9 Σεπτεμβρίου 2012

Παπουτσάκια με Κιμά, Μανιτάρια και Μετσοβόνε



          

           Ότι και να διαλέξετε… γοβάκια, μποτάκια, σταράκια ή πεδιλάκια όλα είναι υπέροχα, αρκεί να τους βάλετε τα κατάλληλα υλικά. 


           Σήμερα έφτιαξα ένα διαφορετικό παπουτσάκι μελιτζάνας. Χωρίς μπεσαμέλ από πάνω, αλλά με τυρί μετσοβόνε που έχει αυτή την εξαιρετική πικάντικη και ταυτόχρονα καπνιστή γεύση. Μέσα στον κιμά θα βρείτε μανιτάρια έκπληξη, ψιλοκομμένα σε μικρά καρεδάκια. Μια διαφορετική εκδοχή της μελιτζάνας παπουτσάκι, πολύ νόστιμη και ενδιαφέρουσα!

           Η αλήθεια είναι οτι το φαγητό αυτό θέλει χρόνο και φροντίδα. Όμως η ποσότητα είναι μεγάλη, ικανή να ταϊσει μια οικογένεια και δεύτερη μέρα ή να σταθεί επαρκώς σε μπουφέ πολλών ατόμων. Το σίγουρο είναι ένα, θα αρέσει σε όλους...

           Πείτε μου απλά τι νούμερο παπούτσι φοράτε και εγώ θα σας στείλω το κατάλληλο ζευγάρι για δοκιμή!! :)


ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΙΑ ΜΕ ΚΙΜΑ, ΜΑΝΙΤΑΡΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΣΟΒΟΝΕ

Υλικά: 

    1)  10 μελιτζάνες φλάσκες μικρές
    2)  10 κουταλιές ελαιόλαδο και λίγο ακόμα για τις μελιτζάνες
    3)  700 γραμμάρια κιμά μοσχαρίσιο
    4)  1 μεγάλο κρεμμύδι ξερό λιωμένο στο μπλέντερ ή ψιλοκομμένο
    5)  1 μικρό ματσάκι μαϊντανό ψιλοκομμένο
    6)  300 γραμμάρια μανιτάρια λευκά ψιλοκομμένα σε μικρά καρεδάκια
    7)  Αλάτι
    8)  1/3 κουταλάκι του γλυκού κανέλα σε σκόνη
    9)  4 κόκκους μπαχάρι
   10) 1 τσιμπιά μοσχοκάρυδο σε σκόνη 
   11) ½ φλιτζάνι τοματοχυμό
   12) 1 φλιτζάνι νερό για τον κιμά και λίγο ακόμα για το ταψί
   13) 300-400 γραμμάρια μετσοβόνε τριμμένο στον τρίφτη 



Διαδικασία: 

       Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 βαθμούς κελσίου. 

       Πλένουμε και σκουπίζουμε τις μελιτζάνες. Τις κόβουμε στη μέση, τις αραδιάζουμε σε μια λαμαρίνα φούρνου και τις αλείφουμε με ένα πινέλο με ελαιόλαδο. Τις ψήνουμε στο φούρνο για περίπου 15-20 λεπτά μέχρι να μαλακώσουν. 

       Σε μια κατσαρόλα ρίχνουμε τις 10 κουταλιές ελαιόλαδο και όταν κάψει, σοτάρουμε σε αυτό τον κιμά, μέχρι να ροδίσει και να ξεκολλάει από την κατσαρόλα. 

       Προσθέτουμε τα μανιτάρια, το κρεμμύδι, το μαϊντανό, το ντοματοχυμό, μαζί με το αλάτι και τα μπαχαρικά (μοσχοκάρυδο, μπαχάρι, κανέλα). Τέλος ρίχνουμε και το ένα φλιτζάνι νερό και αφήνουμε τον κιμά να σιγοβράσει μέχρι να πιεί τα υγρά του.

