31 Μαρτίου 2016

Σοκολατένιο μπράουνι με κόκκινο, γλυκό κρασί και κράνμπερις







Πάντα και όπου μπορώ στη ζαχαροπλαστική χρησιμοποιώ το αλκοόλ καθώς μου αρέσει να το καταλαβαίνω στη γεύση. Αν είναι να προτιμήσω ένα κέικ με μεγάλη ποσότητα από αλκοόλ σε σχέση με ένα άλλο χωρίς αυτό, σίγουρα θα προτιμήσω το πρώτο. Το ίδιο συμβαίνει και όπου μπαίνει καφές. Πάντα μου άρεσε η γεύση του στα γλυκά ή τα παγωτά. Γενικώς δηλαδή η «ενήλικη» εκδοχή των γλυκών είναι αυτή που προτιμώ. 




Καταλαβαίνεις  πόση χαρά και ανυπομονησία είχα να δοκιμάσω το μπράουνι αυτό όταν το ανακάλυψα. Μπράουνι με «μεθυσμένα» κράνμπερις έλεγε ο τίτλος και αμέσως τα μάτια μου έκαναν πουλάκια. Μεθυσμένα πουλάκια. Εδώ είμαστε είπα, και αμέσως έγραψα τη συνταγή τροποποιώντας την σε μερικά σημεία ώστε να γίνει ακόμα περισσότερο τέλεια όπως την φανταζόμουν. 




Η επιλογή του κρασιού (κόκκινου έλεγε) ήταν η Μαυροδάφνη. Ένα βαθυκόκκινο γλυκό κρασί που ταιριάζει υπέροχα με την σοκολάτα, είναι οικονομικό και έχει ιδιαίτερη γεύση.  Έχοντας  δοκιμάσει τη Μαυροδάφνη και σε άλλα γλυκά όπως για παράδειγμα παλιότερα σε αυτό το κέικ,  ήξερα  το πόσο μπορούσε να αναδειχθεί μέσα στο μπράουνι που είχα υπόψη μου. 




Μπράουνι υπάρχουν πολλά. Με μαστιχωτή υφή, άλλα πολύ υδαρή και μπράουνι  που μοιάζουν κάπως με κέικ. Η δική μου προτίμηση είναι τα «λασπωμένα». Αυτά που όταν πιάνεις το κομμάτι, μένει το δακτυλικό σου αποτύπωμα επάνω του. Θέλω να κολλάει το στόμα μου από την όχι απόλυτα ψημένη ζύμη του και να είναι μαλακό μέχρι το τελευταίο ψίχουλο, αρκετές μέρες μετά. Κι αυτό είναι ένα από τα αγαπημένα μου! 









ΣΟΚΟΛΑΤΕΝΙΟ ΜΠΡΑΟΥΝΙ ΜΕ ΚΟΚΚΙΝΟ ΓΛΥΚΟ ΚΡΑΣΙ ΚΑΙ ΚΡΑΝΜΠΕΡΙΣ


Υλικά: 


     1)      ¾ φλιτζανιού κρασί Μαυροδάφνη

     2)      ½ φλιτζάνι αποξηραμένα κράνμπερις

     3)      150 γραμμάρια αλεύρι για όλες τις χρήσεις

     4)      ½ κουταλάκι γλυκού αλάτι

     5)      125 γραμμάρια βούτυρο

     6)      170 γραμμάρια κουβερτούρα

     7)      3 μεγάλα αυγά

     8)      300 γραμμάρια ζάχαρη

     9)      30 γραμμάρια σκόνη κακάο





Μέθοδος:


Σε ένα μπολ βάζουμε τη Μαυροδάφνη με τα κράνμπερις για μια ώρα (και παραπάνω αν θέλουμε) να μουλιάσουν.  


Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 175  βαθμούς.


Σε ένα άλλο μπολ βάζουμε το αλεύρι με το αλάτι και τα ανακατεύουμε. Το αφήνουμε στην άκρη.


