17 Σεπτεμβρίου 2012

Σαλάτα με πρασινάδες, σταφύλια και χαλούμι




 Allegria
 
Το ποιο συγκλονιστικό, το ποιο  εντυπωσιακό θέαμα που έχω δει στη ζωή μου. Ακροβάτες που σου κόβουν την ανάσα με τα άλματά τους από την οροφή του γηπέδου, γυναίκες «λάστιχα» που σε κάνουν να πονάς και μόνο που βλέπεις να λυγίζουν το σώμα τους σε απόλυτο βαθμό, εντυπωσιακό τραμπολίνο που έκαναν γύρω στα 10 άτομα μαζί κι ο θεατής αγχωνόταν μήπως τρακάρουν στον αέρα καθώς εναλλάσσονταν και μπλέκονταν μεταξύ τους με μεγάλη ταχύτητα, κλόουν ανωτέρου επιπέδου,  και όλα αυτά να τα καλύπτει η συγκλονιστική φωνή της τραγουδίστριας... 


       Είχα την τύχη να δω αυτό το τσίρκο (Cirque du Soleil), ίσως το καλύτερο του κόσμου αυτή τη στιγμή. Ένα τσίρκο ανωτέρου επιπέδου, με κοστούμια κυριολεκτικά έργα τέχνης και ανθρώπους πραγματικά χαρισματικούς. 

       Στην Ελλάδα της κρίσης και της ανεργίας, ήρθε αυτό το υπερθέαμα και ήμουν πολύ διστακτική, όταν το φθηνότερο εισιτήριο κόστιζε 35 ευρώ. Το αποφάσισα όμως στην εκπνοή των παραστάσεων και τελικά δεν το μετάνιωσα. 

       Χθες έπεσε η αυλαία του Allegria και μας άφησε με τις ποιο εντυπωσιακές αναμνήσεις… μέχρι την επόμενη φορά!


ΣΑΛΑΤΑ ΜΕ ΠΡΑΣΙΝΑΔΕΣ, ΣΤΑΦΥΛΙΑ ΚΑΙ ΧΑΛΟΥΜΙ

Υλικά: 

    1)  1 γαλλική σαλάτα
    2)  1 λόλα ρόσα (είναι το μωβ σγουρό μαρούλι)
    3)  1 ματσάκι ρόκα
    4)  1 φλιτζάνι του τσαγιού ρώγες από σταφύλι σουλτανίνα
    5)  3 κουταλιές της σούπας κάσιους, ωμά, ανάλατα
    6)  230 γραμμάρια χαλούμι
    7)  Λίγα φύλλα δυόσμου 

Για το dressing: 

    1)  8 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο
    2)  1 κουταλιά της σούπας μουστάρδα γλυκιά
    3)  2 κουταλιές της σούπας ξύδι από λευκό κρασί
    4)  1 κοφτή κουταλιά της σούπας μέλι ή πετιμέζι
    5)  Αλάτι 



Διαδικασία: 

Φτιάχνουμε το dressing ως εξής: 

Σε ένα γυάλινο βαζάκι που κλείνει καλά, βάζουμε όλα τα υλικά της σάλτσας μας. Κατόπιν κλείνουμε καλά το καπάκι και ανακινούμε καλά μέχρι να αναμειχθούν όλα τα υλικά και να γίνει η σάλτσα μας παχύρευστη. Αν δούμε ότι το μέλι δεν έχει λιώσει καλά, τότε με ένα κουτάλι ανακατεύουμε για λίγο μέχρι να ομογεννοποιηθεί το μείγμα. 

Πλένουμε, στραγγίζουμε και κόβουμε με τα δάχτυλα των χεριών μας τις πρασινάδες. Προσοχή. Δεν χρησιμοποιούμε το μαχαίρι σε αυτού του είδους τα λαχανικά!!! 

