10 Φεβρουαρίου 2014

Πικάντικα γεμιστά μπιφτέκια με μπλε τυρί και σκορδάτα μανιτάρια




Φέτος βαρέθηκα νωρίς το χειμώνα. Αμέσως μετά τα Χριστούγεννα θέλησα να αλλάξω παραστάσεις. Είναι η πρώτη φορά που σκέφτομαι να έρθει το Πάσχα, και το καλοκαίρι και να μην τελειώσει ποτέ. Έχω ήδη αρχίσει να κάνω όνειρα και απασχολώ το μυαλό μου με όσο γίνεται πιο δημιουργικές σκέψεις. 



Κουράστηκα από την πρώτη Δημοτικού στην οποία χρειάζεται να θητεύσω ξανά μετά από τριάντα (plus) χρόνια, μέσ΄απ΄τα μάτια της Νεφέλης. Κουράστηκα από το συνεχές κρύο, τη βροχή, τα πέρα δώθε, τα τόσα ρούχα που χρειάζεται να φοράμε σε συνδυασμό με την λιγότερη θέρμανση και όλα αυτά που ακούμε περί κρίσης.  


Το πήρα απόφαση. Το γκαντέμικο 2013 είναι ιδανικό για αλλαγές. Δημιουργικές, φιλόδοξες, θετικές και πάνω απ΄ όλα μεγάλες.  Τα πρώτα μικρά βήματα ήδη έγιναν.  Λίγα κιλά χάθηκαν, αρκετά μαλλιά κόπηκαν και μετά έχει σειρά το χρώμα των τοίχων της κρεβατοκάμαρας, οι κουρτίνες και η διακόσμηση της μεγάλης μου βιβλιοθήκης. Θα αλλάξω ότι αλλάζει και πάνω απ΄ όλα θ΄αλλάξω τη Χρυσαυγή.  Μέχρι το τέλος του χρόνου θα γίνω πιστή οπαδός του Ηράκλειτου που πρώτος είπε : «τα πάντα ρει». 


Κι όπως κάθε αλλαγή, όλες κρύβουν μέσα τους λίγο πόνο και  ταυτόχρονα έχουν μια δόση αισιοδοξίας. Πόνο γι΄αυτό που έφυγε και ελπίδα  γι΄ αυτό που έρχεται. Το ολοκαίνουργο.


Δοκιμάστε τα δικά μου καινούρια,  πικάντικα μπιφτέκια, (γεμιστά παρακαλώ), που με πολύ κέφι έφτιαξα και λατρέψαμε από την πρώτη μπουκιά. Δεν χρειάζεται να τα συνοδέψετε με κάποιον υδατάνθρακα γιατί από μόνα τους είναι εξαιρετικά χορταστικά και πλούσια σε γεύση. Τα σκορδάτα μανιτάρια που προτείνω , καθώς και μια δροσερή σαλάτα είναι ο καλύτερος συνδυασμός γι΄αυτά.

Τα μπιφτέκια πριν το ψήσιμο.



ΠΙΚΑΝΤΙΚΑ ΓΕΜΙΣΤΑ ΜΠΙΦΤΕΚΙΑ ΜΕ ΜΠΛΕ ΤΥΡΙ 


Υλικά: 


     1)  700 γραμμάρια κιμά μοσχαρίσιο

     2)  7 φρυγανιές τριμμένες

     3)  1 μεγάλο κρεμμύδι λιωμένο στο μπλέντερ

     4)  100 γραμμάρια γιαούρτι πλήρες (1/2 κεσεδάκι δηλαδή)

     5)  2 φέτες μπέικον πολύ ψιλοκομμένες

     6)  1 κουταλάκι του γλυκού ρίγανη

     7)  1 κοφτό κουταλάκι του γλυκού πάπρικα καπνιστή

     8)  ½ κουταλάκι του γλυκού κουρκουμά

     9)  4 γεμάτες κουταλιές της σούπας λάδι

    10) 1 κουταλιά της σούπας worcestershire sauce

    11) Αλάτι
    12) Πιπέρι

    13) 100 γραμμάρια μπλε τυρί, κομμένο σε 6 ίσα κομμάτια



Διαδικασία: 


                Σε ένα μεγάλο μπολ βάζουμε όλα τα υλικά εκτός από το μπλε τυρί. Ζυμώνουμε για 2-3 λεπτά το μίγμα του κιμά. Χωρίζουμε τον κιμά σε 6 ίσα μέρη.  Το κάθε μέρος του κιμά το πλάθουμε σε μπάλα και μέσα του βάζουμε από ένα κομμάτι μπλε τυρί.  Στη συνέχεια το κλείνουμε καλά να μην έχει πουθενά τρύπα και χυθεί το τυρί κατά το ψήσιμο. 


