17 Φεβρουαρίου 2014

Κολοκυθόπιτα αλμυρή




Ήταν η τελευταία κολοκύθα που είχα και διακοσμούσε το πλατύσκαλό μου, έξω απ΄την εξώπορτα της κυρίας εισόδου του σπιτιού. Την πήρα και την έκανα πίτα! Η τελευταία χειμωνιάτικη πίτα για φέτος. Η τελευταία κολοκύθα για φέτος. 



Όταν πρόκειται για παραδοσιακές συνταγές, σαν κάτι να παθαίνω και να μην μπορώ να ξεφύγω από τις πεπατημένες της μητέρας και της γιαγιάς μου. Ενώ ταυτόχρονα είμαι τόσο ανοιχτή σε νέες προκλήσεις (βλέπε brownie με παντζάρι). Στα παραδοσιακά φαγητά έχω βάλει ταμπέλα και η γεύση τους με συνοδεύει από τότε που ήμουν παιδί. Σαν να μην μπορώ να της ξεφύγω. 

Μοιράζομαι μαζί σας μία από τις πιο αγαπημένες μου πίτες. Γλυκιά και αλμυρή ταυτόχρονα. Σίγουρα όμως πίτα για φαγητό. Η δόση είναι διπλή και έτσι βγαίνουν δύο ταψάκια που μπορείτε να τα καταψύξετε και να τα ψήσετε όταν θελήσετε. 


Εύχομαι καλή και ευχάριστη εβδομάδα! 
Καλή διασκέδαση ότι κι αν κάνετε! Τα φιλιά μου!!



ΚΟΛΟΚΥΘΟΠΙΤΑ ΑΛΜΥΡΗ

Υλικά για 2 ταψάκια:

1)    1.400 γραμμάρια τριμμένη κίτρινη κολοκύθα
2)    1 κοφτό φλιτζάνι του τσαγιού ελαιόλαδο
3)    2 μέτρια κρεμμύδια λιωμένα στο μπλέντερ
4)    ½ φλιτζάνι τσαγιού ρύζι για γεμιστά ή σούπες
5) ½ φλιτζάνι τσαγιού τραχανά ξινό, σταρένιο τον οποίο έχουμε προηγουμένως θρυμματίσει στο μπλέντερ
6)    1/3 φλιτζάνι τσαγιού χυλοπίτες
7)    2 τσιμπιές κανέλα
8)    120 γραμμάρια γάλα εβαπορέ αδιάλυτο
9)    1 κουταλιά σούπας ζάχαρη
10) 1 γεμάτο κουταλάκι του γλυκού αλάτι μόνο!!! και πιπέρι
11) 4-5 αυγά χτυπημένα στο μπλέντερ μαζί με μια τσιμπιά κανέλα
12) 250 γραμμάρια τριμμένη φέτα
13) 2 πακέτα φύλλα χωριάτικα για πίτα ή 2 πακέτα φύλλα κουρού



Μέθοδος:

Καθαρίζουμε την κολοκύθα και την κόβουμε σε κομμάτια. Την τρίβουμε στην χονδρή πλευρά του τρίφτη ή ακόμα καλύτερα στο μούλτι, βάζοντάς την λίγη λίγη κάθε φορά στον κάδο του και τρίβοντάς την σε πολύ μικρά κομματάκια. Αυτό είναι και το ευκολότερο. Μπορούμε να την έχουμε καθαρισμένη ή ακόμα και τριμμένη από το προηγούμενο βράδυ στο ψυγείο!!

Σε μεγάλη κατσαρόλα ρίχνουμε το λάδι να κάψει και προσθέτουμε  το κρεμμύδι να σοταριστεί. Να μην ροδίσει! Μόνο να γυαλίσει. Μόλις το κρεμμύδι είναι έτοιμο ρίχνουμε μέσα στην κατσαρόλα και την κολοκύθα και την ανακατεύουμε και αυτήν για λίγα λεπτά. Τέλος αποσύρουμε από το μάτι της κουζίνας και αρχίζουμε να προσθέτουμε ένα ένα όλα τα υπόλοιπα υλικά! Ανακατεύουμε καλά και έτσι έχουμε έτοιμη τη γέμισή μας. 

