6 Νοεμβρίου 2014

Εύκολη κολοκυθόπιτα χωρίς φύλλο








Την έφαγα στο σπίτι της κουμπάρας μου το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε και χθες την έφτιαξα για εμάς και την φωτογράφισα για εσάς.  


Οι κολοκυθόπιτες είναι γλυκές και νόστιμες πίτες. Φυσικά η κολοκυθόπιτα με κολοκύθα εξακολουθεί να είναι πρώτη στην καρδιά μου και πιστεύω ότι πάντα θα είναι. Παρ΄όλα αυτά, η εύκολη και γρήγορη κολοκυθόπιτα με πράσινο κολοκύθι μπήκε για τα καλά στο μενού μας.

Όλα σε ένα μπολ και ψήσιμο. Δεν έχεις να ανησυχείς για άνοιγμα φύλλου ούτε για περίπλοκες διαδικασίες. Η πατάτα που μπαίνει μέσα δεν φαίνεται καθόλου, αλλά ισορροπεί τέλεια την πίτα. 




ΕΥΚΟΛΗ ΚΟΛΟΚΥΘΟΠΙΤΑ ΧΩΡΙΣ ΦΥΛΛΟ


Υλικά: 

     1)      600 γραμμάρια κολοκυθάκια πράσινα, τριμμένα
     2)      3 μέτριες προς μικρές, πατάτες τριμμένες
     3)      ½ ματσάκι άνηθο ψιλοκομμένο
     4)      ½ ματσάκι δυόσμο ψιλοκομμένο
     5)      3 φρέσκα κρεμμυδάκια ψιλοκομμένα
     6)      200 γραμμάρια γιαούρτι στραγγιστό
     7)      200 γραμμάρια τυρί φέτα τριμμένο
     8)      200 γραμμάρια ανθότυρο
     9)      2/3 του φλιτζανιού ελαιόλαδο
     10)   3 μεγάλα αυγά
     11)   200 γραμμάρια αλεύρι που φουσκώνει μόνο του
     12)   3 γεμάτες κουταλιές της σούπας σιμιγδάλι
     13)   Αλάτι
     14)   Πιπέρι
     15)   Σουσάμι
     16)   Λίγο καλαμποκάλευρο για τον πάτο του ταψιού 




Μέθοδος: 

Καθαρίζουμε και τρίβουμε τα κολοκυθάκια και τις πατάτες στο χονδρό μέρος του τρίφτη. Τα κολοκυθάκια τα παίρνουμε στη χούφτα μας, λίγα – λίγα και τα στύβουμε να βγάλουν όλα τα υγρά τους. 

Σε ένα μεγάλο μπολ ρίχνουμε τα κολοκυθάκια αφού κάνουμε την προεργασία που είπαμε, τις τριμμένες πατάτες, τον άνηθο, το δυόσμο, τα κρεμμυδάκια, το γιαούρτι, την φέτα τριμμένη, το ανθότυρο θρυμματισμένο, το ελαιόλαδο, τα αυγά, το αλεύρι, το σιμιγδάλι, αλάτι και πιπέρι. Ανακατεύουμε πολύ καλά με μια μεγάλη κουτάλα. 

Σε ένα ταψί περίπου 40Χ30 εκατοστά ρίχνουμε λίγο λάδι και το απλώνουμε με ένα πινέλο ώστε να λαδωθεί σε όλη του την επιφάνεια. Κατόπιν πασπαλίζουμε λίγο καλαμποκάλευρο και το ανακινούμε ώστε να πάει σε όλα τα μέρη και να καλύψει τον πάτο του ταψιού. Τέλος ρίχνουμε μέσα στο ταψί το περιεχόμενο του μπολ και λειαίνουμε την επιφάνεια με την ανάποδη μεριά ενός κουταλιού. Πασπαλίζουμε με σουσάμι. 



Ψήνουμε την πίτα σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς για 45 λεπτά μέχρι μία ώρα ανάλογα με το φούρνο μας. Αν δούμε ότι παίρνει σε σύντομο χρονικό διάστημα χρώμα και δεν έχει περάσει η απαιτούμενη ώρα, την καλύπτουμε με αλουμινόχαρτο και συνεχίζουμε το ψήσιμο. 

Όταν είναι έτοιμη, την βγάζουμε από το φούρνο και την αφήνουμε να έρθει σε θερμοκρασία δωματίου πριν την κόψουμε κομμάτια και την σερβίρουμε. 

Τρώγεται καλύτερα χλιαρή.


Καλή επιτυχία!!! 





