29 Μαρτίου 2012

Πατζαροσαλάτα με καρύδι και ξινόμηλο


Γούστα είναι αυτά…


        Ώρες – ώρες λυπάμαι πραγματικά που το γούστο στο φαγητό δεν είναι αντικειμενικό! Όταν ενθουσιάζομαι στον υπέρτατο βαθμό με κάτι, θέλω να το μοιραστώ με τους γύρω μου. Να τους το προσφέρω, για να τους κάνω να νιώσουν τη χαρά που ένοιωσα κι εγώ τρώγοντάς το! Αυτός άλλωστε είναι και ένας από τους λόγους ύπαρξης αυτού του blog, και φαντάζομαι ότι το συναίσθημα που περιγράφω σας είναι γνώριμο.



        Πολλές φορές έτυχε να μιλώ σε φίλη μου με τα ποιο γλαφυρά λόγια για ένα φαγητό, το οποίο τελικά δεν ήταν στα γούστα της και ποτέ δεν θα το έφτιαχνε. Απογοήτευση!!! Αυτές είναι οι στιγμές που σκέφτομαι ότι θα έπρεπε να υπήρχε μία αντικειμενικότητα στο γούστο. Πώς να «συμπλεύσεις» με κάποιον που τρώει την κόρα από το κέικ ενώ εσύ τρως την ψίχα? (Ναι, Βίκυ μου, για σένα μιλάω!!)

        Αυτός είναι και ο λόγος που έχω κάνει slow down στον ενθουσιασμό με τον οποίο περιγράφω τα πιάτα μου. Κατέληξα ότι καλύτερα να μασάς, παρά να μιλάς! Είναι προτιμότερες οι φειδωλές περιγραφές έτσι ώστε να είναι μια ευχάριστη έκπληξη ένα νόστιμο φαγητό γι΄ αυτόν που θα το φάει, παρά να εγείρεις προσδοκίες που τελικά θα μείνουν ανικανοποίητες!

        Αδικία, θα μου πείτε για μερικά πιάτα που είναι και τους αξίζει – υποκειμενικά πάντα - η πρώτη θέση. Αδικία, για την πατζαροσαλάτα που σας προτείνω να μην την εξυμνώ μέχρι το ξημέρωμα! Αδικία, να μην σας βάλω το πιστόλι στον κρόταφο για να την φτιάξετε οπωσδήποτε. Αδικία επειδή έχει μαγιονέζα να την απορρίψουν οι της υγιεινής διατροφής. Δώστε της μια ευκαιρία και πιθανόν να μην το μετανιώσετε!!


ΠΑΤΖΑΡΟΣΑΛΑΤΑ ΜΕ ΚΑΡΥΔΙ ΚΑΙ ΞΙΝΟΜΗΛΟ

Υλικά:

1) 4 πατζάρια έτοιμα, βρασμένα σε κενό αέρος (από το super market) ή αν θέλουμε μπορούμε να τα βράσουμε εμείς.
2) 1 ποτήρι νερό
3) ½ ποτήρι ξύδι
4) 1 κουταλιά σούπας ζάχαρη
5) 1 κουταλιά σούπας αλάτι
6) 1 ξινόμηλο τριμμένο
7) 2 καρότα άβραστα τριμμένα
8) 1 φλιτζάνι τσαγιού καρυδόψυχα χονδροκομμένη
9) Μαγιονέζα (τόση ώστε να ενωθούν τα υλικά)


Εκτέλεση:

Σε βαθύ μπολ βάζουμε από το βράδυ τα πατζάρια κομμένα στα τέσσερα και τα περιχύνουμε με το ξύδι, το νερό, τη ζάχαρη και το αλάτι. Τα αφήνουμε όλη τη νύχτα να σταθούν και την επόμενη μέρα αφού τα βγάλουμε από το ζουμί τους, τα τρίβουμε στο χονδρό τρίφτη μέσα σ΄ ένα μεγάλο μπολ.

Κατόπιν προσθέτουμε και τα υπόλοιπα υλικά (ξινόμηλο, καρότο, καρύδι) και τα ενώνουμε με τη μαγιονέζα.

