5 Δεκεμβρίου 2012

Σολομός μαριναρισμένος σε μουστάρδα





Τη σημερινή συνταγή την έχω δανειστεί από μια φίλη blogger. Είναι η Πέπη (Pepis kitchen)!! Μια διαδικτυακή φίλη που ελάχιστες (μετρημένες δηλαδή φορές στα δάχτυλα του ενός χεριού έχουμε ανταλλάξει μέιλ), και όμως τρέφω εκτίμηση και συμπάθεια για το πρόσωπό της. 


Την Πέπη την χαρακτηρίζουν τα έξυπνα και εύστοχα, γεμάτα χιούμορ σχόλιά της καθώς και η ποιο άμεση ανταπόκριση που έχω δει, σε συνταγές που σταμπάρει και φτιάχνει από άλλα μπλόγκ μαγειρικής. Δεν υπάρχει περίπτωση να αναρτήσει κάποιος κάτι που της αρέσει και την επόμενη μέρα να μην το έχει φτιάξει. Και αυτό είναι προς τιμήν της! Έχει μάλιστα δημιουργήσει μια ειδική κατηγορία στο μπλόγκ της που ονομάζεται «Μπλογκοσυνταγές» και εκεί θα βρείτε πραγματικά την αφρόκρεμα των συνταγών που κυκλοφορούν στα μπλόγκ μαγειρικής, όλες δοκιμασμένες απ΄ αυτήν και με τις δικές τις φωτογραφίες. 

Η παρούσα αναφορά στην Πέπη και το Pepis kitchen, δεν αποτελεί μέρος κάποιου guest post που κάνω στο μπλόγκ μου. Δεν είναι τίποτα άλλο παρά μια αναφορά σε μια σεμνή κοπέλα που γνωρίζω εξ αποστάσεως και τη συμπαθώ πολύ.

Στο σολομό τώρα! 

Συνταγές με ψάρια δεν έχω πολλές. Τα ψάρια που τρώμε και οι τρόποι που τα μαγειρεύω είναι συγκεκριμένοι. Ήθελα από καιρό να μαγειρέψω φρέσκο σολομό και ήθελα κάτι διαφορετικό από το κλασσικό ψητό στη σχάρα. Τότε ήρθε η συνταγή της Πέπης. Το μαρινάρισμα σήμαινε για μένα ευκολία. Η μουστάρδα σημαίνει για τη Νεφέλη αδυναμία. Η Κλειώ θα ήταν ο guest star του γεύματος, μιας και ούτε σολομό έχει δοκιμάσει, ούτε και μουστάρδα … (πότε άλλωστε να προλάβει το 19 μηνών μωρό?) και τέλος ο Δημήτρης ήταν ο "εκτός συναγωνισμού" γιατί απλά δεν τρώει τα ψάρια. 

Το φαγητό πέτυχε -ευκολάκι ήταν άλλωστε- και η γεύση του ήταν εξαιρετική. Ο γλυκός και λιπαρός σολομός, μαζί με την πικάντικη και έντονη μουστάρδα, έδεσαν όμορφα και συνοδεύτηκαν από πράσινη σαλάτα μαρουλιού. Οι γυναίκες του σπιτιού ικανοποιήθηκαν. Ο άνδρας του σπιτιού έμεινε νηστικός.



ΣΟΛΟΜΟΣ ΜΑΡΙΝΑΡΙΣΜΕΝΟΣ ΣΕ ΜΟΥΣΤΑΡΔΑ 
Προσαρμογή συνταγής από το Pepi's kitchen

Υλικά: 

     1)   4 φέτες σολομού
     2)   2/3 ποτηριού κρασί λευκό
     3)   2 κουταλιές της σούπας μουστάρδα Dijon
     4)   1 κουταλιά της σούπας μουστάρδα με σιναπόσπορο
     5)   1 κουταλιά της σούπας μουστάρδα με μέλι
     6)   4 κουταλιές της σούπας λάδι
     7)   2 φρέσκα κρεμμυδάκια ψιλικομμένα
     8)   Χυμό από ένα λεμόνι
     9)   Αλάτι
    10)  Πιπέρι


Διαδικασία: 

     Σε ένα μεγάλο μπολ ανακατεύουμε όλα τα υλικά εκτός από το σολομό. Μόλις ενωθούν τότε βάζουμε μέσα τις φέτες του σολομού, γυρνώντας τες και από τις δύο μεριές, έτσι ώστε να καλυφθούν όλες με τη μαρινάδα. Κλείνουμε το μπολ με διάφανη μεμβράνη και το τοποθετούμε στο ψυγείο για 4 ώρες ή και περισσότερο. 

