25 Σεπτεμβρίου 2014

Τυρόπιτα με φύλλο καταϊφι και 4 τυριά



  

Κατηγοριοποιώντας αυτή την τυρόπιτα, με βάση την ευκολία της και το που μπορούμε να την προσφέρουμε αναφέρω τα παρακάτω. 


Πανεύκολη!  Θεωρώ πως είναι συνταγή για αρχάριους. Δεν έχει στρώσιμο φύλλων, ούτε το επιμέρους μπελαλίδικο βουτύρωμά τους. Δεν έχει καμία πιθανότητα αποτυχίας και σίγουρα είναι μια συνταγή που οι άπειροι  μπορούν να πειραματιστούν απροβλημάτιστα. Όσο άσχετος κι αν είναι κάποιος με την μαγειρική, εδώ τα πράγματα είναι βατά. 

Δεν είναι όμως μια τυρόπιτα στιγμής. Αυτή δηλαδή που θα σκεφτείς όταν στις 9 το βράδυ σε πιάνει λιγούρα και τρέχεις στο ψυγείο να δεις τι παίζει. Σε αυτή την περίπτωση, απλά βγάζεις  μια έτοιμη κατεψυγμένη, όσο κι αν αποφεύγω αυτή την πρακτική. Όλα χρειάζονται στην ώρα τους . 



Θα την χαρακτήριζα λοιπόν, ως  το έξτρα πιάτο που θα προσφέρεις  σε έναν μπουφέ, σε ένα οικογενειακό γεύμα όπου κυριολεκτικά θα έχουν πάρει φωτιά τα μπατζάκια σου. Τότε που θα τρέχεις  και δεν θα φτάνεις  για να προλάβεις  όλα. Αυτή η τυρόπιτα θα είναι η πρώτη σου σκέψη. Το πρώτο φαγητό που θα βάλεις  στη λίστα του μενού που σχεδιάζεις. 

Φτιάχνεται από την προηγούμενη σε χρόνο μηδέν και περιμένει υπομονετικά μόνη της στο ψυγείο να έρθει η ώρα να την ψήσεις. Η κρεμώδης γέμισή της είναι το επόμενο μεγάλο ατού μετά την ευκολία της. Το κατίκι είναι εκεί και κάνει την γέμιση να καταβροχθίζεται κι εσένα να παραμιλάς. Το μαστιχωτό κασέρι τραβιέται καθώς την κόβεις και κάνει αυτές τις πολύ θελκτικές στο μάτι «κλωστές» και η πικάντικη γραβιέρα δίνει με την αλμύρα της την ένταση. 

Χαλάρωσε τις αντιστάσεις σου και φτιάξ΄την!!!!!!




ΤΥΡΟΠΙΤΑ ΜΕ ΦΥΛΛΟ ΚΑΤΑΪΦΙ ΚΑΙ 4 ΤΥΡΙΑ 


Υλικά: 

     1)      1 πακέτο φύλλο καταϊφι
     2)      200 γραμμάρια τυρί φέτα τριμμένο
     3)      200 γραμμάρια κατίκι Δομοκού
     4)      200 γραμμάρια γραβιέρα τριμμένη
     5)      400 γραμμάρια κασέρι τριμμένο
     6)      3 αυγά
     7)      100 γραμμάρια βούτυρο λιωμένο + λίγο ακόμα για το άλειμμα του ταψιού
     8)      500 γραμμάρια γάλα φρέσκο
     9)      2-3 τσιμπιές μοσχοκάρυδο
     10)   1 χούφτα κολοκυθόσπορο
     11)   1 χούφτα σουσάμι 

Πριν και μετά το ψήσιμο.


Μέθοδος: 

Σε ένα μεγάλο μπολ ανακατεύουμε καλά τα τυριά τριμμένα (φέτα, γραβιέρα, κασέρι και κατίκι) και το μοσχοκάρυδο. Το αφήνουμε στην άκρη. 

