3 Νοεμβρίου 2014

Κέικ με βρώμη και πετιμέζι





Η  αλλιώς  «κέικ μουστοκούλουρο», όπως είπε και η Μεγάλη, η οποία στην πρώτη μπουκιά ενθουσιάστηκε, στη δεύτερη την είδα να ξινίζει λίγο και στην τρίτη  έσπρωξε το πιάτο παραπέρα κι έφυγε να πάει για διάβασμα.  «Δεν μου αρέσουν τα μουστοκούλουρα» λέει...


Αυτό το παιδί μονίμως μου κάνει σκοτσέζικο ντουζ. Την πρώτη φορά που τρώει κάτι τρελαίνεται  και μετά απλά δεν της αρέσει.  

Η Μικρή ωστόσο λειτούργησε συμπληρωματικά. Έφαγε το δικό της, αλλά και το κομμάτι της Μεγάλης.  

Πφφφ!!! 



Για το κέικ τώρα! 

Αξίζει να ειπωθούν τα παρακάτω ώστε να είστε σίγουροι αν θέλετε ή όχι να το δοκιμάσετε: 

·         - Είναι πολύ υγιεινό, θρεπτικό και ... νηστίσιμο για τους νηστεύοντες.
·         - Η ηφή του είναι τριφτή, λόγω της απουσίας βουτύρου και του ελάχιστου ελαιόλαδου που περιέχει.
·        - Θυμίζει έντονα μουστοκούλουρο και αν σας αρέσουν θα το λατρέψετε.
·         - Φτιάχνεται στο πι και φι χωρίς μίξερ μόνο με ένα μπολ κι ένα κουτάλι. 




ΚΕΙΚ ΜΕ ΒΡΩΜΗ ΚΑΙ ΠΕΤΙΜΕΖΙ 

Υλικά: 

     1)      150 γραμμάρια βρώμη αλεσμένη στο μπλέντερ μέχρι να γίνει αλεύρι
     2)      200 γραμμάρια αλεύρι ολικής άλεσης
     3)      ½ φλιτζάνι αμύγδαλα με τη φλούδα τους ψιλοτριμμένα
     4)      1 κοφτή κουταλιά της σούπας μπέικιν πάουντερ
     5)      100 γραμμάρια πετιμέζι
     6)      100 γραμμάρια ελαιόλαδο
     7)      2 πορτοκάλια, το χυμό τους
     8)      120 γραμμάρια μαύρη ζάχαρη (αυτή με τη μελάσα)
     9)      1 σφηνάκι κονιάκ
     10)   1 κουταλάκι του γλυκού σόδα
     11)   1 κουταλάκι του γλυκού κανέλα
     12)   1 κουταλάκι του γλυκού τζίντζερ σκόνη
     13)   ¼ κουταλάκι του γλυκού γαρίφαλο τριμμένο
     14)   1/3 κουταλάκι του γλυκού αλάτι 





Μέθοδος: 

Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 βαθμούς στο αερόθερμο.

Σε ένα μπολ τοποθετούμε το αλεύρι ολικής, το αλεύρι που έχει προκύψει από την αλεσμένη βρώμη και το μπέικιν πάουντερ και τα ανακατεύουμε.

Σε ένα μπολ άλλο  βάζουμε την ζάχαρη, το λάδι, το πετιμέζι και το χυμό πορτοκαλιού.  Με το σύρμα (αυγοδάρτη) τα ανακατεύουμε πολύ καλά. Προσθέτουμε όλα τα μπαχαρικά και ανακατεύουμε πάλι να ομογεννοποιηθούν. Ρίχνουμε το κονιάκ και τη σόδα και ανακατεύουμε ξανά. 

Τώρα προσθέτουμε το περιεχόμενο του μπολ με το μίγμα των αλεύρων. Με μια σπάτουλα αυτή τη φορά ανακατεύουμε το μίγμα για να ομογεννοποιηθεί. Τέλος προσθέτουμε τα αμύγδαλα και ανακατεύουμε για τελευταία φορά. 

Βάζουμε το μίγμα σε βουτυρωμένη και αλευρωμένη φόρμα και ψήνουμε στους 180 για περίπου 30-35 λεπτά. Βυθίζουμε ένα μαχαίρι και αν το δούμε να βγαίνει χωρίς υπολείμματα ζύμης τότε το κέικ μας είναι έτοιμο. Αν έχει ζύμη επάνω του, τότε αφήνουμε το κέικ να ψηθεί για λίγα ακόμη λεπτά. 

