8 Ιουνίου 2015

Baba Ganoush/ Λιβανέζικη μελιτζανοσαλάτα




Τρίτη και τελευταία αραβική συνταγή. Αφού απολαύσαμε χούμους και φαλάφελ με σος ταχίνι είναι ώρα να βυθίσουμε τις αραβικές  μας πίτες, σε μια διαφορετική από  αυτές που έχουμε συνηθίσει μελιτζανοσαλάτα.



Η τριλογία κλείνει με λιβανέζικη μελιτζανοσαλάτα (Baba Ganoush) πασπαλισμένη με σουμάκ, το λεμονάτο, πορφυρό μπαχαρικό, που συνηθίζεται στις αραβικές χώρες και πραγματικά η γεύση του δεν έχει καμία σχέση με αυτό που πωλείται στα σούπερ μάρκετ της χώρας μας.  



Μια απλή μελιτζανοσαλάτα με συστατικό έκπληξη το ταχίνι. Τόσο, ώστε  να μην «ταχινίζει» πολύ -αδόκιμη έκφραση- αλλά παρ΄όλα αυτά να το «ακούς» -δόκιμη πλέον, μαγειρική έκφραση-. Απλά υλικά όπως το λεμόνι, το ταχίνι, η μελιτζάνα και το λιγοστό σκόρδο, δίνουν ένα ας το πούμε ντιπ μελιτζάνας που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και μεσογειακό. 


Όσοι μπούχτισαν από την τελευταία μου εμμονή με τα αραβικά,  καιρός να ηρεμίσουν. Μπόρα ήταν και πέρασε.  Έρχεται γλυκό!! 




BABA GANOUSH / ΛΙΒΑΝΕΖΙΚΗ ΜΕΛΙΤΖΑΝΟΣΑΛΑΤΑ



Υλικά: 


     1)      3 πολύ μεγάλες φλάσκες μελιτζάνες (ή μελιτζάνες φλάσκες περίπου 1 κιλό)

     2)      60 γραμμάρια ταχίνι

     3)      2 σκελίδες σκόρδο λιωμένο με την πρέσα σκόρδου

     4)      1 λεμόνι το χυμό του

     5)      1 κουταλάκι γλυκού αλάτι ή κατά βούληση

     6)      3 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο

     7)      Σουμάκ και ελαιόλαδο για γαρνίρισμα




Μέθοδος: 


Πλένουμε τις μελιτζάνες καλά, τις σκουπίζουμε (δεν κόβουμε το κοτσάνι τους)  και τις βάζουμε σε ένα ταψί στρωμένο με λαδόκολλα .  Τις ψήνουμε στο φούρνο για περίπου μισή ώρα ή μέχρι να τις δούμε να έχουν μαλακώσει πάρα πολύ  αλλά και να έχουν «καεί» απ΄έξω! 



Τις βγάζουμε και τις αφήνουμε να κρυώσουν εντελώς πριν τους αφαιρέσουμε τη φλούδα ή οποία αποκολλάται πάρα πολύ ευκολα πλέον. 


Αφού τις ξεφλουδίσουμε, βάζουμε το εσωτερικό της μελιτζάνας μέσα στο μούλτι ή σε ένα μπλέντερ μαζί με όλα τα υπόλοιπα υλικά (ταχίνι, αλάτι, σκόρδο, χυμό λεμονιού και τις 3 κουταλιές της σούπας λάδι). 


Χτυπάμε καλά να ομογενοποιηθεί το μίγμα. Η μελιτζανοσαλάτα είναι έτοιμη. 



Τη σερβίρουμε σε μπολ ραντίζοντάς την  με λίγο ακόμα ελαιόλαδο και πασπαλίζοντάς τη  με σουμακ.  Προσφέρεται ιδανικά με κομμένες αραβικές πίτες τις οποίες προτιμότερο είναι να έχουμε ψήσει για λίγο στο γκριλ!!! 