Κόβουμε το χαλούμι σε φέτες και το τοποθετούμε σε αντικολλητικό τηγάνι χωρίς καμία λιπαρή ουσία. Από πάνω ρίχνουμε μερικά φυλλαράκια δυόσμου ολόκληρα. Αφήνουμε το χαλούμι στη φωτιά να βγάλει όλο το νερό του. Μόλις το υγρό εξατμιστεί και ροδίσει το τυρί από τη μία πλευρά, το γυρίζουμε να πάρει χρώμα και από την άλλη. Μόλις ξεροψηθεί, είναι έτοιμο και το αποσύρουμε από τη φωτιά τοποθετώντας το σε ένα πιάτο. Το κόβουμε σε λωρίδες. 

Συναρμολόγηση σαλάτας: 

Βάζουμε σε ένα μεγάλο μπολ τα λαχανικά μας και τα περιχύνουμε με το dressing. Ανακατεύουμε τη σαλάτα με τα χέρια μας να πάει παντού η σάλτσα.

Κατόπιν τοποθετούμε τη σαλάτα μας σε μια ωραία ρηχή πιατέλα. Σκορπίζουμε από πάνω τις ρώγες του σταφυλιού και τα κάσιους. Τέλος εναποθέτουμε όμορφα τις λωρίδες του τυριού και σερβίρουμε.

Καλή επιτυχία!!


Tip

         Μπορούμε αν θέλουμε το dressing να το έχουμε φτιάξει από την προηγούμενη μέρα και να το διατηρήσουμε στο βαζάκι του στο ψυγείο. Απλώς όταν είναι να σερβίρουμε τη σαλάτα έχουμε φροντίσει να το βγάλουμε μισή ώρα πριν από το ψυγείο να αποκτήσει θερμοκρασία δωματίου για να μην είναι τόσο πηχτό.

29 σχόλια:

  1. Καλημέρα Χρυσαυγή μου!! Καλή εβδομάδα να έχουμε! Καταπληκτική η σαλάτα σου, πεντανόστιμη αλλά και χορταστική! Σήμερα παίρνω τα υλικά κι αύριο την φτιάχνω! Γεια στα χεράκια σου!
    Καλή σου μέρα και καλή συνέχεια!
    Φιλιάααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να την φτιάξεις Κική μου! Θα σου αρέσει, στο υπογράφω. Εμείς ξετρελαθήκαμε. Το χαλούμι δε είναι εξαιρετικό με τη γλυκοξινη σως!

      Φιλιά πολλά κι από μένα!

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα, Χρυσαυγή μου και καλή εβδομάδα!
    Πολύ θα την ήθελα σήμερα αυτή τη νόστιμη και δροσερή σαλάτα σου που χορταίνει πρώτα απ' όλα το μάτι με τα χρώματά της! Τη βρίσκω εξαιρετική, με υπέροχα υλικά και διατροφικά πλήρη! Εύγε!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ Ελένη μου! Είναι από τις πλέον νόστιμες σαλάτες της κατηγορίας της και με πλούσια διατροφική αξία!

      Σε φιλώ κι εγώ!

      Διαγραφή
  3. Καλημέρα και καλή εβδομάς Χρυσό κορίτσι!!!!!!
    Αυτό που με εξιτάρει δεόντως είναι τo σταφύλι με το χαλούμι το τσουρουφλισμένο........
    το the dressing...είναι απλά μια πανδαισία γεύσεων που απογειώνουν την γεύση των λαχανικών (βλέπε πράσινα)
    Προσγειώνομαι όχι και τόσο ομαλά διότι την λαχτάρισα ετούτη την σαλάτα και σας στέλνω αεροπλανικά φιλιααααααααα (για όλες τις γυναίκες του σπιτιού)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το χαλούμι το τσουρουφλισμένο ή το καψαλισμένο, όπως θες πές το, ήταν αποκάλυψη.
      Προσγειώσου με φόρα γιατί ίσα που προλαβαίνεις τη σαλάτα. Οι γυναίκες του σπιτιού την εξαφάνισαν!!!!!

