24 Φεβρουαρίου 2014

Τας κεμπάπ





«Κάποτε είχα ένα όνειρο, ένα υπέροχο όνειρο.  Με ένα λιοντάρι και μια αρκούδα και την αγάπη τους. Το λιοντάρι αγαπούσε την αρκούδα και η αρκούδα αγαπούσε το λιοντάρι. Μα δεν μπορούσαν να είναι μαζί. Γιατί το λιοντάρι έμενε στο ποτάμι και η αρκούδα, στο δάσος με τα έλατα. 



Όπως η αρκούδα ήταν ευτυχισμένη, ήρθε ένα τέρας. Το λιοντάρι έτρεξε όσο πιο γρήγορα μπορούσε. Ευτυχώς ήρθε πάνω στην ώρα γιατί το τέρας θα την έπαιρνε στη φωλιά του και θα την έτρωγε. Θα την μαγείρευε με κολοκυθάκια, μπέικον, φασόλια και στο τέλος θα την γαρνίριζε με κρέμα γάλακτος. Στο τέλος – τέλος θα έπινε και ένα καφέ αφού την χωνέψει γιατί είναι τεράστια αρκούδα. 


Και τώρα ήρθε το τέλος και σηκώθηκα από τον ύπνο μου».

Ν./2α δημ/Φεβρ.2014

Ορμόμενη κι εγώ από το όνειρό της και κυρίως από την σπουδαία μαγειρική της, πήγα, αγόρασα 1,200 γραμμάρια αρκούδα και έφτιαξα αυτό το καταπληκτικό τας κεμπάπ!!! Άντε βρε... και την άλλη βδομάδα θα μαγειρέψουμε σπετσοφάι με λουκάνικο από προβοσκίδα ελέφαντα! :) :) 

Καλή βδομάδα να έχετε!!!!!!!!!!!!!!!!! 




ΤΑΣ ΚΕΜΠΑΠ

Υλικά: 

1) 1,200 γραμμάρια μοσχάρι (κατά προτίμιση ελιά) σε κομματάκια μεγέθους μικρής μπουκιάς.
2)    500 γραμμάρια χυμό τομάτας συμπικνωμένο
3)    1 κουταλάκι του γλυκού πελτέ ντομάτας
4)    150 γραμμάρια ελαιόλαδο
5)    2 κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη
6)    1 κρασοπότηρο κόκκινο κρασί
7)    2 μέτρια κρεμμύδια λιωμμένα στο μπλέντερ
8)    2 φύλλα δάφνης
9)    15 κόκκους μπαχάρι
10) 1 ξύλο κανέλας
11) μαύρο πιπέρι
12) 1 κουταλάκι του γλυκού καπνιστή πάπρικα
13) ½ κουταλάκι του γλυκού κύμινο
14) Αλάτι
15)  1 γεμάτη κουταλιά σούπας μουστάρδα πικάντικη



Μέθοδος: 

          Πλένουμε καλά και στραγγίζουμε το μοσχάρι σε ενα σουρωτήρι. Το βάζουμε ανάμεσα σε μερίκά φύλλα από χαρτί κουζίνας απορροφητικό και παίρνουμε όλη την επιπλέον υγρασία που έχει μείνει επάνω του.

          Βάζουμε το λάδι σε πλατιά κατσαρόλα να κάψει.  Προσθέτουμε τα κομμάτια του μοσχαριού και τα σοτάρουμε πολύ καλά να πάρουν χρώμα απ΄ όλες τις πλευρές. Αυτό θα χρειαστεί γύρω στα 10 περίπου λεπτά. Στη συνέχεια προσθέτουμε το τριμμένο κρεμμύδι και ανακατεύουμε για 1-2 λεπτά μέχρι να γυαλίσει. Σβήνουμε το φαγητό με το κρασί και αφήνουμε το φαγητό να βράσει για 2-3 λεπτά με ανοιχτή την κατσαρόλα, μέχρι να εξατμιστεί το αλκοόλ. 

          Στη συνέχεια προσθέτουμε τον τοματοχυμό, τον πελτέ και όλα τα μπαχαρικά (κύμινο, μπαχάρι, δάφνη, κανέλα, πάπρικα και πιπέρι). Ανακατεύουμε και προσθέτουμε νερό στην κατσαρόλα τόσο ώστε να σκεπάζει καλά το κρέας. 

