9 Οκτωβρίου 2014

Κέικ με μήλο, καρότο, καρύδα και cocoa nibs





Μιας και Αύγουστο και Σεπτέμβριο έκανα διάλλειμμα από τα αγαπημένα μου κέικ (όχι μόνο στο μπλόγκ, αλλά και στην πραγματικότητα), ήρθε η ώρα να πάρω το αίμα μου πίσω. Θα μπορούσα φυσικά να ποστάρω για δύο συνεχόμενες εβδομάδες κέικ, μα δεν θα υποβάλλω κανέναν σε αυτό το μαρτήριο. Θα επανέλθω στα καθιερωμένα μου. Ένα κέικ το μήνα κι όποιος αντέξει. Ο καιρος πλέον το "σηκώνει" μαζί με τον ζεστό πρωινό καφέ.



Δοκιμάστε να το φτιάξετε καθώς είναι εύκολο στην πράξη και πολύ θρεπτικό. Η υπερτροφή Cocoa nibs θα αρέσει και στους μικρούς κεικόπληκτους μιας και θυμίζει σοκολάτα, λίγο πιο πικρή βέβαια.



ΚΕΙΚ ΜΕ ΜΗΛΟ, ΚΑΡΟΤΟ, ΚΑΡΥΔΑ ΚΑΙ COCOA NIBS
 
Υλικά: 

     1)      1 κούπα καρότο τριμμένο στη χονδρή πλευρά του τρίφτη
     2)      1 κούπα μήλο τριμμένο στη χονδρή πλευρά του τρίφτη
     3)      ½ κούπα καρύδα τριμμένη
     4)      2 κούπες αλεύρι για όλες τις χρήσεις
     5)      2 κουταλάκια του γλυκού μπέικιν πάουντερ
     6)      3 κουταλιές της σούπας γεμάτες cocoa nibs
     7)      ½ κουταλάκι του γλυκού κανέλα
     8)      ¼ κουταλάκι του γλυκού αλάτι
     9)      1 γεμάτη κούπα ζάχαρη καστανή
     10)   ½ κούπα σπορέλαιο
     11)   ½ κούπα χυμό πορτοκαλιού
     12)   3 αυγά (μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μόνο τα ασπράδια)



Μέθοδος: 

Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 170 βαθμούς στο αερόθερμο. 

Σε ένα μεγάλο μπολ βάζουμε πρώτα όλα τα στερεά υλικά και μετά τα υγρά. Ανακατεύουμε πολύ καλά με ένα κουτάλι. 

Ρίχνουμε το χυλό του κέικ σε μια καλά βουτυρωμένη και αλευρωμένη φόρμα και ψήνουμε για 40 λεπτά χωρίς να ανοίξουμε καθόλου το φούρνο. Στα 40 λεπτά δοκιμάζουμε με ένα μαχαίρι αν έχει ψηθεί το κέικ. Αν τρυπώντας το, βγει χωρίς υπολείμματα ζύμης, τότε το κέικ είναι έτοιμο. Αν όχι, το αφήνουμε για άλλα 3-4 λεπτά παραπάνω στο φούρνο και δοκιμάζουμε ξανά. 

Μόλις το κέικ είναι έτοιμο, το βγάζουμε από το φούρνο και το αφήνουμε μέσα στη φόρμα να κρυώσει. Το αναποδογυρίζουμε ύστερα σε μια πιατέλα και σερβίρουμε. 



Καλή επιτυχία!!!

Tips:

    1)      Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε οποιουδήποτε μεγέθους κούπα θέλουμε αφού όλα τα υλικά μετριούνται με την ίδια μονάδα μέτρησης. Αν χρησιμοποιήσουμε μικρή κούπα, τότε το κέικ θα βγει μικρότερο. Αν χρησιμοποιήσουμε μεγαλύτερη θα βγει πιο μεγάλο. Αξίζει τον κόπο να χρησιμοποιήσετε μια μεγαλύτερη.

    2)      Επίσης είναι ελαφρώς άγλυκο στη γεύση του. Άρα για εσάς που θέλετε τις λίγο πιο γλυκές γεύσεις μπορείτε να προσθέσετε έως μισή κούπα ζάχαρη παραπάνω.
 