Βάζουμε το βούτυρο με την κουβερτούρα σε μπολ και το τοποθετούμε πάνω σε μπεν μαρί (ή στο φούρνο μικροκυμάτων) για να λιώσουν. Τα ανακατεύουμε να αναμειχθούν. Μόλις έχουν λιώσει αποσύρουμε το μπολ από το μπεν μαρί και στο λιωμένο μίγμα σοκολάτας – βουτύρου προσθέτουμε ένα – ένα τα αυγά ανακατεύοντας ενδιάμεσα πολύ έντονα με το σύρμα (αυγοδάρτη) ώστε να μην ψηθεί το αυγό.  


Στη συνέχεια προσθέτουμε τη ζάχαρη και ανακατεύουμε καθώς επίσης και το κακάο και το  ανακατεύουμε επίσης και αυτό ώστε να ενσωματωθεί στο μίγμα. Τέλος προσθέτουμε εναλλάξ λίγο από το μίγμα των κράνμπερις με το κρασί και λίγο – λίγο το αλεύρι ώσπου  να ρίξουμε όλες τις ποσότητες των υλικών μέσα στο σοκολατένιο μίγμα. 


 Για να ψήσουμε το μπράουνι χρειαζόμαστε ένα τετράγωνο ταψάκι διαστάσεων 25Χ25. Κόβουμε ένα κομμάτι λαδόχαρτο μεγαλύτερο από το ταψί, το τσαλακώνουμε στις χούφτες μας και το βρέχουμε για ελάχιστα δευτερόλεπτα κάτω απο το τρεχούμενο νερό της βρύσης. Το στύβουμε καλά ανάμεσα στις παλάμες μας και το ανοίγουμε προσεκτικά να μην σκιστεί. Το απλώνουμε στο ταψί, στρώνοντας το καλά ώστε να καλυφθούν και τα τοιχώματά του.  Ρίχνουμε μέσα το μίγμα του μπράουνι.



Το ψήνουμε στους 175 βαθμούς, στον φούρνο που έχουμε ήδη προθερμάνει για 30-35 λεπτά περίπου. Στα 30 λεπτά θα το βγάλουμε από το φούρνο και θα βάλουμε μια οδοντογλυφίδα στο κέντρο του. Αυτή θα πρέπει να βγει με λίγα υπολείμματα από το μπράουνι. Βγάζουμε το μπράουνι από το φούρνο και το αφήνουμε να κρυώσει εντελώς μέσα στο ταψί του. Για να το βγάλουμε πιάνουμε το λαδόχαρτο από τις δύο απέναντι πλευρές και το σηκώνουμε. Έτσι το βγάζουμε μαζί με το μπράουνι από το ταψί, χωρίς να σπάσει. Το κόβουμε σε 16 τετράγωνα κομμάτια με ένα μεγάλο μαχαίρι και σερβίρουμε. 




Για να το διατηρήσουμε το κρατάμε για 4-5 μέρες καλά σκεπασμένο ώστε να μην στεγνώσει και να παραμείνει μαλακό. Από την 3η μέρα καλό θα είναι να το βάλουμε στο ψυγείο και να το βγάλουμε μισή ώρα πριν το καταναλώσουμε.


Καλή επιτυχία!!!!!!!!






19 σχόλια:

  1. Δεν έχω φτιάξει ποτέ brownie και αυτή η συνταγή σου μαζί με την τελευταία φωτογραφία με ξεσήκωσε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομιζω Ξανθη, ηρθε η ωρα!!
      Ειναι ενα πολυ καλο μπραουνι με ευκολη συνταγη για να κανεις την αρχη.

      Καλο Σαββατοκυριακο ευχομαι!