Παίρνουμε το φύλλο καταϊφι και το ανοίγουμε με τα δάχτυλά μας πάρα πολύ καλά, ώστε ο όγκος του να διπλασιαστεί και να «αναμαλλιαστεί». Θέλουμε να μην είναι καμία κλωστή του ενωμένη με την άλλη. Το αφρατεύουμε δηλαδή, χωρίζοντάς τις κλωστές του πολύ- πολύ καλά. 

Παίρνουμε ένα ταψί διαστάσεων 30Χ40. Το βουτυρώνουμε καλά και στρώνουμε στον πάτο του το μισό καταϊφι, πατώντας  το λίγο με την παλάμη μας. Από πάνω ρίχνουμε το μίγμα των τυριών και το απλώνουμε να πάει ισόποσα παντού. Τέλος τοποθετούμε το άλλο μισό καταϊφι, σκεπάζοντας έτσι τα τυριά. 

Λιώνουμε τα 100 γραμμάρια βούτυρο και περιχύνουμε με αυτό το καταϊφι με τη βοήθεια ενός κουταλιού ώστε να πάει το βούτυρο σε όσο γίνεται περισσότερα μέρη.

Διασκορπίζουμε στην επιφάνειά της το σουσάμι και τον κολοκυθόσπορο.

Τέλος χτυπάμε τα αυγά σε ένα μπολ και κατόπιν ρίχνουμε το  γάλα συνεχίζοντας το ανακάτεμα για  να ομογεννοποιηθούν.  Ρίχνουμε αυτό το μίγμα πάνω στην πίτα, ακολουθώντας την ίδια διαδικασία. Δηλαδή το περιχύνουμε κουταλιά – κουταλιά ώστε να βρέξει όλο το καταίφι αν είναι δυνατόν. 

Σκεπάζουμε την πίτα και την αφήνουμε στο ψυγείο να σταθεί  και να απορροφήσει τα υγρά για 12 περίπου ώρες. 

Την ψήνουμε στους 180 βαθμούς για 35-40 λεπτά περίπου ή μέχρι να την δούμε να παίρνει ωραίο χρυσό χρώμα.


Καλή επιτυχία!!




37 σχόλια:

  1. Τι μου έκανες πρωί πρωί! Παναγία μου, μου τρέχουν τα σάλια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχχαχααα
      Έτσι Νοτούλα, να ξεκινάει καλά η μέρα μας!!!!!

      Σε ευχαριστώ!!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
    2. Χρυσαυγή μου την τσακίσαμε!

      Διαγραφή
  2. Από τις πιο ωραίες τυρόπιτες που έχω φάει... Δεν θυμάμαι τη συνταγή που είχα κάνει γιατί πάει καιρός... αλλά νομίζω πως το φύλλο καταϊφι την κάνει να ξεχωρίζει! Θα δοκιμάσω τη συνταγή σου με την πρώτη ευκαιρία... την καλημέρα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατά τη γνώμη μου το φύλλο και το κατίκι που μπαίνει στην γέμιση και την κάνει πολύ κρεμώδη.
      Δοκίμασέ την. Είναι πράγματι από τις πολύ πολύ νόστιμες τυρόπιτες.

      Σε ευχαριστώ πολύ Νίκη !!
      Καλημέρα!

      Διαγραφή
  3. wow!!!!!!Μου τρεχουν τα σαλια....φαινεται τοσο λαχταριστη!!!Ζωγραφισες παλι!!!!!
    φιλια πολλα!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ζωγράφισα ή μαγείρεψα?
      χαχαχαχαχαχαα

      Σε ευχαριστώ πολύ! Την καλημέρα μου έχεις!

