27 Φεβρουαρίου 2014

Ντιπ αντζούγιας




Η Καθαρά Δευτέρα φτάνει. Η μέρα αυτή θέλει τρέξιμο και φαγητό. Τρέξιμο για να καταφέρουμε (όσοι καταφέρουμε) να πετάξουμε τον χαρταετό και φαγητό για να επανακτήσουμε τις χαμένες θερμίδες και ακόμα περισσότερες! Η κοιλιά πρέπει πάση θυσία να κρατηθεί στο ύψος της!  Για συμβουλές πετάγματος του αετού μπορείτε να γκουγκλάρετε. Σίγουρα κάτι θα υπάρχει για τους αρχάριους. 


Η δική μου πρόταση που έχει να κάνει αποκλειστικά και μόνο με το δεύτερο σκέλος της ημέρας (food!!!!!!!). Είναι εύκολη συνταγή, ένα ορεκτικό από τα λίγα κι όσοι το δοκίμασαν μπορούν να το επιβεβαιώσουν. 


Ντιπ αντζούγιας ή καλύτερα άλειμμα αντζούγιας. Ξέρω, ξέρω... δεν είναι πολλοί οι φίλοι της, μα όσοι την αγαπούν την αγαπούν με πάθος. Ωστόσο η γεύση της μέσα σε αυτό το ντιπ δεν διακρίνεται πολύ. Η υφή του θυμίζει σκορδαλιά, αφού φτιάχνεται κατά το μεγαλύτερό του μέρος από ψωμί και έχει την πικάντικη γεύση του ξιδιού και του παστού ψαριού. Συμπεριλάβετέ το στο τραπέζι σας και δεν θα χάσετε!

Εύχομαι να περάσετε ένα όμορφο τριήμερο ότι κι αν κάνετε.
Εύχομαι επίσης να πετάξετε τον χαρταετό σας πολύ ψηλά!!!
Τα ξαναλέμε την Τρίτη.




ΝΤΙΠ ΑΝΤΖΟΥΓΙΑΣ 

Υλικά: 

     1)      100 γραμμάρια φιλέτα αντζούγιας διατηρημένα στο λάδι και στραγγισμένα
     2)      150 γραμμάρια ψωμί ψίχα
     3)      50 γραμμάρια κουκουνάρι
     4)      150 γραμμάρια ελαιόλαδο
     5)      30-50 γραμμάρια ξίδι ανάλογα με το πόσο δυνατό είναι και ανάλογα με το γούστο σας



Μέθοδος: 

Σε αντικολλητικό τηγάνι, χωρίς καμία λιπαρή ουσία μέσα, καβουρδίζετε πολύ καλά το κουκουνάρι. Το αφήνετε στην άκρη.

Μουσκεύετε σε νερό,  το ψωμί από το οποίο έχετε αφαιρέσει την κόρα. Το στύβετε στα χέρια σας και το βάζετε στο μπλέντερ. Προσθέτετε και όλα τα υπόλοιπα υλικά. Το ξίδι δεν το βάζετε όλο από την αρχή. Βάζουμε τα 30 γραμμάρια πρώτα. Πολτοποιούμε πολύ καλά το ντιπ. Αν δούμε ότι το μπλέντερ δυσκολεύεται να τα χτυπήσει και το μίγμα είναι πολύ σκληρό, τότε προσθέτουμε μερικές (2-3-4) κουταλιές της σούπας νερό. Το νερό το προσθέτουμε σταδιακά ενώ χτυπάμε το ντιπ ρυθμίζοντας έτσι την πυκνότητά του.  Μόλις είναι έτοιμο,  το δοκιμάζουμε για να δούμε αν χρειάζεται να προσθέσουμε και το υπόλοιπο ξίδι κατά τα γούστα μας. 

Το βάζουμε στο ψυγείο και το καταναλώνουμε καλύτερα την επόμενη μέρα ώστε να έχουν δέσει καλύτερα οι γεύσεις.

Καλή επιτυχία!!!



