12 Δεκεμβρίου 2012

Τάρτα με ιδιαίτερη αρωματική ζύμη και cheddar




" Άγιε μου Βασίλη, 

Φέτος ήμουν καλό κορίτσι. Μαγείρεψα πολύ. Μαγείρεψα για όλους. Φρόντισα την οικογένειά μου, αλλά παραμέλησα λίγο τον εαυτό μου. 

Δεν έκανα κάτι κακό (απ΄όσο θυμάμαι και απ΄ όσο έχω καταλάβει δηλαδή)... Προσπάθησα να είμαι καλή με τους γύρω μου και νομίζω ότι το κατάφερα.  


Άγιε μου Βασίλη, θέλω να ξέρεις ότι προσπαθώ για το καλύτερο, αλλά δεν τα καταφέρνω πάντα. Είμαι λίγο γκρινιάρα ξέρεις. Δεν έχω και πολύ υπομονή, αλλά το παλεύω. 

 Φέτος θα ήθελα για δώρο, πετρέλαιο στον καυστήρα και ξύλα για το τζάκι. Ή έστω τρίχωμα πολικής αρκούδας για ν΄ αντιμετωπίσω τον χειμώνα που έρχεται. 

Αυτά Άγιε μου Βασίλη. Αν πιστεύεις ότι τ΄αξίζω, θα περιμένω την νύχτα των Χριστουγέννων τη μετάλλαξή μου σε Γιέτι των Ιμαλάϊων



Ευχαριστώ. 

Χρυσαυγή.



Δεν ξέρω για εσάς, αλλά εγώ πάντα γελούσα με τα γράμματα που στέλνουν τα πιτσιρίκια στον Άγιο Βασίλη.  Φανταστείτε ένα παιδάκι πρώτης Δημοτικού, που έχει θητεύσει μόλις τρείς μήνες στο σχολείο, ίσα - ίσα που γράφει κάποια κολλυβογράμματα και οι σκέψεις στο μυαλό του είναι ορμητικές, άτακτες, συγκεχυμένες και πετιούνται στο χαρτί χύμα, όπως - όπως. Ένα τέτοιο γράμμα θα σας δείξω σήμερα, κι ελπίζω να γελάσετε όσο κι εγώ όταν το είδα.

 Η Νεφέλη με πολύ προσήλωση και επιμέλεια πήρε χαρτί και μολύβι, έβαλε όλη της τη δύναμη για να κάνει τα καλύτερα γράμματα που μπορούσε και κάθισε να γράψει το γράμμα της χρονιάς. Αυτό βέβαια που δεν είχε σκεφθεί έως την τελευταία στιγμή, είναι το τι δώρο θα ζητούσε. Ήταν απλά ενθουσιασμένη που θα επικοινωνούσε με τον Άγιο. Αφού έγραψε ότι ήταν καλό παιδί και έπεισε τον "Βασίλη" ότι δικαιούται το δώρο, έφτασε στο σημείο της ανακοίνωσής του. Έλα όμως που δεν ήθελε κάτι... 

"Θέλω βοήθεια", μου λέει. Δεν ήξερε τι να ζητήσει. "Δεν χρειάζομαι τίποτα", συνέχισε. Βρε παιδί μου, ούτε ένα παιχνίδι, ούτε κάποιο φόρεμα που τόσο σου αρέσουν, ούτε είδη για ζωγραφική και χειροτεχνία? Τίποτα πιά? Κατεβάσαμε οτι ιδέα είχα και δεν είχα για να της κεντρίσω το ενδιαφέρον και τελικά με χίλια ζόρια καταλήξαμε στο να ζητήσει .... ένα τετράδιο!!! 

 Ένα τετράδιο τι? Τι να κάνει αυτό το τετράδιο, συνέχισα εγώ διερευνητικά, προσπαθώντας να καταλάβω. Να έχει χρυσόσκονες και γκλίτερ? Να είναι μαγικό? Να μεταμορώνεται σε πριγκίπισσα? Να σου λύνει τις ασκήσεις των μαθηματικών? Τι??? Τίποτα. "Απλά ένα τετράδιο και ελπίζω να είναι ροζ"!

Εντυπωσιάστηκα, το ομολογώ. Περίμενα να την δω αχόρταγα να ζητάει ότι  μεγαλύτερο μπορεί, ότι περισσότερο, ότι καλύτερο, όπως έκανα εγώ στην ηλικία της. Κάτι που ποθεί και ξέρει ότι δεν θα της το αγοράζαμε έτσι εύκολα. Και αυτή ζήτησε ένα τετράδιο.   Πρώτη φορά βλέπω ένα παιδί να νιώθει ότι τα έχει όλα, χωρίς να τα έχει.

Τα Χριστούγεννα λοιπόν καταφθάνουν. Είμαστε στην τελική ευθεία. Έχουμε δρομολογήσει τις δουλειές μας. Έχουμε κάνει τον προγραμματισμό μας, -θέλω να πιστεύω-, έχουμε αρχίσει να ψήνουμε τα εποχιακά γλυκά και τέλος έχουμε στείλει μικροί, μεγάλοι από ένα γραμματάκι στον Αγιο Βασίλη. Και όλα αυτά στην εκπνοή του χρόνου, λίγο πριν ο κόσμος μας καταστραφεί...