      Διαγραφή
  4. Νομίζω ότι από εδώ και πέρα θα σκέφτομαι να σου γράφω σχόλια.
    Σαν θυμωμένο ,ελαφρά παρεξηγημένο και ίσως λίγο κακομαθημένο παιδί,θα χρησιμοποιήσω την γνωστή παιδαριώδη έκφραση......´´ δεν παίζώ´ ή καλύτερα θα μπορούσα να πω ´´ δεν ΣΕ παίζω ´´...!!
    Διότι μου αφαιρείς τη χαρά να υμνήσω με τον τρόπο που ξέρω τα τεκταινόμενα της κουζίνας σου.
    Πλέον το κάνεις ΚΑΙ υτό και μάλιστα με άριστο τρόπο!
    Η περιγραφική σου δύναμη συναγωνίζεται με την φωτογραφική αρτιότητα και η απόδοση των μαγειρικών επιτευγμάτων είναι απόλυτα δίκαιη.Ι
    Αρμονική η συνύπαρξη της επιτυχημένης πρότασης με τα πλούσια υλικά.με την χωρίς στόμφο πειθώ για την υπόσχεση της ευκολίας της συνταγής
    Σαγηνευτικές οι φωτογραφίες με το μαστίχωμα των τυριών και την τραγανή αγκαλία των κλωστών του κανταιφιού.
    Θα μπορούσε να υπάρχει έπαρση στην ομορφιά αυτής της πρότασης.Όχι φυσικά από την μαγείρισσα,.....είναι πολύ μακριά από τέτοιου είδους ψυχοφθόρες εσωτερικές διεργασίες.
    Η έπαρση πολλές φορές πηγάζει από την ίδια την συνταγή.Όλες οι πληθωρικές προτάσεις,οι όμορφες παρουσιάσεις ,τα πολλά υποσχόμενα συστατικά ,τα γευστικά υπονοούμενα που εισπράττει ο αναγνώστης,δημιουργούν μία κατάσταση βεβαιωμένες πεηφάνειας....η ίδια η συνταγή σηκώνει ´´μπαντιέρα ´´!!Αυτή της υπεροχής.
    Πολλές φορές ένιωσα να με απωθεί το τέλειο.Το επαγγελματικής όψης δημιούργημα.Ίσως γιατροί είναι ανέφικτο από.ο την καθημερινότητα μιας νοικυράς
    Αγαπώ το άτσαλο πασπάλισμα του κολοκυθόσπορου.Την άτακτη διασπορά του σουσαμιού.Την πηρουνιά με το διάθεση κλεψίματος της νοστιμιάς.Της σπιτικής θαλπωρής που με τόση φροντίδα μου στέλνει πάντα η ευθυτενής κορμοστασιά της φίλης Χρυσαυγής.Η καλαισθησία της ,που στοργικά με αγκαλιάζει και μου προσφέρει τις απαραίτητες δόσεις γούστου και ικανοποίησης στον χαώδη κόσμο της κακογουστιάς,
    Ξέρω
    Ξέρεις φαντάζομαι την αδυναμία μου για τις πίτες.
    Η σημερινή σου πρόταση με εισάγει ομαλά στο φθινοπωρινό σκηνικό που τόσο αγαπώ.Αυτό στο οποίο χουχουλιάζεις στον καναπέ του σπιτιού σου,ακούγοντας την βροχή και απολαμβάνοντας την ζεστή ρευστότητα των τυριών να δραπετεύουν από το κομμάτι που δεν είχες την υπομονή να μισοκρυώσει....
    Σε φιλώ πολυ πολυ πολυ!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βρε Φωτεινή μου,
      η πρώτη σου παράγραφος με έκανε και γέλασα πολύ.
      Με ένα "δε σε παίζω" με έκανες να φτιάξω την εικόνα στο μυαλό μου και είχε τόσο πλάκα.
      Ε, λοιπόν θα σου πω: "Ούτε κι εγώ"!!!!!!!!!!!!!!
      Θα σου γυρίσω την πλάτη για λίγα μόνο λεπτά.
      Μετά θα σε συναντήσω πάνω από το πιάτο με τις τυρόπιτες.
      Ενα κομμάτι για μένα, ένα για σένα.
      Και θα χαχανίσουμε τρώγοντας!!!