30 σχόλια:

  1. Εχω κάτι κολοκυθάκια στο ψυγείο, τα οποία με κοιτάνε "στραβά" όταν ανοίγω το ψυγείο γιατί δεν έχω ασχοληθεί μαζί τους και τώρα βρήκα τι θα τα κάνω. Μου αρέσει ότι έχει να κάνει σε πίτα, με ή χωρίς φύλο, ιδίως όταν έχει και τυράκι και όλα τα παρελκόμενα. (μου βρήκες δουλειά για σήμερα το βράδι)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειμαι για να σου "ανοίγω" δουλειές μαλλον!!! χαχαχαα
      Ελπίζω να σας αρέσει!!!!!!!!!!!!!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  2. Πίτα δώσε μου και την ψυχή μου πάρε !!! Τρελαίνομαι για πιτούλες ειδικές "οι εύκολες", τι να κάνουμε έλλειψη χρόνου .............. Καλημέρα !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε, οι πίτες είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ελληνικής γαστρονομικής παράδοσης.
      Σε όλους λιγότερο ή περισσότερο αρέσουν.
      Αλλά πέρα από τις πολύ παραδοσιακές,ευτυχώς που υπάρχουν και αυτές οι εύκολες να μας λύνουν τα χέρια !!
      Πολύ καλημέρα!

      Διαγραφή
  3. Και χλιαρή τρώγεται και παγωμένη τρώγεται και για πρωινό τρώγεται και για σνακ τρώγεται!!!!
    Την έχω κάνει μερικές φορές αλλά σε πιο φτωχή εκδοχή από τη δική σου!
    Η τελευταία φωτογραφία πάντως, με τον άνηθο σε γκεστ σταρ εμφάνιση στο ρόλο έλατου, πολύ μού άρεσε!!!
    Την καλημέρα μου & τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχχαχαχαα
      Τελικά εσύ βλέπεις παντού Χριστούγεννα!!!

      Χαίρομαι που σου άρεσε. Δοκίμασε αυτή την λιγο πιο πλούσια εκδοχή όπως λες, γιατί τα μυρωδικά που χρησιμοποιούνται, της δίνουν πολύ καλύτερη γεύση!!!

      Φιλιά πολλά!
      *Το μάτι μου σήμερα είναι στο μαυροπίνακα... χεχεχε

      Διαγραφή
    2. Σαν παιζάκι κι εγώ... Χριστούγεννα βλέπω :p
      Που θα πάει, θα σε κάνω να τα δεις διαφορετικά!!!!!

      Διαγραφή
  4. αγαπω τα κολοκυθακια ειτε σε πιτα, ειτε τηγανητα, ειτε και αψητα, ειτε οπως να ναι! και τη κολοκυθοπιτα σου ακομα περισσοτερο, αφου εχει και τυρια και πατατα μεσα. θα τη δοκιμασω σιγουρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γεια σου Χρυσαυγη!!!!
    Η σημερινη σου συνταγη ειναι φανταστικη και το λεω με σιγουρια αυτο γιατι την συγκεκριμενη πιτουλα την κανει η πεθερα μου πολυ συχνα,κυριως το καλοκαιρι που τα κολοκυθακια του "μπαχτσε" περισσευουν!Ειναι μια πεντανοστιμη πιτα,πανευκολη και την προτεινω ανεπιφυλαχτα σε ολους!!!!.....ο ανηθος απαραιτητος!!!!!
    φιλια πολλα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τη ζήλεψα....έχω καιρό να φτιάξω κολοκυθόπιτα χωρίς φύλλο και είναι τόσο έυκολη και τόοοοοοοοσο νόστιμη!!!
    Με πατάτα ε? ..και σουσαμακι???...Θα τη δοκιμάσω την επόμενη εβδομάδα!
    Μας τη παρουσίασες πολύυ ωραία!
    Τι ζωντάνια που δίνει το πράσινο του άνηθου!!!

    Φιλάκια Χρυσαυγή!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αγαπημένη πίτα, ειδικά αν δεν προλαβαίνεις ν' ανοίξεις φύλλο και δεν θες και το έτοιμο. Την ήξερα ως "μπατζίνα" ή "της τεμπέλας". Βέβαια το όνομα δεν πτόησε κανέναν από το να τη γευτεί, ναι; Η αναλογία σου σε μυρωδικά μου άρεσε πολύ, με δυόσμο μέσα δεν την έχω φτιάξει ποτέ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. την αγαπω αυτη την πιτα !! τσακ μπαμ!! μ αρεσει που εβαλες πατατα και αρκετα μυρωδικα!! θα την δοκιμασω αυτη την εκδοχη απο περιεργεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πολύ ωραία εκδοχή κολοκυθόπιτας και αγαπημέμη στο σπιτικό μου.Εγώ στον πάτο του ταψιού καθώς και στην επιφάνεια βάζω φρυγανιά ,αλλά φαντάζομαι ότι και το σουσάμι θα της πηγαίνει πολύ.Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ωραία αρώματα, υπέροχα χρώματα, γεύση στο φουλ... και η λινάτσα στο πλάϊ! :) :) :)
    Εντάξει σε πειράζω, και σίγουρα δεν θα μού στερήσεις ένα μεγάλο κομμάτι από την υπέροχη πίτα σου!