41 σχόλια:

  1. Natura morta.
    Αυτόν τον τίτλο που χαρακτηρίζει επακριβώς την εισαγωγική φωτογραφία της ανάρτησης σου ,θα έδινα.
    Αυτόν που συνήθως χρησιμοποιούμε για να χαρακτηρίσουμε την ευμάρεια και τα υλικά αγαθά στην τέχνη της ζωγραφικής.
    Εγώ τον χρησιμοποιώ παράτολμα ,για να δώσω την πρέπουσα έμφαση στην πληθωρικότητα ενός κέικ και να υπερτονίσω την υποτονικότητα των φθινοπωρινών αποχρώσεων που τόσο με εκφράζει!
    Θα μπορούσε να καδραριστεί και να κοσμήσει τον τοίχο μιας πρωτοποριακής κουζίνας,ή ακόμα καλύτερα ,τον τοίχο μιας λειτουργικής κουζίνας με τα φωτογραφιζόμενα υλικά να αποτελούν έμπνευση,θαλπωρή και σπιτίσια μέριμνα.
    Αυτές οι εικόνες,αυτή η κλιμακωτή χρωματική γκάμα,που ξεδιπλώνει τα πορτοκαλοκόκκινα ,χρυσαφένια χρώματα της νέας εποχής,στην ηρεμία μιας σπιτικής γλυκιάς δημιουργίας,με εκφράζουν απόλυτα.
    Με αφήνουν να πιστεύω ακόμα στην ασφάλεια που σου παρέχει η θαλπωρή του σπιτιού σου.
    Της δόνησης του πιο λειτουργικού κομματιού του σπιτιού,της πολύπαθης κουζίνας μιας δυναμικής νοικοκυράς.
    Η γεύση είναι εξακριβωμένα δεμένη με την μνήμη.Οι μυρωδιές επίσης .
    Πόσες φορές κλείσαμε τα μάτια για να δώσουμε έμφαση σε μια ανασυρόμενη μνήμη,εξαιτίας της νοσταλγίας που αφήνει το άρωμα και η νοστιμιά μιας σπιτικής δημιουργίας!!!!
    Αλά και πόσες φορές ανατρέχουμε στις εικόνες που ΄΄συνέλαβε΄΄ο φωτογραφικός φακός της μνήμης μας για να ΄΄κλειδώσουμε΄΄στην καρδιά μας κάτι το πολύτιμο!
    Μου αρέσει πολύ Χρυσαυγή μου ,που χρησιμοποιείς όλα τα μέσα για να δημιουργείς ατμοσφαιρική ΄΄πλάνη΄΄.Που με΄΄αναγκάζεις΄΄να λειτουργώ και με τις πέντε αισθήσεις και να ΄΄ κατανοήσω΄΄ στο μέγιστο την δημιουργία σου.Μέσω μιας δικής τεχνοτροπίας,με εισάγεις σε απλές παρασκευές, δίνοντας μου τον αέρα να τις ψάξω ,πέρα από την λιτότητα που εκπέμπει η βάση τους.
    Και αυτή είναι η επιτυχία.Να κυττάς πέρα από αυτό που βλέπεις.
    Καλή σου μέρα γλυκιά μου φίλη!!!Σας στέλνω πολλά,πολλά,πολλά φιλιά!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φωτεινή μου,
      αυτό το κέικ έχει κάποιους μήνες που έχει φτιαχτεί. Εμένα προσωπικά η φωτογράφισή του αλλά και τα υλικά του μου θυμίζουν έντονα το Φθινόπωρο. Γι΄αυτό και το κράτησα για να το παρουσιάσω τώρα.

      Είναι πολλές οι φωτογραφίες που θα ήθελα να τυπώσω και να έχω στην κουζίνα μου. Δεν έχεις κι άδικο...

      Σε ευχαριστώ πολύ για το μεγαλόπρεπο σχόλιό σου. Νομίζω ότι είσαι υπερβολική στην κριτική σου για τις δημιουργίες μου, αλλά ξέρω ότι πηγάζουν τα λόγια σου μέσα από την συμπάθεια και αγάπη που τρέφεις. Γι΄αυτό σε ευχαριστώ διπλά!!!!!!

      Σε φιλώ πολύ πολύ πολύ κι εγώ!

      Διαγραφή
    2. Eίναι αλήθεια ότι η υπερβολή πηγάζει πολλές φορές από την αγάπη.
      Και η υπερβολή κρύβει συχνά την τέχνη.
      Και η τέχνη είναι αγάπη.
      Και η αγάπη είναι τέχνη.
      Το να μπορείς να την εκφράζεις ελεύθερα,χωρίς ίχνος υπερβολής!
      Σε μπέρδεψα???????Χαχαχαχαχαχαχαχαχαχα!!!!!!!
      Νομίζω ότι δεν υπάρχει ίχνος υπερβολής στα γραφόμενα μου.Γράφω αυτά που αισθάνομαι ,αυτά που σκέφτομαι,δίχως πολλές φορές να τα ξαναδιαβάσω για τυχόν λάθη.
      Καλό ξημέρωμα!