Μόλις είναι έτοιμο το βγάζουμε από το φούρνο και το αφήνουμε στη φόρμα του να κρυώσει πριν το αναποδογυρίσουμε σε πιατέλα.


Καλή επιτυχία!!

Την ιδέα πήρα και προσάρμοσα από το φιλικό και πολύ αξιόλογο μπλόγκ της Ελένης,






43 σχόλια:

  1. καλημερα!!!! υπεροχο κεικ!! οντως κεικ μουστοκουλουρο!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ενα γιγαντιαίο μουστοκούλουρο γι αυτούς που το αγαπούν πολύ!!!!!
      Καλό βράδυ!! Φιλιά!

      Διαγραφή
  2. Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ κοριτσάρα μου γλυκιά!
      Χαίρομαι που σε βλέπω!! :)

      Διαγραφή
  3. Καλημέρα!!!! Σα να το μυρίζω ένα πράμα, και όντως μοιάζει σα μεγάλο μουστοκούλουρο. Μου αρέσουν πολύ τα μουστοκούλουρα, αλλά τρώω πολύ σπάνια πλέον.Και η χαζη ερώτηση της ημέρας, πετιμέζι βρίσκουμε εύκολα ή πρεπει να το αναζητήσουμε σε εξιδεικευμένο μαγαζί?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καμία ερώτηση δεν είναι χαζή.
      Πετιμέζι βρήσκουμε αυτή την περίοδο σε μεγάλα σούπερ μάρκετ αλλά είναι πολύ καλύτερο αν θα έβρισκες σπιτικό .... (τι σου λέω τώρα, ε???).
      Όμως δεν ξέρω αν υπάρχει και σε μαγαζιά με βιολογικά προϊόντα. Νομίζω ότι αν έβρισκες εκεί, σίγουρα θα ήταν καλύτερο.

      Φιλιά πολλά κοριτσάκι!

      Διαγραφή
  4. μμμμμ το θελω οπως ειναι,συγκεκριμενα αναφερομαι στη φωτο με τον ελληνικο καφε,θελω δηλαδη τωρα ενα κομματι κεικ μαζι με εναν ελληνικο !!!!!!Ειναι μια ωρα δυσκολη η μεσημεριανη η ωρα!!!!!Το κεικ σου φαινεται τοσο μα τοσο λαχταριστο!!!!
    φιλιαααα πολλα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αλήθεια είναι οτι αυτό το κέικ ΔΕΝ θέλει άλλο καφέ!
      Ο ελληνικός του ταιριάζει γάντι!!!!!!!!!!!!!! Βουτιά στην παράδοση βλέπεις!! χαχαχα

      Σε ευχαριστώ πολύ Κικίτσεν μου!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  5. Πολύ λαχταριστό φαίνεται!!!! Σίγουρα θα το δοκιμάσω!!!
    Καλό μεσημέρι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εύχομαι καλή επιτυχία!!!
      Ελπίζω να σας αρέσει!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  6. Παρόλο που έχουμε (πληθυντικός μεγαλοπρέπειας) πάρει απαλλαγή από τις κεικοειδείς αναρτήσεις σας, αυτή θα την σχολιάσουμε καθώς λατρεύουμε τα μουστοκούλουρα (τι λέξη βρε παιδί μου, την λες και γεμίζει το στόμα!!).
    Χαιρόμεθα πολύ επίσης που το σημερινό σας κέικ είναι τόσο απλό και φυσικά δεν θα μπορούσαμε να αφήσουμε ασχολίαστες τις υπέροχες φωτογραφίες σας!
    Τον καφέ πότε τον κερνάτε;;;
    Καλημέρες & φιλιά!
    Υ.Γ. 1 Και όχι, δεν είμαι ψώνιο :p
    Υ.Γ. 2 Απίστευτη η μεγάλη σου! Respect!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχχαχαχαχα
      Να και κάτι απρόβλεπτο σήμερα! Που να φανταστεί κανείς ότι θα τρως τα μουστοκούλουρα.
      Δεν έδινα ούτε μια πιθανότητα να σου αρέσει κάτι τέτοιο και πίστευα ότι πάλι θα σχολιαζες φλιτζάνια, λινάτσες και καρώ τραπεζομαντηλάκια ! χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα
      Ελα, σε πειράζω!!!!!!!!!!!!!!! Αλήθεια όμως δεν φανταζόμουν ότι είσαι του μουστοκούλουρου.