       Μόλις ο κιμάς είναι έτοιμος, απλώνουμε τις μελιτζάνες σε ένα λαδωμένο μεγάλο ταψί ή πυρίμαχο σκεύος, με την βοήθεια ενός μαχαιριού τις χαράζουμε ελαφρά στο κέντρο, χωρίς να τις διαπεράσει το μαχαίρι, και τις ανοίγουμε λίγο ώστε να σχηματιστεί μία βαρκούλα. Αλατίζουμε ελαφρά το εσωτερικό τους και γεμίζουμε με μια κουταλιά της σούπας κιμά περίπου την κάθε βαρκούλα. Τέλος τις ραντίζουμε με λίγο ελαιόλαδο και προσθέτουμε στην άκρη του ταψιού λίγο νεράκι (περίπου μισό φλιτζάνι του τσαγιού). Ψήνουμε τα παπουτσάκια για περίπου 30 λεπτά στους 180 βαθμούς. Αν δούμε ότι το νερό τελειώνει, τότε προσθέτουμε λίγο ακόμα.

 Κατόπιν βγάζουμε το ταψί από το φούρνο και πασπαλίζουμε τις μελιτζάνες με το τριμμένο μετσοβόνε. Τις ξαναβάζουμε στο φούρνο και συνεχίζουμε το ψήσιμο μέχρι να λιώσει το τυρί. Βγάζουμε τα παπουτσάκια απ΄ το φούρνο και σερβίρουμε το φαγητό ζεστό!!

Καλή επιτυχία!!


Tips

     1)  Εάν σας περισέψει κιμάς τότε μπορείτε να τον φάτε την επόμενη μέρα με μια μακαρονάδα που θα φτιάξετε. Είναι από μόνος του αυτός ο κιμάς ιδιαίτερος και νόστιμος λόγω των μπαχαρικών και των μανιταριών που περιέχει.

     2)  Εάν δεν σας ενδιαφέρουν οι θερμίδες, τότε μπορείτε να τηγανίσετε τις μελιτζάνες αντί να τις ψήσετε. Σίγουρα η γεύση είναι ποιο πλούσια!

     3)  Για χορτοφάγους το φαγητό αυτό μπορεί να γίνει με κιμά σόγιας ή απλά με μανιτάρια χωρίς καθόλου κιμά. 


43 σχόλια:

  1. 39 φοραω Χρυσαυγη μου, και να μου στειλεις πριν εξαντληθουν!
    Και η μαμα μου φτιαχνει τα παπουτσακια χωρις μπεσαμελ αλλα βαζει σαλτσα ντοματα εξτρα απο επανω. Καλα με τα μανιταρια και το μετσοβονε θα ειναι ονειρεμενα...
    Περιμενω την παραγγελια μου...
    Καλο υπολοιπο Κυριακης και καλη εβδομαδα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η παραγγελία σου θα αποσταλεί πάραυτα Μαρίνα μου!
      Είναι νόστιμα τα άτιμα. Τα βρήκα σε ένα παλιό περιοδικό και με εντυπωσίασαν. Τελικά φτιάχνοντάς τα και δοκιμάζοντάς τα είδα ότι δεν έπεσα έξω. Και με σάλτσα ντομάτας πάντως σαν της μαμάς σου θα είναι ζουμερά και πεντανόστιμα... Ήδη τα φαντάζομαι!!

      Καλή εβδομάδα να έχουμε!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  2. Με τέτοια υπερπαραγωγή πως να μη δέχεσαι και παραγγελίες!! Μισά νούμερα βγάζεις γιατί εγώ το θέλω σε 37 1/2.
    Υπέροχη η συνταγή σου μια διαφορετική νότα τους έδωσες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Ξανθή για τα κολακεφτικά σου λόγια.
      Τα άτιμα είναι χρονοβόρα, αλλά αποζημιώνουν.

      Όσο για το μισό νούμερο... κάτι θα κάνω και για σένα!!
      Ο πελάτης πάνω απ΄ όλα!! χαχα

