30 Μαρτίου 2015

Ρολά με χαλούμι, πράσο και λιαστή ντομάτα






 Οι  μέρες τρέχουν, όχι σαν χελώνες νεκρές –μήνυμα που είχα δει γραμμένο σε τοίχο- αλλά σαν ντοπαρισμένοι λαγοί.  Σχεδόν έφτασε  το Πάσχα, μέσα σε ένα απόκοσμο περιβάλλον καταχνιάς, υγρασίας και μουντάδας. Άνοιξη λέει το ημερολόγιο. Χειμώνα βλέπουν τα μάτια μου. Ημέρα λέει το ρολόι, σκοτάδι βλέπω το πρωί που ανοίγω τα παντζούρια. 




Τα ρολάκια που έφτιαξα προχθές το Σάββατο και τα φωτογράφισα σε ένα μεγάλο παράθυρο λιακάδας που είχε από το πρωί ως το μεσημέρι, ήταν ο προάγγελος της Κυριακής του Πάσχα. Για εκεί θα τα προόριζα αν ήμουν φέτος το Πάσχα στο σπίτι. Μόλις δάγκωσα το κριτσανιστό τους φύλλο και ξεχύθηκε η γέμιση στο στόμα μου, το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα ήταν το πόσο θα ταίριαζαν να φαγωθούν περιμένοντας το σουβλιστό αρνί ή  το αγαπημένο κοκορέτσι. Είναι επαρκώς πικάντικα και  «τραβάνε» τη μπύρα που είθισται να καταναλώνεται από το πρωί εκείνης της μέρας. 


Θα μου πεις, τι σου λέω τώρα, ε? Έχεις δίκιο, αλλά αφού το ένιωσα όταν τα έφαγα, οφείλω να το μοιραστώ. Και μη νομίζεις... 15 μέρες μένουν ακόμα. Δεν είναι δα και τόσο μακριά!!



ΡΟΛΑ ΜΕ ΧΑΛΟΥΜΙ, ΠΡΑΣΟ ΚΑΙ ΛΙΑΣΤΗ ΝΤΟΜΑΤΑ


Υλικά για 10 ρολά: 


     1)      5 φύλλα κρούστας

     2)      220 γραμμάρια χαλούμι τριμμένο

     3)      100 γραμμάρια γραβιέρα Κρήτης

     4)      100 παρμεζάνα τριμμένη

     5)      100 γραμμάρια λιαστές ντομάτες διατηρημένες στο λάδι και ψιλοκομμένες

     6)      1 μεγάλο πράσο κομμένο σε ροδέλες

     7)      3 αυγά

     8)      200 γραμμάρια γιαούρτι

     9)      3 φέτες μπέικον ψιλοκομμένες

     10)   3 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο

     11)   ½ κουταλάκι του γλυκού θυμάρι ξερό

     12)   Επιπλέον λάδι για το άλειμμα των φύλλων

     13)   Παπαρουνόσπορο για το πασπάλισμα 





Μέθοδος:


Σε ένα μικρό αντικολλητικό τηγάνι βάζουμε τις 3 κουταλιές της σούπας λάδι να κάψει και σοτάρουμε σε αυτό το πράσο που το έχουμε κόψει σε ροδέλες. Μόλις το πράσο είναι σχεδόν έτοιμο προσθέτουμε το μπέικον και το αφήνουμε  και αυτό να βγάλει το λίπος του και να σοταριστεί ελαφρά, ανακατεύοντας συνέχεια.  Απομακρύνουμε το τηγάνι από τη φωτιά και  αφήνουμε το περιεχόμενό του να κρυώσει. 


Ρίχνουμε σε ένα μπολ τα τυριά τριμμένα, το σοταρισμένο πράσο και μπέικον (αφού έχουν κρυώσει), τα αυγά, το γιαούρτι, τις λιαστές ντομάτες που τις έχουμε ψιλοκόψει καλά και το θυμάρι. Ανακατεύουμε με ένα κουτάλι να ομογενοποιηθεί η γέμιση. 


Παίρνουμε 5 φύλλα κρούστας, τοποθετώντας τα, το ένα πάνω στο άλλο.Τα κόβουμε στη μέση, όλα μαζί, δημιουργώντας 10 μικρότερα φύλλα. Τα μισά τους δηλαδή.




Παίρνουμε το πρώτο φύλλο και το γυρίζουμε με τη μικρή  του πλευρά προς τα κάτω. Το λαδώνουμε καλά και τοποθετούμε κατά μήκος της μικρότερης πλευράς του, δύο γεμάτες κουταλιές της σούπας από τη γέμιση.



Διπλώνουμε τις δύο άκρες του φύλλου, δεξιά και αριστερά της γέμισης. Αρχίζουμε να ρολάρουμε το φύλλο ξεκινώντας από την πλευρά που είναι η γέμιση και καταλήγοντας στην άλλη άκρη, δημιουργώντας έτσι ένα ρολό σαν πούρο.Το ρολάκι μας είναι έτοιμο. 