Tips: 1) Δεν κρατάμε το ζουμί στο οποίο τα πατζάρια έμειναν όλη τη νύχτα.
        2) Δεν χρειάζεται να στραγγίσουμε τα τριμμένα πατζάρια έτσι ώστε να
           χάσουν όλη την υγρασία τους.
        3) Η πατζαροσαλάτα αυτή ταιριάζει ιδιαιτέρως το Πάσχα με τα ψητά
           κρέατα (αρνί και κοκορέτσι) και είναι μια ευχάριστη και δροσερή σαλάτα
           για όσους αγαπούν το συγκεκριμένο λαχανικό.

Καλή επιτυχία!






44 σχόλια:

  1. Υπέροχη η σαλάτα σου! Όπως λες συνοδεύει υπέροχα ψητά κρέατα και έχει τόσο όμορφη εμφάνιση που στολίζει το τραπέζι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ Αγγελική μου!
      Ναι, είναι καλή η άτιμη.
      Πιστεύω θα σου αρέσει αν τη φτιάξεις.

      Σε χαιρετώ!

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα!!
    Και εναλλακτικά για μένα που δεν θέλω τη μαγιονέζα η προσθήκη γιαουρτιού νομίζω ότι θα του πάει.Πολύ ωραίες φωτογραφίες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξανθή, το γιαούρτι είναι ένα υλικό που δένει πολύ όμορφα στις πατζαροσαλάτες. Έχω κι άλλη μια συνταγή (χωρίς το καρύδι, το μήλο κλπ) η οποία περιέχει γιαούρτι. Πιστεύω ότι αν το αντικαταστήσεις θα έχεις ένα επίσης καλό αποτέλεσμα!

      Thanks για τις φωτό!!!!

      Διαγραφή
  3. Από τις πιο αγαπημένες μας σαλάτες.
    Αν σου αρέσει το ροκφόρ, βάλε λίγο, ταιριάζει πολύ όμορφα!
    Κι εγώ σαν την Ξανθή, με γιαουρτάκι την κάνω, αλλά και με την μαγιονέζα ωραία θα γίνεται, δεν αμφιβάλλω καθόλου!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ροκφόοοορ???
      Ναι, μου αρέσει το ροκφόρ (ειδικά σε σάλτσες), αλλά με τίποτα δεν το είχα φανταστεί σε πατζαροσαλάτα!

      ...Let me think about it...

      Διαγραφή
  4. Καλημέρα φιλενάδα! Αυτή η σαλάτα είναι από τις πολύ αγαπημένες του Κωστή! Πολύ συχνά έρχεται με παντζάρια από το Σ/Μ και μου ζητά να του τη φτιάξω!! Είναι πραγματικά πολύ νόστιμη, χαρούμενη με τόσο ωραία υλικά και χρώματα!!
    Οι φωτογραφίες σου είναι πάρα πολύ ωραίες, μπράβο σου!!
    Εγώ πάντως δεν σε θέλω φειδωλή και συγκρατημένη στις περιγραφές σου! Αν ένα πιάτο σε ενθουσίασε και σε έκανε να πάθεις παράκρουση από χαρά γιατί να μην το γράψεις καλέ; Στο κάτω-κάτω εφόσον παραθέτεις τη συνταγή με όλα τα υλικά της, ο εκάστοτε αναγνώστης μπορεί εύκολα να διαπιστώσει αν είναι του γούστου του!!
    Τέλος, αυτή η σαλάτα είναι φανταστική και με γιαουρτάκι, της πάει πάρα πολύ!!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Ερμιονάρα!! Σόρρυ για τον υπερθετικό... είσαι και μια σταλιά άνθρωπος (σε πάχος φυσικά)..., αλλά έτσι μου βγαίνει μαζί σου! Υπερθετικός και πάλι υπερθετικός.

