19 Ιανουαρίου 2017

Τρούφες ενέργειας με καρότο, καρύδα, χουρμάδες και αμύγδαλα







Έξω απ΄το παράθυρό μου αυτή τη στιγμή λάμπει ένας τεράστιος ήλιος ανάμεσα σε άσπρα σύννεφα! Ό,τι  βροχή  κουβαλούσαν, την έριξαν τις προηγούμενες μέρες κι αυτό το υποδηλώνουν οι βρεγμένοι δρόμοι, οι σκεπές που στάζουν και τα δέντρα φορτωμένα με δροσοσταλίδες. 




Παρόλο που δεν είχα κάτι τέτοιο προγραμματισμένο, κάθισα μπροστά στον υπολογιστή να χαζέψω και ξεχάστηκα. Ευτυχώς που το γραφείο του σπιτιού μου, βρίσκεται μπροστά σ΄ένα μεγάλο παράθυρο, κι αυτή τη στιγμή που γράφω ρίχνω κλεφτές ματιές έξω στον μπλε ουρανό. 


Κάπως έτσι, με έναν ζεστό καφέ παρέα και δύο από αυτές τις τρούφες με φρούτα και καρπούς που έφτιαξα τις προάλλες, μπήκα στη διαδικασία να γράψω τη συνταγή για όσους θέλουν να τις φτιάξουν για το Σαββατοκύριακο που είναι στο κατώφλι ή τη βδομάδα που έρχεται! 




Είναι τόσο νόστιμες που δεν κατάφερα ποτέ να φάω μόνο μία! Είναι τόσο εύκολες που αποκλείεται να μην μπεις στον πειρασμό να τις φτιάξεις, σήμερα κιόλας. Κι όσο για το τι σου προσφέρουν, το λέει ακριβώς το όνομά τους. Ενέργεια!! Ενέργεια και γεύση!


Καλημέρα!!! Και γιατί όχι... Καλό Σαββατοκύριακο!!! Ή μήπως βιάζομαι πολύ?


 

ΤΡΟΥΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΜΕ ΚΑΡΟΤΟ, ΚΑΡΥΔΑ, ΧΟΥΡΜΑΔΕΣ ΚΑΙ ΑΜΥΓΔΑΛΑ


Υλικά για 25 περίπου τρούφες: 


     1)      145 γραμμάρια αμύγδαλα ωμά με τη φλούδα τους

     2)      260 γραμμάρια βασιλικούς χουρμάδες (περιπου 15 μεγάλους χουρμάδες)

     3)      70 γραμμάρια σταφίδες Σουλτανίνα

     4)      75 γραμμάρια καρύδα τριμμένη

     5)      145 γραμμάρια καρότο ξεφλουδισμένο και κομμένο σε ροδέλες

     6)      1 κουταλάκι γλυκού κανέλα

     7)      1 τσιμπιά αλάτι




Μέθοδος:


Βγάζουμε το κουκούτσι από τους χουρμάδες και τους κόβουμε στη μέση. Τους βάζουμε σε ένα μπολ μαζί με τις σταφίδες και τους καλύπτουμε με ζεστό νερό. Τους μουλιάζουμε εκεί για 10 λεπτά. 


Όσο οι χουρμάδες μουλιάζουν εμείς: 


Βάζουμε τα αμύγδαλα στον επεξεργαστή τροφίμων μας (μούλτι αν έχουμε) και τα ψιλοκόβουμε αρκετά. Τα βάζουμε σε ένα μεγάλο μπολ. 


Στη συνέχεια ρίχνουμε στον επεξεργαστή τα καρότα και επίσης τα τριβουμε σε πολύ μικρά κομματάκια. Τα ρίχνουμε και αυτά στο μπολ με το αμύγδαλο. 


Τέλος προσθέτουμε στο μπολ με τα αμύγδαλα και τα καρότα, την καρύδα, την κανέλα και το αλάτι. 


Πλέον θα έχουν περάσει τα 10 λεπτά που οι χουρμάδες μουλιάζουν. 

Στραγγίζουμε τους χουρμάδες και τις σταφίδες από το νερο τους, μέσα σε ένα σουρωτήρι και το πετάμε. Βάζουμε τους χουρμάδες μαζί με τις σταφίδες στον επεξεργαστή τροφίμων και τους κομματιάζουμε. Δεν θέλουμε να γίνουν πολτός. Απλά να κοπούν σε μικρά κομμάτια και να λιώσουν λιγάκι. 


Προσθέτουμε τέλος το μίγμα χουρμά και σταφίδας μέσα στο μπολ με τα υπόλοιπα υλικά. 


Ζυμώνουμε πάρα πολύ καλά με το χέρι μας μέχρι να προκύψει ένα κολλώδες και ομοιογενές μίγμα. 


Παίρνουμε μικρές ποσότητες από το μίγμα μας, (περίπου 30 γραμμαρίων) μεγέθους καρυδιού και πλάθουμε σε μπάλες. 