      Διαγραφή
  2. Και μένα μου αρέσει να ´´τσιμπάει ´´ το αλκοόλ στο γλυκό.
    Να μετρώ τα γράδα του και να προσπαθώ να μαντέψω τι είδους ποτό στόλισε το γλύκισμα και συμπορεύτηκε με τα υπόλοιπα υλικά για το τελικό γευστικό αποτέλεσμα.
    Μου αρέσει η αίσθηση που αφήνει στον ουρανίσκο...μία ανεπαίσθητη,χλωμή απόχρωση της δύναμης του,ικανή ωςτόςο για την διαφορετικότητα .
    Και με την σοκολάτα δένει ερωτικά.
    Δεν θα χρησιμοποιήσω την λέξη παντρεύεται γιατί είναι πολυ συμβατική.
    Πολύ προσεκτικά μεταχειριζόμενη τις εκφράσεις μου,θα έλεγα ερωτοτροπεί.
    Και το αποτέλεσμα ειναι οφθαλμοφανές .
    Είναι και γευστικά θελκτικό,ελκυστικό,έως και προκλητικό θα έλεγα .
    Και στο συγκεκριμένο γλυκό,υπάρχει η θωπεία της πρόκλησης.
    Σε καλεί να κυλιστείς στην λασπώδη υφή του.
    Σου γνέφει.
    Σε αποπλανεί και εσύ φυσικά ενδίδεις,διότι τα αποθέματα των αντιστάσεων σου έχουν προ πολλού εξαντληθεί...από την θέα του ακόμα!
    Ξέρεις, είναι από τα γλυκά που προσωπικά με γοητεύουν,αλλά και με παιδεύουν!
    Παίζουν με την αυθυποβολή μου και πολλές φορές θέλω να τα μισήσω γιατί βγαίνουν πάντα νικητές στην αναμέτρηση.
    Είναι από αυτά που με κάνουν να χάνω το μέτρο και αυτό δεν μου αρέσει.
    Σε κάθε κατάσταση επιδιώκω να έχω τον έλεγχο...άσχετα αν συχνά δεν το κατορθώνω.
    Και στην συγκεκριμένη περίπτωση,απλά θα παραδοθώ άνευ όρων.
    Καταθέτω τα όπλα ,ομολογώ την αδυναμία μου,προσκυνώ ως σκλάβα της γεύσης και αφήνομαι στην παραδεισένια του νοστιμιά.
    Υπέροχες,εξαιρετικές οι φωτογραφίες σου στο σκοτεινό φόντο!
    Ιδιαίτερα ατμοσφαιρικές και υποβλητικές!
    Χαίρομαι πάντα που καταφέρνεις και νοστιμίζεις την ανία της επανάληψης Χρυσαυγή .
    Καλό βράδυ με πολλά πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτη η προτελευταια φραση σου μου καρφωθηκε στο μυαλο. Χαιρομαι παντα οταν βλεπω σε σχολια να καταλαβαινουν οσοι μπαινουν εδω την προσπαθεια που κανω η αυτα που θελω να πω χωρις να τα λεω. Πραγματικα παντα με εκπλησει η παρατηρητικοτητα σου λες και δεν σε ξερω...
      Η ανια της επαναλληψης ειναι το μεγαλο μου αγχος, οχι μονο για οσους με διαβαζουν αλλα κυριως για να μη βαριεμαι εγω η ιδια. Οταν διαπιστωνω πως εχω βαλτωσει ειναι το χειροτερο μου κι οταν καταλαβαινω οπως τωρα που μου το λες, πως ειμαι σε καλο δρομο, χαιρομαι παρα πολυ!!

      Ευχαριστω ποκυ Φωτεινη μου που δινεις χρονο καθε φορα που ερχεσαι.
      Παρα πολλα φιλια!!!!

      Διαγραφή
  3. Υπέροχη η τελευταία φωτό! Και πολύ ενδιαφέρουσα η συνταγή!
    Μπράβο Χρυσαυγή, δοκιμάζεις συνδυασμούς που δεν θα σκεφτόμασταν όπως κρασί με σοκολάτα ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αρη μιλαμε για εκρηκτικο και αξεπεραστο συνδυασμο. Οπως η σοκολατα με το πιπερι η το τσιλι για παραδειγμα.
      Μερικα πραγματα σε ξενιζουν εκ πρωτης οψης αλλα τελικα ειναι τοοοοσο τελεια που δεν το πιστευεις !