      Ευκαιρία να ανοίξεις τους ορίζοντες του Κωστή σου σε σχέση με το πατζάρι. Φτιάξ΄ του τη σαλάτα και καν΄τη του έκπληξη!! Πιστεύω ότι θα του αρέσει και αυτή η εκδοχή με το καρύδι. Επιμένω ότι το καρύδι είναι η μεγάλη έκπληξη σε αυτή τη συνταγή!!!

      Ευχαριστώ για τα σχόλιά σου περί φωτογραφίας!! ...Καμαρώνω σαν γύφτικο σκεπάρνι!!

      Όσο για το γιαούρτι, ναι, συμφωνώ απόλυτα ότι ταιριάζει άψογα με το πατζάρι. Μπορείς άνετα να το αντικαταστήσεις!

      Φιλιάααααααα

      Διαγραφή
  5. Χρυσαυγή πολύ νόστιμη η σαλάτα σου. Μου αρέσουν πολύ τα παντζάρια και φαντάσου εχθές έγραφα μια ανάρτηση με μια παντζαροσαλάτα που φτιάχνω εγώ, διαφέρει λίγο από την δική σου. Θα την δημοσιεύσω μια από τις επόμενες ημέρες. Πάντως καταπληκτική και η δική σου. Πολλά φιλιά και όταν μια συνταγή σε ενθουσιάζει πολύ να το γράφεις, την δική σου γνώμη παραθέτεις, δεν χρειάζεται να αρέσει σε όλους με την ίδια ένταση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλενα περιμένω να δω και την δική σου εκδοχή!
      Καλά κάνεις και την δημοσιεύεις αυτές τις μέρες, καθώς πιστεύω ότι συνοδεύει τέλεια τα κρέατα (αρνιά και κοκορέτσια) που θα "παίξουν" τώρα το Πάσχα!!!

      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  6. Μου αρέσει πολύ η πατζαροσαλάτα! Ειδικά για το Πάσχα είναι ότι πρέπει για το τραπέζι.
    Και να σου πω, αν θες να ενθουσιαστείς μην το πολυσκέφτεσαι! Ώχου, άμα σ'αρέσει εσένα αρκεί..όλο τους άλλους σκεφτόμαστε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχα

      Εχεις δίκιο Βέρα... όλο τους άλλους σκεφτόμαστε!!
      Αι στο καλό πιααα!!!

      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  7. Εχεις απόλυτο δικιο Χρυσαυγή μου κρίμα να μην ειναι αντικειμενικό το γούστο.. Και μενα μου συμβαίνει αυτο που περιγράφεις αλλά κυρίως με τον γιο μου!
    Εγώ την αγαπώ την σαλάτα σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έρη μου, αυτόματα με κάνεις να υποθέσω με τα λεγόμενά σου ότι αφού εσύ αγαπάς τη σαλάτα μου, αυτόματα τη μισεί ο γιός σου!! χιχιχι!!!

      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  8. Λέξεις, εικόνες και γεύσεις βρήκαν τον καλύτερο εκφραστή τους εδώ Χρυσαυγή μου.
    Τόσο όμορφα συνταιριασμένα και τόσο "ζωντανά" ρέει το κείμενο, ανάμεσα σε εικόνες, που πριν ολοκληρώσεις το διάβασμα θες να δοκιμάσεις τη συνταγή!

    Πολλά-πολλά εύγε, στο σύνολο.
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου ποιήτριά μου!
      Γέιά σου Καβάφη της κουζίνας!

      Με κάνεις και ντρέπομαι που λέω ότι γράφω...
      Ειληκρινά, αυτό το ξεχύλισμα των ποιητικών λεγόμενών σου με έκανε να σε θαυμάσω για μια ακόμη φορά!

      Τι να πω εγώ? Τα είπες όλα!

      Φιλιά πολλά στο.... σύνολο!!!!!!!

      Διαγραφή
  9. Πολύ καλά κάνεις και την εξυμνείς Χρυσαυγή μου..χιχι.. το κάλο πρέπει πάντα να λέγεται.

    Τρώγεται ευχάριστα αυτή η σαλάτα. Με ξυνόμηλο δεν την έχω δοκιμάσει..Πολύ ωραία η προσθήκη του. Θα την έχω υπόψη.
    Μ αρέσει και με μαγιονέζα καιμε γιαούρτι. Εγώ βάζω και λίιιγο σκορδάκι (όταν είναι μόνο με παντζάρι).

