22 Απριλίου 2012

Λουκανικόπιτα


          Από τη στιγμή που είδα αυτή τη λουκανικόπιτα, στοίχειωσε τα όνειρά μου. Νύχτα μέρα η σκέψη της με τριγυρνούσε. Στην ιδέα και μόνο μιας δαγκωματιάς έλιωνα σαν την τυρένια γέμισή της.


          Και αφού δεν έλεγε να ξεκολλήσει από το μυαλό μου,  το πήρα απόφαση. Θα την έφτιαχνα. Ας πάει το παλιάμπελο!

          Ας έχει εκατό χιλιάδες θερμίδες η μυρωδιά της και μόνο. Ας είναι περιλουσμένη με χολιστερίνη και τριγλυκερίδια από τα πλούσια αλαντικά της. Ας ανεβάζει την πίεση στα ύψη. Εγώ θα την φτιάξω, διαφορετικά θα μείνει απωθημένο!!

         …Τελικώς, το ένστικτό μου, δεν με πρόδωσε για χιλιοστή φορά. Απροσδόκητα νόστιμη, λιπαρή όσο πρέπει, τραγανή, σφολιατένια, ζουμερή και προκλητικά μυρωδάτη.

         Φτιάξτε την μόνο αν έχετε αιματολογικές εξετάσεις μωρού παιδιού ή αν θέλετε να εξοντώσετε την πεθερά σας. Διαφορετικά, μείνετε με την ανικανοποίητη σκέψη της, να σας στοιχειώνει τα όνειρα!! Εγώ πάντως... ενέδωσα.


         Η πίτα που δείχνω στις φωτογραφίες έχει ένα ιδιαίτερο «πλέξιμο» στη σφολιάτα, το οποίο ενώ είναι πάρα πολύ απλό, δείχνει πολύπλοκο και εντυπωσιακό στο τελικό αποτέλεσμα. Το έχω κάνει στη δικιά μου, αλλά δεν έχω φωτογραφίσει την τεχνική και τα στάδια. Θα το δείξω σε κάποια άλλη ανάρτηση όμως. Εσείς φτιάξτε την όπως ακριβώς γράφω στη συνταγή παρακάτω, σαν πακετάκι δηλαδή!


ΛΟΥΚΑΝΙΚΟΠΙΤΑ  

Υλικά:

1) 1 φύλλο σφολιάτας (ή δύο αν θέλετε να την κάνετε σαν κανονική πίτα σε ταψί)
2) 1 χωριάτικο λουκάνικο πράσου κομμένο σε ροδέλες(περίπου 70-100 γραμμάρια)
3) 4 φέτες μπέικον ψιλοκομμένες
4) 150 γραμμάρια μανιτάρια φρέσκα κομμένα σε φέτες
5) 1/3 πιπεριάς κόκκινης κομμένη σε λωρίδες
6) 2 αυγά
7) 1 μικρό κρεμμύδι κομμένο σε καρεδάκια
8) 2 κουταλιές σούπας λάδι
9) 100 γραμμάρια τυρί κίτρινο κομμένο σε μικρά κυβάκια
10) 50 γραμμάρια γραβιέρα τριμμένη
11) 1 κουταλιά της σούπας σουσάμι


Μέθοδος:

          Σε αντικολλητικό τηγάνι βάζουμε το λάδι να ζεσταθεί και σοτάρουμε σε αυτό το κρεμμύδι μέχρι να γυαλίσει. Στη συνέχεια προσθέτουμε το ψιλοκομμένο λουκάνικο και μπέικον και συνεχίζουμε το σοτάρισμα. Μόλις πάρουν και αυτά χρώμα, ρίχνουμε και τα μανιτάρια ανακατεύοντας συνεχώς για να αφήσουν τα υγρά τους και να μαραθούν.