Αν τελικά τη σκαπουλάρουμε και αυτή τη φορά, αν οι Μάγια έπεσαν έξω στις προβλέψεις τους, αν ο Άγιος Βασίλης δεν κυρήξει πτώχευση και έρθει να μοιράσει δώρα, μην ξεχάσετε να προσθέσετε στο γιορτινό σας τραπέζι, μέσα σ΄ όλα και μια τάρτα. 

Άλλη μια παχυντική τάρτα για τη λίστα μου λοιπόν. Τι να λέμε? Το να μπω στη διαδικασία να φτιάξω ζύμη τάρτας, να την ψήσω, να φτιάξω τη γέμιση και να την ξαναψήσω, διαθέτοντας κόπο και χρόνο για να την κάνω διαίτης με light και υγιεινά υλικά, απλά δεν γίνεται. Ή τρώμε τάρτα ή δεν τρώμε. Και εδώ χτυπώ το χέρι στο τραπέζι με αγανάκτηση.

       Αν είναι να το ρίξουμε έξω στο φαγητό, ας είναι τα Χριστούγεννα!!


ΤΑΡΤΑ ΜΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΑΡΩΜΑΤΙΚΗ ΖΥΜΗ ΚΑΙ CHEDDAR
 
Υλικά για τη ζύμη: 

    1)      200 γραμμάρια αλεύρι για όλες τις χρήσεις
    2)      ½ κουταλάκι του γλυκού πάπρικα καπνιστή
    3)      ½ κουταλάκι του γλυκού θυμάρι ξερό
    4)      1 τσιμπιά αλάτι
    5)      100 γραμμάρια βούτυρο παγωμένο κομμένο σε κυβάκια
    6)      2-3 κουταλιές της σούπας παγωμένο από το ψυγείο νερό 



Υλικά για τη γέμιση: 

    1)      150 γραμμάρια γάλα πλήρες
    2)      2 αυγά
    3)      200 γραμμάρια κρέμα γάλακτος
    4)      7 φέτες μπέικον ψιλοκομμένο
    5)      100 γραμμάρια μανιτάρια άσπρα (champignon) κομμένα σε λεπτές φέτες
    6)      100 γραμμάρια τυρί cheddar τριμμένο
    7)      100 γραμμάρια από κάποια πικάντικη γραβιέρα, τριμμένη (π.χ. Κρήτης)
    8)      1 τσιμπιά αλάτι

Η ζύμη πριν το ψήσιμο. Βλέπετε ότι έχει χρώμα κοκκινοπό από την πάπρικα και διακρίνεται λίγο και το πράσινο του θυμαριού.
 
Τα κεραμικά βαρύδια βοηθούν ώστε να μην φουσκώσει η ζύμη κατά το ψήσιμο. Την ίδια δουλειά κάνουν και τα βαριά όσπρια όπως φασόλια, ρεβύθια κλπ.
Η ζύμη ψημένη, έτοιμη να δεχθεί την γέμιση και να ξαναμπεί στο φούρνο.


Διαδικασία : 

Φτιάχνουμε πρώτα το ζυμάρι ως εξής: 

Σε μπόλ ρίχνουμε το αλεύρι, την καπνιστή πάπρικα, το αλάτι και το θυμάρι. Προσθέτουμε το βούτυρο κομμένο σε μικρά κυβάκια και αρχίζουμε να το τρίβουμε με τα χέρια μας μέχρι να γίνει ψιχουλιαστό και να θυμίζει ψίχουλα ψωμιού. Κατόπιν ρίχνουμε σταδιακά 2-3 κουταλιές της σούπας νερό κρύο μέχρι να δούμε ότι δημιουργείται μια μπάλα ζύμης. Τυλίγουμε την μπάλα ζύμης με μεμβράνη και την βάζουμε στο ψυγείο για 20 λεπτά να ξεκουραστεί. 

                Πασπαλίζουμε με λίγο αλεύρι μια επιφάνεια και ανοίγουμε το φύλλο της ζύμης με τον πλάστη. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ταρτιέρα στρογγυλή με διάμετρο 24 εκατοστά ή παραλληλόγραμμη με διαστάσεις 20Χ30, ή απλώς ένα ταψάκι των παραπάνω διαστάσεων. 

                Ανοίγουμε την ζύμη σε μέγεθος λίγο μεγαλύτερο από την ταρτιέρα και τοποθετούμε την ζύμη προσεκτικά μέσα στην ταρτιέρα, στρώνοντάς την με τα δάχτυλά μας και πιέζοντάς την έτσι ώστε να ακουμπήσει και στα πλαϊνά τοιχώματά της. Κόβουμε τη ζύμη που περισσεύει απ΄ έξω από το σκεύος.

