13 Μαρτίου 2014

Μπακαλιαράκια στο φούρνο με σκορδάτο λαδολέμονο



Η απλότητα στο μεγαλείο της. Ψάρι με σαλάτα. Δεν έχω καλύτερο και αυτό πιστέψτε το. Μπορεί όσοι με γνωρίζετε να ξέρετε πως είμαι λιχούδα μέχρι τρέλας, αλλά τα ψάρια είναι η αγάπη μου από τα υγιεινά. Ω, ναι! Ψάρι for ever.



Τα όμορφα μικρά μπακαλιαράκια που αγόρασα και ο ψαράς με παρότρεινε πως θα ήταν ιδανικά για τηγανητά, απαντώ εκ των υστέρων, πως στο σπίτι δεν μπαίνει ποτέ τηγάνι για τηγάνισμα παρά μόνο για σοτάρισμα. Άντε για κανένα γαύρο μιά φορά όλο το χρόνο και πολύ είναι. Δεν αντέχω με τίποτα την μυρωδιά του τηγανητού που κάθεται παντού και κάνει τρεις μέρες να φύγει!!

Εδώ και χρόνια έχω βρει αυτή την καταπληκτική συνταγή που αναδεικνύει το νόστιμο, μαλακό και χωρίς κόκαλα κρεατάκι του μπακαλιάρου. Ψητά στο φούρνο με σκόρδο και λαδολέμονο. Εύκολη συνταγή, χωρίς μυστικά. Το σκόρδο κάνει μια μεγάλη τονωτική ένεση στο ψάρι και μαζί φτιάχνουν το τέλειο φαγητό!!!



ΜΠΑΚΑΛΙΑΡΑΚΙΑ ΣΤΟ ΦΟΥΡΝΟ ΜΕ ΣΚΟΡΔΑΤΟ ΛΑΔΟΛΕΜΟΝΟ 

Υλικά: 

     1)      800 γραμμάρια μικρά μπακαλιαράκια (περίπου 5 ψάρια)
     2)      6 γεμάτες κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο
     3)      1 κουταλάκι του γλυκού ρίγανη
     4)      1 λεμόνι ζουμερό, το χυμό του
     5)      2 πολύ μεγάλες ή 3 μέτριες σκελίδες σκόρδο λιωμένες με την πρέσα σκόρδου
     6)      Αλάτι
     7)      ½ φλιτζανάκι του ελληνικού καφέ νερό




Μέθοδος:

                Σε ένα μπολάκι ρίχνουμε το λάδι, τη ρίγανη, το λεμόνι και το λιωμένο σκόρδο. Ανακατεύουμε πολύ καλά με ένα πιρούνι, χτυπώντας, σαν να φτιάχνουμε ομελέτα, μέχρι να ομογενοποιηθεί το μίγμα. 

                Σε ένα λαδωμένο ταψάκι που να τα χωράει ακριβώς, τοποθετούμε τα ψάρια με τη σειρά. Τα αλατίζουμε, τα περιχύνουμε με το λαδολέμονο και ρίχνουμε το νερό στην άκρη του σκεύους. Να μην πέσει πάνω στα ψάρια και τα ξεπλύνει από το λαδολέμονό τους. 

Ψήνουμε το φαγητό σε μέτρια θερμοκρασία (περίπου στους 170  βαθμούς) για 35-40 λεπτά ή μέχρι να δούμε ότι τα ψάρια ψήθηκαν αλλά δεν στέγνωσαν!!!

                Σερβίρουμε τα ψάρια ζεστά περιχυμένα με το ζουμάκι που έχει μείνει στο ταψί.

Καλή επιτυχία!! 


Τα μπακαλιαράκια έφτιαξε η Πηνελόπη από το blog Aroma Vanillias


               

19 σχόλια:

  1. Τέλειο!! Τέλειο!!!
    Δοκίμασα τα μπακαλιαράκια στα μέρη σου και μου άρεσαν πολύ αλλά έτσι όπως μας τα προτείνεις με μπόλικο σκόρδο...πεθαίνω!!!
    Έβαλες από δίπλα και το αβοκάντο με το ροζ πιπέρι και ήρθε κι έδεσε!!!
    Πιάτο υγιεινό, θρεπτικό και διαιτητικό!!
    Ωραίες φωτογραφίες!!!
    Καλή σου μέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι είναι πεντανόστιμα! Η καλύτερη εκδοχή για μένα αυτού του μεγέθους μπακαλιάρου. Γιατί αν πεις να αγοράσεις μεγαλύτερο, προτείνω να τον κάνεις ψαρόσουπα ή ψητό. Λέει περισσότερο.
      Το αβοκάντο με το πιπέρι έδεσε πολύ σαν γαρνιτούρα και όχι μόνο οπτικά σε πληροφορώ!!!

      Ήξερα ότι θα σου άρεσε μιας και περνάς την υγιεινή σου φάση!!!!
      Αλλά από Δευτέρα θα σε κολάσω...
      χαχαχχαχαχα
      Φιλιαααααααααα

      Διαγραφή
  2. από τα λίγα ψάρια που τρώω. και το μόνο που κάνω τηγανιτό κατά προτίμηση... Αλλά θα το δοκιμάσω και στο φούρνο!! πολλά φιλιά Χρυσαυγή μου..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δώσ΄του μια ευκαιρία βρε Ελπίδα μου και δεν θα χάσεις..
      Ετσι πιστεύω τουλάχιστον.
      Είναι τόσο νόστιμο αυτό το ψάρι που όπως και να το κάνεις νομίζω ότι γίνεται τέλειο.

      Σε ευχαριστώ πολύ !!!!!!!