      Διαγραφή
  4. Από αυτές που αγαπώ να φτιάχνω κι' εγώ συχνά καλή μου Χρυσαυγή, ειδικά τις ώρες που βαριέμαι να μαγειρεύω, όταν γυρίζω σπίτι. Γειά στα χέρια σου.
    Στην τελευταία δικιά μου εκδοχή είχα προσθέσει ψιλοκομμένο σαλάμι αέρος (ελαφρώς πικάντικο)και καλαμποκάκι. Το γλυκό και το αλμυρό πήγαναν πιασμένα χεράκι-χεράκι... σκέτη ALLEGRIA στην ισορροπία :-))
    Είναι τόσο χορταστικά και λαχταριστά αυτά τα γεύματα, που τίποτε άλλο προσωπικά δεν χρειάζομαι. Καλά άντε, ένα μικρό γλυκάκι, για μετά!!!
    Καλή εβδομάδα εύχομαι να έχετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εσύ καλή μου είσαι ξεδιάντροπη....
      Και σαλάμι αέρος???? Μας σκανδαλίζεις νυχτιάτικα... Σα δεν ντέπεσαι!!!

      Διαγραφή
  5. Αllegria όχι μόνο για σένα Χρυσαυγή μου,αλλά και για μας,για διαφορετικούς όμως λόγους!!
    Για την επιμελημένη,αψεγάδιαστη,ανατρεπτική,αντιπροσωπευτική για την προσωπικότητά σου,πλούσια ανθοδέσμη λαχανικών και φρούτων που μας δώρισες γενναιόδωρα σήμερα!Δεν μπόρεσα να μην αφήσω την ασυγκράτητη ματιά μου , να πλανηθεί με αργά και μετέωρα βήματα στο καταπράσινο,ζωντανό αγρό γεύσεων,τον αραιοσπαρμένο με λιλά,μεταξένια φύλλα-πάντρεμα ομορφιάς και νοστιμιάς-,τους ζουμερούς καταπράσινους καρπούς της αμπελομάνας,την ιδιότροπη,μεστή γεύση του ξεροψημένου τυριού,ισορροπία στο μάτι,ευφροσύνη στο στόμα,allegria στη καρδιά!Φιλιά πολλά,πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευγενική μου Φωτεινή, σου προσφέρω με χαρά τη σαλάτα όλη!
      Με τέτοια λόγια και περιγραφή τη δικαιούσαι πανηγυρικά!!!

      Καλό σου βράδυ !!!

      Διαγραφή
  6. αμάν μ' αυτή την allegria!!!όλες μου οι φίλες πήγαν τα παιδιά τους και μόνο γι αυτό ακούω αυτές τις μέρες!!!χαχα!!!
    απίθανη η σαλάτα σου!!! εξαιρετική παρουσίαση!!!! και με κάσιους που μ'αρέσει πολύ!!!
    φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ για τη Νεφέλη πήγα και τελικά ξετρελλάθηκα!!!!

      Φιλιά!

      Διαγραφή
  7. Άψογη!
    - Από την κοπή της σαλάτας, με τα χέρια έως το βαζάκι με τη σάλτσα...!
    - Από το food styling έως τη φωτογράφιση!
    - Από το συνδυασμό των υλικών, που δεν σου αφήνουν ίχνος αμφιβολίας για τη νοστιμιά τους έως τη διάταξή τους στο πιάτο!

    * Τα κάσιους εξαιρετική προσθήκη, απογειώνουν τη γεύση και δίνουν ενέργεια στο οργανισμό.

    Το χαλούμι έτσι τηγανισμένο το λατρεύει η κόρη μου, της το είχε μάθει φίλη της Κύπρια!
    Θα της στείλω το link σου, διότι έχει πάθος με τα σαλατικά και τις πρασινάδες. Χαλούμι βρίσκει εύκολα...

    Απολαυστικότατη ανάρτηση.
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ζαμπία μου δεν έχω λόγια!!!
      Θα στείλεις εσύ, η καταξιωμένη food bloger στην κόρη σου το λινκ το δικό μου???? Τι να πω πέρα από ένα μεγάλο ευχαριστώ για την αναγνώριση!

      Σε φιλώ σεβασμιοτάτη... χαχαχαααααααααα!!!!

      Διαγραφή
    2. Απλώνω το δεξί, με το "καπάκι" του χεριού -που έλεγε και η γιαγιά μου- από πάνω, έτοιμο για δεσποτικό φιλί!

      Μην πω τίποτε για τις "καταξιωμένες" και είμαι φιλοξενούμενη εδώ...
      νιανιανιανια!
      Z.