      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  3. Τα παπουτσάκια στο πατρικό μου σπίτι τα λέμε βαρκούλες..έτσι είχα αποφασίσει να τα ονομάσω μικρή,διότι δεν μπορούσα να δεχτώ πως ένα φαγητό θα μπορούσε να έχει αυτή την αποκρουστική ,για τα δικά μου παιδικά μυαλά ,ονομασία!!Το όνομα κατοχυρώθηκε,μιας που οι γονείς στην ακάματη προσπάθειά τους να εμπλουτίζουν το φτωχό διαιτολόγιό μου ευτυχώς δεν οργάνωσαν τελετή βάφτισης!!
    Οι βαρκούλες σου λοιπόν Χρυσαυγή μου -άφησε με να κρατήσω τις παιδικές μου αναμνήσεις-, σήμερα αρμενίζουν..Αρμενίζουν μεσοπέλαγα φορτωμένες,εκτός από τις παιδικές μου ιδιοτροπίες,με γευστικούς θησαυρούς ανυπολόγιστης νοστιμιάς,με καινούργια υλικά-μυστηριακεές παρουσίες στο καθιερωμένο-, με αρώματα μπαχαρικών που ντροπαλά αγκαλιάζουν τα μελιτζανί σκαριά τους,με μυρωδάτο,σκανταλιάρικο τυρί που υποκύπτει λιωμένο στις πλώρες τους..Κατευθύνονται στο μικρό μου λιμανάκι,σίγουρες για το αραξοβόλι,βέβαιες για την υποδοχή που τους επιφυλάσσεται..χρόνια τώρα.
    Καλή αρχή στη νέα σχολική χρονιά,με υπομονή,δύναμη και στήριξη στα μικρά βλασταράκια σου!Φιλιά πολλά,πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εδώ που τα λέμε Φωτεινή μου, δεν έχεις κι άδικο.
      Εξαρτάται βέβαια πως το βλέπει κανείς το παπουτσάκι.
      Εγώ πάντα το φανταζόμουν σαν κόκκινο παιδικό λουστρινάκι. Και γι΄αυτό το λόγο μου άρεσε. Τώρα βέβαια, δεν είναι και ότι ποιο συνηθισμένο όνομα για φαγητό.

      Βαρκούλες λοιπόν για σένα, μιας και μοιάζουν περισσότερο με αυτές οι μελιτζάνες μου!!

      Νόστιμες αν και χρονοβόρες στη διαδικασία τους οι βαρκούλες και πραγματικά αξίζει να δοκιμαστούν έστω και μια φορά!!

      Σε ευχαριστώ για τις ευχές για την νέα σχολική χρονιά! Να είσαι καλά !!!

      Καλή εβδομάδα σε όλους μας!
      Σε χαιρετώ!

      Διαγραφή
  4. Γύρισες ανανεωμένη και κεφάτη και να μας προσφέρεις ένα καλομαγειρεμένο, ιδιαίτερο και λαχταριστό φαγητό!
    Τη νοστιμιά τη γεύομαι μέσα από την οθόνη και συγκινούμαι!:)

    Φιλιά στα Αστέρια σας και για εσένα καλή δύναμη τώρα που αρχίζουν τα σχολεία!
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γύρισα και έβαλα τα δυό μου πόδια σε ένα παπούτσι από τις δουλειές και τα τρεχάματα.

      Ετσι για να είμαι και ταιριαστή με το πιάτο της σημερινής μου ανάρτησης.

      Ζαμπία μου σε ευχαριστώ για τις ευχές σου !!
      Θα τη χρειαστούμε όλοι τη δύναμη!

      Διαγραφή
  5. Eνα ζευγάρι 39 νούμερο παρακαλώ.Θα πρέπει να είναι πεντανόστιμα,να είσαι καλά Χρυσαυγή μου καλή εβδομάδα να έχεις φιλιά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εφτασε με κούριερ Ροδάνθη μου.
      Αναμένατε στο σπίτι σας για την παραλαβή!!!

      Φιλιά και σε σένα πολλά!!!
      Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  6. Καλησπέρα!Ένα ζευγάρι 38 παρακαλώ!!χιχιχι φαίνονται πολύ ωραίες!!Να είσαι καλά και τις βάζω στα υπόψιν!!Καλό βράδυ να έχεις και καλή εβδομάδα!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ "παπαγάλε"... !!!
      Στα υπόψιν να τις βάλεις και αναμένω εντυπώσεις όταν τις φτιάξεις...

      Καλή εβδομάδα και σε σένα!

      Διαγραφή
  7. Χρυσαυγή ένα μποτάκι παρακαλώ;;;; Τέλεια τα έκανες τα παπουτσάκια και τα μανιτάρια και το μετσοβόνε ταιριάζουν απόλυτα!!! Και μόνο που βλέπω τις φωτό ξελιγώνομαι!
    Φιλιά και καλή σχολική χρονιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κική μου μποτάκι για σένα τώρα που θα αρχίσουν τα πρώτα κρύα και οι βροχές!! Με έξτρα μετσοβόνε από πανω που σου αρέσει!