Κάνουμε την ίδια διαδικασία για όλα τα υπόλοιπα φύλλα και την γέμιση που μας έχει απομείνει. Τοποθετούμε τα ρολά σε ένα ρηχό ταψί του φούρνου στο οποίο έχουμε στρώσει προηγουμένως αντικολλητικό χαρτί. 


Τα λαδώνουμε στην επιφάνειά τους και τα πασπαλίζουμε με παπαρουνόσπορο. 




Τα ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στους 180 βαθμούς, στον αέρα για 15-20 λεπτά ή μέχρι να χρυσίσουν. 


Τα βγάζουμε από το φούρνο και τα αφήνουμε να σταθούν λίγη ώρα γιατί αν προσπαθήσουμε να τα μετακινήσουμε αμέσως θα σπάσουν.




Τα απολαμβάνουμε με ένα ποτήρι παγωμένη μπύρα!! 

Καλή επιτυχία!!!! 





34 σχόλια:

  1. Τι όμορφα και με ενισχυμένη γέμιση!!!! Γουστάρω πολύ!!!!
    Τα τυροπιτάκια σου άλλαξαν και το καιρό....φουλ λιακάδα!!!!
    Μ' αρέσει που μας προτείνεις να ξεκινήσουμε να τα τρώμε από το πρωί με μπυρίτσα...Αυτό θα κάνω!!!!!
    Τέλειες φωτογραφίες, ειδικά η δεύτερη που χύνεται το λιωμένο τυρί και η τρίτη...πολύ καλλιτεχνική!!!

    Τυρένιες καλημέρες σήμερα!!! χαχαχαχαχαχα ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επιτέλους ήλιος!!!!!!!!!!!!!!!!
      Επιτέλους άνοιξη!!!!!!!!!!! Όταν έγραφα τον πρόλογο χθες, είχε συννεφιά και βροχή.

      Ήξερα ότι θα σου άρεσαν οι φωτογραφίες και δεν σου κρύβω ότι όταν τραβούσα αυτές τις λήψεις σε σκεφτόμουν και γελούσα πονηρά!

      Τυρένιες καλημέρες λοιπόν!!!
      Δεν θα πω όχι!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  2. Οι μέρες τρέχουν κι εσύ μαζί με τις προτάσεις σου.
    Κι εγώ δεν προλαβαίνω να τις φτιάξω, έφτιαξα τις πατατοκεφτέδες μόνο μέχρι στιγμής, ενώ ο κατάλογος είναι μεγάλος.
    Καλημέρα και καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω, έφτιαξες τους πατατοκεφτέδες???
      Ωραία λοιπόν!! Τώρα το πάσχα που θα κάνω ένα δειάλειμμα προλαβαίνεις να φτιάξεις και τα υπόλοιπα!! χαχαχα
      Ευχαριστώ πολύ Ξανθή !!!!!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  3. Καλημέρα Χρυσαυγούλα μου!!
    Πωπωωωωω!!! Καταλαβαίνω απόλυτα τί εννοείς όταν γράφεις για την γέμιση... ο συνδυασμός υλικών που χρησιμοποίησες είναι άπαιχτος!!! Θα κάνουν θραύση την ημέρα του οβελία και όχι μόνον!!!
    Καλή εβδομάδα και φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Κική μου !!!
      Χαίρομαι που σου άρεσε η πρότασή μου. Όταν τα δοκίμασα σκέφτηκα αμέσως την Κυριακή του Πάσχα. Δεν ξέρω γιατί, αλλά νομίζω επειδή κατά βάθος κάτι τέτοιο θα ήθελα να φάω περιμένοντας το αρνί!! χεχεχε

      Καλή εβδομάδα και σε σένα και ευχαριστώ πολύ!!!!!!!

      Διαγραφή
  4. Πολύ πλούσια γέμιση για ρολάκια που καταναλώνονται στο πι&φι!!!!!!!!
    Έχουν τα κλασικά παραδοσιακά υλικά, που με την προσθήκη όμως του μπέικον, φαντάζομαι θα πρέπει να είναι το κάτι άλλο σε γεύση! Το Πάσχα και εγώ την μπύρα προτιμώ, αρκεί να έχει ζέστη!!!!!!

    Επίσης....για την εκτέλεση της συνταγής...πόσο πολύ ταιριάζει το μάρμαρο!!!!!!!:)))
    Και οι φωτογραφίες βγήκαν υπέροχες αλλά υποθέτω πως σίγουρα θα δούλεψες καλύτερα στην επιφάνειά του!!
    Η τρίτη φωτογραφία...πλακάκι-τραπέζι-ορεκτικό, εκτός από το καταπληκτικό σκηνικό στο σύνολο, φωνάζουν καλοκαίρι!!!!!!!!
    ...και έχει μια λιακάδα σήμερα...