Καλή επιτυχία! 


** Απολαύστε την μελιτζανοσαλάτα με σπιτικό χούμους, φαλάφελ με σος ταχίνι, αραβικές πίτες και λαχανικά όπως μαρούλι, ντομάτα και αγγούρι!!!
Θα έχετε ένα υπέροχο αραβικό γεύμα! 





31 σχόλια:

  1. Καλημέρα και καλή εβδομάδα! Αγαπημένο υλικό η μελιτζάνα. Εύκολη φαίνεται η μελιτζανοσαλάτα σου.
    Θα την δοκιμάσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Νοτούλα!
      Η μελιτζάνα είναι το ωραιότερο λαχανικό του καλοκαιριού για μένα.
      Φτιάχνεις τόσα πράγματα με αυτήν που ποτέ δεν τη βαριέσαι!
      Η μελιτζανοσαλάτα (που μοιάζει με ντιπ) είναι πανεύκολη!!!!!! Μόνο ψήνεις τις μελιτζάνες. Τα άλλα γίνονται μόνα τους!

      Δοκίμασε !

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα Χρυσαυγή μου!!! Καλή εβδομάδα!!
    Εγώ δεν θα παραπονεθώ γιατί όλη η τριλογία ήταν υπέροχη και πεντανόστιμη και τέλεια παρουσιασμένη και μ' έκανε να στέκομαι μπροστά στις φωτό σου ξεχνώντας όλα τα άλλα και... και... και... δεν έχουν τέλος οι υπέροχες μαγειρικές σου ζωγραφιές!!!
    Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κική μου σε ευχαριστώ πολύ!!!!!!!!!
      Όλα τα φαγητά που παρουσιάστηκαν στην τριλογία αποτέλεσαν ένα γεύμα.
      Εδεσαν τόσο αρμονικά μεταξύ τους που σκέφτηκα να τα παρουσιάσω το ένα πίσω από το άλλο ώστε να μην χάσουν σε αξία!!!
      Σε ευχαριστώ πολύ πολύ για τον εμφανή σου ενθουσιασμό!
      Καλή εβδομάδα εύχομαι!

      Διαγραφή
  3. Εμείς που δεν μπουχτήσαμε και θέλουμε και άλλα???? Τι θα κάνεις με την περίπτωση μας? (δεχόμαστε και πακετάκι στο σπίτι, δεν ειμαστε δύσκολοι άνθρωποι). Από τα αγαπημένα σαλτσοντιπ το babaganoush, μπορώ να φάω όλο το μπολάκι και άλλο ένα, αβασάνιστα, δεν χορταίνω τη γεύση της καπνιστής μελιτζάνας!!!! Πολύ "νοστιμες" οι φωτογραφίες.
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχαχαχαχα
      Με έχεις πείσει. Εσύ που είσαι της υγιεινής διατροφής φανταζόμουν ότι θα σου άρεσαν όλα αυτά τα αραβικά αλλά δεν πίστευα πόσο πολύ! Χαίρομαι ιδιαιτέρως. Οταν ανοίξω το δικό μου αραβικό θα σε καλέσω για συνεργασία! Εγώ θα μαγειρεύω κι εσύ θα τρως!! χαχααα

      Καλημέρες πολλές!!!!!!!!!!!!
      Καλή εβδομάδα!!!!!!!

      Διαγραφή
    2. Μην φανταστείς ότι εχω δοκιμάσει και πολλά πιάτα... αυτά τα 3 και κανα 2-3 ακομα, ειμαι και ανθρωπος της συνήθειας....