      Καλή σχολική χρονιά και σε σένα λοιπόν!!
      Φιλάκια πολλά στα ανιψάκια σου!

      Διαγραφή
  8. 39 , αλλά μήπως άργησα? βλέπω κι άλλα 39αρια ,μηπως δεν έχει νούμερο? φαίνεται νοστιμότατο πρεπει να το φτιάξω αυτό οποσδήποτε,καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η ποσότητα βγήκε τόση πολύ που υπάρχουν άφθονα 39αρια... Μην μου αγχώνεσαι Νέλη μου! Ολοι θα πάρετε. Εναν λόχο ταϊζω με αυτό το φαγητό...

      Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  9. Καλημέρα Χρυσαυγή μου,καλή εβδομάδα!Πολύ νόστιμο καλοκαιρινό φαγητό οι μελιτζάνες σου!Σίγουρα τις προτιμώ τηγανητές και μ'αρέσει η πρόσθεση των μανιταριών στον κιμά..Πραγματικά πολύ ωραίες για μπουφέ..Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να σου πω την μαύρη μου αλήθεια Χαρά μου... κι εγώ τηγανητές τις προτιμώ, αλλά έλα μου ντε που ήθελα να κάνω κάτι ποιο υγειηνό για τον σύζυγο και τα παιδιά!!!

      Ήταν πράγματι ένα πολύ νόστιμο φαγητό!!

      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  10. Και εγώ ενα 39 παρακαλώ ... με έξτρα μετσοβόνε που λατρεύω !!

    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έγινε Κωνσταντίνα μου!!!
      Διπλή μερίδα για σένα λοιπόν!!

      Τι θα γίνει? Το 39 ξεπούλησε!!!

      Διαγραφή
  11. Πολύ μου αρέσει η παραλλαγή σου! Αν και μου αρέσει η μπεσαμέλ φαντάζομαι το μετσοβόνε θα δίνει φοβερή γεύση! Στα υπόψιν!
    Α! Και μ'αρέσει που έβαλες και μανιταράκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ είμαι φαν της μπεσαμέλ Βέρα μου, αλλά στην προκειμένη περίπτωση δεν μου έλειψε καθόλου. Ήταν πολύ όμορφη και διαφορετική η γεύση του φαγητού αυτού!!!
      Δοκίμασέ το όποτε έχεις κέφια!!

      Διαγραφή
  12. Χρυσαυγή, στα παπουτσάκια λέμε ναι!! Και με μανιτάρια και μετσοβόνε, για ξεχωριστή νοστιμιά. Ανεξάρτητα από νούμερα, είναι άπαιχτα!!!
    Καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Ειρήνη!!

      Και εγώ "ναι" λέω σε κάτι τέτοια. Νόστιμο να είναι το φαγητό και είμαι μέσα!

      Είναι πράγματι υπέροχο.
      Καλή εβδομάδα και σε σένα...!!!

      Διαγραφή
  13. Μ αρεσουν πολυ τα παπουτσακια, κι απο μικρη παντα γελουσαμε με την.. ονομασια τους! Αν και ειμαι λατρης της μπεσαμελ, μ αρεσε πολυ η ιδεα του μετσοβονε και ειδικα ετσι οπως το βλεπω στη φωτο λιωμενο φαινεται καταπληκτικο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπινίκη μου και εγώ ψηφίζω μπεσαμέλ.
      Όμως σαφέστατα αξίζει να δοκιμαστεί η συνταγή αυτή.
      Πραγματικά αποτελείται από πεντανόστιμα υλικά και το μετσοβόνε είναι μια τεράστια γευστική έκπληξη στο όλον!!!

      Είναι σούπερ σου λέω...
      Αλλο πράγμα τα κλασσικά παπουτσάκια και άλλο αυτά!
      Και τα δύο όμως εξίσου νόστιμα!

      Διαγραφή
  14. Καλομαγειρεμένα και λαχταριστά, Χρυσαυγή!!
    Λατρεύω τα παπουτσάκια ανεξαρτήτως νούμερο.
    Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στελλίτσα σε βρήσκω πολύ cool!
      Αφού δεν έχεις πρόβλημα νούμερου θα ντιλιβερίσω ότι δεν τραβάει... πχ το 41 που φοράω εγώ!!

      Είναι πράγματι νόστιμα τα άτιμα!!

