10 Φεβρουαρίου 2014

Ξιφίας στο Φούρνο με Ντομάτα και Μπαχαρικά





Ο ξιφίας είναι ένα υπέροχο ψάρι. Λευκό και καθαρό φιλέτο, μόνο με ένα κεντρικό κόκαλο και κρέας που αν ψηθεί στα κάρβουνα μπορεί άνετα να υποκαταστήσει στη γεύση την μπριζόλα. Μεγάλη αγάπη σας λέω. Σίγουρα θεωρώ πως ο καλύτερος τρόπος να μαγειρευτεί ο ξιφίας είναι να ψηθεί στη σχάρα ή ακόμα καλύτερα στα κάρβουνα. Νομίζω ότι η απλή αυτή μέθοδος απογειώνει το κρέας του. 


Παρόλα αυτά, σήμερα τον μαγείρεψα διαφορετικά. Περισσότερο σαν πλακί. Ενισχύθηκε η γεύση του με ωραία μπαχαρικά και τα κρεμμύδια που τον πλαισίωσαν του έδωσαν πρόσθετη γλύκα μαζί με αυτήν της μαύρης ζάχαρης. Ναι ζάχαρη... και μην σας τρομάζει. Ένα ωραίο πλήρες και χορταστικό γεύμα είναι έτοιμο και θα μπορούσε άνετα να συνοδευτεί με ρύζι βρασμένο.



ΞΙΦΙΑΣ ΣΤΟ ΦΟΥΡΝΟ ΜΕ ΝΤΟΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΠΑΧΑΡΙΚΑ

Υλικά: 

     1)      800 γραμμάρια ξιφία (3 φέτες περίπου)
     2)      2 ντομάτες ώριμες ξεφλουδισμένες και πολτοποιημένες στο μπλέντερ
     3)      3 σκελίδες σκόρδου κομμένες σε ροδέλες
     4)      1 μέτριο κρεμμύδι κομμένο σε λεπτά φετάκια
     5)      40 γραμμάρια λευκό κρασί
     6)      ¼ κουταλάκι του γλυκού κύμινο
     7)      10 κόκκους μπαχάρι
     8)      1 κουταλιά της σούπας καστανή ζάχαρη
     9)      1 κουταλιά της σούπας ξίδι μπαλσάμικο
     10)   50 γραμμάρια ελαιόλαδο + επιπλέον άλλες 2 κουταλιές της σούπας
     11)   ½ κουταλάκι του γλυκού πάπρικα καπνιστή
     12)   Αλάτι
     13)   Πιπέρι 



Διαδικασία: 

                Σε ένα αντικολλητικό τηγάνι βάζουμε τις δύο κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο να κάψει και σοτάρουμε σε αυτό το κρεμμύδι να γυαλίσει καλά. Στη μέση του σοταρίσματος προσθέτουμε και το σκόρδο και ανακατεύουμε. Θέλουμε να μαραθεί το κρεμμύδι, αλλά όχι να καεί.  Το αφήνουμε στην άκρη. 

                Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 220 βαθμούς.  Σε ένα μπολ ανακατεύουμε τις ντομάτες πολτοποιημένες, το κρασί, το κύμινο, το μπαχάρι, τη ζάχαρη, το μπαλσάμικο, τα 50 γραμμάρια ελαιόλαδο και την καπνιστή πάπρικα. 

                Αλατοπιπερώνουμε καλά τις φέτες του ψαριού. 

                Σε ένα πυρίμαχο σκεύος ή ταψί λαδωμένο, απλώνουμε τη μισή δόση από το παραπάνω μίγμα της ντομάτας και των μπαχαρικών. Από πάνω βάζουμε τα σοταρισμένα κρεμμύδια μαζί με τα σκόρδα και μετά απλώνουμε τις φέτες του ξιφία. Τέλος περιχύνουμε το ψάρι με το υπόλοιπο μίγμα της ντομάτας. 

                Παίρνουμε ένα κομμάτι λαδόχαρτο, το οποίο να σκεπάζει καλά το σκεύος μας. Το βρέχουμε πολύ καλά στη βρύση και το στύβουμε στις παλάμες μας να αποβάλλει όλο το νερό που έχει τραβήξει. Σκεπάζουμε με αυτό το πιρέξ. 

