29 Οκτωβρίου 2014

Παπαρδέλες με κάστανο, μπέικον και κολοκύθα





Την περασμένη Τρίτη το μεσημέρι, ένιωσα σεφ! Μόνο τα τατουάζ δηλαδή μου έλειπαν.
Οι καιροί είναι δύσκολοι – μην τα ξαναλέμε - και τα πολυτελή εστιατόρια για πολλούς από εμάς απαγορευτικά.  Το γεγονός αυτό μεγενθύνει την ικανοποίηση του ανθρώπου που φτιάχνει στο σπίτι του ένα φαγητό που θα μπορούσε κάλλιστα να έχει χρυσοπληρώσει σε ένα από τα υπέροχα μα υπερτιμημένα "καλά" εστιατόρια. 


Την περασμένη Τρίτη το απόγευμα, ένιωσα λατζέρης! Μόνο τα ένσημα μου έλειπαν.
Μια κατσαρόλα, ένα τηγάνι, ένα σουρωτήρι, μια πρέσα σκόρδου, ένας τρίφτης παρμεζάνας, μερικά κουταλομαχαιροπίρουνα, ένας δίσκος κοπής, πιάτα, ποτήρια κλπ... ήταν πάνω κάτω αυτά που έπρεπε να πλύνω. Αλλά χαλάλι. Πώς μπορώ να παραπονεθώ μετά από μια τόσο απολαυστική μακαρονάδα? 

Το πιάτο που σας προτείνω σήμερα  είναι ένα από τα καλύτερα πιάτα ζυμαρικών που έχω δοκιμάσει. Μια καλοφτιαγμένη καρμπονάρα είναι  πάντα η προτεραιότητά μου, αλλά αυτές οι παπαρδέλες  ήταν  η ανατροπή.  Δεν φαντάζεστε πόσο ταιριάζει το κάστανο στα ζυμαρικά!!



ΠΑΠΑΡΔΕΛΕΣ ΜΕ ΚΑΣΤΑΝΟ, ΜΠΕΙΚΟΝ ΚΑΙ ΚΟΛΟΚΥΘΑ

Υλικά:

     1)      250 γραμμάρια παπαρδέλες ή άλλο πλατύ ζυμαρικό
     2)      250 γραμμάρια κολοκύθα κομμένη σε κύβους λίγο μεγαλύτερους από το μέγεθος ζαριού
     3)      200 γραμμάρια κάστανα βρασμένα, καθαρισμένα και κομμένα στο μέγεθος που κόψαμε την κολοκύθα
     4)      10 φέτες μπέικον ψιλοκομμένο
     5)      1 μικρό κρεμμύδι ψιλοκομμένο σε καρέ
     6)      2 σκελίδες σκόρδου λιωμένες με την πρέσα σκόρδου ή ψιλοκομμένες
     7)      5 κουταλιές σούπας, λάδι για το σοτάρισμα + 1 για την κολοκύθα
     8)      2 κουταλιές σούπας φρέσκο φασκόμηλο ψιλοκομμένο
     9)      100 γραμμάρια κρέμα γάλακτος
     10)   4-5 κουταλιές της σούπας παρμεζάνα τριμμένη
     11)   Αλάτι
     12)   Πιπέρι
     13)   2-3 κουταλιές σχοινόπρασσο ψιλοκομμένο 



Μέθοδος: 

Σε ένα ταψάκι βάζουμε μια λαδόκολλα και ρίχνουμε τους κύβους της κολοκύθας μαζί με την μια κουταλιά της σούπας λάδι. Ανακατεύουμε με τα χέρια μας ώστε να λαδωθεί  καλά η κολοκύθα και μετά την απλώνουμε ώστε όλοι οι κύβοι να ακουμπούν στην λαδόκολλα και να μην είναι ο ένας πάνω στον άλλο. Ψήνουμε στους 180 βαθμούς για περίπου 15 λεπτά ή μέχρι να δούμε την κολοκύθα να μαλακώνει και να τσιμπιέται με το πιρούνι. 