Αν θέλουμε μπορούμε να ρολάρουμε τις τρούφες σε καρύδα ή να τις αφήσουμε ως έχουν. 


Τις διατηρούμε στο ψυγείο, μέσα σε δοχείο που σφραγίζει με καπάκι για περίπου 7-8 μέρες!


Καλή επιτυχία!!!!!!!






15 σχόλια:

  1. Μεσημέρι.
    Κάθομαι στον καναπέ του καθιστικού μου έχοντας την μπαλκονόπορτα λεύτερη απέναντι μου,απαλλαγμένη από ριντώ και κουρτίνες,στην προσπάθεια μου να υποχρεώσω το φως να πάψει να ειναι τσιγκούνικο στον χώρο μου.Τον τελευταίο μήνα η βεράντα μου φιλοξένησε όγκους χιονιού και τώρα τελευτσία, λίμνες απο βροχόνερα.Οι τέντες μόνιμα πια σηκωμένες,αφού ο Βαρδάρης τις φόβισε ικανοποιητικά,επιτρέπουν να παρατηρώ τον ουρανό.Γκριζος κι αυτος,όπως η διάθεση μου.Επισης οι τελευταίες μέρες,οι οποίες ακολούθησαν αμέσως μετα απο την γιορταστική κραιπάλη και που μας ανάγκασαν να κλειδωθούμε στα σπίτια μας, επιτηρώντας ανά μισάωρο τις σωληνώσεις του καλοριφέρ που έσπαγαν η μια με τα την άλλη,μας βρήκαν με τα πιάτα στο χέρι (αν θέλαμε να προσέχουμε τα ψίχουλα) ,με τις χούφτες γεμάτες και τα στομάχια να πιέζουν ,ζητώντας απεγνωσμένα μεγαλύτερο νούμερο στα ρούχα.Οι συνέπειες της πρόσφατης κακοκαιρίας ήταν οικονομικές,ψυχολογικές και ενοχικές...
    Και έρχεσαι εσύ αγαπημενη μου και μου μιλάς για συννεφάκια και ήλιους και τρούφες ενεργειακές...Δύο μάλιστα!Χαρά στο πράγμα!Πού ήσουν οταν οι τρούφες οι σοκολατένιες κατέβαιναν πέντε πέντε ,στην προσπάθεια να πάρουμε ενέργεια όταν ζεστσίνεστε με το πιστολάκι τους σωλήνες?Εεεε?Εεεεε?Πού ήσουν οταν οι κουραμπιεδες(να μην πανε χαμένοι...)γίνονταν η βάση για άλλα γλυκά,στην προσπάθεια να καλοπιάσουμε την πονεμένη μέση από το σπρώξιμο του χιονιού.?Εεεε?Πού?Πού?
    Εγω τα κιλά των Χριστουγέννων,τα διπλασίασα στον χιονιά .
    Το κρύο θέλει παραπάνω θερμίδες...άκουγα και έτρωγα απενοχοποιημένη.ΚΑΙ ευτυχισμενη,αφού το κρύο θα μου τις κάψει...Έβγσινα στην βεράντα,αφού σαν έκανα σαν αφιονισμένη στην θέα του χιονιού που τόσο μου είχε λείψει και έκαιγα θερμίδες γουργουρίζοντας.Έτσι έπρεπε.Πέντε τρούφες?...Μιά ώρα στην βεράντα με επικύψεις.Δύο τρούφες και ένα κομμάτι γλυκό?...Σκι στην βεράντα και σλάλομ.Ώσπου να καθαρίσει για να πέσει το καινούργιο.Το ευχάριστο στην όλη υπόθεση?Γλυτωσα την πνευμονία,αλλά δεν έχασα δράμι.
    Τώρα. ξέρω.Θα κανω τις ενεργειακές τρούφες σου.
    Πιρόγα δεν έχω για να επιχειρήσω στα αβαθή νερά των βροχόνερων της βεράντας να κανω (μου διαφεύγει το όνομα του αθλήματος ...αυτό που γίνεται στο ποτάμι με τα κανώ...Πέπη βοήθεια!)...
    Θα κάνω όμως το εξής...Δ...δύο τρούφες και κύτταγμα στον ουρανό.Άλλες δυο, κάθισμα οκλαδόν για γυμναστική...και πάει λέγοντας.
    Έτσι.
    Υγιεινή διατροφή.
    Με τις υπέροχες τρούφες σου.
    Χωρίς τύψεις ...τουναντίον!Με διάθεση διαφυγής απο τον χιονιά της πάχυνσης.
    Φιλιά πολλά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχχαχαχχαχαχαα

      Κλαίω με τις περιγραφές σου. Εχω διπλωθεί στα δύο και κλαίω από τα γέλια και ταυτόχρονα υποκλείνομαι στον μεγαλειώδη σου γραπτό λόγο, στην ευφάνταστη περιγραφικότητά σου, την ατέρμονη φαντασία και τα γλαφυρά σου λόγια!!!!!!!!!! Είναι εκπληκτική!!! Ειδικά όταν γράφεις χιουμοριστικά. Δεν θα βαριέμαι να στο λέω και να στο ξαναλέω!!!