                Παίρνουμε ένα κομμάτι λαδόκολλας το οποίο να καλύπτει τον πάτο της ταρτιέρας και τον απλώνουμε πάνω στη ζύμη. Τοποθετούμε επάνω σε όλη την επιφάνεια του λαδόχαρτου φασόλια, ρεβίθια (ή οποιοδήποτε άλλο βαρύ όσπριο ή ακόμα και ρύζι) ή αν διαθέτουμε τα ειδικά κεραμικά βαρίδια για να μην φουσκώνουν οι ζύμες. 

                Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 190 βαθμούς και ψήνουμε την ζύμη για 20 λεπτά. Κατόπιν αφαιρούμε τα φασόλια ή τα κεραμικά βαρίδια και συνεχίζουμε το ψήσιμο για άλλα 5 λεπτά. Βγάζουμε την τάρτα από το φούρνο. Την αφήνουμε προς το παρόν στην άκρη.  

                Χαμηλώνουμε τη θερμοκρασία του φούρνου στους 150 βαθμούς.

Τώρα ολοκληρώνουμε την τάρτα:

                Σε ένα μεγάλο μπολ χτυπάμε το γάλα με τα αυγά και την κρέμα γάλακτος. Προσθέτουμε και την μια τσιμπιά αλάτι. Σε τηγάνι αντικολλητικό σοτάρουμε το μπέικον και τα μανιτάρια μέχρι να ροδίσουν. Μόλις είναι έτοιμα τα ρίχνουμε αμέσως στο μείγμα των αυγών. Προσθέτουμε και τα 100 γραμμάρια γραβιέρας και ανακατεύουμε να ομογενοποιηθούν τα υλικά. Ρίχνουμε το μίγμα της γέμισης στην ταρτιέρα και από πάνω πασπαλίζουμε με το τριμμένο cheddar.

                Ψήνουμε για 40 λεπτά την τάρτα μας στους 150 βαθμούς. Μόλις είναι έτοιμη την βγάζουμε από το φούρνο και την αφήνουμε για λίγο μέσα στο σκεύος να σταθεί. Όταν γίνει χλιαρή κόβουμε σε κομμάτια και σερβίρουμε!

Καλή επιτυχία!!!




38 σχόλια:

  1. Αν και το γράμμα της Νεφέλης έκλεψε την παράσταση!!!!!Καλή είναι και η τάρτα σου!!!Χαχαχα εντάξει τέλειαααα λαχταριστή ότι πρέπει και για τις γιορτές!!!Πρέπει να είσαι πολύ περήφανη για το γράμμα της Νεφέλης,εγώ συγκινήθηκα!!!!Μπράβο!!!!!
    Α,όσο για το γκρινιάρα και χωρίς υπομονή και γω το ίδιο!!!!Και το δώρο που ζήτησες από τον Άγιο Βασίλη σούπερ!!!Καλές γιορτές να έχουμε Χρυσαυγή μου!!!!πολλά φιλάκια!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εντάξει, το ήξερα ότι το γράμμα θα έκλεβε την παράσταση. Εγώ όταν το είδα γελούσα πολύ! Κρυφά από τη Νεφέλη φυσικά. Είπα να βάλω και την τάρτα, ως συνοδευτικό του γράμματος, έτσι για το καλό!!

      Φιλιά Ελπιδάκι μου!

      Διαγραφή
  2. Νομίζω πως φέτος όλοι πετρέλαιο θα ζητήσουμε από τον Άγιο Βασίλη!
    Η κουκλιτσα σου έχει μπει στο πνεύμα της εποχής από τώρα, χαχα:) Να είναι καλά το παιδί και εσείς που τη μεγαλώνετε τόσο σωστά!
    Η τάρτα σου φαίνεται υπέροχη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βλέπω Μαρία να προσγειώνεται με βυτιοφόρο ο Άγιος Βασίλης και να γεμίζει τις δεξαμενές πετρελαίου. Η Νεφέλη σωστά το εντόπισες. Κινήται σε ρυθμούς κρίσης. χαχαχαχα

      Σε κερνώ απ΄την τάρτα μου και σε φιλώ πολύ!

      Διαγραφή
  3. Τι γλυκό γράμμα στον Άγιο Βασίλη... Νομίζω ότι η κουκλίτσα σου παραδίδει μαθήματα αυτάρκειας! Μακάρι όλα τα παιδάκια του κόσμου να νιώθουν ότι δεν χρειάζονται τίποτα αυτές τις γιορτές! Μακάρι όλα τα παιδάκια να νιώθουν "γεμάτα"!
    Η τάρτα σου άκρως πειρασμική... Τα λιωμένα τυράκια κόλαση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς την κούκλα! Το γράμμα εκτός από γλυκό, εγώ το βρήκα πολύ αστείο!! Δεν ξέρω, αλλά μου έφτιαξε το κέφι. Θα γελάω πολύ καιρό με αυτό μου φαίνεται!!

      Η τάρτα έγινε πολύ καλή. Ακρως παχυντική, αλλά πολύ γευστική.
      Καλή σου μέρα Sanday !