Σε ένα αντικολλητικό τηγάνι ρίχνουμε τις 5 κουταλιές της σούπας λάδι και το ζεσταίνουμε ελαφρά. Προσθέτουμε το μπέικον και το κρεμμύδι και σοτάρουμε για περίπου 5 λεπτά σε μέτρια θερμοκρασία ή μέχρι να δούμε το κρεμμύδι να έχει γυαλίσει και το μπέικον να έχει σοταριστεί. Κατόπιν προσθέτουμε το σκόρδο λιωμένο  και το φασκόμηλο και ανακατεύουμε για μισό λεπτό. Στη συνέχεια ρίχνουμε μέσα στο τηγάνι τα κάστανα, την κολοκύθα, την κρέμα γάλακτος, αλάτι και πιπέρι. Ανακατεύουμε για ένα λεπτό περίπου σε χαμηλή θερμοκρασία. Τέλος ρίχνουμε την παρμεζάνα ανακατεύοντάς την να ενσωματωθεί και αφαιρούμε το τηγάνι από τη φωτιά.  Το αφήνουμε στην άκρη. 



Βράζουμε τα ζυμαρικά όπως λέει το πακέτο διατηρώντας τα al dente, τα σουρώνουμε (κρατώντας ένα φλιτζάνι από το νερό που έβρασαν) και όπως είναι καυτά, τα ρίχνουμε πάλι στην άδεια κατσαρόλα προσθέτοντας από πάνω το περιεχόμενο του τηγανιού. Αν χωράνε στο τηγάνι που υπάρχει το μίγμα της κολοκύθας - κάστανου, τα ρίχνουμε εκεί. Ανακατεύουμε να πάει η σάλτσα παντού, ελέγχουμε για το αλάτι (αν χρειάζεται προσθέτουμε). Σε αυτό το σημείο αν είναι πολύ στεγνά προσθέτουμε ελάχιστο από το νερό που έβρασαν. Σερβίρουμε αμέσως πασπαλίζοντας από πάνω με σχοινόπρασσο. 




Καλή επιτυχία!!!!!

Tips: 

     1)      Καλό είναι να έχουμε αγοράσει μια μικρή κολοκύθα. Την καθαρίζουμε, την κόβουμε σε κομμάτια, χρησιμοποιούμε όση χρειαζόμαστε για την συνταγή και την υπόλοιπη την διατηρούμε στην κατάψυξη για όποια άλλη συνταγή την χρειαζόμαστε όπως πχ. κολοκυθόσουπες κ.α. Παρ΄όλα αυτά σε μεγάλα σουπερ μάρκετ πωλείται έτοιμη, φρέσκια, καθαρισμένη και τεμαχισμένη κολοκύθα σε πακετάκια των 500 γραμμαρίων. 

     2)      Τα κάστανα αν θέλουμε τα βραζουμε και τα ξεφλουδίζουμε εμείς, αλλά το πιο εύκολο είναι να αγοράσουμε σε μεγάλα σούπερ μάρκετ έτοιμα βρασμένα κάστανα σε κενό αέρος. Έτσι θα μειώσουμε κατά πολύ τον χρόνο προετοιμασίας της συνταγής.



     3)      Τα 250 γραμμάρια ζυμαρικών που χρησιμοποιούμε είναι ιδανικά για τουλάχιστον 3 άτομα! Και αυτό γιατί το υλικό της σάλτσας είναι αρκετό και η μακαρονάδα χορταστική. Προτείνω αν θέλετε να φτιάξετε περισσότερο να βάλετε ¾ του πακέτου των ζυμαρικών και όχι ολόκληρο το πακέτο, αφού είναι πολύ ωραίο το υλικό της σάλτσας να είναι πλούσιο  στη μακαρονάδα. 

     4)      Τέλος, για την συγκεκριμένη μακαρονάδα είναι καλό να έχουμε όλα μας τα υλικά έτοιμα από πριν σε μπολάκια πάνω στον πάγκο της κουζίνας ώστε να μην δυσκολευτούμε κάθε φορά που είναι να  προσθέτουμε κάποιο υλικό στη συνταγή. Μερικές συνταγές δεν το απαιτούν, γι΄αυτήν όμως κρίνεται αναγκαίο. 