          Το αφήνουμε να σιγοβράσει για περίπου 1 ώρα και 20 λεπτά ή μέχρι να δούμε ότι έχει πιεί τα υγρά του. Μόλις δουμε ότι το κρέας  έχει μαλακώσει και σχεδόν είναι έτοιμο, προσθέτουμε το αλάτι, τη ζάχαρη και τη μουστάρδα. Ανακατεύουμε καλά. Δοκιμάζουμε να δούμε αν είναι σωστό το αλάτι ή αν χρειάζεται κι άλλο και το αφήνουμε σε χαμηλή θερμοκρασία επάνω στο μάτι της κουζίνας μέχρι να πιεί τελείως τα υγρά του και να δέσει η σάλτσα. 

          Σερβίρουμε κατά προτίμιση με πατάτες τηγανιτές ή λευκό ρύζι, ή ακόμα και σκέτο με αρκετή σάλτσα στο πιάτο ώστε να βουτάμε το ψωμί.


Καλή επιτυχία!!!




26 σχόλια:

  1. Φαγητάρα με τα όλα της!!!!
    Βάλε μια περιποιημένη μερίδα όπως της φωτογραφίας κι έρχομαι!!!!

    Καλημέρα Χρυς!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχαχαα
      Βάζω και κόκκινο κρασί!!!!

      Τρέξε!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  2. Γιατί ένα παιδικό όνειρο μπορεί να είναι τόσο όμορφο?Γιατί η παιδική φαντασία έχει την δύναμη να υποσκελίσει το καλύτερο κινηματογραφικό σενάριο,την πιο ανατρεπτική νουβέλα,το πιο αναπάντεχο περιεχόμενο ενός βιβλίου?Γιατί η ανεμελιά,η φρεσκάδα και η αισιοδοξία ενός παιδιού σχεδόν μας ΄΄πονά΄΄από χαρά και θαυμασμό?Πώς ένα παιδί καταφέρνει να μας βάλει αναπάντεχα στον μαγικό κόσμο του,να μας τοποθετήσει στο όνειρό του σε περίοπτη θέση και να μας επιτρέψει χωρίς διακοπές να πάρουμε μέρος στην χαρά του,στα ονειρικά του δρώμενα και να πρωταγωνιστήσουμε με τους κεντρικούς ήρωες χωρίς οντισιόν?Να γίνουμε παιδιά και να ξεφύγουμε από την λιωμένη πεπατημένη της καθημερινότητας και να στρέψουμε έστω για λίγα λεπτά,το βλέμμα στην αισιόδοξη πλευρά της ζωής που μόνο το εξασκημένο μάτι ενός παιδιού μπορεί να δει πλέον?
    Θα ήθελα να ήμουν η αρκούδα.Κυριολεκτικά και μεταφορικά.Να είχα την σιγουριά της προστασίας του βασιλιά της ζούγκλας.Να ζω μέσα στο δάσος με τα έλατα.Να έχω την ασφάλεια του όγκου μου και την προστασία της φήμης που την ακολουθεί.Την τρομερή όψη της και την καλοκάγαθη κατά βάση καρδιά της.Να κινούμαι ελεύθερα με το χαρακτηριστικό αργόσυρτο βηματισμό μου και να αναλώνω τον χρόνο μου βουτηγμένη στα μέλια που θα ανακάλυπτα και στην περίεργη συντροφιά που ένα παιδί μου χάρισε.Ακόμα και το τέρας θα το δεχτώ.Δεν μπορεί να είναι χειρότερο από τα τέρατα που καθημερινά αντιμετωπίζουμε!Αυτά που ύπουλα εισέρχονται και τρώνε όχι τις σάρκες σου ,αλλά την ψυχή σου.
    Θα πορευτώ με το όνειρο Χρυσαυγή μου.Μέχρι και το πεντανόστιμο φαγητό θα κάνω πέρα σήμερα.Όχι γιατί δεν μου αρέσει ή γιατί ξαφνικά σνομπάρω την γευσιγνωσία ενός παραδοσιακά υπέροχου πιάτου.Απλά επιθυμώ την ανεμελιά για λίγα λεπτά.Το άφημα στο όνειρο .Την εγκατάλειψη στην παιδική σκοπιά της ζωής.Το τραμπάλισμα της χαράς ,το σήκωμα της διάθεσης μέσα από τα μάτια ενός παιδιού με υγιή όνειρα.Μπαίνω και μένω στο όνειρο απρόσκλητη μα και αθέατη γιατί δεν θέλω να διαταράξω τίποτε από τα ονειρικά δρώμενα.Μικρός ήρωας,μεταμορφωμένος σε ΄΄θηρίο΄΄μήπως και τρομάξω τους δικούς μου δαίμονες.Μήπως και ΄΄κλέψω΄΄ μια χαρά,μια νότα μουσικής αισιοδοξίας και μια πινελιά ζωγραφικής παιδικής αρχιτεκτονικής .Μια μεγάλη καφέ αρκούδα,έτσι όπως ζωγραφίζεται στα παιδικά παραμύθια,με απαλό τρίχωμα και τεράστια μάτια.Σε ένα παραμύθι με αίσιο τέλος ή σε μια ιστορία που θα έχει αισιόδοξα υπονοούμενα.Που ακόμα και η μαγειρική θα έχει μαγικά ανακατώματα και περίεργες συνθέσεις.Με γευστικό αποτέλεσμα που θα σε στέλνει στα ουράνια.όπως ακριβώς τα ΄΄μαγειρεύει΄΄η φαντασία ενός παιδιού του οποίου η μητέρα φρόντισε να το μυήσει στον ονειρικό κόσμο της κουζίνας.
    Συγχαρητήρια στην μικρή ΄΄ονειρεύτρια΄.Στη μικρή μαγείρισσα με την αστείρευτη φαντασία.Την ευχαριστώ για το ονειρικό ταξίδι και το πρόσκαιρο, αλλά τόσο ανακουφιστικό διάβα του πισωγυρισμού στην παιδικότητα.
    Φιλιά πολλά πολλά στην μικρή παραμυθού.Φιλιά πολλά πολλά στην μητέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φωτεινή μου σε ευχαριστούμε πολύ !