      Ευχαριστώ για το κείμενό σου! Στολίδι αληθινό στη σελίδα μου!!!

      * Και προφανώς μιλάς για το Rafting !!! Το άθλημα όπου κατεβαίνεις τα ορμητικά νερά του ποταμού μέσα σε βάρκες! Αχ... τι μου θύμησες τώρα...

      Σε φιλώ πάρα πολύ!
      Να έχεις ένα όμορφο απομεσήμερο.

      Α!! Και τα τρουφάκια είναι του γούστου σου.. Εχουν χουρμάδες βλέπεις!! ;)

      Διαγραφή
    2. χαχαχαχαχαχαχαχαχα είσαι απίστευτη!!!!

      Διαγραφή
  2. Μου αρέσει που έβαλες σταφίδες και πρέπει να είναι πολύ ζουμερά με το καρότο!!!
    Θα τα φτιάξω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πράγματι πολύ ζουμερά!!! Ακριβώς αυτό που εντόπισες!
      Αφράτα και ζουμερά! Οι σταφίδες δεν λιώνουν πολύ γιατί απ΄ότι διάβασες στην εκτέλεση, δεν χτυπάω πολύ το χουρμά με τις σταφίδες στο μπλέντερ΄, παρά μόνο λίγο΄. Ίσα ίσα να τεμαχιστούν. Άρα οι περισσότερες μένουν ανέπαφες και είναι ωραίο όταν τις γεύεσαι!

      Νομίζω ότι θα σου αρέσουν πολύ!!!!!!!

      Διαγραφή
  3. ενταξει...υποκλείνομαι! τα υλικα που συνδυασες απλα δεν υπαρχουν! ολα αγαπημενα, λατρεμενα να πω καλυτερα, αλλα συνδυαστικα δεν τα εχω δοκιμασει ποτε. Χουρμαδες.... μιαμ εχω καιρο να φαω :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ααα!! Ζήνα χάνεις!! Ειλικρινά στο λέω! Τα υλικά ταιριάζουν πολύ ωραία μεταξί τους. Ιδανικά θα έλεγα!!! Και δημιουργούν ένα αφράτο, ζουμερό και πολύυυυυ γευστικό τρουφάκι. Κυρίως όμως υγιεινό.
      Οσο για τους χουρμάδες.. είναι αγαπημένο μου φρούτο!!!!!!!

      Διαγραφή
  4. Πολύ καλό, θα αρέσει στον Θ. που του αρέσει η καρύδα. Θα προγραμματίσω ψώνια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πω πω ...τελεια είναι. Κι εύκολα...πολύ εύκολα!!!
    και τα υλικά πεντανόστιμα. Και μου αρέσει που τα έκανες και χορταστικά τα μπαλάκια, εκτός αν με ξεγελάνε τα κοντινά πλάνα ;)

    Ενέργεια θέλουμε και μάλιστα πολύ

    Φιλιά πολλά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Νόστιμα και θρεπτικά τα μπαλάκια σου!!!Μου αρέσουν πολύ τα υλικά που χρησιμοποίησες και κυρίως οι σταφίδες. Έχω τύψεις κάθε φορά που χρησιμοποιώ τους χουρμάδες γιατί προσπαθώ να μειώνω το ενεργειακό μου αποτύπωμα και να χρησιμοποιώ ελληνικά super foods. Οι μικρές σου τα τρώνε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τούτη τη στιγμή που γράφω, δεν μπορώ να δω φωτογραφίες... κάτι τρέχει με τον Blogger μάλλον. Χθες όντως ημέρα ήταν εξαιρετικά λαμπρή και φωτεινή, αλλά σήμερα και πάλι το κρύο "ξυρίζει", όποτε άνετα θα "Χτύπαγα" κι' εγώ μια-δυο τέτοιες τρούφες παρέα με το τσάι κανέλας που πίνω, Χρυσαυγή μου.

    Καλό Σαββατοκύριακο (και με το νόμο... σήμερα Παρασκευή) εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μια μπαλίτσα είναι λίγη, τόσο λίγη... Τ Ε Λ Ε Ι Ε Σ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλά θα σκάσω!!! Με έχεις ξεσηκώσεις τόσο πολύ που στις αμέσως επόμενες μέρες θα πάρω υλικά για να τις φτιάξω παρά το γεγονός ότι κάνω τα απολύτως απαραίτητα γιατί είμαι σε διατροφή!!! Δεν στέλνεις κατά δω μερικές;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τα έφτιαξα και είναι καταπληκτικά!Πολύ γευστικά και υγιεινά!Ο τέλειος συνδυασμός!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ειναι καταπληκτικα..Εχω κοψει τα γλυκα και τρωω δυο καθε μερα..Ειναι πεντανοστιμα!!Αν θελεις να κανεις κι αλλες συνταγες γλυκων διχως ζαχαρη..

    ΑπάντησηΔιαγραφή

πήγαινε στην κορυφή! 01 09 10