      Διαγραφή
  4. Αυτή την εβδομάδα θα φτιάξω τις μελιτζάνες σου με τα τυριά,οπότε θα πάρω μερικές παραπάνω για την μελιτζανοσαλάτα που προτείνεις.Θα τον ξετρελάνω σε γεύσεις τον Φωτάρα. Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ, Αλέκα, αυτές οι μελιτζάνες έχουν κάψει καρδιές! Να ήξερες πόσοι τις έχουν φτιάξει. Μέχρι και μια φίλη από Ντοχα μου είπε ότι τις έφτιαξε σε τραπέζι την περασμένη εβδομάδα!! χαχαα
      Θα σας αρέσουν πολύ θέλω να πιστεύω. Το ίδιο και το baba ganoush! Πάρε αραβικές πιτούλες να έχετε και να τρελαθήτε στις βουτιές!!!

      Φιλιά πολλά και καλά μαγειρέματα!

      Διαγραφή
  5. Πολύ ωραία αυτή η ιδιαίτερη μελιτζανοσαλάτα! Και τι άρωμα!!
    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι είναι ιδιαίτερη λόγω του ταχινιού.
      Στην ελλάδα δεν συνηθίζουμε έτσι την μελιτζανοσαλάτα ούτε και την πολτοποιούμε.
      Αυτή είναι ξεχωριστή αλλά παράλληλα δεν είναι εντελώς ξένη στη δική μας διατροφική κουλτούρα. Εχει υλικά γνωστά και αγαπημένα.
      Καλή εβδομάδα Μαρία!

      Διαγραφή
  6. δεν μπυχτισαμε κοριιιιτσιιιι,μια χαρα μας καλοαρεσε η τριλογια σου !
    νοστιμη και ιδιαιτερη ημελοτζανοσαλατα ....εχει και ωραιο ονομα!!!!
    θα ηθελα παααρα πολυ να τη δοκιμασω!!!!
    φιλακια και καλη εβδομαδα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αφού δεν μπουχτίσατε να βάλω κι άλλα !! χαχαχαχα
      Αστειεύομαι!!
      Το όνομά της και εμένα μου αρέσει πολύ! Μου κάνει ινδικό.. και γουστάρω!
      Δοκίμασέ την λοιπόν, τι κάθεσαι????
      Τρεις μελιτζανούλες είναι όλη η υπόθεση!

      Φιλιααααααααα!

      Διαγραφή
  7. Ολοκληρώθηκε το μενού!!
    Πολύ σπέσιαλ γεύμα!!
    Τέλεια και η μελιτζανοσαλάτα σου!! Μα πόσο μ' αρέσει η καπνιστή μελιτζάνα!!!

    Well done!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα ακολουθήσουν κι άλλα πιάτα με μελιτζάνα το καλοκαίρι!
      Όρεξη να έχεις να τρως!!!
      Χαίρομαι που σου άρεσε η μελιτζανοσαλάτα! Ήμουν σίγουρη δηλαδή, αφού ξέρω ότι σου αρέσουν αυτές οι γεύσεις!!!
      Σε ευχαριστώ και για τα καλά λόγια και για τις όμορφες φωτογραφίες που τράβηξες!!!!!!!!!!!
      Φιλιααααααααα!

      Διαγραφή
  8. κι αναρωτιομουν τι να ειναι αυτο το baba ganoush!! Μελιτζανοσαλατα ε;; Αγαπαμε τις μελιτζανες!! Μου αρεσαν πολυ οι αραβικες συνταγες σου Χρυσαυγή μου!! Μηπως να κανεις και αφιερωμα και σε αλλες χωρες;;; πολλα φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτή η ιδέα που έριξες για τα αφιερώματα και σε άλλες χώρες είναι πολύ καλή και πραγματικά θα το έκανα αν ήξερα ότι ενδιαφέρει. Ίσως κάποια στιγμή στο μέλλον να το ξανακάνω!
      Σε ευχαριστώ πάντως Ελπίδα μου! Χαίρομαι που σου άρεσαν αυτά που έφτιαξα !!
      Σαλαμαλέκομ!! χαχα