      Καλημέρα καλή μου φίλη!!!!!!!!!!!!!!
      Εγώ να δεις πόσο σε φιλώ..........

      Διαγραφή
    2. .....κι εγώ τσαντίστηκα που είδα τις φωτογραφίες της τυρόπιτας το πρωί και είπα "δεν της αφήνω σχόλιο"!!!!!!!!!!
      Αμάν πια!! Μας έχεις τρελλάνει με τις τυρόπιτες σου!!!
      Θα τη φτιάξω και αυτή!!!!!!!!!!!!!
      Οι φωτογραφίες ξελιγωτικές!!!!!!!!!!!!!

      Καλημέρααααααααααααα

      Διαγραφή
    3. χαχχαχαχχαχααααααααααααα

      ...μετά όμως λύγισες και μου μίλησες.....
      χαχαχχααχχαχααα

      Διαγραφή
    4. ΤΗΝ ΕΦΤΙΑΞΑ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Η ΤΕΛΕΙΑ ΤΥΡΟΠΙΤΑ!!!!!!!!!!!!!!!
      Αλλά νομίζω το ίδιο λέω για όλες τις τυρόπιτες σου!!!!
      Έχει δίκιο η Χρύσα....δε λυπάσαι το τυρί γι αυτό είναι όλες λαχταριστές!!!!!!!!!!!!
      Μπράβο σου!!

      Διαγραφή
  5. πωωωωωωωω η φωτο που φαινονται τα κασερια οταν το κοβεις ειναι λαχταριστη!! ο κολοκυθοσπορος ειναι η γκουρμεδιαρικη πινελια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπορεί να είναι η γκουρμεδιάρικη πινελιά όπως λες, αλλά πίστεψέ με ότι παίζει ουσιαστικό ρόλο στην γεύση. Ταιριάζει που είναι τραγανός και την κάνει ξεχωριστή!

      Διαγραφή
  6. Χρυσαυγή μου έκανες θαύμα πάλι!!! Τί συνταγή!!! Πεντανόστιμη και πανεύκολη!!! Το κατίκι το λατρεύω στις τυρόπιτες... τους δίνει άλλη νοστιμιά!! Αλλά και το καταϊφι ...φοβερή πίτα μας ετοίμασες αλλά και φοβερή παρουσίαση! Αυτή η φωτό με το πηρούνι... μου έβαλε φωτιά!!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κική μου, πάντα απλόχερη στα καλά σου λόγια!
      Σε ευχαριστώ πολύ για μια ακόμη φορά!!

      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  7. Ωχχχ κάτι τέτοια να δει ο Γεώργιος να έχουμε δράματα με τη δίαιτα :ppppp
    Πάντως νομίζω πως δεν πρέπει να επισκέπτομαι το ιστολόγιό σου όποτε πεινάω γιατί πεινάω περισσότερο!!!!!!!!! Φαντάζομαι την τραγανή γεύση εκεί πάνω που το καταϊφι έχει ξεροψηθεί και μπερδευτεί με τα λιωμένα τυριά! Σλουρρρρρρρρρρρρπ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δηλαδή εσύ λιγουρεύεσαι κάτι μόνο όταν πεινάς?
      Γιατί στα δικά μας τα μέρη και τρώμε και λιγουρευόμαστε συνεχώς άμα προκύψει κάτι δελεαστικό. χαχαχαχχχαχαα

      Έλα, ευκολάκι είναι για σένα η τυρόπιτα αυτή.

      Όσο για τον Γεώργιο, στείλε μου το e-mail του να του κάνω copy την τυρόπιτα.
      Μου φαίνεται ότι τον κρατάς στο σκοτάδι τον άνθρωπο! χαχαχαχχαχαααα

      Τα λέμε!!!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  8. Και πεινάω πολύ αυτή τη στιγμή με ξελίγωσες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Απιστευτες φωτος Χρυσαυγη! 1000 μπραβο!! Κ η συνταγη ομως φαινεται τελεια! Το καταιφι το λατρευω καθως επισης κ τα συγκεκριμενα τυρια! Σιγουρα θα την φτιαξω για καμια μαζωξη φιλων!
    Πολλα φιλακια απο εμενα! Ευη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Εύη. Θέλω να πιστεύω ότι θα την ευχαριστηθείτε όσο κι εμείς όσες φορές την φτιάχνω.