     Μόλις έρθει η ώρα να μαγειρέψουμε το σολομό, τον βγάζουμε από το ψυγείο και τοποθετούμε τις φέτες σε ένα ρηχό ταψάκι το οποίο έχουμε καλύψει με λαδόκολλα. Δεν βάζουμε τίποτα άλλο στο ταψάκι. Μόνο τις φέτες του σολομού με όση μαρινάδα έχουν επάνω τους. 

     Ψήνουμε το φαγητό στο γκριλ, σε μέτρια θερμοκρασία για περίπου μισή ώρα. 

     Ρίχνουμε την μαρινάδα που απέμεινε σε ένα μεγάλο μπρίκι και όση ώρα ο σολομός ψήνεται, εμείς σιγοβράζουμε τη μαρινάδα σε χαμηλή θερμοκρασία, ανακατεύοντας κατά διαστήματα με ξύλινη κουτάλα. Χρειάζεται και αυτή περίπου 20-30 λεπτά, έτσι ώστε να γίνει μια παχύρευστη σως. 

     Μόλις το φαγητό είναι έτοιμο, σερβίρουμε στα πιάτα, περιχύνοντας με μερικές κουταλιές από τη σάλτσα μουστάρδας. Συνοδεύουμε με βραστά λαχανικά εποχής ή μια πράσινη σαλάτα. 

Καλή επιτυχία!



30 σχόλια:

  1. Χρυσαυγή μου τον τιμωρήσατε τον άντρα του σπιτιού σας;
    Μα τέτοιο πιάτο και δεν το λαχτάρησε!? Άλλη φορά, σε παρακαλώ, τη μερίδα του μπορείς να την "παρκάρεις" στο δικό μου τραπέζι που λατρεύω το σολωμό!?

    Αν κρίνω από την παρουσίαση απλά άπαιχτο!

    * Η Peps είναι, πράγματι, ένα low profile νέο κορίτσι. Χαίρει εκτίμησης πολλών στη μικρή μας γειτονιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι να πεις Ζαμπία μου? Αυτός χάνει που δεν τρώει!! Σημασία έχει ότι εμείς τα κορίτσια χαρήκαμε πολύ με το φαγητό αυτό μιας και ο σολωμός μας αρέσει πολύ, είτε καπνιστός είτε φρέσκος.

      Την επόμενη φορά αν θες μερίδα, θα χρειαστεί να παραγγείλεις, γιατί ενώ ο Δημήτρης δεν έφαγε, δεν περίσεψε ούτε ψίχουλο... Τώρα πως έγινε αυτό, καταλαβαίνεις!!!

      Τα συγχαρητήρια στην Πέπη παρακαλώ!!

      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  2. Πολύ ωραίος ο σολωμός! Ψήθηκε τέλεια και η σαλτσούλα που του "κάνει παρέα" φαίνεται πολύ λαχταριστή!
    Συμφωνώ απόλυτα με όσα λες για την Peps!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Sunday μου!! Ήταν πραγματικά ένα πολύ νόστιμο πιάτο! Το ένστικτό μου δεν με πρόδωσε και η Πέπη έγραψε με την συνταγή που πόσταρε!

      Φιλάκια και σε σένα, πολλά - πολλά!

      Διαγραφή
  3. Πραγματικά πολύ εύκολο και γευστικό πιάτο!
    Η μουστάρδα είναι και για μένα αδυναμία, οπότε σίγουρα θα μου αρέσει πολύ! Άμα εγκρίθηκε και από το μικρότερο ζουζούνι σου όλα καλά!
    Όσο για την Πέπη μας, τι να πούμε για αυτό το κορίτσι; Λακωνική αλλά πάντα εύστοχη και περιεκτική στους σχολιασμούς της, της λέω να γίνει γευσιγνώστρια αφού όλες μας μαγειρεύει αλλά δεν την βλέπω να το αποφασίζει!
    Και οι συνταγές της είναι απλές, αλλά πάντα ιδιαίτερες με κάτι ξελιγωτικές φωτογραφίες που σε στιγματίζουν!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευτυχώς Ερμιόνη μου τα κορίτσια τα έχω με το μέρος μου ως προς τις διατροφικές συνήθιες και τα γούστα στο φαγητό!! Δεν έχουν μοιάσει στον δύσκολο Δημήτρη.

      Αυτό το "γευσιγνώστρια" πολύ μου άρεσε!!

      Φιλάκια!!