      Λοιπόν κάπου διάβασα τώρα τελευταία κάτι που μου άρεσε πολύ!!
      Στο μεταφέρω:

      "Μην μεγαλώσεις,
      είναι παγίδα"!!!!!!

      (Don;t grow up,
      it's a trap!!!! ) έλεγε δηλαδή!

      Μα πόσο αλήθεια είναι!!!!
      Μου καρφώθηκε στο κεφάλι!

      Γι΄αυτό κι εγώ θα μπω στο όνειρό της, μαζί με σένα, απρόσκλητες και οι δύο και θα πάμε να βρουμε την αρκούδα μαζί...

      Φιλιά πολλά πολλά!!!

      Διαγραφή
  3. Τα μπαχαρικά στο μοσχαράκι και η μουστάρδα πιστεύω δίνουν το κάτι παραπάνω!Μυρωδιές και το μοσχαράκι να λιώνει στο στόμα..με πουρέ με ρύζι!!Αχχχχ πείνασα!!μπράβο σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Πολυτίμη !!
      Το τας κεμπάπ τα θέλει τα μπαχαρικά του και μάλιστα πολύ.
      Είναι μερακλήδικο φαγητό και την αποζητά την υπερβολή.

      Διαγραφή
  4. Α, εσείς φάγατε καλάάά..... Αυτές οι κοντινές σου φωτογραφίες είναι απλά καταπληκτικές!
    Καλή εβδομάδα και πάντα γλυκά όνειρα εύχομαι ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φάγαμε καλά!!
      Και τώρα χωνεύουμε με καφέ, όπως λέει και το όνειρο..

      Σε ευχαριστώ πολύ Χρύσα μου και για τις ευχές και για τα όμορφά σου λόγια!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  5. Από το πρωϊ έχω κάνει αίτημα για μεριδούλα....
    Το επαναλαμβάνω, έτσι για να μην ξεχνιόμαστε, καλό μου κορίτσι :-)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Με κολοκυθάκια, μπέικον και φασόλια η αρκούδα θα γινόταν πεντανόστιμη πάντως!
    Κλασικό και αγαπημένο φαγάκι μας έχεις για σήμερα, από εκείνα της θαλπωρής.
    Έχω πολύ καιρό να το φάω και βλέποντας τις υπέροχες φώτο σου το πεθύμησα!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευκαιρία να το φτιάξεις λοιπόν κάποια στιγμή!
      Χωρίς τα παράπλευρα (φασόλια, μπέικον κλπ...)
      Αυτά θα τα μαγειρέψουμε μαζί με την αρκούδα είπαμε!

      Σε ευχαριστώ Ερμιόνη μου!
      Φιλιά και σε σένα!!!

      Διαγραφή
  7. Eρωτες, αγωνία & μαγειρική!! Τέτοια πλοκή θα τη ζήλευε και ο καλύτερος σεναριογράφος του Hollywood : )
    Θέλει μαεστρία το μαγείρεμα της αρκούδας, κοτζαμάν ζωντανό... Θέλει κι ένα καφεδάκι στο τέλος για την χώνεψη..χιχιχι.. φοβερή φαντασία η μικρή

    Εγώ έτσι όπως την έκανες την ''αρκούδα'' την τρώω ευχαρίστως χωρίς δεύτερη κουβέντα.
    Αρωματικό τας κεμπάπ με συνοδεία ρυζιού δεν έχω καλύτερο. Ωραία μπαχαρικά έβαλες.