32 σχόλια:

  1. Το επιβεβαιώνω!!! Το επιβεβαιώνω!!!
    Δεν είμαι φίλος της αντζούγιας αλλά δοκίμασα το συγκεκριμένο ντιπ από τα χεράκια σου και έπαθα πλάκα!!!
    Πολύ φίνα γεύση!!!
    Μπράβο Χρυσαυγή!!
    Θα το φτιάξω για τη Δευτέρα και θα το απολαύσω με μερικά ποτηράκια τσίπουρο!!!

    Καλό τριήμερο!!! Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ!!
      Περιμένω να ακούσω τις εντυπώσεις και από τους φίλους σου που θα το δοκιμάσουν.

      Καλά να περάσεις το τριήμερο!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  2. Eίμαι σίγουρη ότι είναι πεντανόστιμο το ντιπ σου Χρυσαυγή μου!!!
    Αγαπάω τρελά αντζούγιες θα το δοκιμάσω σίγουρα!!!
    Τέλειο θέλω να βουτήξω να το δοκιμάσω!!!Πολλά φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να και άλλος ένας συνδετικός κρίκος που μας ενώνει, εκτός από τις πίτσες Ελπίδα μου!
      Εύχομαι να σας αρέσει όσο και σε εμάς!

      Φιλιά πολλά πολλά!

      Διαγραφή
  3. Πρέπει να είναι πεντανόστιμο ντιπ Χρυσαυγή μου και μ' αυτή την παρουσίαση και τις φωτογραφίες πώς να μην το δοκιμάσω;;;;; Έγινε καταπληκτικό!!!! Γεια στα χέρια σου και καλά Κούλουμα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να το δοκιμάσεις λοιπόν Κική μου!
      Δεν σε κρατάει τίποτα. Είναι πανεύκολο στην εκτέλεση με λίγα και απλά υλικά.
      Σε ευχαριστώ πολύ για τις όμορφες όπως πάντα ευχές σου!

      Τις ανταποδίδω!
      Φιλιά και καλό τριήμερο και σε σας.

      Διαγραφή
  4. Την φτιάχνουμε κι εμείς Χρυσαυγή αυτή την αλοιφή. Τη λέμε σαρδελοσαλάτα (χρησιμοποιούμε κυρίως αλμυρές σαρδέλες) και αμύγδαλα ή καρύδια αντί κουκουνάρι. Ωραία η παραλλαγή σου. Δες και τη δική μου πιο παραδοσιακή εκδοχή:
    http://cretangastronomy.blogspot.gr/2013/02/blog-post_12.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Με τέτοιες φωτογραφίες, θα την τολμήσω κι εγώ την αντσούγια, που δεν την έχω δοκιμάσει ακόμα, παρά μόνο μέσα σε dressing για ceasar's! Βάζω το τσιπουράκι, βάζεις το ντιπ???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε, τότε είναι καιρός να προχωρήσεις στο επόμενο βήμα!
      Νομίζω ότι θα σου αρέσει.
      Βάζω το ντίπ με χίλια!!!
      Ελα με το τσίπουρό σου και άσε τα υπόλοιπα σε μένα!

      Διαγραφή
  6. Οι ατζούγιες μ' αρέσουν έτσι κι αλλιώς, οπότε είμαι σίγουρη ότι θα μου αρέσει και το ντιπ! Επειδή είμαι από τους παθιασμένους που αναφέρεις, θα βάλω κάτι παραπάνω από τα 100γρ που γράφεις, γιατί θέλω να γίνει πιο... αντζουγιέ! :)
    Να είσαι καλά Χρυσαυγή μου! Καλό τριήμερο! Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αντζουγιέ όπως λέμε εμαγιέ????
      χαχαχαχαχα
      Πως τα λες έτσι βρε Σελ?
      Είσαι απίστευτη!
      Βάλε παραπάνω αντζούγια !
      Το σηκώνει!

      Φιλιά κοριτσάρα!
      Να περάσεις όμορφα!