      Τον καφέ τον κερνάμε any time στους καλούς πελάτες και δωρεάν με γλυκό της επιλογής τους!!!!!!
      Σπεύσατε λοιπόν!

      Φιλιααααααααααα!!!

      Διαγραφή
  7. Είσαι πολύ προκλητική, εγώ άρχισα φασίνα χαλιά κλπ που να βρω χρόνο και γιαυτό.!!
    τα φιλιά μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλα, πάντα υπάρχει χρόνος, αρκεί αυτό που θέλουμε να φτιάξουμε, να το θέλουμε πολύ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Καλό σου βράδυ Ξανθή και καλή ξεκούραση!

      Διαγραφή
  8. Πολύ μου αρέσουν τα μουστοκούλουρα.Πειράζει αν δεν βάλω αμύγδαλα στο κέικ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλέκα δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα αν δεν βάλεις αμύγδαλο!!!!!!!!!!!
      Ελπίζω να σου αρέσει όσο και στην Μικρή μου.... χαχαχαχαχα

      Διαγραφή
  9. Οι φωτογραφίες σου είναι προκλητικότατες!!! Τέλεια παρουσίαση!
    Θα το φτιάξω για τον μπαμπά μου...θα ξετρελλαθεί!

    ....πάω να διαβάσω με τη Μεγάλη......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχχαχαχαχχα
      Καλά, δεν έχω ξαναδιαβάσει πιο εύσχημο τρόπο για να μου πει κάποιος ότι δεν του αρέσει αυτό που έχω αναρτήσει!!!

      RESPECT!

      Διαγραφή
  10. Ακόμα και να μην μου άρεσαν τα μουστοκούλουρα ,θα υπέκυπτα.
    Δεν είναι δυνατόν να μην το κάνει κανείς.
    Εκτός και αν είναι τυφλός.Αλλά και τότε,αν κάποιος είχε μικρή έστω περιγραφική δύναμη και απλά απαριθμούσαμε αυτά που έβλεπε ,ο τυφλός θα έβρισκε το φως του.
    Θα έβλεπε με τα μάτια της ψυχής,γιατί από ότι ξέρω ,θαυματουργές θεραπευτικές ιδιότητες δεν έχεις αποκτήσει ακόμα.
    Έχεις όμως κατευναστικές ιδιότητες.
    Αυτές που καθησυχάζουν και ηρεμούν.
    Ας πούμε για το συγκεκριμένο κέικ.Ξέρω ότι είναι κάτι το απλό.
    Μας προειδοποιείς εύστοχα για τους πιθανούς κινδύνους της μη αποδοχής.
    Μας κάνεις να χαμό γελάσουμε με τις ιδιοτροπίες των παιδιών,αναλογιζόμενες τους οικογενειακούς καημούς που κρύβει κάθε σπίτι.....
    Μας στέλνεις με τον γνωστό φωτογραφικό σου συναισθηματισμό ,την γεύση και το ανεπανάληπτο άρωμα που μπορεί να κρύβει τούτο το καλοψημένο κέικ.
    Το διαδικτυακό ταχυδρομείο μου γέμισε χρώμα,άρωμα,νοστιμιά,αγάπη,φροντίδα,χαμόγελο,χαλάρωση.
    Χουχουλιάζω με τον απογευματινό μου καφέ ,με το δικαιωματικά μεγάλο κομμάτι μου από το τριφτό κέικ και αφήνομαι στην πληθωρική ζαχαροπλαστική αγκαλιά σου.
    Αισθάνομαι τη σιγουριά που μου δίνει η άνεση σε έναν οικείο χώρο.
    Σε έναν πολυαγαπημένο χώρο.
    Πολλά,μα πάρα πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βρε Φωτεινή μου,
      Θα νομίσει κανείς ότι σε πληρώνω σε είδος για να λες αυτά τα πράγματα.
      Τι να πω πια? Ντρέπομαι και κοκκινίζω...