                Καλύπτουμε το ταψί του φούρνου με μια λαδόκολλα και τοποθετούμε επάνω τα 6 γεμιστά μπιφτέκια. Τα ψήνουμε στους 180 βαθμούς για μία περίπου ώρα στο αερόθερμο. Αν χρειαστεί τα γυρίζουμε κατά τη διάρκεια του ψησίματος.  Μόλις ροδίσουν και από τις δύο πλευρές τα μπιφτέκια μας, είναι έτοιμα. 


                Σερβίρονται με σκορδάτα μανιτάρια και μια ωραία δροσερή σαλάτα καρότου. 



Tip


Τα σκορδάτα μανιτάρια τα φτιάχνω ως εξής. Αυτή τη φορά χρησιμοποίησα μανιτάρια brown. Είναι σαν τα κλασσικά champion αλλά σε καφέ χρώμα αντί για άσπρα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ότι μανιτάρι θέλετε. Τα κόβουμε στο μέγεθος που θέλουμε και τα βάζουμε σε ένα αντικολλητικό τηγάνι με ελάχιστο λάδι. Τα σοτάρουμε και προς το τέλος του σοταρίσματος ρίχνουμε 1-2 σκελίδες σκόρδο λιωμένες με την πρέσσα σκόρδου.  Τέλος τα σβήνουμε με μισό ποτήρι κρασί, προσθέτουμε αλάτι και τα αφήνουμε πάνω στη φωτιά μέχρι να εξατμιστεί το αλκοόλ και να πιούν τα υγρά τους. Σερβίρονται ζεστά.


31 σχόλια:

  1. Κι εγώ θέλω να αλλάξω αλλά όλο κάτι με φρενάρει και μου αλλάζει διαρκώς τα σχέδια.
    Καλή και νόστιμη Κυριακή!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ πήρα φόρα Ξανθή και μάλλον θα έχω το αντίθετο πρόβλημα.. Παντελής απουσία φρένου μέχρι να αλλάξω τα πάντα γύρω μου!! ...Κιελπίζω να μου βγει σε καλό!!

      Καλή βδομάδα!!

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα Χρυσαυγή μου... έλα να κάνουμε παρέα κι εγώ μόλις πριν λίγο αυτό έλεγα...κουράστηκα πια!! Τέλος πάντων, τα μπιφτέκια σου είναι πεντανόστιμα και μόνον το γεγονός ότι κρύβουν το λατρεμένο μου ροκφόρ τα κάνει άκρως λαχταριστά...
    Γεια στα χέρια σου!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε, μα πιάαα!!
      Ελα να κάνουμε παρέα Κική γιατί απ΄ότι φαίνεται με καταλαβαίνεις!!
      Το ροκφόρ ή το μπλε τυρί είναι και για μένα πολύ αγαπημένη λιχουδιά. Με τα μπιφτέκια ταιριάζει πολύ!

      Σε ευχαριστώ πολύ !! Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  3. Καλά..από προχθές έβαλες αυτή την ανάρτηση????????
    Τώρα ενημερώθηκε το blogroll μου....

    Μου τρέχουν τα σάλια!!!!!!!!!!!!!!!
    Άπαιχτα!!!!!

    Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά Πέπη μου... θα τρελαθώ !!
      Την ανάρτηση τη έβαλα σήμερα Κυριακή γύρω στις 11:30-12:00 το μεσημέρι.
      Δεν καταλαβαίνω γιατί γράφει τέτοια ημερομηνία!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Τι να πω ??? Άλυτο και αδιευκρίνηστο μυστήριο!!!