Στρώνουμε τώρα τα φύλλα, βάζουμε ενδιάμεσα τη γέμιση και από πάνω τα υπόλοιπα φύλλα. Την χαράσουμε και την ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς για 1, έως 1 ώρα και 30 λεπτά μέχρι να την δούμε να ροδίζει καλά! 

Την κολοκυθόπιτα μπορούμε να την φτιάξουμε με χωριάτικο χοντρό φύλλο φρέσκο ή με κουρού και μόλις ετοιμαστεί να την χαράξουμε σε κομμάτια και να την διατηρήσουμε  στην κατάψυξη.

Η δόση που δίνω είναι για δύο ταψιά!

Καλή επιτυχία!!!







30 σχόλια:

  1. Αχ βρε Χρυσαυγή! Και τι δεν θα'δινα τώρα για ένα κομμάτι τέτοιας κολοκυθόπιτας!!!!
    Να σου πω την αλήθεια δεν έχω καθαρίσει ποτέ κολοκύθα! Αλλά νομίζω πως είδα στο σούπερ μάρκετ καθαρισμένη.. ή όχι;(λες να το φαντάστηκα;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ενταξει...το καθαρισμα και το τριψιμο της κολοκυθας στην ποσοτητα που προτεινω δεν το λες και ξεκουραστη διαδικασια!! Στο σουπερ μαρκετ εχω δει κι εγω καθαρισμενη. Ναι. Δεν το φανταστηκες λοιπον!!

      :)

      Διαγραφή
  2. Το ίδιο ισχύει και για μένα σε σχέση με τις παραδοσιακές συνταγές. Δε νομίζω ότι μπορώ να τους κάνω κάτι παραπάνω, είναι πεντανόστιμες όπως είναι!
    Πολύ ωραία η πίτα σου!
    Καλή εβδομάδα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μερικα...(λιγα) πραγματα ειναι καλα να τα αφηνεις στην ησυχια τους και να τα απολαμβανεις οπως ειναι. Ποιο τελεια δεν γινονται!!

      Σε ευχαριστω Μαρια!!

      Διαγραφή
  3. Αχ μου θύμισες μια θειά εκει που σπούδαζα που μου εφτιαχνε τέτοια πιτούλα.Εβαζε και μπολικο πιπέρι... Οι παραδοσιακές γεύσεις είναι το κάτι άλλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαιρομαι αν σου εφερα παλιες μνημες Μαρια.

      Συμφωνω για τις Ελληνικες παραδοσιακες γευσεις! Ειναι αναντικαταστατες.

      Διαγραφή
  4. Είσαι στο μυαλό μου σήμερα! Είχα τόνους κίτρινης κολοκύθας και ότι και να φτιάξω δεν τελειώνει η άτιμη....και χθες σκέφτηκα να κάνω μια πίτα, που δεν έχω ξανακάνει και να που τσουπ μου ήρθε πρωί - πρωί στο mail μου...χαχαχα Θα την κάνω τις επόμενες μέρες λοιπόν!! Καλή εβδομάδα^^

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχα... Ουτε παραγγελια να την ειχες κανει λοιπον! Ευχομαι να σου αρεσει!!!

      Διαγραφή
  5. Ναι, ναι κι εγώ ευχαρίστως θα έδινα πολλά για κάνα δυο κομμάτια απ΄αυτή τη χρυσαφένια ξελογιάστρα!
    Τα έχει ΟΛΑ, ιδίως ο ξινός τραχανάς θα της προσθέτει πολλή γεύση!