      Διαγραφή
  2. Νομίζω ότι αυτό το κέικ δεν περίμενε να κρυώσει πριν κοπεί.
    Κάποιος, σίγουρα, το λιμπιζόταν και δεν θα είχε κι άδικο!

    Απλά υπέροχο!
    Στα κέικ λίγοι μπορούν να αντιστέκονται, στα εξαίσια κέικ, κανείς!

    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω, ναι!!! Ζεστό το έκοψα, ζεστό το φωτογράφισα και ζεστό το έφαγα!!!
      Ποιός σου είπε να μένεις μακριά???? Ε?????

      Σε φιλώ πολύ Ζαμπία μου!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  3. Αν και έχω πάρει απαλλαγή, πέρασα να δω κυρίως από περιέργεια χεχεχεχεχεχε και φυσικά για να εναποθέσω τη διαδικτυακή καλημέρα μου!!!!
    Και αφού πέρασα, έχω κι απορία! Αυτή η λινάτσα, στοιχεία ταυτότητας περικαλώ καθώς ψάχνω για γιρλάντα :)
    Πολλές καλημέρες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχαχχαχαα

      Ναι, είσαι απαλλαγμένη από το μαρτήριο να σχολιάζεις τα κέικ που τόσο αντιπαθείς!! χαχαχαχαχα
      Γι΄αυτό έβαλα τη λινάτσα μπας και σε δελεάσω για κάποιο diy.
      Είπαμε, ο καθένας κοιτάζει αυτό που τον ενδιαφέρει.
      Αντε, την επόμενη φορά που θα ποστάρω κέικ θα το φωτογραφίσω πάνω σε φτερά, πούπουλα, βελανίδια και κουκουνάρια... Είμαι σίγουρη ότι όλο και κάτι θα σκεφτείς.

      Όσο για τη λινάτσα, μπορείς να την βρεις σε προχωρημένα μαγαζιά με υφάσματα καθώς και σε μαγαζιά με διάφορα είδη που αγοράζεις υλικά για να φτιάξεις μπομπονιέρες και διάφορες κατασκευές, είδη συσκευασίας κλπ..

      Εύχομαι να βοήθησα!
      Ενημέρωσέ με όταν βρεις!

      Διαγραφή
  4. Είσαι μαστόρισα στα κέικ!!
    Έχω μείνει με τη δεύτερη φωτογραφία!!!
    Μα τι όμορφα ψημένο που είναι!!!!!!!! Προκλητικότατο!!
    Πλούσιο κέικ σε γεύση, σε εμφάνιση, σε υγιεινά υλικά...πολύ μ' αρέσει!!!
    Θα το φτιάξω!! Στο λέω!!!

    Καλημέρα!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μη με απειλείς εμένα γιατί άντε....
      χαχαχχαχαχαα

      Σε ευχαριστώ !!
      Μακάρι να ήσουν κοντά μου να στο δώσω όπως είναι μέσα στην φόρμα του...

      Διαγραφή
  5. Αμαν Χρυσαυγη τι κεικαρα ειναι αυτη!!!!!
    Ξερεις οταν βλεπω αγνωστο υλικο κατι με τραβαει,εν προκειμενω cocoa nibs.....χμμμμμ google....αααα μαλιστα....εξαιρετικο....lets do it!!!!!!
    φιλιααααα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Cocoa nibs θα βρεις σε καταστήματα βιολογικών ειδών.
      Αρα τίποτα δεν μπορεί να σε σταματήσει πλέον.
      Go for it!!!!!!!!!!!!!!1

      φιλιά και από μένα!

      Διαγραφή
  6. Μαρτυριο ενα κεικ καθε μερα??? Καθολου μα καθολου μαρτυριο Χρυσαυγη μου!!! Παραδεισο θα το ελεγα αυτο!! Για πλακα λεω καθε φορα..ενα κεικ την ημερα τον γιατρο τον κανει περα! Τον διαιτολογο πιο κοντα μαλλον..αλλα who cares? Δεν εχουμε αναγκη!! χαχαχαχα Τελειο, τελειεο, τελειο το κεκακι σου!! Λατρευω ολα τα υλικα του! Οσο για τις φωτος σου...ε απλα υπεροχες!!!
    Καλη σου ημερα! Φιλακια!!! Ευη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μη μιλάς για διαιτολόγους Εύη εδώ μέσα!!!
      Σσσσστττ!!! Απαγορεύεται.
      Τσάκωσε κομμάτι κέικ και άσε τις τύψεις για άλλους.
      Αλλωστε είναι και υγιεινό το καημένο...