      Διαγραφή
  4. Χρυσαυγή, όλοι οι ενήλικες το ίδιο δώρο θα ζητήσουμε φέτος από τον Άγιο Βασίλη και που να βρει τόσο πετρέλαιο και τόσα ξύλα ο καημένος, θα πρέπει να έχει καμιά πετρελαιοπηγή και δάσος δικά του!!!
    Η Νεφέλη σου καταπληκτική, τι υπέροχο γραμματάκι έγραψε στον Άγιο Βασίλη, ειδικά το σημείο που γραφεί ότι φρόντισε την άρρωστη αδερφούλα της, πολύ συγκινητικό…. Εμένα ο τρίχρονος γιο ς μου από τότε που ενημερώθηκε για τον Άγιο Βασίλη και τον ρωτήσαμε τι θέλει να του φέρει, όλο ζητά, ξεκίνησε να ζητά τρενάκι (βεβαία αυτό το δώρο περισσότερο το θέλει ο μπαμπάς του), μέχρι που είδε μια διαφήμιση στην τηλεόραση, γνωστής εταιρίας παιχνιδιών, που διαφήμιζε έναν υπολογιστή – παιχνίδι και ξεκίνησε να ζητά «υποτιτη» ( δηλ. υπολογιστή), το ζήτησε από τον Άγιο Βασίλη, το ζήτησε και από την πεθερά μου, μέχρι σήμερα το πρωί που ζήτησε ένα Μίκυ, ένα Ντόναλντ, ένα Γκούφι, ένα Πλούτο, μια Μίνι και μια Νταίζυ (περνάμε φάση που μας αρέσει το mickey mouse clubhouse), αλλά δεν τα θέλει σε λούτρινα ή σε παιχνίδι, αλλά ζωντανά δίπλα του να μιλάνε και να παίζουν… Τι άλλο θα ακούσω, αναρωτιέμαι!!!! Θέλεις να ανταλλάξουμε παιδιά το δικό σου συμφέρει, φαίνεται τρυφερούλα, ολιγαρκής, εμένα είναι ασύμφορο, όλο ζητά!!! Και το ξεκαρδιστικό είναι ότι πριν κάνα δίμηνο, όποτε πηγαίναμε σε καταστήματα για παιχνίδια, ποτέ δεν ζητούσε τίποτα και περηφανευόμασταν με τον άντρα μου που καταφέραμε να έχουμε ένα παιδί που δεν ζητά, τι το λέγαμε…..

    Έγραψα πολλά, φιλάκια Χρυσαυγή και ένα μεγάλο φιλί στο μάγουλο της Νεφέλης σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη μου είσαι πολυ απολαυστική.
      Δεν θέλω να υπεριφανεύομαι οτι η Νεφέλη είναι ολιγαρκής και ότι την έχω "διαπαιδαγωγήσει σωστά" γιατί από πίσω έρχεται η Κλειώ και μου φαίνεται ότι από κει θα το βρούμε!!! χαχαχα Συνήθως έτσι γίνεται!

      Το μυστικό είναι να μην πας με το παιδί σε πολυκαταστήματα παιχνιδιών. Τι τις θες τις βόλτες σε εκείνα τα μαγαζιά?? Φέρ΄του εσύ τα δώρα στο σπίτι και έτσι θα έχει άγνοια για το τι υπάρχει στον έξω κόσμο!! χαχαχαχα

      Εύχομαι να έρθει ο Άγιος Βασίλης και να φέρει ότι πραγματικά έχει ονειρευτεί ο μικρός σου. Ακόμα και υποτιτή!!

      Φιλιάααααααααααααα

      Διαγραφή
  5. Παρασύρθηκα και δεν σου έγραψα για την τάρτα σου, φαίνεται πεντανόστιμη, αριστούργημα και σαν εικόνα και σαν γεύση (υποθέτω από τα υλικά)…..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μην αγχώνεσαι Ελενά μου. Δεν είναι απαραίτητο να γράψει κανείς για το φαγητό μου. Και μόνο που επικοινωνούμε και τα λέμε μου αρέσει... Κουβέντα να γίνεται!!! Φιλιά και ευχαριστώ πολύ πάντως!

      Διαγραφή
  6. Ο Αι Βασίλης ξέρεις καλή μου, μένει στον Βόρειο Πόλο ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ...
    Είναι δηλαδή, πολύ κοντά τα κοιτάσματα πετρελαίου της Αλάσκα και της Σιβηρίας (όχι, εκεί έχουν ουράνιο) οπότε με κανένα καλό παζάρι ... προς τις μεγάλες παραγωγούς εταιρίες, μπορεί να πετύχει καλύτερες τιμές στα τόσα πολλά γαλόνια πετρελαίου που θα ζητήσει για κόσμο και κοσμάκη!!!

    Αλλά ίσως πάλι, να του πέφτει και πιο εύκολο να μεταφέρει μια σακούλα με ροζ τετράδια, από ότι ΠΑΜΠΟΛΑ μπετόνια με πετρέλαιο :-))) Αχ, Νεφαλίτσα μου εσύ θα είσαι η τυχερή για φέτος!!!