      Διαγραφή
  4. Χάνομαι γιατί ρεμβάζω....
    Υπέροχο Χρυσαυγή!!!!!!!
    Εμένα μου άρεσαν όλες οι "ατομικές" :)
    Καλημέρα, καλό μήνα!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωω!! Ευχαριστω παρα πολυ!
      Μη μεινεις παντως στο οπτικο μερος Γιωργο. Σε προτρεπω να περασεις στην πραξη και να το δοκιμασεις!!!

      Καλο μηνα να εχεις!!

      Διαγραφή
  5. Αυτή την εβδομάδα μας έχεις τρελάνει και με τα αλμυρά σου, και με τα γλυκά σου!
    Φαντάζομαι τη γεύση του, και δεν ξέρω στα πόσα κομμάτια θα μπορούσα να σταματήσω!
    Καλά τα παιδικά γλυκάκια, δε λέω, αλλά σαν τα "ενήλικα" γλυκά, δεν έχει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχα Χαιρομαι Χρυσα που ειδες εδω ενδιαφεροντα πραγματα τον τελευταιο καιρο. Κι εσυ ομως δεν πας πισω!! Η αληθεια να λεγεται!!

      Διαγραφή
  6. Φανταστικο!!!! Το δοκιμασα και ξερω τι λεω!!! Σοκολατα κρασι κρανμπερις.... Πλούσια γεύση!!! Είναι κι αυτές οι φωτογραφιες σου...ααχχχχ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστω! Ξερω πως εκτιμας το συνδυασμο σοκολατας και κρασιου. Ειναι οντως ενα μπραουνι που αξιζει να το φτιαξει κανεις. Θα επανελθω ομως με ενα επισης τελειο πολυ συντομα!!!

      Καλο μηνααααα!!!

      Διαγραφή
  7. Λυπήσου με Χρυσαυγή!!!! Κι εγώ λατρεύω το αλκοόλ στα γλυκά και κόκκινο γλυκό κρασί με τη σοκολάτα είναι μοναδικός συνδυασμός... θεϊκός!!!!! Φοβερό μπράουνι που πρέπει να το γεύεσαι με κλειστά μάτια για να νιώθεις την απόλυτη νοστιμιά του!!!
    Φιλιά και καλή εβδομάδα από αύριο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τρομερα ελκυστικό!
    Καλη συνέχεια στη μέρα μας!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Οι φωτογραφίες τα λένε όλα. Φοβερός συνδυασμός το γλυκό κρασί με τη σοκολάτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ουάου!!! Μαύρη κόλαση..α και μεθυσμένη ;)
    Τέλειο μπράουνι με μαυροδάφνη που αγαπώ. Σωστή η επιλογή της.
    Εξαιρετικός συνδυασμός.

    Ωραίες φωτογραφίες ;)

    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τι ωραιο βαθυ χρώμα που εχει, και τι ωραια γευση με τα κρανμπερις και το κρασι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Εγώ πάντως που δεν φημίζομαι για την προτίμησή του συνδυασμού κρασιού και γλυκού, το έφαγα και έγλειψα τα δάχτυλά μου.... Η μόνη μου ένσταση ήταν ότι δεν είχα να βάλω λίγο παγωτό από δίπλα, γνωστό πρόβλημα που συναντώ στην καθημερινόητητα μου...χαχαχα... φοβερές οι φωτος, ιδίως η τελευταία......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. κι εμένα έτσι μου αρέσουν τα μπράουνις, ζουμερά. κι αυτό φαίνεται είναι άκρως δελεαστικό! θέλω να το δοκιμάσω ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

πήγαινε στην κορυφή! 01 09 10