          Εν τω μεταξύ σε ένα μπολάκι χτυπάμε το ένα αυγό και τον ένα κρόκο (το ασπράδι που περίσσεψε το κρατάμε σε ένα άλλο καθαρό μπολ). Μόλις χτυπήσουμε τα αυγά σαν ομελέτα, τα ρίχνουμε στο τηγάνι με το μείγμα των μανιταριών και αλαντικών. Ανακατεύουμε και αφήνουμε στη φωτιά μέχρι να ψηθεί το αυγό καλά. Μόλις είναι έτοιμο, αποσύρουμε από τη φωτιά και αφήνουμε στην άκρη να κρυώσει καλά το μείγμα.

         Ενώ το μείγμα μας κρυώνει, ανοίγουμε σε ένα χαρτί ψησίματος το φύλλο της σφολιάτας. Στο κέντρο του, κατά μήκος της μεγαλύτερης πλευράς σκορπάμε την τριμμένη γραβιέρα. Από πάνω απλώνουμε τα μανιτάρια με τα αλαντικά. Τέλος βάζουμε και την ψιλοκομμένη πιπεριά, καθώς και το κίτρινο τυρί σε κύβους.

         Σκεπάζουμε τη γέμιση στην αρχή με το 1/3 του φύλλου που εξέχει από τη δεξιά πλευρά και κατόπιν σκεπάζουμε και από την αριστερή. Τέλος τυλίγουμε τις δύο άκρες προς το κέντρο κλείνοντας το ρολό ώστε να μην τρέξει γέμιση κατά το ψήσιμο. Φτιάξαμε δηλαδή ένα πακέτο σαν φάκελο. Τώρα αλείφουμε την πίτα με το χτυπημένο ασπράδι που έχουμε κρατήσει από πριν και την πασπαλίζουμε με το σουσάμι.

        Μεταφέρουμε την πίτα μας μαζί με το χαρτί ψησίματος σε ταψί. Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς για 30 περίπου λεπτά ή μέχρι να χρυσίσει η επιφάνειά της. Τρώγεται ζεστή με τη συνοδεία παγωμένης μπύρας!

Καλή επιτυχία!!!






29 σχόλια:

  1. χαχα! είσαι φοβερή!!! η τρίτη παράγραφος τα λέει όλα!!!έτσι σκέφτηκα κι εγώ!!!!σούπερ οι φωτό!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι να κάνουμε Peps?
      Η αλήθεια να λέγεται! Να πω ότι δεν παχαίνει? Να πω ότι είναι υγειηνή? Ψέματα θα πω!!
      Θα πω όμως και μια αλήθεια!!! Μια μεγάλη αλήθεια!!
      Είναι πολύυυυυυυυυυ νόστιμη!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  2. Χρυσαυγή μου είσαι καταπληκτική!!!!!
    Αυτή τη Λουκανικόπιτα τη βλέπω συνεχώς μπροστά μου, όσο και να θέλω να της γυρίσω πλάτη δε μπορώ!!!Μου φαίνεται πως άρχιζε να στοιχειώνει και τα δικά μου όνειρα!!!
    Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αντε Ελένη μου!!!
      Καιρός είναι να πάρει και ο επόμενος σειρά!!

      Στο τέλος θα κάνουμε διαγωνισμό καλύτερης αντιγραφής της συνταγής!!

      Φιλιά πολλά !

      Διαγραφή
  3. Πραγματικά θερμιδογόνα η λουκανικόπιτα, εκτός αν την βάλεις σε σπιτικό φύλλο με λιγότερα λιπαρά και αφαιρέσεις και το μπέικον. Μπορείς βέβαια να την φτιάξεις όταν έχεις κόσμο κι έτσι θα μοιραστούν οι θερμίδες. Πάντως νοστιμότατη!! και μου αρέσει που βάζεις και το αυγό στην γέμιση.
    Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχχα!!!
      Καλό Μαρί μου!! Θα τη φτιάξω όταν έχω 30 καλεσμένους, ώστε να φάει ο καθένας από ένα σουσάμι και να μην επιβαρυνθούμε με θερμίδες και χολιστερίνη!!!

      Σε αυτό που λες για το σπιτικό φύλλο συμφωνώ, αλλά η σφολιάτα της πηγαίνει πάρα πολύ!!