      Φιλάκια σου πολλά πολλά!

      Διαγραφή
  4. Μπράβο βρε Χρυσαυγή! Αυτό είναι το πνεύμα! Όπως τα σκέφτηκες, έτσι τα έχω σκεφτεί κι εγώ! Να φέρουμε μόνοι μας την αλλαγή..
    Τα μπιφτέκια δείχνουν τόσο ζουμερά..και καλά κάνεις και δεν βάζεις υδατάνθρακα δίπλα, τα προτιμώ κι εγώ έτσι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ Βέρα το πήρα απόφαση και τίποτα δεν με σταματά.
      Μόνο για να φάω κανένα μπιφτέκι θα σταματήσω και μετά πάλι θα αφοσιωθώ στο έργο μου..
      Αλλαγές μέχρι τελικής πτώσης!!

      Φιλι σε σένα και την Αθηνούλα!

      Διαγραφή
  5. To σημερινό σου πιάτο είναι απολύτως (πιο απολύτως δε γίνεται) του γούστου μου. Μπιφτέκι, μπλε τυρί και σκορδάτα μανιτάρια! Μ' αυτόν τον συνδυασμό με χτύπησες στην καρδιά (και στο στομάχι, βεβαίως, βεβαίως)!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ, Μαρθούλα μου, πολύ το χαίρομαι που σου αρέσει τόσο!!
      Αφιερωμένο εξαιρετικά λοιπόν, γιατί με έπεισες απολύτως (πιο απολύτως δεν γίνεται)ότι το λατρεύεις!!!

      Σε φιλώ γλυκά!

      Διαγραφή
  6. Οι αλλαγές χρειάζονται πάντα Χρυσαυγή μου κι αν αυτό μας κάνει να νοιώθουμε καλύτερα τότε επιβάλλεται.

    Τώρα για τα στρουμπουλά μπιφτεκάκια σου τι να πω ?
    Η φωτογραφία με το μπιφτέκι ανφάς μιλάει από μόνη της.
    Εξαιρετικά τα συνοδευτικά του. Τα μανιτάρια πολύ ωραία και μυρωδάτα.
    Μπράβο για την επιλογή της συνταγής Χρυσαυγή μου

    Φιλιά πολλά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάριον γλυκιά και ευγενική!
      Σε ευχαριστώ για τα όμορφα λόγια.
      Η αλήθεια είναι ότι αυτό το γεύμα το λατρέψαμε από την πρώτη μπουκιά.

      Ήταν ένα από τα πολύ πετυχημένα του τελευταίου μήνα!!

      Σε φιλώ και χαίρομαι που σου άρεσε κι εσένα!!

      Διαγραφή
  7. Απόλυτα του γούστου μου τα μπιφτέκια σου Χρυσαυγή!
    Μπέικον και μπλε τυράκι τους δίνουν απίστευτη γεύση!
    Ωραίες είναι οι αλλαγές! Μας ανανεώνουν και μας φτιάχνουν τη διάθεση! Εύχομαι να πραγματοποιήσεις όλα όσα σκέφτεσαι!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ερμιόνη μου κρατώ την ευχή σου και σε ευχαριστώ!
      Η ζωή μου αλλάζει και με παρασύρει και μένα μαζί.
      Ναι, θα τα πραγματοποιήσω όλα όσα σκέφτομαι και ευελπιστώ κι ακόμη περισσότερα!!
      Σε φιλώ πολύ πολύ!

      Διαγραφή
  8. Κι εμένα με κουράζει ο χειμώνας και νοσταλγώ από νωρίς το καλοκαίρι...
    Τα μπιφτέκια σου μου αρέσουν όπως και το τυράκι μέσα!
    Λέω ναι στις αλλαγές! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Κική μου!
      Εγώ ξέρεις... δεν λέω πάντα "ναι" στις αλλαγές, αλλά αυτή μου φαινεται ότι είναι η χρονιά μου. Θα σπάσω τη σταθερότητα και θα πρωτοτυπίσω.

      Χαίρομαι που σου άρεσαν τα μπιφτέκια μου.
      Τα απολαύσαμε δεόντως!!