      Διαγραφή
  7. Δεν ανήκω στους λάτρεις της, θα έλεγα Χρυσαυγή μου, αλλά με το κουκουναράκι που την βλέπω και ένα ωραίο ζεστό ψωμάκι από δίπλα δεν νομίζω πως δεν θα την δοκίμαζα τελικά :-)) εάν την είχα εμπρός μου.
    Καλά να περάσετε κι' εσείς.
    Και με το καλό στην Σαρακοστή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πηνελόπη μου δοκίμασαν και άλλοι που δεν την αγαπούσαν και τελικά το ντιπ το λάτρεψαν!
      Δεν ξέρω πως θα σου φαινόταν εσένα, πάντως δεν θυμίζει εντελώς αντζούγια η γεύση του.

      Σε ευχαριστώ για τις όμορφες ευχές.
      Ανταποδίδω ! Να περάσετε όμορφα και να πετάξετε ψηλά τον αετό σας.
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  8. τελειο είναι αλλα δεν είναι νηστισιμο... Πολύ νοστιμο παντως ,κανο κι'γω παρομοιο με καρυδια συνηθως

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστά Μαρία. Δεν είναι νηστίσιμο.
      Θα μπορούσε όμως να συμπεριληφθεί σαν ορεκτικό ανάμεσα στα άλλα για το τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας για όσους είναι ποιο ανοιχτοί στο θέμα της νηστείας όπως εγώ για παράδειγμα που δεν νηστεύω και αρκετοί άλλοι που γνωρίζω.
      Είναι ένα ντιπ που ταιριάζει με τα τουρσιά, την ταραμοσαλάτα, την σκορδαλιά και τα θαλασσινά που πρωταγωνιστούν εκείνη την ημέρα.

      Διαγραφή
  9. Ωραίαααααααααααααα, εδώ είμαστε!
    Στείλε τα μπωλάκια να δω αν μ΄αρέσει, α, και το τσίπουρο... :P

    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Έχω ξανακούσει για το συγκεκριμένο ντιπ αλλά δεν το έχω τολμήσει γιατί φοβόμουν την έντονη γεύση της αντζούγιας!!!! Βέβαια την τρώμε ανελλιπώς παστή ως συνοδεία στις φακές!!!! Αφού επιβεβαιώνεις την ανεπαίσθητη ύπαρξή της γεύσης της κάποια στιγμή θα το τολμήσω!!!!
    Καλό τριήμερο να έχετε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Σιλένα μου!
      Αν την τρώτε με τις φακές δεν υπάρχει περίπτωση να μην σας αρέσει το ντιπ !
      Η γεύση είναι ανεπαίσθητη και η υφή του ντιπ πολύ ωραία. Αρκεί να το χτυπήσεις πολύ στο μπλέντερ.
      Να περάσετε πολύ όμορφα το τριήμερο και εσείς.
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  11. Με τα παστά δεν έχω καλή σχέση, επειδή όμως ο καλός μου τρελαίνεται θα φροντίσω αύριο για τα υλικά.
    Καλές Αποκριές!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χμ... Εύχομαι να το απολαύσει!!!!!
      Να περάσετε πολύ όμορφα κι εσείς!

      Διαγραφή
  12. Αντζούγια και ξύδι είναι από τα πλέον απαγορευτικά υλικά για μένα :)
    Αλλά μου άρεσαν πολύ οι φωτογραφίες σου οπότε δεν γινόταν να μην αφήσω ένα σχόλιο!
    Και να ευχηθώ φυσικά να έχετε ένα πανέμορφο τριήμερο!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Εγώ που λατρεύω και την αντζούγια έχω τρελαθεί με αυτή τη συνταγή! Μεζές από τους λίγους ^^ Φιλιά Χρυσαυγή μου, να περάσεις όμορφα το τριήμερο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πολύ όμορφη παρουσίαση, φαίνεται λαχταριστό!
    Καλά να περάσετε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πολύ ωραίο ντιπ Χρυσαυγή.
    Μ αρέσουν πολύ τέτοιου είδους συνοδευτικά. Μερακλίδικα.

    Καλά κούλουμα :)

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή

πήγαινε στην κορυφή! 01 09 10