    Ε, ψιτ Χρυσαυγή, καλά έκανες και χτύπησες την παλάμη στο τραπέζι!
    Την αμαρτία της κάνεις για να την ευχαριστηθείς...όχι για να ψάχνεις αιτίες για συγχώρεση! Μαζί σου λοιπόν ... και πολύ μου αρέσει τούτη η ταρτούλα σου.
    Καλημέρες πολλές και στις δυό σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω Πηνελόπη μου ότι ο Αγιος Βασίλης θα κινηθεί στο πνεύμα των ημερών και θα κυρήξει πτώχευση. Τι πετρέλαια και τι ξύλα για το τζάκι. Ποιο πιθανό είναι να καταλίγω με προβιά και λυκοτόμαρο παρά να δω πετρέλαιο να πέφτει απ την καμινάδα του τζακιού μου !! χαχαχαχα

      Το τετράδιο το βλέπω ποιο εφικτό, αν και την πίεζα να ζητήσει κάτι ποιο καλό, ποιο μεγάλο, αλλά αυτή τίποτα. Ούτε με το φόρεμα δεν την έπεισα που έχει αδυναμία.

      Ας κεραστούμε τάρτα Πηνελοπάρα να πάνε τα φαρμάκια κάτω!!

      Φιλιά πολλά και περαστικά στον μικρούλη σου!

      Διαγραφή
  7. Τι γλυκό το γράμμα της κορούλας σου! Δεν είναι υπέροχο που νιώθεί ότι τα έχει όλα? Να περάσετε πολύ όμορφα τα Χριστούγεννα σας Χρυσαυγή μου.
    Η τάρτα σου αποκλείεται να μην δοκιμαστεί.
    Πολλά πολλά φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστούμε Νοτούλα μου!
      Πιστεύω ότι θα σου αρέσει η τάρτα. Η ζύμη τουλάχιστον αξίζει να δοκιμαστεί!

      Σε φιλώ και ανταποδίδω τις ευχές σου!

      Διαγραφή
  8. Τώρα με πιάσανε τα νεύρα μου!γκρρρρρρ.....
    Μία μέρα νωρίτερα.....μία μόνο, δε μπορούσες να βάλεις τη τάρτα και πιο συγκεκριμένα τη ζύμη?????????????????
    Απ'ότι βλέπω είναι ζύμη μπριζέε με αρωματικά!!!!
    Έφτιαξα χθές, μία γέμιση σούπερ από ένα άλλο blog....δε λέω....θα το δείς....και έφτιαξα ζύμη μπριζέ που βρήκα σε δικό μου γαλλικό βιβλίο και με παίδεψε πάρα πολύ!!!Ψημένη ήταν τέλεια....αλλά όλη η διαδικασία ήταν μπελάς.Ίσως επειδή την έφτιαχνα για πρώτη φορά.
    Τέλος πάντων...πολυλογία μ' έπιασε...;)

    Για τη τάρτα σου...κρέμα γάλακτος και τυριά ...τί άλλο να θέλει κανείς?????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ, τι να σε κάνω??? Με τη Ζαμπία έχεις τηλεπάθεια, όχι με εμένα. Ας είναι... Μια επόμενη φορά να την δοκιμάσεις τη ζύμη. Είναι πολύ αρωματική και γευστική. Αλλά μην ξεχάσεις να βάλεις οπωσδήποτε καπνιστή πάπρικα. Δίνει απίστευτη γεύση και άρρωμα. Πάντως δεν ήταν καθόλου δύσκολη στη διαδικασία η ζύμη μπριζέ.

      Όντως σε έπιασε πολυλογία. Τι έγινε? Εσύ είσαι του απόλυτα μονολεκτικού!! χααχαχαχα Μ΄αρέσεις!!

      Διαγραφή
    2. τρελλαίνομαι για καπνιστή πάπρικα! τη βάζω στο κοτόπουλο!

      Διαγραφή
    3. Κι εγώ τη χρησιμοποιώ στο κοτόπουλο. Μυρίζει σαν χοτ ντόγκ η άτιμη.

      Διαγραφή
  9. Καλημέρα οικογένεια Γέτι! Αν και όλοι μας ευχόμαστε να ήμασταν Γέτι, ειδικώς οι Βορειοελλαδίτες, που έχουν ψυχρότερο κλίμα...

    Το γράμμα της Νεφέλης με συγκίνησε ιδιαιτέρως. Μου θύμισε παρόμοιες σκηνές από το δικό μας ξάστερο στις πρώτες της προσπάθειες γραφής!

    Η τάρτα σου πολύ λαχταριστή με αυτό το ζυμάρι το σούπερ αρωματικό. Σούπερ αμαρτωλή για ολική απόλαυση του ουρανίσκου και ευχάριστο κορεσμό κάθε πεινασμένου στομαχιού!

    Σε φιλώ και φωτογραφίες σαν την τελευταία σου -την πρώτη δυστυχώς δεν μου την ανοίγει ο browser μου- μη ποστάρεις με ελαφρά τη καρδία. Με πληγώνει. :)

    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εκεί μας κατάντησαν Ζαμπία μου. Να φοράμε το λυκοτόμαρο για να ξεχειμωνιάσουμε... Ας είναι... Το φαγητό ακόμα δεν το κόβουμε. Κεράσου τάρτα να πάνε τα φαρμάκια κάτω!!!