      Σε ευχαριστώ πολύ!!!
      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  7. Αν και μου αρεσουν μονο τα κεικ σοκολατας ή βανίλιας, αυτο μου εκανε το κλικ!
    Καλό μεσημερι να έχουμε :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, ε?
      Παράξενο, γιατί αυτό έχει φρούτα και λαχανικά.
      Ε, δεν το δοκιμάζεις λοιπόν να δεις αν όντως σου αρέσει?

      Καλό σου βράδυ!!!

      Διαγραφή
  8. μ αρεσει το καροτοκεικ και αυτο φαίνεται πεντανοστιμο!! μ αρεσει και το πανω πανω που κρατσαναει λιγο!! θα το τσακιζα ενα κομματακι τωρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου ντολμαδάκι.
      Αυτό δεν είναι ακριβώς καροτοκέικ, αλλά λίγο πιο ενισχυμένο.
      Πάντως είναι ζουμερό από μέσα και κριτσανιστό απ΄έξω.
      Θα σου άρεσε πιστεύω.

      Τα λέμε!!!!

      Διαγραφή
  9. Γιατί ρε φιλενάδα ένα το μήνα;;; Μόνο ένα; Γιατί καταπιέζεσαι;;;
    Εγώ τουλάχιστον, τα έχουμε ξαναπεί αυτά, το κεκάκι μου το θέλω καθημερινά!
    Το συγκεκριμένο δε, φωνάζει από μακριά: "Είμαι ζουμερό, υγιεινό, φθινοπωρινό, γεμάτο ενέργεια... Φάε με!!!" (Παναγίτσα μου, μου μιλάνε τα κέικ.... Πες μου ότι το παθαίνεις κι εσύ...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αχαχχαχχαχχαα

      Μην ανησυχείς παιδί μου. Παθαίνω πολύ χειρότερα...
      Είμαι πιο κοιλιόδουλη από σένα και πίστεψέ το αυτό.. Βλέπω παντού συνταγές και φαγητά.
      Μέχρι και στα όνειρά μου!


      Φιλούρες πολλές!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  10. Φανταστικό Χρυσαυγή μου!Αλλά δεν περίμενα και τίποτα λιγότερο από σένα<3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τα πάντα γλυκά σου λόγια!!!!!!
      <3

      Διαγραφή
  11. Το κέικ σου ψήνεται τώρα. Χωρίς Cocoa Nibs, αλλά έχει μοσχοβολύσει όλο το σπίτι!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελααααααααα!
      Με έστειλες!!!!

      Εύχομαι να σας αρέσει!

      Διαγραφή
    2. Το έφτιαξα! Το έφτιαξα και τρέλανε κόσμο! Δεν περίμενα με τίποτα ότι θα γίνει έτσι ένα κέικ που δεν θέλει μίξερ. Ήδη στην δουλειά μου ζήτησαν την σύνταγή σου. Θα σου στείλω φώτο να με καμαρώσεις. bye!!!!

      Διαγραφή
    3. Νοτούλα μου καλημέρα!!!

      Χαίρομαι πάρα πολύ που ΣΟΥ και ΣΑΣ άρεσε τόσο!
      Λοιπόν δράττομαι της ευκαιρίας και θέλω να προτείνω κάτι.
      Υπάρχει επίσης ακόμα ένα κέικ που έχω και δεν θέλει μίξερ και είναι κατά τη γνώμη μου από τα 1-2 ωραιότερα που έχω φάει στη ζωή μου.
      Είναι απλό με υλικά που όλοι έχουν σπίτι τους αλλά φανταστικό!!!!!!

      Το κέικ μήλου.