    Καλή εβδομάδα Χρυσαυγή μου !!
    Φιλάκια :)***

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη μου!!! Πόσο ωραία τα περιέγραψες. Αν έγραφα εγώ γι΄αυτά θα έλεγα σχεδόν τα ίδια, αφού κι εμένα μου αρέσει πάρα πολύ η φωτογραφία "πλακάκι-τραπέζι-ορεκτικό" αλλά και η μαρμάρινη επιφάνεια για παντός είδους φωτογραφίσεις. Φυσικά αυτό που λατρεύω περισσότερο απ΄όλα είναι το ξύλο, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχω βρει αυτό που θέλω.. Το ψάχνω όμως.

      Και ναι!!!!!!!!!!!! Επιτέλους έχει λιακάδα σήμερα ... και το χαμόγελο μέχρι τα αυτιά!!!

      Φιλιά πολλά! Καλή σου εβδομάδα κι ευχαριστώ!!!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  5. Σιγά μην περιμένω την Κυριακή του Πάσχα για να τα φάω. Δεν υπάρχει περίπτωση, θα τα κάνω νωρίτερα!
    Καλή εβδομάδα εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχαχα
      Στην περίπτωση αυτή Νοτούλα, το γοργόν και χάρην έχει!!!!

      Καλημέρα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  6. Υπέροχα! Και η γέμιση που έβαλες...υπερπαραγωγή! Νοστιμότατα, δεν έχω τι άλλο να πω, τα λιγουρεύομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ορεκτικό ή σνακ για κάθε περίπτωση Μαρία.
      Φτιάχνονται εξίσου νόστιμα και με χωριάτικο φύλλο!!!

      Καλή σου εβδομάδα!
      Ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  7. Καλα, με τέτοια συνοδευτικά ποιος ενδιαφέρεται για το αρνι, εγώ πάντως όχι. Διαβαζω τη λίστα με τα υλικά, και τι δεν έχουν....(τρέχει το σαλάκι στο ενδιάμεσο)....και αυτές οι ξεροψημένες γωνίες (έχω τα θέματα μου, είπαμε)...... και η τελευταια φωτογραφία..... αχ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εσύ που είσαι των αλμυρών (μα φτιάχνεις γλυκά......) πρέπει να πέσεις με τα μούτρα σήμερα στα τυροπιτοειδή. Από τη μια τα δικά μου και απο την αλλη της Πέπης. Για όλα τα γούστα!!!
      Η κριτσανιστή ακρούλα είναι για σένα. Φάε τις άκρες και άσε μου τη μέση!!! χαχαχα

      Φιλιαααααααααααααα!

      Διαγραφή
    2. τρωγοντας τις ακρες, τρωγεται και η μεση (κατα λάθος, χαχαχ)

      Διαγραφή
  8. χρυσαυγη. . . διαβαζω το ποστσου βλεπω τις φωτο αρχιζουν σιγα σιγα ναμου τρεχουν τα σαλια,φτανω στην τελευταια φωτο καιλεω"ωχ παναγια μου",επαθα σου λεω,φοβερη λιχουδια κομμενη και ραμμενη στα μετρα μου,αχαχχ!!!!!
    δεν θα το σκεφτομουν ως "ορεκτικο" πριν το αρνι/κατσικι και ομολογω οτι μου αρεσει παααρα πολυ η προταση σου,θα το σκεφτω σοβαρα να κανω εκπληξη εκεινη την μερα και να κατεβω στην αυλη με τα ρολακια σου!!!!
    φιλια και καλη εβδομαδα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχαχχαχα
      Γελάω έτσι όπως τα γράφεις παραστατικά, αν και χαίρομαι κατα βάθος αν σε ενέπνευσα για το ορεκτικό εκείνης της μέρας!!!!!!!!!!!!!!

      Καλημέρα ηλιόλουστη επιτέλους!!!!!!!!!!!!!!!
      Φιλιαααααααα!

      Διαγραφή
  9. Ένας μεζές με τα όλα του!!! Λαχταριστός, κριτσανιστός και νόστιμος! Ευχαριστούμε πολύ για την συνταγή Χρυσαυγή και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ που έτυχε η συνταγή αυτή θερμής υποδοχής γιατί πραγματικά είναι νόστιμη.
      Χαίρομαι που σου άρεσαν Χριστίνα και εύχομαι κάποια στιγμή να τα δοκιμάσεις!!!

      Φιλιά πολλά!!!!!
      Καλή, ήρεμη και ηλιόλουστη βδομαδα εύχομαι!!!