      Φιλιά!

      Διαγραφή
  15. Πολλά 39αρια πέσανε!!! Οπότε εγώ με το 40άρι, μάλλον θα βρω κανένα ζευγαράκι :-))) να έχει ξεμείνει Χρυσαυγή μου.

    Συμφωνώ μαζί σου πως αυτό είναι φαγάκι, ικανό να ταϊσει την οικογένεια και τη επόμενη μέρα, γι' αυτό και το ετοιμάζουμε (όπως και άλλα παρόμοια κατά την διάρκεια ΣΚ ας πούμε).
    Καλημέρες πολλές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμείς πάντως Πηνελόπη μου τρώγαμε 3 μέρες!
      Γι΄ αυτό τα προτείνω για πολυμελείς οικογένειες ή για μπουφέ.
      Σαφώς βέβαια μπορεί κάποιος να φτιάξει τη μισή δόση...

      Καλό σου βράδυ!!

      Διαγραφή
  16. Καλημέρα Χρυσαυγούλα και καλή εβδομάδα!
    Κανονικά φοράω 39, αλλά μπορώ να πω 44 για να έχω πιο μεγάλη μερίδα;; Τι να κάνω βρε κοπελιά, είδα τις φωτογραφίες σου και μου τρέξανε τα σάλια!
    Πρέπει να είναι υπέροχο πιάτο, κιμάς, μανιτάρια και μετσοβόνε συνδυάζονται απίθανα! Πολύ ωραία έμπνευση να πασπαλίσεις με μετσοβόνε την επιφάνεια! Έχω και μια αδυναμία στο συγκεκριμένο τυράκι!
    Εξαιρετική συνταγή, εύγε!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι έγκυες προηγούνται!
      Είναι δυνατόν να μην κρατήσω μια γεναία μερίδα για την εγκυμονούσα Ερμιόνη? Είναι να μην σου μυρίσει το φαγητό! Η έμπνευση για το μετσοβόνε στην επιφάνεια δεν ήταν δικιά μου αλλά από ένα περιοδικό παλιό που βρήκα και τη συνταγή. Πάντως κι εμένα το συγκεκριμένο τυρί μου αρέσει πάρα πολύ!!

      Ευχαριστώ για τα όμορφα λογάκια σου!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  17. 1η αντίδραση....πω πω Μάνα μου!!!!!
    2η αντίδραση.....45!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΑ ΤΑ ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΙΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ....ΛΑΧΤΑΡΙΣΤΑ!!!!!!ΤΕΛΕΙΑ !!ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ένα ζευγάρι peep tow 39 νούμερο παρακαλώ..:ρρρρ
    Οι πειραγμένες συνταγες είναι απολύτως του γούστου μου, το δε μετσοβόνε το αγαπημένο μου τυρί!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Τα παπουτσάκια-παντοφλάκια σου φαίνονται εκπληκτικά.Μου άρεσε πολύ και η ιδέα του μετσοβόνε.Μπράβο.Καλό φθινόπωρο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Πολύ ενδιαφέρουσα συνταγή με το τυράκι από πάνω, που λιώνει και σου τρέχουν τα σάλια!!Λατρεύω τις μελιτζάνες(σήμερα μελιτζάνες έφαγα), αλλά δεν έχω φτιάξει ποτέ παπουτσάκια, το πιστεύεις; καιρός μου φαίνεται να φτιάξω με το υπέροχο τυράκι.
    Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Μωρε τι στρουμπουλές και θεοστρόγγυλες μελιτζάνες είναι αυτές!! Υπέροχες Χρυσαυγή μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. επειδη εδω στη γερμανια δεν εχει μετσοβονε ,μηπως ξερεις καποιο αλλο τυρι που να ταιριαζει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το μετσοβόνε είναι καπνιστό τυρί. Ίσως υπάρχει κάποιο υποκατάστατό του. Αν πάλι δεν βρεις κάτι που να είναι κοντινό με αυτό δοκίμασε μια καλής ποιότητας πικάντικη γραβιέρα. Σίγουρα θα ταιριάζει πάρα πολύ και αυτή!!

      Διαγραφή
  24. Άμα έχει μελιτζάνες το φαγητό δεν θέλω τίποτα άλλο! Καλημέρα, φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

πήγαινε στην κορυφή! 01 09 10