      Σε ευχαριστώ για τα πάντα γλυκά σου λόγια.

      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  10. Μ' αρέσεις ρε Χρυσαυγή γιατί δε λυπάσαι το τυρί! Πάντα σε ποσότητες και συνδυασμους που εγγυώνται την "λαχταριστότητα" του πιάτου....
    Και για σου δείξω ότι κι εγώ είμαι περίεργη καμιά φορά.... Όλα καλά, αυτόν τον κολοκυθοσπορο, τι μου τον ήθελες!
    Θέλω ενα κομματι (άνευ) τώρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχχαχαχχαχαχχαχαχααα

      Χωρίς κολοκυθόσπορο λοιπόν, γιατί πάντα με κάνεις να γελάω!

      Μια σκέτη από κολοκυθόσπορο λοιπόν! Έφτασε!!!

      Υ.Γ. Στείλε μου εκείνο το ωραίο πιατάκι να στη σερβίρω εκεί μέσα... χαχαχχαχα ;)

      Διαγραφή
    2. Αααα.... Αυτό εγω το λεω ισοπαλία... 1-1!

      Διαγραφή
  11. Και μου αρεσουν πολύ τα τυράκια! Οι φωτογραφιες σου είναι υπέροχες κάθε φορά και με κανουν να λαχταρω τα φαγακια σου!
    Μπραβοο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ποιές αντιστάσεις παιδάκι μου;
    Πας καλά...που θα είχα εγώ αντιστάσεις εμπρός σε μια τέτοια τυρόπιτα;

    Εάν θες το πιστεύεις, Χρυσαυγή μου. Τόσα χρόνια κάνω πίτες, ποτέ δεν καταπιάστηκα μ' αυτήν (καθώς την έχω γευτεί σε σπίτια της ευρύτερης οικογένειας) θέλοντας να αποφύγω να φάω ένα ολόκληρο ταψί μόνη μου. Ναι. είμαι ικανή να το κάνω....και μετά άντε να κοιτάξω τα μούτρα μου σε καθρέφτη.

    Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Δεν το συζητάω, η καλύτερη τυρόπιτα για οικογενειακή μάζωξη! Τη λατρεύω έτσι ξεροψημένη
    και ροδοκόκκινη, όπως φαίνεται στις φώτο σου. Το κοντινό με το σουσάμι, το κολοκυθόσπορο
    και τις ροδοψημένες τριχούλες του κανταιφιού, σε κάνει να παραμιλάς.
    Εξαιρετική προσθήκη ο κολοκυθόσπορος!

    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Την εχω δοκιμάσει απο ξένα χέρια (χα χα) και την έχω φτιαξει και εγω (χωρίς σπόρια & σουσάμι)
    πραγαμτι μοναδική. Την επόμενη φορά θα βάλω και εγω σουσαμάκι, έτσι για αλλαγή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Noμίζω πως δεν χρειαζόταν να δω την συνταγή...οι φωτογραφίες μου αρκούν. Δεν χρειάζεται να πεις ή να γράψεις τίποτα παραπάνω Χρυσαυγή μου
    Με έπεισαν, με ξεσήκωσαν...

    Θα με κάνεις να τρέχω για καταίφι...αχ...
    stay tuned !!!