      Θα σου στείλω την τελευταία φωτογραφία για να μην πληγώνεσαι!!! χαχαχαα

      Σε φιλώ πολύ, το ξέρεις!

      Διαγραφή
  10. Πω ρε... συγκινήθηκα. Η κοριτσάρα σου είναι όλα τα λεφτά, στο έχω ξαναπεί!
    Όσο για την τάρτα... Έλα μωρέ, λίγα κιλάκια ακόμα δεν χάλασε ο κόσμος! Φαίνεται πολύ λαχταριστή, πεντανόστιμη και μ΄έχουν πιάσει ήδη λιγούρες!
    Πολλά φιλιά και καλό μεσημέρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Selcouth μου σε ευχαριστώ. Είναι καλό παιδάκι η άτιμη, το ομολογώ...

      Φυσικά δεν χάλασε ο κόσμος με δύο, τρία, πέντε κιλά παραπάνω! Ας φάμε φέτος να καταλάβουμε γιορτές. Η τάρτα είναι μια καλή και εύκολη επιλογή για το γιορτινό τραπέζι. Θα αρέσει σε όλους!

      Σε φιλώ και εγώ πολύ!

      Διαγραφή
  11. Καλησπέρα!!
    Μέσα σε ένα ντοσιέ έχω κρύψει όλα τα γράμματα προς τον Άγιο παρόλο που ήξεραν ότι ο Άγιος ήμουν εγώ.Σε στιγμές δύσκολες (ας όψεται η ξενιτιά) ανοίγω αυτό το ντοσιέ κι αναπολώ!!
    Την τάρτα σου θα τη δοκιμάσω σύντομα!
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ, τι όμορφα. Ενα ντοσιέ γεμάτο γράμματα. Αυτό θα κάνω κι εγώ αρχίζοντας από φέτος.

      Φιλιά Ξανθή!
      Καλημέρα!

      Διαγραφή
  12. Γεια σου βρε Χρυσαυγή μου με τα ωραία σου! Τα ψηστικά ωραία σου, τα της γραφής ωραία σου και τα ωραία σου παιδάκια που έχουν τέτοια ωραία επικοινωνία με τον Άγιο Βασίλη και ζητούν απλώς και κάτω από πίεση, ένα τετράδιο. Γεια σου βρε Νεφέλη που πολύ σ' αγάπησα! Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου και σένα Μάρθα μου!!! Εσύ που είσαι καλή στο γράψιμο, γιατί δεν γράφεις ένα γράμμα στον Άγιο Βασίλη. Που ξέρεις? Μπορεί να εισακουστείς!!! Μόνο μην είσαι κορόιδο και ζητήσεις ένα απλό τετράδιο. Ζήτα κάτι μεγαλύτερο!!!

      Φιλιά και από τη Νεφέλη και ας μην ξέρει αυτά που έγραψες γι΄ αυτήν!!!

      Διαγραφή
  13. Γλυκειά μου Χρυσαυγή μου,Νεφέλη ακριβή μου!
    Πόσο μα πόσο ακρίβυνε το γνήσιο χαμόγελο,το εκ καρδιάς αυθόρμητο γέλιο στις μέρες μας????Πόσο μα πόσο γέλασα με το ΄΄απελπισμένο ΄΄γράμμα της μητέρας Χρυσαυγής και το αναπάντεχα ήρεμο και γαλήνιο παραδοσιακό γράμμα της μικρούλας Νεφέλης ,η οποία περιέγραφε με απόλυτη ακρίβεια την προσωπικότητά της και τις οικιακές της δραστηριότητες στον Αι-Βασίλη!Και δεν ζήτησε τίποτε!!!Γιατί ακόμα και το ροζ τετράδιο ήταν, απ΄ότι κατάλαβα, δικής σου προτροπής αίτημα!!Νομίζω ότι τα περισσότερα παιδιά σήμερα είναι χορτάτα..και εννοώ από εικόνες,παιγνίδια,δραστηριότητες,εμπειρίες,τεχνολογία.Δεν έμεινε τίποτε αναπάντητο,τίποτε μυστηριώδες ,τίποτε που να μη μπορούν να το αποκτήσουν ή να το πλησιάσουν έστω!Και δεν εννοώ ότι τα παιδιά είναι κακομαθημένα-αν και σε μερικές περιπτώσεις δυστυχώς παρατηρείται και αυτό-,αλλά έτσι ήταν η ζωή μας.!!!Υπερβολική,άνετη και δεδομένη.Ήξεραν τα παιδιά,ότι ακόμα και αν δεν είχαν κάτι που επιθυμούσαν ,πολύ γρήγορα θα το αποκτούσαν..γιατί είχαμε μάθει τον υπερκαταναλωτισμό.
    Μπράβο στη Νεφέλη που παρ΄όλο που είναι μικρή,αισθάνεται γεμάτη.Αισθάνεται χαρά με ένα απλό τετράδιο και όχι με την υπερβολή που μεγάλωσαν κάποια παιδιά.Αισθάνεται χορτάτη και είναι από την αγάπη που περιβάλλεται και όχι από τα αμέτρητα παιγνίδια.Θυμήθηκα το γράμμα μιας μικρούλας συμμαθήτριας του γυιού μου πριν πολλά χρόνια..όταν ακόμα ήταν στο δημοτικό.Όταν πολύ απλά και σεμνά, ζητούσε από τον Αι-Βασίλη να της φέρει πίσω τον πατέρα της που δεν ζούσε πια...νομίζω ότι όσο ζω,δεν θα ξεχάσω τα λογάκια της.
    Θεέ μου Χρυσαυγή, πώς καταφέρνεις κάθε φορά να με βάζεις στον πειρασμό να γράφω τόσο πολλά???? Συγγνώμη ζητώ,αλλά παρασύρομαι...και η τάρτα κρύωσε!!Μα εγώ ακόμα και κρύα θα την δοκιμάσω!!Γιατί δεν μπορώ να αντισταθώ στα λιωμένα τυριά που ξεχειλίζουν ,στο ανεπανάληπτα νόστιμο και πικάντικο μπέίκον,στην ήπια γεύση των μανιταριών.Και όλα αυτά πάνω σε μια τραγανά καλοψημένη βάση που λιώνει στο στόμα και τορπιλίζει τις αισθήσεις ,ξεκουρδίζει τις αδύναμες αντιστάσεις μας.
    Χρυσαυγή μου είσαι μία πολύ καλή μαγείρισσα.Πάνω από όλα όμως ,είσαι μία υπέροχη μητέρα!Να χαίρεσαι την οικογένειά σου και να υποδεχτείτε τις γιορτές φορώντας την καλύτερη διάθεσή σας!!Φιλιά πολλά,πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φωτεινή μου,

