έχει ημερομηνία λήξης επάνω και σε πληροφορώ ότι δεν είναι και πολύ μακρυνή έτσι όπως νόμιζα!!

      Για τσέκαρέ το!!

      Διαγραφή
  17. Χρυσαυγή, οτιδήποτε με ρύζι το τρώμε οικογενεικώς και με πολλή όρεξη!!
    Φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευκαιρία να το φτιάξετε Στέλλα μου!! Θα σας αρέσει πολύ, αν μου λες ότι το ρύζι είναι η αδυναμία σας!

      Φιλάκιααααα!

      Διαγραφή
  18. Το ριζότο ειναι της ώρας που λέμε.
    Πάντα μαγειρεύεται λίγο πριν σερβιριστεί και θέλει την προσοχή του.
    Οι οδηγίες σου Χρυσαυγή μου πολύ κατατοπιστικές όπως και τα εναλλακτικά υλικά για πιο οικονομικό πιάτο.
    Μια φορά στο τόσο μας πιάνει τους bloggers λίγη ''πολυτέλεια'' εντός ορίων πάντα.

    Υπέροχο πιάτο και θα το έτρωγα οπως λες μπροστά στην τηλεόραση.

    Φιλιά πολλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αλήθεια είναι ότι το πιάτο αυτό είναι ακριβό.
      Τα εναλλακτικά υλικά πιστεύω ότι είναι απαραίτητα αν θέλουμε όλοι να το γευτούμε χωρίς να αγοράζουμε όλες τις ακριβές πρώτες ύλες. Η πολυτέλεια καλή επίσης είναι όπως ακριβώς την ορίζεις... τουλάχιστον για τους καιρούς που ζούμε!!

      Φιλιά πολλά Μάριον μου!

      Διαγραφή
  19. Αυτή την τρούφα ήθελα κάποτε να την καλλιεργήσω, αλλά δυστυχώς το χωράφι μου ήταν κάτω από 300 μ υψόμετρο και δεν το ρισκάρισα!!
    Πάντως αν βρω λάδι τρούφας θα το δοκιμάσω γευστικά, γιατί θα πρέπει να είναι ιδιαίτερο.
    Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κρίμα που δεν τα καταφερες. Θα ήταν προσοδοφόρα παραγωγή πιστεύω! Δεν ήξερα όμως ότι καλλιεργείται...

      Καλό σου βράδυ Μαρί μου!

      Διαγραφή
  20. Γειά σου Χρυσαυγή, καλώς σε βρίσκω. Μια ακόμα χρυσοχέρα blogger.
    Πολύ όμορφη συνταγή, λατρεύω μανιτάρια αλλά δεν τα τρώνε παιδιά κ σύζυγος οπότε μένω με την όρεξη...
    Θα εξερευνήσω τον υπέροχο συνταγό-κοσμο σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς την Δήμητρα!!
      Χάρηκα για την γνωριμία και θα τα λέμε!

      Κρίμα που οι δικοί σου δεν τρώνε μανιτάρια. Κρίμα και για σένα που δεν θα φας το νόστιμο αυτό ριζότο, κρίμα και για αυτούς που δεν ξέρουν τι χάνουν!!

      Φιλιά και καλώς ήρθες!

      Διαγραφή
  21. Αυτό το ριζότο είναι φανταστικό! Από τα πιο αγαπημένα μου! Συνήθως το τρώω έξω γιατί φοβάμαι στο σπίτι αν δεν το κάνω καλά μην πάνε στράφι τα υλικά! Βέβαια πρέπει κάποια στιγμή να το προσπαθήσω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κρίμα που το τρως μονάχα έξω Βέρα.
      Από σήμερα θα πρέπει να αρχίσεις να το φτιάχνεις. Σε διαβεβαιώ δεν είναι τίποτα!!! Δίνω αναλυτικότατες οδηγείες που δεν αφήνουν περιθώρια αποτυχίας!! Για προσπάθησέ το !!!