      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  4. Ευτυχώς κάθεται μακριά ο άντρας μου και δεν βλέπει..θα την έκανε παραγγελία! Λουκανικόπιτα! Πωπώ..κόλαση, όπως το λες! Φαίνεται λαχταριστή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αντί να σου την κάνει παραγγελία, φτιάξ΄του την για έκπληξη Βέρα μου! Θα ενθουσιαστεί! Στο υπογράφω!!


      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  5. Ποιος το περίμενε ότι αυτή η Λουκανικόπιτα θα είχε τέτοια περίοπτη θέση στο blog σου και στο διαδίκτυο γενικώς!

    Να είστε καλά που τις δώσατε τέτοια τιμητική θέση στο τραπέζι σας πρωτίστως και στο ιντερνετικό σας σπίτι δευτερευόντως!. Εσύ ειδικά, Χρυσαυγή μου, της χάρισες ένα τόσο απολαυστικό κείμενο, που δεν ξέρω πως να το χειριστώ!

    Αν και δεν φημίζομαι για τη ντροπαλοσύνη μου, με έκανες να κοκκινίσω, με την τόσο κολακευτική αναφορά σου στην Κουζίνα μου. Ιντερνετική και μη!
    Τα στοιχισμένα καροτάκια χειροκροτούν χαρούμενα! :)

    Ευχαριστίες πολλές, με ιδιαίτερη χαρά για την προβολή!
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είπα τίποτα που δεν πιστεύω Ζαμπία μου!

      Όσο για το ότι σε έκανα να κοκκινήσεις.... αν ειληκρινά το κατάφερα αυτό, μπράβο μου! Ξέρω τη δυναμικότητα του χαρακτήρα σου, και αν σ΄έκανα να κομπλάρεις, τότε χαλάλι μου! Αξίζω κέρασμα... Κάτσε να ψάξω το μπλόγκ σου, να βρω το ποιο περίτεχνο γλυκό για να στο παραγγείλω!! χαχαχα!!

      Σε φιλώ μαέστρο των λαχανικών, που σε βλέπουν να μπαίνεις στην κουζίνα και κάθονται σούζα στη σειρά, στοιχημένα από τον τρόμο τους!!!!

      Φιλιά πολλά πολλά!

      Διαγραφή
    2. Και που να τα δεις σήμερα, με το καινούριο μαχαίρι που τα απειλούσα...!:)
      Μπήκαν στην σειρά "αυθορμήτως".:)

      Διαγραφή
    3. Επειδή δεν βλέπω να "ετοιμάζεστε" για τον διαγωνισμό θα σας πω ότι έκανα και πάλι τα δικά μου χθες το βράδυ με τούτο το φαγάκι...και επιφυλάσσομαι για την σχετική ανάρτηση.
      Αλλά μέχρι τότε εάν έχεις και εσύ χρόνο και την διάθεση έλα να απο τα λημέρια μου για ένα παιχνιδάκι που λαμβάνει χώρα τον τελευταίο καιρό.
      Πολλές καλημέρες.

      Διαγραφή
  6. Εύγε και πάλι εύγε.
    Ο "χορός" της λουκανικόπιτας κρατεί καλά.
    Πότε θα κάνετε ένα πάρτυ και οι τρεις κυρίες που την φτιάξατε, για να μας καλέσετε και να δοκιμάσουμε; Ε, πότε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εντάξει, εντάξει, θα γίνει και αυτό !!
      Θα δοκιμάσετε από όλες και θα βραβευτεί η καλύτερη!

      Αφού ο λαός το απαιτεί.... θα λαδώσω λίγο παραπάνω τους καλεσμένους για να βγώ πρώτη στο διαγωνισμό!! χιχιχιχι

      Διαγραφή
    2. Να ενημερώσω...πως θα χρειαστεί μεγάλη ποσότητα!!! Για να κρίνουμε εντελώς ανεπηρέαστοι :-)))

      Διαγραφή
    3. Πάλι το πλέξιμο πιάσαμε; Δεν θα τελειώσουμε ποτέ!
      Και εγώ θα κρίνω αναλόγως της ποσότητας Πηνελόπη μου...