    Α...και περιμένω την επόμενη ανάρτηση με το σπετζοφάι με λουκάνικο από προβοσκίδα ελέφαντα...: )

    Καλή βδομάδα Χρυσαυγή μου : )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχαχαχα Με έκανες και γέλασα με το "κοτζαμάν ζωντανό!!!" χαχαχαχα
      Από φαντασία τα παιδιά άλλο τίποτα Μάριον και εσύ πρέπει να το ξέρεις καλά!

      Το σπετσοφάι μάλλον θα αργήσει... Πέφτουμε βλέπεις πάνω στη Σαρακοστή και κρέας δεν επιτρέπεται άλλο!! χαχαχα Αρα ο ελέφαντας τη γλιτώνει προς το παρόν!!!!

      Σε φιλώ πολύ καλή μου Μάριον!
      Καλή βδομάδα και σε σένα!!!

      Διαγραφή
  8. Ααα θα το απολαύσω αυτό το φαγητό!!Θα λιώνει στο στόμα μου σαν λουκούμιι!! Απίθανα τα μπαχαρικά που χρησιμοποίησες!Φιλιά Χρυσαυγή μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ spoon!!
      Να το χαρείς τώρα όσο ακόμα το "σηκώνει" ο καιρός!!!

      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  9. Αγαπημένο φαγάκι Χρυσαυγή μου και το έκανες λουκούμι!!!!! Να ‘ναι καλά το γλυκό κορίτσι που μας το θύμισε!!!!
    Καλό ξημέρωμα!!! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Σιλένα.
      Το τας κεμπάπ θέλει σιγανό μαγείρεμα και αρκετά μπαχαρικά.
      Το αποτέλεσμα ειλικρινά αποζημειώνει. Ναι, ήταν λουκούμι.
      Φιλιά και από μένα και ευχές για μιά καλή μέρα!

      Διαγραφή
  10. Τέλειο σου έγινε βρε Χρυσαυγή... άσε που μου άρεσε και το παραμύθι... εγώ και χωρίς αυτό το καταβρόχθιζα το πιάτο που μας σέρβιρες!!! Τόσο νόστιμο και τρυφερό!!!
    Φιλάκια πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ Κική μου εδώ και πολλάαααααααααα χρόνια δεν χρειάζομαι παραμύθι για να φάω!!
      Το τρώω το φαγητό μου και χωρίς! ...δυστυχώς δηλαδή!!!
      χαχαχα

      Σε ευχαριστώ πολύ!
      Καλημέρα!!

      Διαγραφή
  11. Και ψωμιά θα βουτήξουμε και πατατούλες θα τηγανίσουμε και καθαρό πιάτο θα αφήσουμε! ;) Πολύ ωραίο και εύκολο! Χορταστικό και πεντανόστιμο! Έχω μοσχάρι - ποντίκι, νομίζω ότι και μ' αυτό μια χαρά θα γίνει!
    Φιλιά Χρυσαυγή μου! Καλή σου μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά τα λες! Με πατάτες τηγανιτές θα είναι ιδανικό, μόνο που εγώ την ημέρα εκείνη δεν προλάβαινα.
      Το ποντίκι επίσης είναι ένα πολύ ωραίο κρέας και πολύ μαλακό. Ναι θα γίνει ιδανικό. Μην το φοβάσαι!!! Φτιάξ΄το !!

      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  12. Από τα ωραιότερα φαγητά!!!
    Καλησπέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μα τι όνειρο, Χρυσαυγή μου, αλλά και τι ονειρεμένο πιάτο!
    Η σαλτσούλα του με μάγευσε! Να ζητήσω κι εγώ πατατούλες!!!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ...κι εγώ πατατούλες για το μυθικό σου τας κεμπάπ!
    Όχι ότι θα αρνηθώ το ρύζι αλλά ως δεύτερη εναλλακτική...

    "Το μήλο κάτω από τη μηλιά θα πέσει!"
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Γευστικότατο το μοσχαράκι σου, Χρυσαυγή μου, κι εγώ θα το προτιμούσα με πατατούλες...Ξελιγώθηκα με τις υπέροχες φωτογραφίες! Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

πήγαινε στην κορυφή! 01 09 10