      Φιλιά!

      Διαγραφή
  22. Χρυσαυγή νοστιμότατο το φαγάκι σου και η υφή του εκπληκτική. Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Καλημερα Χρυσαυγη!!Το πιατο σου μου ανοιξε την όρεξη, φαινεται τοσο ντελικατο!!Κατα ενα περιεργο τροπο δεν εχω φτιαξει ποτε ριζοτο παρα το γεγονος οτι ο αντρας μου το προτιμαει καθε φορα που βγαινουμε εξω..Τα μανιταρια ειναι αγαπημενο υλικό κι επειδη τα περισσότερα υλικα υπάρχουν στο σπιτι, λόγω της χτεσινής γιορτουλας μας, λέω να το φτιαξω!!Καλό Σαβ/κο, σε φιλώ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Το ριζοτο αυτό το έχω φτιάξει πολλές φορές και ειναι απο τα αγαπημένα μου πιάτα. Χρησιμοποιώ ελληνικά αποξηραμενα μανιτάρια και συγκεκριμένα απο τα Γρεβενά. Δοκιμάστε το "αυτί του Ιουδα" και θα με θυμηθειτε. Ειναι ένα μανιτάρι το οποίο όταν μουλιασει 10πλασιαζεται το μέγεθος του, ειναι πολυ νόστιμο και τραγανο. Επισης έχω χρησιμοποιήσει αρκετές φορές φρέσκα πλευρωτους και μου άρεσαν πολυ,απλά πρεπει να τα κοψεις σε μικρότερα κομμάτια και να τα σωταρεις αρκετά στην αρχή.
    Η συνταγή σου μου άρεσε πολυ Χρυσαυγη, αυτή τη διαδικασία χρησιμοποιώ κι εγω. Μου έδωσες την ιδέα να βάλω εστραγκον, κάτι που δεν είχα δοκιμάσει ως τώρα.
    Χθες έφαγα σε εστιατόριο ριζοτο με σπαραγγια και λάδι τρουφας και ήταν εξαίσιο! Την άνοιξη που ειναι η εποχή των άγριων σπαραγγιων αυτό το πιάτο ειναι must!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Το ριζοτο αυτό το έχω φτιάξει πολλές φορές και ειναι απο τα αγαπημένα μου πιάτα. Χρησιμοποιώ ελληνικά αποξηραμενα μανιτάρια και συγκεκριμένα απο τα Γρεβενά. Δοκιμάστε το "αυτί του Ιουδα" και θα με θυμηθειτε. Ειναι ένα μανιτάρι το οποίο όταν μουλιασει σε χλιαρό νερό 10πλασιαζεται σε μέγεθος, ειναι νόστιμο και τραγανο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Χρυσαυγη μου,μoλις απελαυσα αυτο το θεικο ριζοτο,ακολουθωντας πιστα τις οδηγιες της συνταγης σου(με μοναδικη παρασπονδια την προσθηκη Κανθαρελας).Νομιζω οτι ηταν ο,τι καλυτερο εχω δοκιμασει σε ριζοτο.Συγχαρητηρια!!!!!Συνεχισε να μας εκπλησεις με τις συνταγες σου!!Φιλακια απο Θεσσαλονικη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Πολύ καλή συνταγή. Τη δοκίμασα και...χωρίς μανιτάρια (είχα ξεμείνει), αλλά με λάδι τρούφας βέβαια, και βγήκε επίσης νόστιμη.
    Πιπέρι το ρίχνω στην κατσαρόλα όταν την τραβάω στο τέλος από τη φωτιά.
    Ομοίως, ρίχνω μέσα τη μισή παρμεζάνα. Απλώνει καλύτερα στο πιάτο το άρωμά της.
    Αυτή και η (επίσης αγαπημένη) συνταγή για το tikka masala είναι αυτές που με έφεραν στην ιστοσελίδα. Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

πήγαινε στην κορυφή! 01 09 10