    ΦΙλιά πολλά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάριον γλυκιά μου,
      όχι μόνο την εξυμνώ, αλλά όπως είπα, σας βάζω και το πιστόλι στον κρόταφο για να είμαι σίγουρη ότι θα πειστείτε. Είτε με το καλό, είτε με το άγριο... χιχιχιχι

      Το σκορδάκι πάει πολύ με το πατζάρι (εξού και πατζάρια - σκορδαλιά). Στη συγκεκριμένη συνταγή δεν βάζω. Έχω όμως και μια άλλη που το συμπεριλαμβάνει, καθώς επίσης και το γιαούρτι.

      Φιλιά πολλά και σε σένα!!

      Διαγραφή
  10. Χρυσαυγή μου πολύ καλή η σαλάτα σου και θα μπεί στα υπ΄όψην για το πάσχα,να είσαι καλά καλό βράδυ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Ροδάνθη μου!
      Κράτα την και αν τη φτιάξεις πιστεύω ότι θα ενθουσιάσεις τους καλεσμένους σου!!

      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  11. Μου αρέσουν πολύ τα παντζάρια και τη παντζαροσαλάτα σου τη σημειώνω για το Πασχαλινό τραπέζι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι μπράβο Μαρία !
      Κράτα την και αν τη φτιάξεις, ενημέρωσέ με για το αποτέλεσμα. Με ενδιαφέρει πολύ!

      Φιλιάααα

      Διαγραφή
    2. Σε παρακαλώ μη με σκοτώσεις. Έχω δυο παιδιάκια η έρμη η μάνα.
      Σου υπόσχομαι να τη δοκιμάσω έστω και αν είναι το τελευταίο πράγμα που θα φτιάξω. Χαχαχα.
      Χωρίς πλάκα τώρα τα παντζάρια μου αρέσουν αλλά..
      Και να φανταστείς πως ο μπαμπάς τα βγάζει από τον κήπο του, αράντιστα και προσεγμένα.
      Θα την δοκιμάσω και θα σου πω.
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
    3. Εντάξει λοιπόν Στελλίτσα!
      Θα σου τη χαρίσω αυτή τη φορά αρκεί να φάς ένα στρέμμα πατζάρια !!!! :-)

      Φιλιάααααα

      Διαγραφή
  12. Αν και δεν πολυαγαπω το πατζαρι, ισως με αυτον τον τροπο να το αγαπησω κι εγω, γιατι ο αγαπημενος το θελει πολυ, αλλα εξαιτιας μου δεν τρωει συχνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπινίκη μου, ούτε ο άνδρας μου τρώει τα πατζάρια, αλλά τη συγκεκριμένη πατζαροσαλάτα την τρώει πολύ ευχάριστα. Τι να σου πω?? Αν τη φτιάξεις για τον άνδρα σου, δοκίμασέ την ... έχει ωραία γλυκόξινη γεύση!

      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  13. Καλησπέρα Χρυσαυγή μου!! Αγαπώ το παντζάρι και την φτιάχνει ο πατέρας μου αυτήν την σαλάτα με το παντζάρι, αλλά χωρίς το ξινόμηλο και προσθέτει και γιαούρτι!!! Θα την δοκιμάσω κι έτσι...
    Φιλιά!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Ελενά μου.
      Αφού μαγειρεύει και ο μπαμπάς είσαι τυχερή.
      Πές του και αυτή την εκδοχή. Θα τον ενδιαφέρει πιστεύω!

      Φιλιά.

      Διαγραφή
  14. ΚΑΛΗ Η ΣΑΛΑΤΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ Τ5Ο ΓΟΥΔΙ ΜΑΣ ΘΥΜΙΣΕ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΜΑΣ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, Μαριλένη από τη γιαγιά μου το έχω κι εγώ αυτό το γουδί.