      Διαγραφή
  4. Βρε παιδάκι μου, αφού σου είπα, άσε τον πρόλογο...
    Τώρα κοκκίνησα.... σε συνδυασμό μ'ένα πλατύ χαμόγελο!!!
    Σ'ευχαριστώ πολύ Χρυσαυγή μου, για όλα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πριν αρκετό καιρό είχα σταθεί και εγώ στην απίθανη συνταγή του μαριναρισμένου σολωμού που είχε αναρτήσει η Πέπη!Γρήγορα κατάλαβα ότι πρόκειται για έναν υπέροχο,νόστιμο και απόλυτα υγιεινό τρόπο παρασκευής του σολωμού και φυσικά μετά από λίγες μέρες τον έφτιαξα.Έγινε υπέροχος, με τα απλά υλικά να συνοδεύουν την πλούσια γεύση του ψαριού και όχι να την καπελώνουν,το κρασί και το λεμόνι να παντρεύουν αρμονικά τα αρώματά τους και το μέλι με τη διακριτική γλυκύτητά του να απογειώνει τη νοστιμιά!
    Χρυσαυγή μου έχεις την διορατικότητα, την έμπνευση αλλά και την πείρα πια,να επιλέγεις σωστά!Έφτιαξες υπέροχα μία συνταγή φίλης,τίμησες με την εμπιστοσύνη σου την πρότασή της,ευχαρίστησες τις πριγκίπισσες σου αλλά....μάλλον άφησες ασυγκίνητο και νηστικό, τον αμετανόητο στις δοκιμές στο ψάρι,σύζυγο!!!Φιλιά πολλά,πολλά γλυκειά μου Χρυσαυγή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α, ώστε ξέρεις περί τίνος πρόκειται αφού την έχεις φτιάξει τη συνταγή!!!

      Ο σύζυγος αμετανόητος εδώ και χρόνια, δυστυχώς όχι μόνο στο ψάρι, αλλά και σε πολλά άλλα φαγητά.

      Φωτεινή μου εγώ και τα κορίτσια πάντως ευχαριστηθήκαμε!!!

      Σε φιλώ κι εγώ με τη σειρά μου Φωτεινή μου!
      Να έχεις ένα όμορφο απόγευμα!

      Διαγραφή
  6. Εμείς πάντως καλύτερο από το ψάρι δεν έχουμε! Και ο σολωμός μας αρέσει πολύ, κι εγώ κάπως έτσι τον κάνω! Πολύ ωραία συνταγή κι εύκολη!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εμένα Βέρα, μου αρέσει πολύ το ψάρι. Είναι κορυφαία τροφή και κρίμα σε αυτούς που δεν την τρώνε. Χάνουν πολλά.

      Η συνταγή ήταν εύκολη, γρήγορη και νόστιμη. Τι άλλο να θες?

      Σε φιλώ πολύ!

      Διαγραφή
  7. Πολύ νόστιμος ο σολωμός και πολύ ωραία συνταγή!!! Γεια στα χέρια σου καισ της Πέπης!!!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κική μου σ΄ευχαριστώ. Σίγουρα ήταν μια καλή επιλογή ο σολωμός αυτός.

      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  8. ο σολωμός είναι το αγαπημένο μου ψάρι!οπότε εννοείται θα τη δοκιμάσω!το site σου είναι εξαιρετικό, πολύ ωραία κείμενα και παρουσίαση!για νέες μπλόγκερ όπως εγώ αποτελούν παράδειγμα!φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Λίλα και καλώς όρισες!

      Ο σολωμός γενικά εμένα με καλύπτει όσο και το κρέας. Είναι τόσο γευστικός, λόγω της λιπαρότητάς του, όσο και μια καλή μπριζόλα. Με την μουστάρδα ταίριασε πολύ και ήταν ένα νόστιμο μεσημεριανό γεύμα που εκτίμησα τόσο εγώ όσο και οι μικρές μου.

      Αν το φτιάξεις, πιστεύω ότι θα σου αρέσει πολύ! Καλή επιτυχία και χάρηκα πολύ για την επίσκεψή σου!!

      Τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
  9. Πολύ ωραία φαίνεται η συνταγή. Θα την δοκιμάσω, δεν έχω φάει ποτέ σολομό.
    Είναι πράγματι πολύ ωραία κίνηση να μαγειρεύεις συνταγές διαδικτυακών φίλων και να τις δείχνεις.
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Notoula πιστεύω ότι θα σου αρέσει πολύ ο σολομός γιατί ειναι γλυκό και λιπαρό ψάρι με ωραία γεύση. Δοκίμασέ τον, μην αργείς!!!

      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  10. Την ΚΑΛΗΜΕΡΑ μου και στις δυό σας!

    Τόσο στην αγαπημένη μας "επίσημη" δοκιμάστρια Πέπη, που όλες μας νομίζω ότι έχουμε εκτιμήσει το ίδιο. Και με τα καλύτερα μέσα στο μυαλό μας γι' αυτήν, αφού προσωπικά δεν την γνωρίζω ούτε κι΄ εγώ.