    Φιλάκια σου πολλά!
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν εισαι διατεθειμενη να δωσεις πολλα... μισο λεπτο να δω τι θα σου ζητησω!!!! Χαχαχα

      Σε ευχαριστω παρα πολυ!!

      Διαγραφή
  6. Πίτες πάντα παραδοσιακά!!
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνω Ξανθη. Αλλωστε η Ελλαδα εχει τοοοοσες επιλογες!!

      Φιλια!!

      Διαγραφή
  7. Για σένα μπορεί να είναι παραδοσιακή, για μένα που έχω φάει μόνο γλυκιά κολοκυθόπιτα, είναι πολύ πρωτότυπη! Και με όλα τα υλικά που μου αρέσουν, ειδικά ο τραχανάς! Πολύ καλά έκανες και μας την έδειξες!
    Καλή σου εβδομάδα Χρυσαυγή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρυσα μου σε ευχαριστω. Να σου πω την αληθεια μου ....την αλμυρη την προτιμω κατα πολυ απ' την γλυκια.
      Χαιρομαι που την βρηκες ιδιαιτερη!!

      Διαγραφή
  8. Και τραχανά..και χυλοπίτες και ρύζι...
    Ομολογώ πως με εξέπληξαν όλα μαζί αυτά τα υλικά Χρυσαυγή μου.
    Αλλά για να το λες, είμαι σίγουρη ότι κάτι ξέρεις περισσότερο.
    Φιλιά πολλά και καλό βράδυ εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πηνελοπη μου αν ολα τα υλικα αυτα τα βαλεις μαζι θα δεις οτι βγαζουν 1 & 1/3 φλιτζανι, ποσοτητα πολυ μικρη σε σχεση με αυτην της κολοκυθας. Θα μπορουσες να βαλεις μονο ρυζι η μονο τραχανα μα σιγουρα δεν θα ηταν το ιδιο. Το καθε υλικο δινει τη δικη του νοστιμια και εν πασει περιπτωσει το αποτελεσμα ειναι που μετραει!!! Αν ωστοσο καποιος δεν εχει για παραδειγμα χυλοπιτες, μπορει να τις αντικαταστησει με τα αλλα δυο υλικα.

      Σε φιλω πολυ!! Καλο σου βραδυ!

      Διαγραφή
    2. Όπως ήδη έγραψα στο FB, απόψε ξεφουρνίστηκε!!! Τώρα την "χωνεύουμε" και πρέπει να πω ότι έγινε εξαιρετική.

      Έβαλα τραχανά και ρύζι.
      Έκανα κι' ένα χειροποίητο φύλλο με τσίπουρο...
      Και αρκετό δυόσμο...
      Σκέτη απόλαυση. Μέχρι και το σκυλί μας ξερογλύφεται, ακόμη!!

      Καλό βράδυ όμορφη κοπέλα :-)))

      Διαγραφή
    3. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ!
      Είμαι σίγουρη ότι οι μικοραλλαγές που έκανες αλλά και το δικό σου σπιτικό φύλλο την απογείωσαν!!!
      Χαίρομαι πολυ που σας άρεσε γιατί έχει και κόπο και απαιτεί και χρόνο για να φτιαχτεί!!!

      Σε φιλώ πολύ!

      Διαγραφή
  9. Κολοκύθα προς το παρόν έχω χρησιμοποιήσει μόνο σε σούπες.
    Να σου πω την αλήθεια είναι υλικό που ανακάλυψα σχετικά πρόσφατα και δεν έχω χρησιμοποιήσει πολύ.
    Η πίτα πάντως φαίνεται πολύ καλή. Και μου αρέσει που της έχεις βάλει και κανελίτσα!
    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η κολοκύθα είναι ένα θαυμάσιο υλικό που μπορείς να κανεις θαύματα μαζί του!!
      Βρες σωστές συνταγές και δοκίμασε!! Είμαι σίγουρη ότι θα γοητευτείς από τη γλύκα της!!!