      Διαγραφή
  15. μπράβο! πολύ ωραία η συνταγή σου!
    και οι φωτογραφίες σκίζουν!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Πεπη.
      Αξίζει να την δοκιμάσεις τη συνταγή.
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  16. Χρυσαυγή μου πολύ ωραία η σαλάτα σου!!! Εγώ πάντως τη λάτρεψα όπως και τις φωτό σου!!! Είναι ΤΕΛΕΙΑ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Κική !
      Να είσαι καλά.
      Καλό μήνα και καλή εβδομάδα εύχομαι!

      Διαγραφή
  17. Καλησπέρα και καλό μήνα Χρυσαυγή μου!!!Μου αρέσει πολύ η παντζαροσαλάτα το ίδιο (ευτυχώς) και στο σύζυγο!Με ξυνόμηλο δεν έτυχε να τη δοκιμάσω αλλά είμαι σίγουρη πως είναι καταπληκτική. Θα τη δοκιμάσω έτσι την επόμενη φορά!!!
    Πολλά φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Ελένη μου!
      Τελικά όλοι μου λέτε ότι το ξινόμηλο δεν το έχετε ξανασυναντήσει σε πατζαροσαλάτα. Πίστεψέ με ότι είναι μια πολύ ξεχωριστή και ενδιαφέρουσα προσθήκη. Δοκίμασέ το αφού σας αρέσει και στους δύο αυτή η σαλάτα και πιστεύω δεν θα απογοητευτείτε!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  18. Καλησπέρα...μου αρέσει πολύ ο τρόπος που γράφεις, αλλά και που μαγειρεύεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Καλησπέρα Χρυσαυγή!Παρουσιάζεις πολύ ωραία τις συνταγές σου, μπράβο σου!!! Την λατρεύω τη σαλάτα σου, εγώ βάζω και στραγγιστό γιαούρτι και λίγο Φιλαδέλφεια,,, περί ορέξεως,,,!!!!Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Ζουζού!!
      Το τυρί κρέμα είναι επίσης πολύ ωραία πρόταση για τη συγκεκριμένη σαλάτα. Θα το δοκιμάσω σε συνδυασμό με τη μαγιονέζα!!!

      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  20. Σίγουρα τα γούστα στο φαγητό είναι υποκειμενικά αλλά ποιος να μην εκτιμήσει αυτή τη σαλατούλα τη φρέσκια κ δροσερή που σπάει την κρεατίλα των ημερών;;; Την έφτιαξα την Κυριακή του Πάσχα και με έβγαλε ασπροπρόσωπη το χρώμα, η δροσία και η γεύση της!!!! Υιοθετήθηκε!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς όπως το περιγράφεις είναι. Σπάει την γεύση από το λιπαρό κρέας, ειδικά τις μέρες του Πάσχα. Την φτιάξαμε και φέτος το Πάσχα και κάθε Πάσχα Δήμητρα.
      Εχει κατωχυρωθεί εδώ και χρόνια και χαίρομαι που κι εσείς την αγαπήσατε!!!

      Φιλιά πολλά κούκλα!

      Διαγραφή
  21. Εγώ δεν θα την αδικήσω.. Θα τις φερθώ όπως της αξίζει! Θα την φτιάξω σε σκανδαλώδη ποσότητα και για το πασχαλινό τραπέζι! Είναι καταπληκτική σαλάτα Χρυσαυγή ευχαριστούμε για την πρόταση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ποση χαρα που επεσα τυχαια πανω στη συγκεκριμενη συνταγη σου! Εχω φαει παραπλησια παντζαροσαλατα πριν απο πολλααα χρονια σε φιλικο σπιτι,που ομως τα παντζαρια ηταν τριμμενα ωμα και ειχα εκστασιαστει, αλλα δεν θυμομουν τη συνταγη!! Δεν συζητω τη λατρεια που τρεφω στα προβρασμενα πατζαρια του σουπερ μαρκετ για την ευκολια τους! Θα δοκιμασω αμεσα τη συνταγη και θα επανελθω με σχολιο..

    ΑπάντησηΔιαγραφή

πήγαινε στην κορυφή! 01 09 10