      Καλημέρα σου και φιλιά πολλά, επίσης!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  11. Αχ!!! Φάτε μάτια ψάρια....τι να σχολιασω? Τις φωτο? Τη γεύση μουστοκουλουρο που λατρεύω ή την κορακλα σου? Το τελευταιο...γυναικα παιδι μου! Χαχαχα

    Το κέικ θα δοκιμαστει σίγουρα! Αλλά δεν έχω αλεύρι σικάλεως. Το Ζέας λες να το κανει πολύ διαφορετικο?

    Φιλάκια κ καλη μου επιτυχια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γυναίκα, γυναίκα... όπως τα λες.
      Το ίδιο μου έκανε πάλι και σήμερα με την κολοκυθόπιτα που είχαμε για μεσημεριανό.
      Αφού πια δεν λαμβάνω υπόψη μου το πρώτο σχόλιό της. Περιμένω να ξαναφαει το φαγητό και μετά να μου πει οριστικά τη γνώμη της .

      Το κέικ μπορείς να το φτιάξεις και με αλεύρη Ζέας, αλλά θα αλλάξει η γεύση του. Μπορείς ωστόσο αν δεν έχεις αλεύρι ολικής να το φτιάξεις με λευκό. Εκεί νομίζω θα έχεις την ίδια γεύση με το δικό μου.

      Καλή σου επιτυχία λοιπόν!!!!!!!!

      Φιλιά!

      Διαγραφή
  12. Εγώ πάλι που λατρεύω τα μουστοκούλουρα (λατρεία όμως), μπορώ να πάρω και το αυριανό κομμάτι της Μεγάλης, ή δε δικαιούμαι επειδή είμαι πολύ μεγάλη;;;
    Τι χρώμα, τι υφή, και το άρωμα μυρίζει ως εδώ! Ζαλίστηκα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εεεεεεε, κι εσύ!!!!
      Δεν είσαι δα και τόσο μεγάλη!
      Ενα τικ μεγαλύτερη απ΄τη μεγάλη μου... Σαν να λέμε 10 χρονών!!!
      χαχαχαχαχαχαχχαα
      Μια χαρά εντός ορίου ηλικίας είσαι. Το δικαιούσαι μια χαρά το κέικ!!!

      Διαγραφή
  13. Φαίνεται υπέροχο Χρυσαυγή! Παρόλο που δεν τρελαίνομαι για μουστοκούλουρα, το κέικ σου θα μου αρέσει έτσι spicy που το έφτιαξες.
    Πλάκα έχουν οι μικρές σου!
    Πολλά φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χμ...Μάλλον πρέπει να πας κι εσύ Μίνα να διαβάσεις μαζί με την Πέπη και την Μεγάλη!!
      Δεν πειράζει όμως... Ερχεται σύντομα άλλο κέικ που και Αγιος δεν μπορεί να του αντισταθεί!!!!

      Φιλιάααααααααα!!!!

      Διαγραφή
  14. Το μερίδιο της Μίνας το παίρνω εγώ, που μ΄αρέσουν τα κουλουράκια μούστου!

    Τι όμορφα που τα κάνεις τα κέικ σου, έχεις αποκτήσει ειδικότητα!

    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α, το γνωρίζω ότι σου αρέσουν τα μουστοκούλουρα!!
      Τότε θα το φας με μεγάλη ευχαριστηση το συγκεκριμένο κέικ.

      Σε ευχαριστώ Ζαμπία μου!!!!!!!!!!!!!!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  15. Ωραίοοοο!!! Σούπερ υγιεινό θα το έλεγα εγώ και ναι μου αρέσουν τα μουστοκούλουρα.
    Και ιδίως όταν συνοδεύονται από ένα ωραιότατο μυρωδάτο ελληνικό καφέ.

    Ωραία παρουσίαση Χρυσαυγή μου

    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ετσι ακριβώς Μάριον.
      Κέικ μουστοκούλουρο κι ελληνικός καφές.
      Σούπερ συνδυασμός και τέλεια γεύση!

      Σε ευχαριστώ πολύ !
      Την καλημέρα μου!