      Καλή Τσικνοπέμπτη!!!

      Διαγραφή
  10. Oι παραδοσιακές πίτες εχουν άλλη αξία.
    Αχ αυτή η κολοκυθοπιτα. Ακόμα θυμάμαι μια που είχα φάει παιδί στη Ναύπακτο ..

    Τώρα θαθελα ένα κομμάτι (μπορεί και δυο ή τρία) από την δική σου.
    Βάζεις και ρυζι και τραχανά και χυλοπίτες? Τέλειο ακούγεται.
    Ωραίες φωτογραφιες Χρυσαυγή :)

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ωωωωω Χρυσαυγή μου ...μου ανάβεις φωτιά τέτοια ώρα!!! Κι έχω κι εγώ την τελευταία μου κολοκύθα αλλά με την τενοντίτιδα που με ταλαιπωρεί άντε να την καθαρίσω!!!!! Πάντως η πίτα πρέπει να είναι υπέροχη αν κρίνω από τη γέμιση... άσε που δεν έχω κάνει ποτέ πίτα με χυλοπίτες μέσα!!!!
    Καταγράφεται!!!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Στην αλμυρή εκδοχή κολοκυθόπιτας λέω πάντα ναι, η γλυκιά δεν είναι τόσο του γούστου μου!!!!
    Ένα κομματάκι please!!!!
    Όνειρα γλυκά! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλημέρα! Ωραία πιτούλα!Μ' αρέσει που έχεις βάλει και ρύζι και χυλοπίτες και τραχανά μέσα. Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από μια παραδοσιακή πίτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ουφ!!! Λαχάνιασα......από χτες τρέχω μπας και προλάβω κανα κομμάτι!!!!!!!!!!!!!
    Ξέρεις πόσο μου αρέσει η κολοκύθα και οι πίτες!!!!!!!!!!!!!!!!
    Όσο για τις γλυκοαλμυρές γεύσεις, τρελλαίνομαι!!!
    Μπράβο στη γιαγιά, στη μαμά και σε σένα!!
    Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Υπέροχη η πίτα σου Χρυσαυγή μου!
    Εύχομαι να την απόλαυσες , να την χάρηκες με τα αγαπημένα σου πρόσωπα.
    Να είσαι καλά να μας χαρίζεις τις ιδέες σου , παραδοσιακές και μη, πολλά φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Κι εγώ το ίδιο Χρυσαυγή μου. Από κάποιες γεύσεις όχι δεν μπορώ, δεν θέλω να ξεφύγω. Είναι τόσο στενά συνυφασμένες με την παιδική μου ηλικία και τις ελληνικές αθάνατες γεύσεις που δεν συκγρίνονται με τίποτα. Πολύ μ΄αρέσει η πίτα σου. Δεν έχω δοκιμάσει ποτέ να φτιάξω αλμυρή κολοκυθόπιτα αλλά είμαι σίγουρη πως είναι νοστιμότατη. Την κρατάω την συνταγή σου για το μέλλον! Φιλιά και καλό ΣΚ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καταπληκτική φαίνεται η πίτα σου,Χρυσαυγή μου!Γεια στα χέρια σου!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Εντάξει, προσκυνώ! ΤΙ ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΠΙΤΑ ΗΤΑΝ ΑΥΤΗ!!! Πολύ καλύτερη απ'την καλοκαιρινή κολοκυθόπιτα με τα πράσινα κολοκύθια που υπεραγαπώ... Το'χω πει πολλές φορές και θα το ξαναπώ. Για κάθε νέα συνταγή που θέλω να δοκιμάσω, εδώ ψάχνω πρώτα και συνήθως εδώ καταλήγω. Έχω δοκιμάσει τα πάντα όλα!!! Σε λατρεύω! Είσαι η Γκουρού της κουζίνας! Τέλος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

πήγαινε στην κορυφή! 01 09 10