    Φιλιά πολλά : )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Πάρα πολύ καλή με ωραία υλικά! Το καταΐφι της δίνει ιδιαιτερότητα! Οι φωτό καταπληκτικές! Τη σημειώνω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Τι πράγμα είναι αυτό που βλέπουν τα πεινασμένα ματάκια μου? Άμα δεν τη φτιάξω να πέσει φωτιά να με κάψει!! Καταπληκτική και σήμερα φιλενάδα^^

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. θα συμφωνήσω με όλες! πολύ ξελιγωτική η τυρόπιτα και οι φωτογραφίες σου!!
    οι πίτες και ειδικά οι τυρόπιτες είναι ένα φαγητό στο οποίο δύσκολα μπορώ να αντισταθώ...
    καλό σ/κ!!! φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Την έφτιαξα και ήταν πεντανόστιμη. Ξανά πολλά συγχαρητήρια....
    Ντίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ελπίζω να δεις το σχόλιο γιατί έχω να εκφράσω απορία... Λοιπόν η πίτα φαίνεται εκπληκτική. Και η δικιά μου καλή θα γινόταν αν δεν αντιμετώπιζα τα εξής προβλήματα: α) βγήκε θεόστεγνη και β) ούτε ροδοψήθηκε έτσι όπως φαίνεται στις φωτογραφίες σου και η γέμιση είχε βγει πολύ συμπαγής. Να σκεφτείς για να την φάω της έριξα (αφού ψήθηκε και την έκοψα) επιπλέον γάλα και λίγο βούτυρο από πάνω και την άλλη μέρα το πρωί την έψησα για λίγο. Βελτιώθηκε αλλά σε καμιά περίπτωση δε βγήκε αυτό το λαχταριστό θέαμα που βλέπω σε σένα. Σίγουρα θα τη ξαναφτιάξω και αυτή τη φορά θα προσθέσω εξ αρχής περισσότερα υγρά. Μήπως έχει κάποιο τυπογραφικό η διατύπωση της συνταγής σου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Δήμητρα και συγγνώμη για την μεγάλη καθυστέρηση να σου απαντήσω στις απορρίες σου. Δυστυχώς η καθημερινότητα με κάνει να είμαι αμελής χωρίς όμως να το θέλω!!!

      Λοιπόν, όσον αφορά το στέγνωμα της πίτας σου αλλά και το ότι δεν ροδοψήθηκε δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι περισσότερο από το ότι οι φούρνοι μας είναι διαφορετική και έτσι έχουν αλλη απόδοση στο ψήσιμο. Τυπογραφικό λάθος δεν υπάρχει στη συνταγή. Το γάλα είναι 500 γραμμάρια και το βούτυρο 100. Την πίτα αυτή την φτιάχνω χρόνια και μάλιστα όχι μόνο εγώ. Την έχουν φτιάξει φίλες μου, αλλά και από τη στιγμή που την έχω δημοσιεύσει εδώ πριν από 1,5 χρόνο περίπου μου έχουν στείλει μήνυμα κάποιοι αναγνώστες ότι την έφτιαξαν και τους άρεσε πολύ. Αρα δεν νομίζω ότι μπορώ να σε βοηθήσω ως προς αυτά που ρωτάς. Αν πιστεύεις ότι θέλεις εξ΄αρχής να βάλεις περισσότερο υγρό έτσι ώστε να είσαι σίγουρη τότε να το κάνεις. Πιθανότατα ο φούρνος σου θα είναι πιο δυνατός από τον δικό μου και έτσι μπορεί να στεγνώνει τα φαγητά πιο γρήγορα. Τέλος για το ροδοψήσιμο, προτείνω να την βάλεις τα τελευταία λεπτά στο γκρίλ έτσι ώστε να πάρει χρώμα από πάνω.

      Ελπίζω να βοήθησα. Αν την φτιάξεις με τον δικό σου τρόπο θα ήθελα να μου πεις πως σου βγήκε!!

      Καλημέρα!

      Διαγραφή
  21. Εξαιρετική συνταγή και η τυρόπιτα βγήκε σούπερ!! Μπράβο Χρυσαυγή!! Για να δούμε ποια θα ακολουθήσει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

πήγαινε στην κορυφή! 01 09 10