      Διαγραφή
  3. Καλά με έστειλες που λένε και τα μικρά!! Με αβοκάντο!!!
    Κι εγώ δεν τηγανίζω αλλά αυτά τα μπακαλιαράκια ο σύζυγος τα θέλει όπως και τα καλαμαράκια γόνο.
    Μετά αμέσως αλλάξω φίλτρο στον απορροφητήρα.
    Θα τον πείσω για ψητά με αυτό το συνδυασμό.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχχαχαχχαχαα
      Δεν κατάλαβα Ξανθή.............. Κι εμείς μικρά δεν είμαστε!?????
      Εγώ λοιπόν θα σου πω ότι το αβοκάντο "τα σπάει" δίπλα στον μπακαλιάρο!!!!!!!! χαχαχαχαχα
      Για να πάω ένα σκαλί ποιο πέρα την αργκό σου!!!
      Ελπίζω να τον πείσεις τον Θ. να δοκιμάσει και αυτό το συνδυασμό.
      Νομίζω ότι θα του αρέσει!

      Φιλιά και από μένα!

      Διαγραφή
  4. Λατρεύω το ψάρι! Μπακαλιαράκια έχω καιρό να φάω. Τί όμορφα που φαίνονται!!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ξέρω αν μπορείς να προμυθευτείς εκεί που είσαι Μάγδα μου.
      Πάντως είναι πολύ νοστιμο ψάρι.
      Σε ευχαριστώ πολύ πολύ!
      Φιλιά και από μένα.

      Διαγραφή
  5. Τι ωραία που φαίνονται! Τέλεια ιδέα , τρέχω για μπακαλιαράκια!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κι εγώ δεν τη μπορώ αυτή τη μυρωδιά που τρυπώνει παντού, και δε φεύγει με τίποτα! Όπως ακριβώς το λες: μόνο για σωτάρισμα!
    Ειδικά τα ψάρια, τα προτιμώ πάντα ψητά, και νομίζω μόλις ανακάλυψα τη νέα αγαπημένη μου συνταγή!
    Φιλάκια!
    (p.s. το νέο layout σου πάει πιο πολύ!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπίζω να την ανακάλυψες !!!
      Το ελπίζω. Τουλάχιστον δοκίμασέ την.
      Το σκόρδο τους πάει.

      Σε ευχαριστώ πάρα πολύ......
      Αν λες ότι μου πάει το καινούριο layout τότε θα σου αρέσουν και τα υπόλοιπα που θα δεις !!!!!!!!!
      Φιλιααααααααα

      Διαγραφή
  7. Αχ ψαράκι σκορδάτο! Τέλειο, τέλειο!! Επιπλέον προτιμώ τον φούρνο από το τηγάνι! Θέμα υγείας κυρίως αλλά στη πορεία διαπίστωσα πώς στο φούρνο μπορείς να κάνεις ένα ψάρι λουκούμι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Το τηγάνισμα των ψαριών είναι μεγάλο θέμα. Εγώ δεν το θέλω καθόλου
    Ετσι ψητά που τα έκανες τα μπακαλιαράκια νομίζω αναδεικνύονται καλύτερα.

    Ωραίο πιάτο για μικρούς & για μεγάλους.

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πολύ ωραίο το ψητό, σκορδάτο ψαράκι σου! Και εγώ δεν μπορώ καθόλου την τηγανίλα. Παρόλα αυτά θυμάμαι τον μπαμπάκα μου που έλεγε "μπακαλιάρο στο τηγάνι άλλο ψάρι δεν το φτάνει" :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Έχασα εγώ, τέτοιο τσιμπούσι;
    Κακό που με βρήκε!!!
    Πότε θα το ξαναφτιάξεις καλέ κορίτσι τούτο το φαγάκι, ε πότε;

    Αυτοπρόσκληση...και θράσος...σε όλο τους το μεγαλείο, όπως καταλαβαίνεις Χρυσαυγή μου, αλλά το καλό ψάρι είναι μεγάλη αγάπη και για εμένα.

    Φιλιά πολλά και χαιρετισμούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κάποιοι θα πρέπει να αισθάνονται πολύ ευτυχείς που έχουν πρόσβαση σε φρέσκο ψάρι και σε χεράκια πολυτάλαντα ώστε να το φτιάξουν τέλειο!
    Απλή η ιδέα αλλά το απλό εμπεριέχει συμπυκνωμένες γεύσεις και αρώματα μοναδικά. Θα το συνόδευα και με ένα λευκό, καλό κρασί και θα ένιωθα ευτυχής κι εγώ!

    Καλό Σ/Κ Χρυσαυγή μου!
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Συμφωνώ μαζί σου για τα τηγανητά!!! Αν εχω τηγανίσει δυο-τρεις φορές, ζήτημα ειναι. Πρώτον απο θέμα διατροφικής αξίας αποφεύγω τα τηγανητά και φυσικά για την τηγανίλα που δεν υποφέρεται!!!
    Η συνταγή σου με τα μπακαλαράκια στο φούρνο με ενθουσίασε!! Αγαπάμε ψαράκι και δεν ξερω να το μαγειρεύω γμτ και παντα κολλώνω να το φτιάξω και τρωμε στην πεθερά μου ψάρι συνήθως:(
    Βέβαια τη συνταγή που εχεις ανεβάσει παλιότερα με το γαύρο και τη ντομάτα την έχω λιώσει!!!!
    Τέτοιες εύκολες και υγιεινες συνταγες τις ασπάζομαι και τις αγαπω Χρυσαυγούλα μου!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πριν λίγο το έβαλα στο φούρνο κι έχει πλημμυρίσει το σπίτι αρώματα! Ανακάτεψα τα υλικά στο μούλτι για καλύτερο αποτέλεσμα! Ευχαριστώ για τη συνταγή!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

πήγαινε στην κορυφή! 01 09 10