      Δοκίμασέ το όταν έχεις κέφι και θα με θυμηθείς. Πολυ πολύ καλύτερο κι από αυτό!!! ;)

      Σε ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη που έδειξες στη συνταγή μου!
      Φιλιά πολλά!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
    4. ok , θα το δοκιμάσω. Τρελαίνομαι για κέικ όπως κατάλαβες. Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  12. Χαίρομαι πολύ για την επαναφορά της παλιάς καλής συνήθειας γιατί μου λείψανε
    τα υπέροχα κέικ σου! Το συγκεκριμένο πανεύκολο, τα ανακατεύεις όλα
    με ένα κουτάλι και ψήνεις, τέλεια! Στις φώτο φαίνεται δελεαστικά ζουμερό και προκλητικό!
    Δέχεσαι παραγγελίες;
    Πολλά φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επέστρεψα με πολλά κέικ ήδη έτοιμα που περιμένουν την σειρά τους για να ανέβουν. Μάλλον περισσότερα απ΄ότι είναι οι μήνες του χρόνου και γι΄αυτό κάτι πρέπει να γίνει.
      Μήπως να το κάνω μονοθεματικό το μπλόγκ??? χαχαχαχαχαχα

      Σε ευχαριστώ Μίνα μου!
      Παραγγελίες εντός.... χαχαχαχαχαχα

      Διαγραφή
  13. αγαπαμε τα κεικ... Οποτε.. δωσε κεικ στο λαο!!! Θα το δοκιμασω το συντομοτερο γιατι ο Νικολας ζηταει κεικ εδω και μερες.. Cocoa nibs δεν βλεπω να βαζω..που να τα βρω ματαια μου.. Αλλα ίσως βάλω κομματακια σοκολατας..εεεε??? πολλα φιλια Χρυσαυγη μου.. Και επισης η τριπλη φωτογραφια.. ΤΑ ΣΠΑΕΙ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βάλε κομματάκια σοκολάτας ή μην βάζεις τίποτα απολύτως. Δεν πειράζει..
      Πιστεύω ότι θα του αρέσει του μικρού αλλά και σε σας.

      Όσο για την τριπλη φωτογραφία... νομίζω ότι είναι το καλύτερο κολάζ ever που έχω κάνει... χαχαχαχαχαχα Μου έκατσε που λένε!!!

      Φιλιά Ελπίδα μου!

      Διαγραφή
  14. Πολύ λαχταριστώ! Και χωρίς Cocoa nibs θα είναι υπέροχο αλλά τώρα με έβαλες στον πειρασμό να αγοράσω :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Θέλω κομμάτι τώρα!!!! Αφού το κατέχεις το αντικείμενο!!! Τα κέικ σου τα λατρεύω! Είναι πάντα αφράτα και φουσκωτά-φουσκωτά! Πλημμυρίζει η οθόνη γεύση! Μπράβο, κορίτσι μου!!!
    Πολλά φιλιά!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Εμείς πάλι...το "σπορ" το καθιερώσαμε λόγω σχολείου και παρέας...Χρυσαυγή μου!
    Οπότε με το ένα τον μήνα μάλλον δεν μας "καλύπτεις" καλή μου φίλη... Κάνε το πιο συχνό το φαινόμενο
    :-))

    Εξαιρετικό μου διαβάζεται, ειδικά και όχι ως πολύ γλυκό.

    Καλό Σαββατοκύριακο σας εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αχ τι ωραίο!
    Αυτά τα cocoa nibs δεν τα έχω δοκιμάσει. Πολύ ωραία πινελιά μέσα στο κέικ.
    Εχω κι εγώ να δοκιμάσω μια συνταγη με καρότο, αλλά και η δική σου με μήλο είναι πολύ ωραία.
    Κέικ με φρουτο-λαχανικά. Τί πιο ωραίο? Αλλωστε είναι η εποχή των κέικ, όπως λες.

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Θα μπορούσα να ζω με κέικ! Με κέικ και γαρίδες (άσχετο το δεύτερο). Οπότε μία συνταγή το μήνα για μένα προσωπικά είναι λίγη Χρυσαυγή. Αγαπώ μηλόπιτα, αγαπώ καρύδα, και αγαπώ χυμό πορτοκάλι στα κείκ γιατί τα κάνει απίστευτα αφράτα. Αγαπώ που το κέικ σου δεν θέλει χτύπημα και γενικά απο οτι βλέπω το αγαπώ γιατί είναι ωραίο. Θα το φτίαξω λοιπόν άμεσα, γιατί όπως λές σηκώνει και ο καιρός και αφού το δοκιμάσω θα γίνει και η επίσημη πρόταση γάμου! Καλή σου μέρα Χρυσαυγή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Θραύση σου λέω το κέικ.... δεν κατάφερε να κλείσει 24ωρο και εξαφανίστηκε.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. αααααα! τα πιο καλά τα χάνω!!! τι υπέροχο κέικ είναι αυτό!!!
    αποθηκεύεται!!! ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Τέλειο το κέικ σου...το φτιάχνω για δεύτερη φορά...και τα cocoa nibs φανταστικά,!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

πήγαινε στην κορυφή! 01 09 10