44 σχόλια:

  1. Καλα, τι πρωτότυπη συνταγή και ενώ με ξενίζει ο συνδυασμός των υλικών, παράλληλα μου κεντρίζει το ενδιαφέρον να τη δοκιμάσω. Επίσης με προβλημάτισε το καθάρισμα των καστανων, αλλά η διευκρίνηση από κάτω το σώσε,δεν είχα πάρει χαμπάρι ότι πουλάνε καθαρισμένα κάστανα (ούτε κολοκύθα να πω την αλήθεια).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τάνια, είναι από τις καλύτερες μακαρονάδες που μαγείρεψα ποτέ. Ναι, το κάστανο μπορεί να μην το έχουμε σκεφτεί ποτέ παρέα με τα ζυμαρικά, αλλά είναι ένας απίστευτα ταιριαστός συνδυασμός!
      Όσο για τα κάστανα και την κολοκύθα, τουλάχιστον στον ΑΒ που ψωνίζω εγώ έχει έτοιμα καθαρισμένα κοντά στην περίοδο των Χριστουγένων. Ελαχιστοποιείται έτσι απίστευτα ο χρόνος ετοιμασίας της συνταγής.

      Καλημέρα σας!!

      Διαγραφή
  2. Και μόνο η εικόνα τα λέει όλα! Πρωτότυπη συνταγή που σε 'ψήνει' να την δοκιμάσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαγείρισσα είναι απίστευτα νόστιμη. Δοκιμάζεις και κρίνεις και μόνη σου!
      Καλημέρα!!!

      Διαγραφή
  3. Μέσα στα αγαπημένα μου όλα τα υλικά!!
    καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Ξανθή.
      Είναι ωραία υλικά το καθ΄ένα για ξεχωριστούς λόγους.
      Και όλα μαζί στο σύνολο δένουν τέλεια.

      Διαγραφή
  4. Αυτό που με έχει τρελλάνει πιο πολύ απ'όλα είναι ο συνδυασμός χρωμάτων!!!
    Αχνό κίτρινο, καφέ, ρόζ, πορτοκαλί και από πάνω το ζωντανό πρασινάκι από το σχοινόπρασο!!
    Υπέροχος πίνακας! Το φρέσκο φασκόμηλο τέλειο!

    Μπράβο σου!!!!!!!!!!!!
    Καταπληκτική μακαρονάδα, πλούσια σε γεύση...είμαι σίγουρη!!!
    Θα τη δοκιμάσω σύντομα...το εννοώ!!!

    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, όντως. Σε αυτή τη μακαρονάδα πρώτα τρώει το μάτι.
      Το φρέσκο φασκόμηλο το πήρα σε γλαστράκι από φυτώριο πριν ένα χρόνο και τώρα έχει γίνει τεράστιο. Διατηρείται όλο το χρόνο σε υπέροχη κατάσταση.

      Αντε... την δοκίμασες ή ακόμα? χαχαχαχαα

      Καλό βράδυ!!!

      Διαγραφή
  5. Λοιπόν, μπαίνει στην λίστα και, αν δεν υπάρξει αναποδιά, θα είναι το φαγητό του Σαββάτου!!! Από τότε που μού το είπες, μού κίνησε πολύ την περιεργεια, τώρα δε, που είδα και τις φωτογραφίες μου τρέχουν τα σάλια!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωραιότατα! Επιτέλους ένα φαγητό που μίλησε στην καρδιά σου.
      Είναι φανταστική Δήμητρα και χωρείς να θέλω να σου εγείρω τις προσδοκίες, το λέω και το εννοώ!

      Περιμένω να ακούσω το πόρισμα όπως κατάλαβες!! χεχεχε

      Διαγραφή
  6. ανετα στεκετε σαν πιατο στο πιο καλο εστιατόριο!!!!! μακαροναδα halloween θα την ελεγα εγω!! πρωτοτυποι συνδυασμοι και αν γευστικα ειναι το ιδιο ωραια οπως οπτικα της βαζω 10 με τονο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ετσι!!!!
      Μακαρονάδα Halloween, ή μακαρονάδα Χριστουγενιάτικη.
      Όπως και να το πεις, αξίζει να φτιαχτεί σε ειδικές και όχι μόνο περιπτώσεις. Θα κάνεις θραύση με το τίποτα!!!!!!

      Σε φιλώ!!!

      Διαγραφή
  7. Εξαιρετικό πιάτο και ιδιαιτέρως προσεγμένο στη διαδικασία παρασκευής του!
    Τα χρώματα των συστατικών του τού πρόσθεσαν ομορφιά μα και νοστιμιά!

    Όλα μου αρέσουν σ΄αυτό και νομίζω θα μου το παραγγείλω... :)
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ζαμπία μου ήξερα ότι σε εσένα θα άρεσε.
      Κάτι τέτοιες μακαρονάδες, πλούσιες και ταυτόχρονα εύκολες, μαζί με αγαπημένα υλικά είναι πρώτες στη λίστα.