      Είναι η τελευταία φορά που ζητάς συγνώμη που γράφεις τόσα πολλά.
      Το να μπαίνει κάποιος στο μπλόγκ μου και να με διαβάζει είναι τιμή μου. Το να με διαβάζει και να αφήνει ένα σχόλιο είναι διπλάσια τιμή. Το να μπαίνει στον κόπο να μου γράψει τόσα πολλά και όχι κάτι τυπικό και γρήγορο, είναι πολλαπλάσια τιμή και πάνω απ΄όλα χαρά για μένα.

      Εγώ σε ευχαριστώ και εδώ θα τελειώσω με τον πρόλογο.

      Απ΄ όλα όσα είπες με συγκλόνισε το γράμμα της συμμαθήτριας του γιού σου. Πόσο στεναχωριέμαι που για κάποια παιδάκια οι γιορτές δεν είναι μόνο χαρά... Δεν αντέχω ούτε να το συζητώ, ούτε να το σκέφτομαι... Τι να πω? Τα λόγια περιττεύουν.

      Τη Νεφέλη ο Άγιος θα την φροντίσει φέτος γιατί ήταν καλό παιδί, αγαπούσε την οικογένειά της όπως και η ίδια είπε, προσπάθησε στο σχολείο και στο στίβο όπου πηγαίνει και έδωσε τον καλύτερό της εαυτό. Αρα φέτος κάτι μου λέει ότι θα τις φέρει κανά δυό τετράδια, όμορφα μολύβια, αυτοκόλλητα, μαρκαδόρους με γκλίτερ που δεν έχει και πάντα τους ήθελε και μια σοκοφρέτα!!! Τι λες κι εσύ??? Εγώ έτσι νομίζω... χιχιχι

      Σε φιλώ Φωτεινή μου και σε ευχαριστώ πολύ για τις ευχές, τις οποίες ανταποδίδω στον μέγιστο βαθμό!

      Διαγραφή
  14. Αχ, μωρέ τη γλυκούλα! Μα, κοίτα τι έγραψε..για σας, για την Κλειώ!
    Να'στε καλά και ετοιμάσου για του χρόνου που θα έχει πιάσει το νόημα του Άγιου Βασίλη και τι είδους δώρα φέρνει..χεχε!
    Η τάρτα φαίνεται τέλεια! Και τι ωραίο μακρόστενη ταρτιέρα, εγώ έχω τη στρογγυλή! Οι δόσεις είναι ίδιες; (μάλλον λίγο λιγότερο,ε;)
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Βέρα μου!!

      Λες του χρόνου να ζητήσει αυτοκίνητο??? χαχαχα

      Ίσως η στρογγυλή ταρτιέρα να είναι λίγο μεγαλύτερη από την μακρόστενη. Πάντως η ζύμη θα φτάσει, μην ανησυχείς. Θα την απλώσεις λίγο περισσότερο.

      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  15. Τι ωραία ανάρτηση! Μπράβο, Χρυσαυγή μου!
    Είσαι χιούμορ, ευαισθησία, ρεαλισμό και λίγη χρυσόσκονη που εμείς οι μεγάλοι επιμένουμε τα βάζουμε στα Χριστούγεννα. Η κούκλα σου, η Νεφέλη, όμως την άφησε στην άκρη και μας έκανε να την αγαπήσουμε περισσότερο με την αυτάρκειά της. Μάλλον κι εσύ με την υπομονή σου -κι ας λες πως δεν έχεις- έχεις εξηγήσει πάαααρα πολλά στο παιδί! Είσαι μια υπέροχη μανούλα, μπράβο σου!