      Διαγραφή
  10. εγω λοιπον λεω να ενημερωσω τις κοπελιες, οτι αντι για Ναυπλιο να παμε στον Ιταλο για παγωτο, να ερθουμε πρωτα απο εσενα να σε παρουμε μαζι μας να κατεβουμε ολες μαζι...βεβαια για τη λυγουρα του ταξιδιου παρακαλω να εχεις ετοιμασει μερικα! :)

    φιλακια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχαχχαχαχα
      Αν κερνάτε παγωτό στον Ιταλό τότε είμαι μέσα και εγώ και τα ρολάκια μου!!!!

      Φιλιά Ζήνα!!!!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  11. υπεροχα!!!! και πρωτοτυπη γέμιση!!! τωρα ξεσηκώθηκα να τα κανω μιας και ανοιξε επιτελους ο καιρος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χθες που έγραφα την ανάρτηση είχε συννεφιά και βροχή.
      Σήμερα όντως άνοιξε ο καιρός και μαζί με αυτόν και τα κέφια μας.
      Αν φτιάξεις δε και τα ρολά, τότε η διάθεση θα χτυπήσει κόκκινο!!! χαχαχαχα

      Ευχαριστώ πολύ!!!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  12. Πωπωπωπω!
    Έχετε ξεσαλώσει σήμερα εσύ κι η Peps, με διάφορα τυροτυλιχτά για να μας κάνετε να τα ονειρευόμαστε και ξύπνοι...
    Υπέροχα ρολάκια, τέλεια τυλιγμένα, ιδιαιτέρως λαχταριστά και στολισμένα με τον υπέροχο, αγαπημένο παπαρουνόσπορο!

    Έλεος Χρυσαυγή, θα δαγκώσω το ρηχό ταψάκι!
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Λιαστή ντομάτα παρμεζάνα, γραβιέρα.. αυτά τα ρολάκια θα τραβάν μπυρίτσα like the dessert missed the sea που λέει και το γνωστό άσμα! Πολύ ωραίος μέζες δια πάσαν εορτή θα σημειώσω! Ευχαριστούμε Χρυσαυγή!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. σου το εχω ξαναπει.. ποσο αγαπαω τις φωτογραφιες σου;;; Πραγματικα υπέροχες... που δείχνουν πραγματικά τόσο τραγανό το φύλλο... και τοσο πλουσια τη γεμιση!! Λατρευω και το πρασο!! απλά τελεια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αφού βρήκε το παράθυρό σου η λιακάδα έστω και για λίγο, είσαι πολύ τυχερή! Εγώ την ψάχνω ακόμα!
    Πόσο θα συμφωνήσω ότι αυτό το ρολάκι είναι ό,τι πρέπει για πασχαλινό τσιμπολόγημα! Εμένα μου αρέσει να χορταίνω με τέτοια, δεν με αφορά και πολύ το κατσικάκι...
    Απολύτως του γούστου μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Τι ωραίες φωτογραφίες, αναλυτικές, καθαρές, κοντινά πλάνα !!! Φαίνονται τόσο λαχταριστά ... και o παπαρουνόσπορος από πάνω τέλειος :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. πόσο θα ήθελα να έχω ένα,και δύο, και τρία, και τέσσερα ρολλά!!!!!!
    χαχαχαχαχα!!!! απίθανα είναι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Μια εσύ...μια η φίλη μας η Πέπη... με ξελυγώσατε σήμερα με τα πιττάκια κάθε είδους Χρυσαυγή μου.
    Άντε τώρα να ησυχάσω εγώ η έρμη και να μην μπω σε "μπρίζα!

    Εξαιρετικά φωτογενή όπως πάντα άλλωστε.

    Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Βρε Χρυσαυγή, πίνω καφέ και λιγουρεύομαι τα ρολά...ένα ταψάκι στην κυρία(εμένα) από εσένα!
    Καλημέρα,φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Πραγματικά Χρυσαυγή, έχεις δίκιο το ιδανικό ορεκτικό να κριτσανίζεις όσο περιμένεις το αρνί, παρέα με ένα ποτήρι μπύρα. Φανταστική γέμιση και υπέροχο το κριτσανιστό φύλλο σου!! Όσο για τις φώτο, στην τελευταία δεν άντεξα, μου τρέχουν τα σάλια!!
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Εγώ πάντως, τώρα που αξιώθηκα να διαβάσω την ανάρτηση, μια χαρά άνοιξη βλέπω, ακούω και αισθάνομαι. Ήλιος - χαρά Θεού, πουλάκια και ανεβασμένη θερμοκρασία. Και αντί για κοκορέτσι και σουβλιστό αρνί, ονειρεύομαι παραλία και ξαπλώστρα :) Τα ρολάκια σου πανευκολάκια με λατρεμένα υλικά. Φαντάζομαι ήδη τη γεύση τους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

πήγαινε στην κορυφή! 01 09 10