      Διαγραφή
  8. Μπράβο που πήγατε τελικά και το ευχαριστηθήκατε!
    Η σαλάτα είναι και light! Και όλα τα στοιχεία ταιριάζουν μεταξύ τους!
    υ.γ. σε φαντάζομαι πάνω στην καρέκλα ανεβασμένη να βγάζεις φωτογραφίες! :-)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ανέβηκα στην καρέκλα. Απλά τέντωσα τα χέρια μου!!! Δεν είμαι και κοντούλα....

      Η σαλάτα λαχταριστή και πεντανόστιμη. Μακάρι να μπορούσατε να δοκιμάζατε μέσα από την οθόνη για να πεισθείτε!!!

      Φιλιά κουκουβαγίσια!

      Διαγραφή
  9. Αγαπημένη σαλατούλα, τρελαίνομαι για το ψητό χαλούμι και με τα σταφύλια θα είναι κορυφή!!
    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Έρη μου. Δεν ανακάλυψα τον τροχό. Απλά και νόστιμα υλικά που συνδυάζονται μεταξύ τους είναι. Το αποτέλεσμα, απλά άπαιχτο!!

      φιλιά και σε σένα!

      Διαγραφή
  10. αχ θα μπορουσα να την τρωω καθε μερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλημέρα κορίτσι!
    Το σόου αυτό ούτε που το πήρα χαμπάρι... :(
    Πρέπει να ήταν απίθανη εμπειρία, από αυτές που σου μένουν και αναπολείς!
    Η σαλάτα σου μου αρέσει ιδιαίτερα! Πολύ εμφανίσιμη και με ωραία υλικά! Κομψή και φίνα, ότι πρέπει για ένα πιο επίσημο τραπέζι ή μπουφέ!
    Μπράβο και για την παρουσίαση / φωτογράφηση! Ωραίο στήσιμο και οι φωτογραφίες αποπνέουν αρχοντιά και φθινοπωρινή αύρα!
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κρίμα που δεν το πήρες χαμπάρι. Αξιζε τον κόπο και τα χρήματα...
      Δεν πειράζει. Την επόμενη φορά που θα έρθει στην Ελλάδα θα πας μαζί με την μεγάλη σου πλέον κόρη!!! χιχιχι...

      Σε ευχαριστώ για τα σχόλιά σου Ερμιόνη μου. Όντως ήταν μια πολύ πετυχημένη σαλάτα. Και όσο για τις φωτογραφίες σου, τα σχόλια που μου έκανες ιδιαιτέρως κολακευτικά!!!

      Μουτς!!!

      Διαγραφή
  12. Πρέπει να ήταν ωραία εμπειρί το Allegria. To εισιτήριο πάντως ήταν λιγάκι τσιμπημένο.

    Εγώ προτιμώ να τσιμπήσω όμως τη σαλάτα σου. Πολύ ωραία υλικά και το χαλούμι δένει τέλεια με όλα.

    Μπράβο Χρυσαυγή μου!

    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρυσαυγή μου τέλεια η σαλάτα σου!θα το τολμήσω και εγώ πολλά φιλιά!!!

      Διαγραφή
    2. ...Ήταν όντως Μάριον κάτι το εξαιρετικό. Και όσο για τα χρήματα, ναι συμφωνώ ότι ήταν ακριβό. Τελικά όμως ήταν value for money! Αξιζε. Δεν το βλέπεις κάθε μέρα αυτό το θέαμα στη ζωή σου...

      Από τη σαλάτα μου φάε όσο θες!! Στην προσφέρω απλόχερα!!

      Φιλάκια σου πολλά!

      Διαγραφή
  13. Το Allegria ακούγεται ενδιαφέρον! Χαίρομαι που πέρασες καλά!
    Για τη σαλάτα τι να πω, όλα τέλεια, τα υλικά αγαπημένα και το dressing λαχταριστό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αλλεγρία και πανδαισία η σαλάτα σου, Χρυσαυγή μου, αμάν τι ωραία και στο μάτι και στο στόμα φυσικά. Μούρλια λέμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

πήγαινε στην κορυφή! 01 09 10