      Για δώσε παραγγελία να δω πότε θα την εκτελέσω...

      Φιλιάααααααα

      Διαγραφή
  8. αληθεια σου λεω οτι εχω παθει σοκ με τη συνταγη σου!!!!!!καστανο σε ζυμαρικα..και κολοκυθα μαζι...οι φωτογραφιες....δεν εχω αλλη επιλογη απο το να την κανω...αυριο κιολας!!!!!μπραβο και παλι μπραβο!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να την κάνεις!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Κι εγώ έπαθα σοκ μόλις την έφαγα αφού δεν πίστευα το πόσο το κάστανο ταιριάζει στα ζυμαρικά!
      Καλή επιτυχία και εύχομαι να σου αρέσει!

      Διαγραφή
  9. Απαντήσεις
    1. Ωραία!!!
      Εύχομαι να σου αρέσει όσο και σε μένα!

      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  10. Πω πω πρέπει να ειναι μούρλια!

    Καλό βράδυ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αγαπητή Σεφ, σου βγάζω το "σκούφο" μου!!

    Εξαιρετικό πιάτο, γεμάτο άρωμα και χάρη και είμαι σίγουρη πως είναι από αυτά τα φαγητά που δεν θα ήθελα να μοιραστώ με κανέναν ;-)))

    Καλό βράδυ σου εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Πηνελόπη!
      Πίστεψέ με, ή δεν το μοιράζεσαι ή το μοιράζεσαι για να πάρεις τα κοπλημέντα όλων!

      χαχαχαχαχαχαχα

      Σε φιλώ!!!

      Διαγραφή
  12. πωπω γκουρμεδιες!!! ετοιμη για το τατουαζ σε βλέπω.. Αγαπω τα μακαρονια, τα καστανα και την κολοκυθα αλλα ως συνδυασμος δεν μου εχει ξανατυχει... Θα τα εχω στο νου πάντως!! πολλα φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Παρα το γεγονός ότι όλη μερα σήμερα τρέχω σαν το άλογο και αυτή τη στιγμή δε βλέπω μπροστά μου από τη νύστα, δεν μπορούσα να μην περάσω από δω και να πω... αααααχχχχχχ, τι έκανες πάλι;;;
    Την άλλη φορα που θα έχεις τέτοια έμπνευση, φώναξε με να κάνω εγώ τη λάντζα! Αξίζει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ και εκτιμώ το ότι πέρασες να πεις ένα "γειά" έστω και μετά από τέτοια μέρα.
      Όσο για τη λάντζα, θα την κάνω εγώ και θα σε αφήσω απερίσπαστη να απολαύσεις το πιάτο σου!

      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  14. Χρυσαυγή μου, εσύ ένιωσες σεφ, εγώ νιώθω το στομάχι μου να γουργουρίζει βλέποντας ένα τόσο εντυπωσιακό και καλοφτιαγμένο πιάτο. Τι ωραία υλικά που χρησιμοποίησες. Σαν να καλωσόρισε η κουζίνα σου τον χειμώνα... :-)
    Μου αρέσει πολύ και ο τρόπος που έστησες το πιάτο σου αλλά και τα χρώματα του! Γενικά, δεν υπάρχει κάτι που να μη μου αρέσει σε αυτό το πιάτο! Μπράβο σου!!!
    Πολλά φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Αναστασία μου.
      Όντως αυτό το πιάτο πρώτα το τρως με τα μάτια και ύστερα με το στόμα.
      Είναι ότι πρέπει για Χριστουγενιάτικο κάλεσμα και για γιορτές.

      Σε φιλώ πολύ!
      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  15. Αυτό είναι το κακό, ότι στο σπίτι νοιώθουμε σεφ τη μια στιγμή και λατζέρης την άλλη :)
    Πολύ ωραίο φαγητό! Το κάστανο, πολύ ωραία ιδέα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστή!!!!
      Εκεί που νιώθεις σεφ, έρχεται η λάντζα και σε προσγειώνει απότομα και δεν έχει πάει ούτε η μπουκιά κάτω...

      Ασε που δεν πληρώνεσαι ούτε για το ένα ούτε και για το άλλο...
      Τι τα θες.....