      Διαγραφή
  16. Κουλούρι γίγας!!!
    Τρελαίνομαι για τα μουστοκούλουρα αλλά δεν ξέρω να τα φτιάχνω...και παρ' όλο που σε παραπέμπουν στην νηστεία, έχουν αυτό το άρωμα της κανέλας και του γαρίφαλου που θυμίζουν Χριστούγεννα!!! Οπότε, με αυτό το κέικ που προτείνεις...έχουμε δύο σε ένα!! Δεν συμφωνείς; :)
    Τέλειο Χρυσαυγή!!
    Καλό σου βράδυ.
    Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω, ναι!!
      Κουλούρι γίγας!
      Τα μουστοκούλουρα δεν είναι δύσκολα. Χρειάζεται μόνο μια ωραία εγγυημένη συνταγή και θα μπορείς να απολαμβάνεις τα δικά σου. Όσο για την σύνδεση με τα Χριστούγεννα, δεν το είχα σκεφτεί ποτέ έτσι και έχεις τόσο δίκιο....

      Φιλιά πολλά και από μένα Ελένη μου!

      Διαγραφή
  17. Με τρέλλανες Χρυσαυγή μου με τις φωτό και το υπέροχο κέικ σου που θα το φτιάξω τις επόμενες μέρες γιατί λατρεύω τα μουστουκούλουρα!!!
    Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω, υπέροχα Κική !!!!
      Να το φτιάξεις και θα χαρώ να ακούσω τη γνώμη σου.
      Μια κριτική είναι πάντα πολύτιμη για μένα!

      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  18. Διαφορετικό και υγιεινό! Προσωπικά είμαι του δόγματος κέικ να ναι κι ότι να ναι οπότε είμαι σίγουρη οτι θα μου αρέσει! Υπέροχες οι φωτογραφίες σου όπως πάντα Χρυσαυγή! Καλημερούδια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ στο ίδιο δόγμα πιστεύω!!!!!!!!!!!!!
      Αλλά, ακριβώς στο ίδιο... εξαιρουμένων μονάχα δυο - τριών υλικών που δεν μου αρέσουν.

      Σε ευχαριστώ πολύ Σοφία !!!!!!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  19. Αχ, δεν παίζονται τα ζουζούνια με τις ορέξεις τους, που μεταβάλλονται από το ένα λεπτό στο άλλο! Ομολογώ βέβαια ότι εγώ σίγουρα θα φερόμουν σαν την μικρή σου κόρη... συμπληρωματικά!!! ;-)
    Το κέικ σου -όπως όλα τα κέικ σου- δείχνει πεντανόστιμο και είναι δελεαστικά αφράτο και φωτογενές! Μπράβο, Χρυσαυγή μου!
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Έχω καιρό να έρθω, μιας κ ήμουν εξαφανισμένη από την μπλογκογειτονιά τους τελευταίου μήνες, κ βλέπω πολλές όμορφες αλλαγές. Το header του blog απλά τέλειο! Η δε photo σου, super. Κούκλα είσαι!
    Το δε κέικ, όμορφη εναλλακτική ιδέα. Με πετιμέζι; Δεν έχω φάει ποτέ μου. Μήπως είναι καιρός να το δοκιμάσω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Πολύ ωραίο! Το πετιμέζι δίνει ιδιαίτερη γεύση! Μουστοκούλουρο κανονικό :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Καλησπέρα, Χρυσαυγή μου!
    Χαίρομαι που εμπνεύστηκες από το blog μου, αυτό με τιμά!
    Μου άρεσε ο μετασχηματισμός και η προσθήκη υλικών. Εύγε!
    Η παρουσίαση εκπληκτική και το αποτέλεσμα δελεαστικό!

    Πολλά φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Μιαμμ!!! Να και κατι εναλλακτικο με πετιμεζι! Λατρευω τα μουστοκουλουρα, τη μουσταλευρια, τα μουστοκουλουρα ....αρα, αρα??? Θα μου αρεσει standar!!! Μπραβο Χρυσαυγη για την ιδεα!! Οι φωτογραφιες σου εννοειται φανταστικες!! Φιλακια! Ευη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. νομίζω πως το μυρίζω....
    μου αρέσουν τα μουστοκούλουρα!!!! χαχαχαχα!!!
    απίθανες και οι φωτογραφίες σου!!
    φιλάκια Χρυσαυγή μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Υπέροχο κέικ κ φανταστική παρουσίαση! Στα προσεχώς!
    Καλό ΣΚ, κοριτσάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

πήγαινε στην κορυφή! 01 09 10