    Όσο και σε σένα αγαπητή μας Χρυσαυγή, που το θάρρος της γνώμης σου, πάντα χαρακτηρίζει τα γραφόμενά σου.

    Άκου νηστικό τον άνθρωπο... Χάθηκε μια εναλλακτική σε σολομό; Μπιφτεκάκια της Πέπης μας επίσης, ας πούμε...ούτε που θα το καταλάβαινε σου λέω :-)) εκ' πείρας!

    Καλημέρες πολλές κυρίες μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εναλλακτικές δεν κάνω Πηνελόπη μου ούτε στα παιδιά μου.... Αν αρχίσουμε τις εναλλακτικές θα πρέπει να ανοίξω εστιατόριο!! χαχαχαα

      Τα μπιφτέκια της Πέπης τώρα που το λες καλή ιδέα... Στα υπόψιν και αυτή!

      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  11. Όλα τα άλλα τα βρίσκα γι' αυτό το υπέροχο φαγάκι σου, εκτός από δύο: το κρασάκι και το καταπληκτικό πιάτο!!!
    Πολύ νόστιμο πρέπει να έγινε, τα υλικά ταιριάζουν πάρα πολύ.
    Καλό βράδυ, Χρυσαυγή μου.
    Φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη μου δεν είναι κρασί αυτό που φαίνεται στη φωτό. Η σως μουστάρδας που περίσεψε είναι. Και εμένα πάντως για κρασί μου έμοιαζε στην αρχή.

      Εγινε όντως πολύ νόστιμο και το ευχαριστηθήκαμε. Καλή εναλλακτική για ψάρι η συγκεκριμένη συνταγή.

      Σε φιλώ πολύ!!!

      Διαγραφή
  12. Βρε τον ατιμο τον συζυγο να μην τρωει ψαρια!!!
    Αφου αρεσε ομως στα κοριτσια δεν πειραζει. Ειμαι σιγουρη οτι κατι αλλο νοστιμο θα του μαγειρεψες!!!
    Οσο για το σολωμο, η αληθεια ειναι οτι επειδη δεν μαγειρευω καλα, δεν ειχα φτιαξει ποτε. Αλλα θα το δοκιμασω σιγουρα αφου το λετε η Πεπη και εσυ:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ασε Δημητρά μου.... εκτός από ψάρια δεν τρώει και πολλά άλλα... Πίκρα σου λέω.

      Μην λες ότι δεν μαγειρεύεις καλά. Δεν πρέπει να το λες αυτό γιατί μάγειρας δεν γενιέται κανείς, γίνεται!!! Εξασκίσου και θα γίνεις αστέρι!!! Σίγουρα πράγματα!

      Σε φιλώ πολύ!

      Διαγραφή
    2. Η αλήθεια είναι ότι με τόσες όμορφες ιδέες που μου δίνετε εσείς οι food bloggers που παρακολουθώ, έχω αρχίσει και βελτιώνομαι και φτιάχνω διαφορετικά και εύγευστα φαγητά αλλά και γλυκά! Πραγματικά, με λίγη εξάσκηση και θέληση, γίνονται και θαύματα!!! Πάντως πιστεύω ότι είναι και λίγο ταλέντο!!!

      Διαγραφή
  13. νόστιμοοοοοο!!!!! πολύ ωραία συνταγή Χρυσαυγή μου!!!!!ευχαριστούμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Χρυσαυγη μου αν και βραδυ ο σολωμος θα ηταν ωραιο μεζεδακι αυτη την ωρα να συνοδευσει το κρασακι μου...Θα δεις οτι θα το καθιερωσεις γιατι το ψαχνο του κρεατακι σε συνδιασμό με την υψηλη περιεκτικοτητα του σε Ω3 λιπαρα οξεα το καθιστά ιδανικη τροφη για όλους και κυρίως τα παιδια!Τωρα για το σύζυγο..αυτός χάνει!!!Αυριο που εχουμε σολωμο στη σχαρα λοιπόν θα φτιαξω και τη σαλτσουλα που μας προτεινεις!!Καλό Σαβ/κο, φιλια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ωραία η εισαγωγή σου και η αναφορά στη Πέπη.

    Κι εγώ θέλω να φτιάξω σολομό κάποια στιγμή Χρυσαυγή.
    Η συνταγή της Πέπης είναι όντως πολύ ωραία. Και η μουστάρδα δίνει απίθανη γεύση και συμπληρώνει το σολομό.

    Αφού το τρωτε τα κορίτσια της οικογένειας μια χαρά.

    Φιλιά πολλά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

πήγαινε στην κορυφή! 01 09 10