      Διαγραφή
  16. Πω πώ γκουρμεδιά! Μου αρέσει η ιδέα των γλυκών γεύσεων κολοκύθας κάστανου σχοινόπρασου σε συνδυασμό με την παρμεζάνα! Έγραψες Χρυσαυγή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ!!!!!!!!!!!!!
      Δοκίμασέ το και δεν θα χάσεις. Το ένστικτό σου θα βγει πραγματικό!

      Φιλιά!!!

      Διαγραφή
  17. Μπράβο Χρυσαυγή, καταπληκτική συνταγή! Τολμηρή και πολύ πετυχημένη προσθήκη
    τα κάστανα στην εξαιρετική σου σάλτσα. Τώρα πρέπει να βρω μια ευκαιρία που θα είμαι
    μόνη μου να το φτιάξω γιατί έχω πολλούς περίεργους με το φαγητό στο σπίτι.
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ αυτές οι παραξενιές του περίγυρου που δεν μας αφήνουν να απλώσουμε το ταλέντο και να ικανοποιήσουμε τις ορέξεις μας... Σε καταλαβαίνω!
      Πάντως σε πρώτη ευκαιρία να το θυμηθείς το ζυμαρικούλι. Trust me...!
      Φιλιά πολλά Μίνα μου!

      Διαγραφή
  18. Ωραία! Χαίρομαι που σου άρεσε και ελπίζω να την φτιάξεις σύντομα και να την απολαύσεις Βάσσω!

    Λοιπόν, όσον αφορά στο green pan, δεν μπορώ να πω ότι έχω μείνει απόλυτα ευχαριστημένη αφού μου κολλάει όσο αντικολλητικό κι αν λένε ότι είναι. :(
    Απλά το πλένω με την μαλακή πλευρά του σφουγγαριού και το στεγνώνω. Δεν κάνω κάτι ιδιαίτερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Με τέτοια θεϊκά φαγητά που φτιάχνεις κορίτσι μου τι τα θες τα εστιατόρια? Τα εστιατόρια πρέπει να έρχονται σε σένα,χαχα Τώρα η λάντζα είναι άλλο πράγμα!
    Την κράτησα την συνταγή σου γιατί σίγουρα θα την τιμήσω σύντομα! Φιλιά^^

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Και ηρθαν μολις τα καστανα από το χωριο! Λεω να την δοκιμάσω. Μου αρέσει να δοκιμάζω νεες γέυσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Τι ωραία μακαρονάδα είναι αυτή; Με την μακαρονάδα της Πέπης τον έπεισα να φάει γκοργκοντζόλα, λες με εσένα να τον πείσω να φάει κάστανα; Μωρέ θα την κάνω και θα το ρισκάρω!
    Α, έκανα και το κέικ μήλου που μου πρότεινες, το τσάκισα μαζί με την κόρη μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Kάστανο & κολοκύθα τα πιο ωραία χειμωνιάτικα υλικά.

    Μου αρέσει που είναι πλούσια η σάλτσα στο ζυμαρικό. Υπέροχη συνταγή Χρυσαυγή μου.
    Μπράβο, μπράβο.

    Φιλιά πολλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. έγραψες με αυτή τη συνταγή!! τι πρωτότυπο, πολύχρωμο και ξελιγωτικό πιάτο είναι αυτό!!!!!!!!!!
    μπράβο!!!
    Χ

    ΥΓ. μετά λες ότι εσύ αργείς να δεις τις συνταγές μου.......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Χρώμα, συνδυασμός υλικών, πλούσια γεύση! Ένα πιάτο πρωτότυπο, εξαιρετικό!
    Εύγε και για την άκρως προσεγμένη παρουσίαση!
    Υπέροχη συνταγή, Χρυσαυγή μου!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Δεν θα μπορούσα ποτέ να φανταστώ ζυμαρικό με μπεικον και κάστανο...παλιά νοικοκυρά εγώ αλλά ξερεις του παραδοσιακού... Βρε λες να το δοκιμάσω; Είμαι περίεργη πως δένουν όλες αυτές οι γεύσεις και οι φωτογραφίες σου είναι τόσο ξεσηκωτικές που δεν μου αφήνουν πολλά περιθώρια... Καλημέρα, καλό μήνα και καλό ΣΚ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Τί πρωτότυπη μακαρονάδα!! Αν και την είδα από άλλη ανάρτηση σημειώνεται στα "θέλω οπωσδήποτε να δοκιμάσω" Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

πήγαινε στην κορυφή! 01 09 10