                Ψήνουμε για 15 λεπτά το φαγητό στους 200 βαθμούς στο αερόθερμο. Κατόπιν αφαιρούμε το λαδόχαρτο και συνεχίζουμε το ψήσιμο μέχρι να απορροφήσει τα υγρά του το φαγητό και το ψάρι να είναι έτοιμο. Θα χρειαστεί γύρω στα 30 λεπτά ακόμη. Με ένα πιρούνι ελέγχουμε αν το ψάρι είναι έτοιμο. Αν στο διάστημα αυτό του ψησίματος έχει πιει τα υγρά του και δεν έχει γίνει το ψάρι, προσθέτουμε λίγο ακόμα κρασί. 

                Καλή επιτυχία!!!






29 σχόλια:

  1. Πολύ λαχταριστό το πιάτο σου Χρυσαυγή μου! Ακόμα και εγώ που δεν είμαι του ψαριού το λιγουρεύομαι!
    Καλή εβδομάδα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Μαρία μου. Ο ξιφίας είναι από τα ψάρια που και να μην είσαι του ψαριού μπορεί και να σου αρέσει, αφού μοιάζει περισσότερο σαν κρέας.
      Καλή σου εβδομάδα!!!

      Διαγραφή
  2. Τί ωραία έκπληξη ήταν αυτή...δε σε περίμενα!!!
    Η φωτογραφία με τα υλικά πολύυυυυ μ' αρέσει, η πρώτη με τα ψαράκια άπαιχτη και η τελευταία όλα τα λεφτά!!!
    Θέλω μια τεράστια μπουκιά ξιφία!!!
    Ναι! Στα κάρβουνα είναι τέλειος ο ξιφίας αλλά και η σαλτσούλα σου είναι τρέλα!!!
    Καλημέρα!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για σένα που είσαι ψαροφάγος δεν περίμενα ότι θα μου έλεγες κάτι διαφορετικό.
      Αντε... πές του φίλου μου του χρόνου να πιάσει κανέναν... Τι, όλο με ζαργάνες και χταπόδια θα την βγάζει?
      Εδώ τον θέλω τον καλό βουτηχτή!!! χαχαχα

      Σε φιλώωωωωωω!

      Διαγραφή
  3. Μου αρεσει αυτη η εκδοχη του ξιφια!!! Σιγουρα ειναι πολυ ωραιος και ψητος, αλλα με την πεντανοστιμη σαλτσουλα του ειναι το κατι αλλο!
    Καλη εβδομαδα Χρυασυγη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Μαρίνα μου.
      Ναι, ο ξίφιας είναι ένα ψάρι που αναδεικνύεται ψητό. Όμως και στο φούρνο πίστεψέ με ότι έκλεψε καρδιές!

      Καλή βδομάδα και σε σένα !

      Διαγραφή
  4. Και μόνο από την εικόνα του θες να το φας όλο.
    Η τελευταία πόζα είναι πολύ εντυπωσιακή!

    Μα τι όμορφες φωτογραφίες!
    Είναι το καινούριο studio? :)

    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, το καινούριο studio που απέχει μόλις λίγα χιλιόμετρα από το δικό σου!!
      Ελα να το δεις!!!!

      Κερνάω ξιφία!!

      Διαγραφή
  5. Και ψάρι και κρεμμύδια!!!αγαπημένα πολύ.
    Καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γλύκισμα Ξανθή μου.
      Μπορείς άλλωστε να το φανταστείς.

      Καλή σου εβδομάδα.

      Διαγραφή
  6. Πολύ νόστιμο πρέπει να σου έγινε, Χρυσαυγή μου! Λαχταριστό δείχνει στις υπέροχες φωτογραφίες σου!
    Τον ξιφία τον λάτρευσα αλλά, αφότου έμαθα ότι είναι ένα είδος υπό εξαφάνιση, έχω ένα θέμα! Δεν τον έχω αγοράσει πάλι! Θα μου πεις ότι στην αγορά πωλούνται πεθαμένοι κι όχι ζωντανοί!!!
    Εγώ πάντως εξακολουθώ να αισθάνομαι κάπως!