      Σε φιλώ και ευχαριστώ για το σχόλιο!!

      Διαγραφή
  9. Καλή μου Χρυσαυγή σε περιμένει βραβειάκι... έλα να το παραλάβεις!
    Φιλιά και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Aαααα ξέχασα!!! http://tantekiki.blogspot.gr/2013/02/10.html#comment-form

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αλλαγές, ακούω...
    Κόψιμο μαλλιών, ακούω...
    Αλλαγή σε κουρτίνες, ακούω...
    Αλλαγή σε χρώματα τοίχων, ακούω...
    Κιλά χαμένα ... ακούω (αυτό το τελευταίο πολύ θα ήθελα να το ακούσω και για μένα...αλλά μπα, σταθερά και αμετάκλητα στα ίδια)!

    Και πρέπει να σου πω, ότι πάντα σε τέτοιες αλλαγές ξεσπώ κι' εγώ όταν θέλω να φτιάξω την διάθεσή μου. Είναι αυτές που πραγματικά βοηθούν να "σταθούμε στα ίσα" μας, καλή μου Χρυσαυγή.
    Μαζί σου λοιπόν με τόλμη για αλλαγή (στα δικά μας).

    Λαχταριστά μπιφτέκια. Και μανιτάρια του "άπαιχτου" που θα έλεγε και μια φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστά μίλησες Πηνελόπη μου.
      Ετσι κάνω εγώ, έτσι κάνεις εσύ, έτσι κάνουν όλες οι γυναίκες όταν θέλουν να φτιάξουν τη διάθεσή τους!Καμία απολύτως πρωτοτυπία, σε διαβεβαιώ!!

      Του απαίχτου και του παρά-απαίχτου θα πω εγώ.
      Μια δοκιμή θα σε πείσει!!

      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  12. Ναι στις αλλαγές που βελτιώνουν τη ζωή μας, αναπτερώνουν το ηθικό μας και μας κάνει να αισιοδοξούμε, να βλέπουμε το μέλλον πιο φωτεινό!

    Χρυσαυγή μου στα πικάντικα μπιφτέκια σου, τα γεμισμένα με αγαπημένο τυρί, δεν θα μπορούσα να αντισταθώ!
    Τα έκανες διπλά λαχταριστά και διπλά αγαπημένα.

    Καλημέρα
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ζαμπία μου κεράσου χωρίς περιορισμό.
      Αφού το πιάτο δεν έχει και τους αντιπαθητικούς υδατάνθρακες που ξέρω ότι αποφεύγεις μπορείς να βάλεις διπλή μερίδα. Μία για σένα και μία για τον Π.!!!


      Σε φιλώ πολύ πολύ!