      Διαγραφή
  9. Το καλύτερο ήταν στο τέλος!!! Με αποτέλειωσες που λένε, Χρυσαυγή!!!! Πεινάω και δεν βοηθάς καθόλου με τις νοστιμιές που ετοιμάζεις Αααααχ!!!! Από Αραβική κουζίνα δεν έχω ιδέα αλλά όλα δείχνουν φανταστικά!!!! Αν έχεις να μου προτείνεις κάποιο Λιβανέζικο στην Αθήνα θα σου ήμουν υπόχρεη!!!! Αλλιώς θα σου κάνω αρμενική βιζιτα το νου σου!!! :) :Ρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Φανταστική η αραβική τριλογία σου,Χρυσαυγούλα! Vegan και απολύτως του γούστου μου!
    Φιλάκια γλυκά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τώρα μιλάμε! Καλά και τα ρεβίθια, δε λέω, αλλά εδώ έχουμε τη βασίλισσα όλων των ζαρζαβατικών! Και η συγκεκριμένη μελιτζανοσαλάτα είναι τόσο αρωματική και νόστιμη! Πάντως σου πάει πολύ η αραβική κουζίνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καταπληκτική η μελιτζανοσαλάτα σου, Χρυσαυγή, και φυσικά καταπληκτική παρουσίαση! Δεν την έχω δοκιμάσει ποτέ με σουμάκ, πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση! Καλή σου μέρα, ΧΟΧΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Με την προσθήκη της ταχίνης και όλα αυτά τα υλικά σίγουρα θα είναι πολύ γευστική η μελιτζανοσαλάτα σου ....την καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πότε είπαμε πως θα έρθω να μου κάνεις αραβικό τραπέζωμα;;;;;; :D
    Ακριβώς ό,τι δείχνεις στην τελευταία φωτογραφία σου και είμαστε οκ φιλενάδα! χεχεχεχεχε
    Φιλιά πολλά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Δεν ανοίγεις κανένα λιβανέζικο? Να ερχόμαστε και εμείς να σε καμαρώνουμε? Η μελιτζανοσαλάτα υπέροχη! Το ταχίνι το λατρεύω και ταιριάζει απίθανα!
    Άντε να δω τι θα πρωτοφτιάξω πάλι!
    Φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Χρυσαυγή μόλις έφαγα και πάλι πεινάω!! Φοβερό το babaganoush! Αυτή η γεύση της καπνιστής μελιτζάνας είναι το κάτι άλλο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Εμένα πάντως μου άρεσε πολύ η "εμμονή" σου με τις αραβικές γεύσεις. Η μελιτζανοσαλάτα που μας παρουσιάζεις σήμερα είναι από τις αγαπημένες μου. Μπορώ να φάω όλο το μπολ και δυστυχώς το κάνω. Δοκίμασε να ψήσεις τις μελιτζάνες στα κάρβουνα (πάνω στα κάρβουνα όχι στη σχάρα), ακόμη και σε ψησταριά με υγραέριο έχει το ίδιο αποτέλεσμα (έστω και στο γκαζάκι του καφέ βρε παιδί μου). Η καπνιστή γεύση πραγματικά την απογειώνει. Αχ..φούντωσα βραδιάτικα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Άριστη πρόταση Χρυσαυγή !! Θα το φτιάξω σίγουρα !!
    Οι φωτογραφίες σου χάρμα οφθαλμών :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Φαίνεται πραγματικά λαχταριστή! Και από εμφάνιση...σκίζει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Το πόσο αγαπώ τις διάφορες μελιτζανοσαλάτες δεν λέγεται Χρυσαυγή μου!!
    Αλλά μόνον εγώ δυστυχώς, μέσα στο σπίτι μας, οπότε και δεν τις φτιάχνω συχνά.

    Να έρθω να βυθίσω τις πιτούλες μου, στην δική σου;
    Υπόσχομαι πως θα είμαι καλό κορίτσι, και δεν θα φάω όλο το μπολ μονάχη :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή

πήγαινε στην κορυφή! 01 09 10