    Καλή εβδομάδα!
    Πολλά φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Ελένη.
      Δεν έχεις και άδικο για τους προβληματισμούς σου. Ναι, στην αγορά πωλούνται οι ξιφίες πεθαμένοι, όμως αν δεν υπήρχε ζήτηση θα τους άφηναν στην ισυχία τους. Αρα το ίδιο κακό γίνεται όταν τους αγοράζουμε.
      :( :(

      Καλή σου εβδομάδα!
      Φιλιά και από μένα.

      Διαγραφή
  7. Γιάμι γιαμι! Ξιφία έχω πολύυυυ καιρό να φάω, αλλά το θεωρώ πολύ ωραίο ψάρι! Πλακί δεν τον έχω δοκιμάσει, μόνο ψητό. Όοοοχι, δεν τρομάζω πια! Αφού λες ότι η καστανή ζάχαρη του πάει, θα τη βάλω χωρίς ενδοιασμούς! Και με πατάτες τηγανιτές νομίζω ότι θα είναι ονειρεμένος!
    Καλή εβδομάδα Χρυσαυγή μου! Πολλά φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, ναι, με πατάτες τηγανητές ...
      Δίνουν άλλη διάσταση στο ψάρι με τη σάλτσα του!
      Νομίζω ότι έπεσες διάνα.

      Φιλιά πολλά Πηνελόπη μου!!

      Διαγραφή
  8. Όταν ήμουν παιδί που άκουγα ψάρι και έβγαζα σπυράκια, ο ξιφίας ήταν από τα ελάχιστα ψάρια που ακούμπαγα! Τώρα που μεγάλωσα, τον τρώω ακόμη περισσότερο! Η εκδοχή με τη ντοματούλα και το υπέροχα μελωμένο κρεμμυδάκι είναι σούπερ! Μπράβο, Χρυσαυγή μου! Υπέροχη η πρότασή σου!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Αναστασία μου.
      Το κρεμμύδι τον γλυκαίνει και η σάλτσα του πάει πολύ.
      Μυρωδάτο φαγητό από τα μπαχαρικά που περιέχει. Πολύ νόστιμο και γευστικό.

      Κι εγώ τον έτρωγα πάντα τον ξιφία, αλλά και όλα τα ψάρια.
      Όμως στον ξιφία είχα από παιδί αδυναμία. Βοηθάει βλέπεις που έχει νόστιμο κρέας και καθόλου σχεδόν κόκαλα.

      Φιλιά και από μένα!!!

      Διαγραφή
  9. Τώρα τελευταία έχω αρχίσει να εκτιμώ την αξία των φιλεταρισμένων ψαριών, γιατί ομολογώ ότι με το καθάρισμα των ψαριών απλά δεν το 'χω!
    Έτσι ο ξιφίας είναι στα προσεχώς μου γιατί μου φαίνεται πολύ εύκολο και νόστιμο ψαράκι!
    Μου αρέσει ο τρόπος με τον οποίο τον μαγείρεψες, οι φωτογραφίες σου μιλάνε πολύ καλά νομίζω!
    Φιλιά, καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι κάποιοι που βρήσκουν το ξεκοκκάλισμα ενδιαφέρουσα διαδικασία. Κάτι σαν ιεροτελεστία πριν το φάγωμα του ψαριού. Είναι άλλοι που απλά δεν το έχουν όπως λες κι εσύ. Εμένα να σου πω δεν με ενοχλεί γιατί σαν παμφάγο που είμαι, τα μικρά τα ψάρια τα τρώω ολόκληρα, κόκαλα, κεφάλια, ουρές... μέχρι και τις τηγανιτές τις κοτσομούρες τις τρώω ολόκληρες αν εξαιρέσεις το κεντρικό κόκαλο. χαχαχαα Αλλά σίγουρα ένα φιλεταρισμένο ψάρι είναι πιο εύκολο να φαγωθεί!!

      Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τα υπόλοιπα!!! Να φτιάξεις σύντομα ξιφία. Νομίζω θα τον φάει εύκολα και η μικρή!!!

      Φιλιά πολλά και ευχές για μια όμορφη εβδομάδα!!!

      Διαγραφή
  10. Καλημέρα Χρυσαυγή μου! Υπέροχο το πιάτο σου και η παρουσίασή του. Σε περιμενει βραβειάκι!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Χορταστικός και απολαυστικός ο ξιφίας σου Χρυσαυγή μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Mε αυτή τη μπριζόλα θαλάσσης ξεγέλασα τον Δημήτρη και άρχισε μικρός να τρώει ψάρι!!!!
    Νομίζω ότι είναι από τα πιο νόστιμα φιλέτα,ειδικά με το τρόπο που το μαγείρεψες Χρυσαυγή μου!!!!
    Πάντα είχα ένα θέμα με τα φιλέτα,κρέατος και ψαριού.Ο διαιτητικός τρόπος του κλασσικού ψησίματος στο γκριλ ή στα κάρβουνα ή στο αντικολλητικό,ποτέ δεν με συνάρπαζε.Την μερίδα μου την καρβούνιαζα συνήθως ,την έλουζα με γαλόνια λεμονιού και έβαζα τόνους από μπαχαρικά.Μήπως και νοστίμιζε περισσότερο.Όταν εκτίμησα το ζουμάκι που αφήνει η φρέσκια ντομάτα,την γλύκα του χοντροκομμένου κρεμμυδιού,την φρεσκάδα του μαϊντανού ,το αφράτο ζουμερό κρέας πήρε άλλη αξία!'
    Τα στοιχεία που πρόσθεσες στο καταπληκτικό φαγητό σου ,το κάνουν να είναι μοναδικό.Εξαιρετικά αρωματισμένο και αριστοτεχνικά σερβιρισμένο.Με φανταστικό χαρούμενο φόντο που παρασύρει τη φαντασία σε παραμυθένια σενάρια.Οι φωτογραφίες σου αναδεικνύουν με ποιότητα την απόλυτη επιτυχία και κατορθώνουν να λειτουργήσουν ως εφαλτήριο για γευστικά όνειρα.Πάντα ο τρόπος που παρουσιάζεις τις αναρτήσεις σου είναι αυτός που επιτρέπει στην κομψότητα, να διεκδικεί ίσο μερίδιο με την ποιότητα.Η φινέτσα και η κλάση υπάρχουν διάχυτες ,αλλά δεν καλουπώνουν σε καμμιά περίπτωση τα δημιουργήματά σου.
    Καλό σου βράδυ γλυκιά Χρυσαυγή!Σας φιλώ πολύ πολύ!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μια καλή μερίδα παρακαλώ να μείνει και για μένα...μην τις φάτε όλες τις φέτες παρέα με την Ζαμπία μας, στα γειτονικά studios, γιατί σας ορκίζομαι πως πολύ θα "με στεναχωρήσετε"!!!!

    Τέλειος Χρυσαυγή μου. Και έχει δίκιο η Ζαμπία η τελευταία πόζα του είναι θαυμάσια ως φωτογραφία.

    Χαιρετισμούς πολλούς και φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καταπληκτική η συνταγή σου για τον ξιφία Χρυσαυγή μου, είναι από τα αγαπημένα μου ψάρια.
    Πολύ μου άρεσε η σαλτσούλα και τα μπαχαρικά της, όπως και ο ξιφίας στη 2η φώτο
    που τον δείχνει κάτοψη. Έχω αδυναμία στης κατόψεις.
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Και προχθές η κόρη μου ζήταγε ξιφία... Είναι πολύ ''βολικό'' και νόστιμο ψάρι.

    Τον μαγείρεψες εξαιρετικά Χρυσαυγή μου με την ντοματούλα και τα μπαχαρικά του.
    Μπράβο :)

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Υπέροχο το ψαράκι και πολύ αγαπημένο, η καλύτερη τροφή μακράν!!
    Πολλά φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

πήγαινε στην κορυφή! 01 09 10