      Διαγραφή
  13. Χρυσαυγή μου, κι εγώ θέλω να έρθει το καλοκαιράκι. Όταν ανοίγει ο καιρός, η καθημερινότητα γίνεται πιο όμορφη, πιο φωτεινή. Ίσως γιατί ο ήλιος ζεσταίνει τις καρδιές μας...
    Τα στρουμπουλά μπιφτεκάκια σου τέλεια! Το μπλε τυρί είναι πολύ αγαπημένο υλικό! Και μου άρεσε που δεν τα συνόδευσες με πατάτες ή ρύζι αλλά με μανιτάρια! Την επόμενη φορά που θα τα φτιάξεις, λέω να αυτοπροσκαλεστώ... χαχα!
    Πολλά φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Τις άλλες αλλαγές που έκανες, Χρυσαυγή μου, δεν μπορώ να τις δω και να τις αξιολογήσω! Αυτή εδώ όμωε είναι πολύ επιτυχής, αφράτη, πικάντικη και λαχταριστή! Εύγε, μου άρσαν πολύ!
    Η άνοιξη εδώ έχει ήδη έλθει, πού θα πάει, θα έρθει κι εκεί! "Άνοιξη καρδιάς" που έλεγε και η Έλλη Αλεξίου, τη χρειαζόμαστε τώρα περισσότερο, όσο ποτέ.
    Φιλάκια πολλά-πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Χρυσαυγή μου χαίρομαι που σου εφτιαξε λιγάκι η διάθεση. Σιγουρά είναι δύσκολα τα πράγματα αλλά με μικρές νότες αλλαγών παίρνουμε τα πάνω μας.
    Δεν είμαστε του πικάντικου εμείς αλλά η συνταγή σου φαίνεται γευστική και ιδιαίτερη.
    Καλή σου εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  16. Στο καθρέπτισμα του ειδώλου μας συνήθως προσπαθούμε να παρατηρήσουμε ελαττώματα και να τα διορθώσουμε.Φυσικά ελαττώματα.Αυτά τα οποία πολλές φορές μας φέρνουν ανασφάλειες και αμηχανία.Αυτά τα οποία εύκολα εντοπίζονται και εύκολα διορθώνονται.
    Επίσης κουραζόμαστε συχνά από την μονοτονία της ατμόσφαιρας του οικιακού μας περιβάλλοντος και εκεί προσπαθούμε ,πολλές φορές με επιτυχία,να παρηγορήσουμε την χαμένη ή την αλλαγμένη αισθητική μας.Η παραμικρή αλλαγή, χαρίζει ψήγματα μικροχαράς στη νεφελοσκέπαστη ψυχολογία μας.Όλα τα έχουμε ανάγκη.Και τις αλλαγές στο προσωπείο που καθημερινά κουβαλάμε αλλά και τις αλλαγές στη διάθεση του σπιτιού μας που λιμνάζει.
    Η ουσιαστική αλλαγή πηγάζει από μέσα μας.Από την καρδιά μας.Αυτής, που πολλές φορές θέλει λεξικό για την αποκρυπτογράφισή της.Αυτής ,που τα δύο ημισφαίρια, χωρίζονται στα πρέπει και στα θέλω.Στη λογική και στο συναίσθημα.Στο άγνωστο ή στο πεπατημένο.Στο φόβο του καινούργιου ή στη σιγουριά του τετριμμένου.
    Ακολούθα την καρδιά σου Χρυσαυγή.Αυτή ξέρει τι αλλαγές πρέπει να κάνεις,ξέρει ότι δεν πρέπει να μειοδοτείς στο παζάρι της ζωής,αλλά να διαπραγματεύεσαι σκληρά.
    Και ένα σημείο που φυσικά είναι αδιαπραγμάτευτο είναι και αυτό της γεύσης,της απόλαυσης που σου προσφέρει ένα καλοζυμωμένο μπιφτέκι,με κρυμμένη έκπληξη τυρένιας νοστιμιάς.
    Ένα αφράτο ,καλοψημένο μπιφτέκι με πολλές υποσχέσεις ,χωρίς καμμία διάθεση αλλαγής,γιατί η αυθεντικότητα της πρότασης επικηρώνει την γνήσια νοστιμιά του.Στο πάτημα του πηρουνιού αντιλαμβάνεσαι εύκολα το πλεύρισμα της νοστιμάδας,υποτάσσεσαι στην πλάνη της γέμισης και χαίρεσαι την αρμονία που σου προσφέρουν τα συνοδευτικά.Εκεί ανακουφίζεσαι στη σκέψη,ότι κάποια πράγματα πρέπει να μένουν αναλλοίωτα στη ζωή.
    Καλό ξημέρωμα πια,φιλιά πολλά πολλά στις κοιμισμένες νεράϊδες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Θα έρθω να φάμε τα τέλεια μπιφτεκάκια σου
    και να πιούμε από ένα ποτηράκι από το κόκκινο κρασάκι σου
    στην υγειά των αλλαγών, Χρυσαυγή μου!
    Εβίβα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Εύχομαι να μπορέσεις να αλλάξεις τα πάντα φιλενάδα! γενικώς είναι καλό να βάζεις καινούργιους στόχους στην αρχή κάθε νέου έτους. κι εγώ αυτό προσπαθώ να κάνω!
    το πιάτο σου πάντως με έχει αφήσει κυριολεκτικά άναυδη! το θέλω εδώ και τώραααα!!!!!!!!!!!!
    φιλούμπες :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Kαι μόνο που διάβασα το μπλε τυρί έγινα σκλάβα σου για πάντα!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

πήγαινε στην κορυφή! 01 09 10