    κίσις
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Και γω κανω μια παρόμοια και μας αρεσει πολύ! Γεια στα χερια σου Χρυσαυγη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ζουμερή, σούπερ αρωματική και χορταστική! Εμένα αυτά μου βγάζει αυτή η πιτουλα! Ειμαι σίγουρη ότι έτσι είναι, απλά και μόνο βλέποντας τα υλικά της! Έχει και μπόλικο τυράκι μέσα, τι άλλο θέλω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. εμεις ειμαστε της γλυκια κολοκυθοπιτας δεσποινις μου.. Ομως οι φωτογραφιες σου ειναι δελεαστικες!! πολλα φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αυτή τη λαχταριστή πίτα θα τη φτιάξω οπωσδήποτε!!!
    Πίτα να είναι , εύκολη να είναι παμφάγα είμαστε και... όρεξη έχουμε μπόλικη!!!!!

    Φιλιά και καλό σου βράδυ !!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Φανταστικη φαινεται Χρυσαυγη!! Εννοειται πως θα την φτιαξω αμεσα και ενας λογος παραπανω που δε χρειαζεται φυλλο! Μου αρεσει πολυ η ιδεα της πατατας με το γιαουρτι και τον δυοσμο!! Μοσχομυρισε ως εδω!! χαχαχαχα..
    Φιλακια! Ευη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Με ξετρελαίνουν οι εύκολες και συνάμα νόστιμες πίτες και η συγκεκριμένη είναι από τις αγαπημένες μου!!!!!
    Καλό βράδυ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Μου αρέσουν οι κολοκυθόπιτες χωρίς φύλλο και αυτή ιδικά με τόσα υλικά πρέπει να έγινε πεντανόστιμη!! Υπέροχα χρώματα και γεύσεις, να μην ξεχνάμε και τις φώτο καθώς και το σουσάμι που προσδίδει ξεχωριστή νοστιμιά στη πίτα.
    Φιλιά και καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Τί θα κάνω μ' εσένα και τις συνταγές σου;; Τί θα κάνω μ' εσένα και τις φωτογραφίες σου!!! ΥΠΕΡΟΧΕΣ!!!!!! Φοβερή ιδέα η πατάτα με τα αρωματικά και το γιαούρτι!!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Πανεύκολη φαίνεται! Πάντως και εγώ όταν ακούω κολοκυθόπιτα, στο μυαλό μου έρχεται η μεγάλη κολοκύθα (της Σταχτοπούτας - χαχα). Μου κινείς την περιέργεια να δοκιμάσω και με το πράσινο κολοκυθάκι όμως :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. εξαιρετική και γρήγορη πρόταση για πίτα!!
    με απίθανα και αρωματικά υλικά!!
    σούπερ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Από αυτές που συχνά τις πίτες που συχνά φτιάχνεις για κολατσιό και πρωϊνό!!
    Εξαιρετική σου έγινε Χρυσαυγή μου και με πολύ "country" εμφάνιση :-))) χάρη στην άψογη φωτογράφισή σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Αυτές είναι πίτες για μένα! Γρήγορες, ευκολες και πεντανόστιμες... Ευχαριστούμε Χρυσαυγή για μια ακόμη υπέροχη συνταγή!
    ΥΓ. Και για το υπέροχο οφθαλμόλουτρο (φωτογραφίες)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Οι κολοκυθόπιτες είναι αγαπημένες. Πάντα νόστιμες.

    Πολύ ωραία η δική σου Χρυσαυγή. Η πατάτα την κάνει ακόμα πιο πλούσια σε υφή.
    Πολύ ωραίο food styling ;)

    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Για ακόμα μια φορά , μία πάρα πολύ ωραία συνταγή. Την έφτιαξα και δεν έμεινε ψίχουλο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Την έφτιαξα λοιπόν και βγήκε πολύ νόστιμη. Χρησιμοποίησα 3 μεσαίες πατάτες, η μια ήταν προς το μεγάλο μπας και καταφέρω να δελεάσω κάποιον που δεν τρώει κολοκύθια και βγήκε αρκετά "πατατένια", πράμα που σε εμένα άρεσε πολύ, αλλά τελικά ήταν ακαρπη η προσπάθεια και κατέληξα να φάω ολο το ταψί μονη μου. Δεν δυσκολέυτηκα καθόλου βέβαια. Το πολύ σουσαμάκι από πάνω προσθέτει πολύ γεύση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Today is the day! Ανυπομονω να τη γευτω γιατι ξέρω οτι θα είναι τέλεια. Μου το παν δυο πουλάκια που την έφτιαξαν ;-) Φιλια πολλά, η έτερη κουμπαρά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

πήγαινε στην κορυφή! 01 09 10