    Η τάρτα πάει τελείωσε και πολύ θα ήθελα να τη δοκιμάσω. Μου άρεσε πολύ η ζύμη της. Θα τη δοκιμάσω.
    Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη μου σε ευχαριστώ και χαμηλώνω τα μάτια με τα τόσο όμορφα λόγια σου. Δεν έχω λόγια.

      Την τάρτα να την δοκιμάσεις και πιστεύω ότι θα σου αρέσει. Είναι γεμάτη αρρώματα η ζύμη της και μπορείς αν θέλεις να βάλεις άλλη γέμιση ποιο υγειινή...

      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  16. Χρυσαυγή μου τι ωραία ανάρτηση απο όλα έχει και χιούμορ και ευαισθησία, πραγματικά συγκινήθηκα με το γράμμα της κόρης σου, ιδιαίτερα στο σημείο που αναφέρει πως φρόντιζε την αδερφούλα της όταν ήταν άρρωστη!!!Φέτος τελικά όλοι πετρέλαιο θα ζητήσουμεγια δώρο!!!
    Η τάρτα σου είναι φανταστική, η ζύμη όμως κλέβει την παράσταση!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Ελένη μου!!

      Νομίζω ότι όλοι κινούμαστε στο ίδιο μήκος κύματος. Πετρέλαιο και πάλι πετρέλαιο!!! Και για αλλαγή 4-5 τόνους ξύλα για το τζάκι!!!

      Η τάρτα έγινε καλή και την απολαύσαμε πολύ!

      Καλό σου βράδυ!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  17. Καλή σου μέρα Χρυσαυγή μου ...λοιπόν, κατάφερες πρωί πρωί να με συγκινήσεις κι εσύ και λίγο παραπάνω η Νεφέλη (μην παρεξηγηθείς, έτσι; -:))).
    Επειδή βλέπω παρόμοιες συμπεριφορές και στις δικές μας, νομίζω ότι τα παιδιά έχουν επηρρεαστεί πάρα πολύ από την όλη κατάσταση και τα όσα ακούν... και ναι μεν δεν είναι κακό να είναι ολιγαρκή και όχι καταναλωτικά, πλην όμως ό,τι και να μου πει οποιοσδήποτε εμένα με πληγώνει το να έχουν αυτά τα συναισθήματα οι τρυφερές καρδούλες και τα υπέροχα μυαλουδάκια τους.
    Τέλος πάντων, νομίζω ότι όλοι θα θέλαμε να είμαστε Γέτι ...εμείς εδώ έχουμε τις τελευταίες μέρες συνέχεια -2, -1, 0 βαθμούς. Ευτυχώς εμείς αποποιηθήκαμε το πετρέλαιο και ησυχάσαμε λίγο... ζεσταινόμαστε με ηλεκτρικό...τώρα με τις αυξήσεις που ζητά η ΔΕΗ... θα δούμε!!!
    Η τάρτα σου τέλεια κι ας είναι παχυντική ...καλύτερα λίγο σαν ποσότητα και με όλη τη νοστιμιά.
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Νοστιμοτατη... εαν δεν ειχε ολη αυτη την διαδικασια θα την εκανα αυτοστιγμης χα χα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Σε βλέπω να μεταμορφώνεσαι σε Γιέτι και όχι τίποτα, εκεί στα Ιμαλάια, δεν θα έχεις ίντερνετ να μας ανεβάζεις συνταγές!!!!
    Για την κόρη σου τι να πω! Μόνο μπράβο για το Νεφελάκι σου που είναι τόσο καλόψυχο παιδάκι και πόσο περήφανη σε έχει κανει!
    Η τάρτα τελευταία αλλά καλύτερη! χα χα χα. Μανιτάρια δεν τρώει κανείς στο σπίτι εκτός απο μένα! Αν δεν βάλω πειράζει? Να βάλω κάτι αλλο...
    (κεραμικά βαρίδια πρώτη φορά βλέπω! στα Ιμαλάια δεν θα έχεις τέτοια gadgets!!!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. H ζύμη της τάρτας με την καπνιστή πάπρικα είναι πολύ πολύ ωραία και δίνει ιδιαίτερη νοστιμιά στο σύνολο

    Πάντως το γράμμα της Νεφέλης έκλεψε την παράσταση :)
    Στα μάτια της το ροζ τετράδιο είναι ίσως το πιο πολύτιμο που θα μπορουσε να ζητήσει. Κάνει και οικονομία στον ''Αγιο Βασίλη'' το παιδί..τι άλλο θέλεις..χιχι.

    Εμένα φέτος τα δικά μου εχουν καταλάβει ποιος ήταν ο αγιος όλα αυτά τα χρόνια, οποτε λένε θα μας γράψουν απ ευθείας τα γράμματα σε μας...χαχαχα..
    Εγώ να δω σε ποιον θα γράψω γράμμα ..

    Φιλιά πολλά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

πήγαινε στην κορυφή! 01 09 10