      Διαγραφή
    4. Παλιά έπλεκε η κόρη το μαντήλι.
      Τώρα πλέκει η κόρη τη σφολιάτα!
      ..Βρε πως άλλαξαν οι εποχές!!

      Διαγραφή
  7. Καλημέρα κοριτσάκι και καλή εβδομάδα! Εντάξει τι να πούμε για αυτή την πίτα! Δεν παίζεται! Η Ζαμπία απλά μας ισοπέδωσε με τακτ και χάρη!
    Σούπερ την έκανες κι εσύ, εύγε!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Ερμιόνη μου!
      Δεν είναι τυχαίο που την έφτιαξαν τόσοι αυτή την πίτα!
      Είναι πολύ νόστιμη η ριμάδα!!!!


      Σε ευχαριστώ πάντως για τα καλά σου λόγια!
      Φιλάκια και από εμένα!

      Διαγραφή
  8. Ωραία η λουκανικόπιτα αλλά η στιχομυθία σας με έκανε και γέλασα :))))
    Καλά τα λέτε, ο λαός απαιτεί...
    Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Την έχασα τη συνταγή όταν την έδωσε η Ζαμπία, μα ευκαιρία τώρα με το δικό σου ποστ να πως μπράβο και στις δύο! Φαίνεται λαχταριστή και μου τρέχουν τα σάλια! Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τζένη, εδώ η Χρυσαυγή την έκανε πολύ καλύτερη από τον "δάσκαλό" της, εμένα (τρομάρα μου).

      Διαγραφή
  10. Είχα αρχίσει να γράφω σχόλιο αλλά το έφαγε η μαρμάγκα ..οποτε το ξαναγράφω..

    Πολύ καλή συνταγή Χρυσαυγή μου. Με ωραίο styling.. αυτό το πλέξιμο κάνει μια σφολιάτα να έχει προσωπικότητα :)
    Τι θερμίδες καλέ?Μια χαρά είναι.. εκτος αν τη φαει κανεις όλη μόνος του..ε τότε έχει θερμίδες..χιχι.

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχα!! Σφολιάτα με προσωπικότητα!! Καλό ! Το σημειώνω!

      ...Τώρα αν σου πω ότι την έφαγα όλη μόνη μου??
      Θα με πιστέψεις? Όχι μονομιάς.. Μέσα σε 48 ώρες.

      ...Πάει, εκτέθηκα για μία ακόμη φορά!!

      Διαγραφή
  11. Ουάου...η εικόνα από μόνη της με ξετρέλανε....Τι υπέροχη συνταγή!!Είμαι λίγο φοβιτσίαρα στο φύλλο σφολιάτας, δεν ξέρω γιατί...αλλά η συνταγή σου είναι δελεαστική και θα την προσπαθήσω....Η παρουσίαση σου φανταστική για μια ακόμη φορά!!! Σε ευχαριστώ για το ζεστό σου σχόλιο.Με συγκινείς...σφιχτή αγκαλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Να ΄μαι και εγώ Χρυσαυγή!!! Και το δικό σου Blog έχει μπει υπό παρακολούθηση. Από το λίγο που είδα έχεις ωραίες συνταγές και γούστο!!! Όταν θα έχω περισσότερο χρόνο θα το εξερευνήσω!! Τώρα για την συγκεκριμένη πίτα τι να πω ....μου τρέχουν τα σάλια..!!!χαχαχαχα Καλή συνέχεια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλά δείχνει πεντανόστιμη και λαχταριστή!!! Την βάζω στα ''προσεχώς''!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μα τι φωτογραφίες είναι αυτές;;;;;;;;;; Πείνασα βρε παιδί μου!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Υπέροχη η πίτα.. λατρεύω ΟΛΕΣ τις πίτες!!!
    Φιλιά!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

πήγαινε στην κορυφή! 01 09 10